Rahandusministeeriumi põhimääruse kinnitamine
Vastu võetud 24.12.1999 nr 412
RT I 1999, 102, 914
jõustumine 03.01.2000
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
22.08. 2000 nr 276 ( RT I 2000, 68, 436) 1.09.2000
19.12.2000 nr 433 ( RT I 2000, 100, 648) 1.01.2001
19.12.2001 nr 420 ( RT I 2001, 100, 651) 1.01.2002
23.10.2002 nr 324 ( RT I 2002, 88, 509) 1.11.2002
12.08.2003 nr 215 ( RT I 2003, 57, 386)15.08.2003
28.06.2004 nr 228 ( RT I 2004, 52, 364)3.07.2004
15.10.2004 nr 308 ( RT I 2004, 71, 505) 22.10.2004
18.08.2005 nr 216 (RT I 2005, 45, 375) 28.08.2005
Vabariigi Valitsuse seaduse (RT I 1995, 94, 1628; 1996, 49, 953; 88, 1560; 1997, 29, 447; 40, 622; 52, 833; 73, 1200; 81, 1361 ja 1362; 87, 1468; 1998, 28, 356; 36/37, 552; 40, 614; 107, 1762; 111, 1833; 1999, 10, 155; 16, 271 ja 274; 27, 391; 29, 398 ja 401; 58, 608; 95, 843 ja 845) paragrahvi 42 lõike 1 alusel Vabariigi Valitsus määrab:
1. Kinnitada «Rahandusministeeriumi põhimäärus» (juurde lisatud).
2. [Käesolevast tekstist välja jäetud]
Kinnitatud
Vabariigi Valitsuse 24. detsembri 1999. a määrusega nr 412
RAHANDUSMINISTEERIUMI PÕHIMÄÄRUS
I. ÜLDSÄTTED
1. Rahandusministeerium (edaspidi ministeerium) on valitsusasutus, kes täidab seadusest tulenevaid ja Vabariigi Valitsuse poolt seaduse alusel antud ülesandeid Vabariigi Valitsuse seaduse paragrahvi 65 lõikega 1 sätestatud valdkondades.
2. Oma ülesannete täitmisel esindab ministeerium riiki.
3. Ministeeriumil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat ning oma eelarve ja pangaarve.
4. Ministeerium on aruandekohustuslik Vabariigi Valitsuse ees, kes suunab tema tegevust ning teostab tema üle seadusega sätestatud korras teenistuslikku järelevalvet.
5. Ministeerium asub Tallinnas. Ministeeriumi postiaadress on Suur-Ameerika 1, 15006.
II. MINISTEERIUMI TEGEVUSVALDKOND JA ÜLESANDED
6. Ministeeriumi põhiülesanne on Vabariigi Valitsuse majandus- ja finantsalane nõustamine, ettepanekute esitamine ning poliitika elluviimine talle antud pädevuse piires.
7. Ministeeriumi tegevusvaldkonnas on riigi eelarvepoliitika kavandamise koordineerimine ja elluviimine, riigi maksu- ja tollipoliitika kavandamine ja elluviimine, majandusanalüüs ja -prognoos, riigi kinnisvarapoliitika korraldamine, riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja kasutamise üle järelevalve teostamine, riigihangete alane tegevus, riiklik statistika, valitsuse sisekontrollisüsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise koordineerimine, riigiraamatupidamine, riigi finantsvarade ja -kohustuste haldamine, riigile antav välisabi ja laenud.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
8. Ministeerium täidab muid talle seaduste, Riigikogu otsuste ja Vabariigi Presidendi seadlustega ning Vabariigi Valitsuse poolt pandud ülesandeid.
9. Ministeeriumi valitsemisalas olevate valitsusasutuste ja valitsusasutuste hallatavate riigiasutuste pädevus ministeeriumi tegevusvaldkonnas olevate ülesannete osas on sätestatud nende põhimäärustes.
III. MINISTEERIUMI JUHTIMINE
10. Ministeeriumi juhib rahandusminister (edaspidi minister).
11. Minister:
1) juhib ministeeriumi ja korraldab ministeeriumi
valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi;
2) vastutab põhiseaduse,
ministeeriumi valitsemisala korraldavate seaduste, Riigikogu otsuste,
Vabariigi Presidendi seadluste ja otsuste, Vabariigi Valitsuse
määruste ja korralduste täitmise eest;
3) otsustab
ministeeriumi valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi, kui nende
otsustamine ei ole seaduse või Vabariigi Valitsuse määrusega pandud
alluvatele ametiasutustele või ametnikele;
4) esindab
ministeeriumi ja annab volitusi ministeeriumi esindamiseks;
41
) esindab ministeeriumi valitsemisala piires riiki kohtus tsiviilasjades ja
kriminaalasjades tsiviilhageja või -kostjana, võib anda üld- ja
erivolitusi riigi esindamiseks kohtus ning tal on ministeeriumi
valitsemisala piires riigi lepingulise esindaja volitamise õigus
tsiviilkohtu-, halduskohtu- ja kriminaalmenetluses;
42)
korraldab ministeeriumi valitsemisala piires informatsiooni kogumist
ja edastamist riigi esindamise kohta kohtus;
5) teostab
teenistuslikku järelevalvet seaduses sätestatud korras ministeeriumi
struktuuriüksuste, ministeeriumi valitsemisalas olevate
valitsusasutuste, ministeeriumi hallatavate riigiasutuste ja nende
ametiisikute tegevuse seaduslikkuse ning otstarbekuse üle, vajadusel
teeb teenistusliku järelevalve korraldamise ülesandeks ministeeriumi
kantslerile;
51) tagab sisekontrolli süsteemi
rakendamise ja siseauditi korraldamise ministeeriumis ja ministeeriumi
valitsemisalas olevates valitsusasutustes ning ministeeriumi
hallatavates riigiasutustes ja talle allub vahetult ministeeriumi
siseauditi osakond;
6) kantsleri ettepanekul nimetab ametisse ja
vabastab ametist ministeeriumi valitsemisalas olevate ametite ja
inspektsioonide peadirektorid, samuti teiste riigiasutuste juhid, kui
seaduses ei ole sätestatud teisiti, ministeeriumi asekantslerid ja
osakondade juhatajad ning kohaldab neile ergutusi ja määrab
distsiplinaarkaristusi, sõlmib kantsleri ettepanekul töölepingud
ministeeriumi hallatavate riigiasutuste juhtidega, kui seadusega ei
ole sätestatud teisiti;
7) kehtestab kooskõlastatult vastava
konkursi- ja atesteerimiskomisjoniga ministeeriumi ametnike
atesteerimisnõuded;
8) nimetab ametisse ja vabastab ametist
ministeeriumi koosseisus ettenähtud, väljaspool struktuuriüksusi
olevad nõunikud ning määrab nende ülesanded ja alluvuse;
9) kinnitab ministeeriumi teenistujate koosseisu ja struktuuriüksuste
põhimäärused;
10) pärib aru ministeeriumi
teenistujatelt ja ministeeriumi valitsemisalas olevate
valitsusasutuste ning ministeeriumi hallatavate riigiasutuste
juhtidelt;
11) määrab ministeeriumi valitsemisalas olevate ametite
ja inspektsioonide peadirektorite poolt teenistusliku järelevalve
teostamise ulatuse ja korra;
12) teeb ministeeriumi hallatavate
riigiasutuste moodustamisotsused ning kinnitab nende põhimäärused ja
eelarved ning määrab nende struktuuri, asjaajamise ja töökorralduse,
kui see ei ole sätestatud ministri määrusest kõrgemalseisva
õigusaktiga;
13) esitab Vabariigi Valitsusele ettepanekud
ministeeriumi eelarve eelnõu kohta, otsustab eelarvevahendite
kasutamise ning vastutab eelarve sihipärase ja otstarbeka täitmise
ning Euroopa Liidu poolt eraldatud vahendite, abi, toetuste ning muu
välisabi sihipärase kasutamise eest;
14) kinnitab
riigieelarve seaduse alusel ministeeriumi valitsemisalas olevate
valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste eelarved
ning kontrollib nende täitmist;
15) otsustab ministeeriumi
valitsemisel oleva riigivaraga seotud küsimusi;
16) otsustab
ministeeriumi ülesannete täitmiseks vajamineva vara hankimise või
teenuste tellimise riigihanke pakkumismenetluse korraldamisega;
17)
lahendab seaduses ettenähtud juhtudel õiguslikke vaidlusi;
18) annab Vabariigi Valitsusele aru ministeeriumi tegevusest;
19) kinnitab
ministeeriumi kantsleri ettepanekul ministeeriumi asjaajamiskorra ja
sisekorraeeskirja ning kehtestab ministeeriumi vapipitsati kasutamise
korra;
191 ) kehtestab raamatupidamise
sise-eeskirja;
20) sõlmib lepinguid või volitab selleks
vajaduse korral kantslerit või teisi isikuid;
21) täidab muid
ülesandeid, mis on talle pandud seaduse või Vabariigi Valitsuse
määruse, korralduse või peaministri korraldusega.
[ RT I 2004, 52, 364 – jõust. 3.07.2004]
12. Minister annab ministeeriumi juhtimisel ja ministeeriumi valitsemisalas olevate valitsusasutuste ning ministeeriumi hallatavate riigiasutuste tegevuse korraldamiseks seaduse alusel määrusi ja käskkirju ning suulisi ja kirjalikke teenistusalaseid korraldusi. Ministri kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt ministeeriumi asjaajamiskorrale.
121. Abiminister
(1) Ministeeriumi koosseisu võib kuuluda abiminister, kes juhib ministrilt saadud volituste piires poliitika kujundamisega tegelevaid struktuuriüksusi ja korraldab ministeeriumi valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi ning täidab muid ministri antud ülesandeid.
(2) Abiministri äraolekul asendab teda minister.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
13. Kantsler juhib ministeeriumi struktuuriüksuste tööd, koordineerib ministeeriumi valitsemisalas olevate riigiasutuste tegevust ja korraldab ministeeriumi asjaajamist.
14. Kantsler:
1) koordineerib ministeeriumi valitsemisalas asuvate
valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste tegevust
ning teeb ministrile ettepanekuid nende asjaajamise ja töökorralduse
kohta;
2) tagab ministeeriumi tegevuseks vajalike
organisatsiooniliste ja majanduslike tingimuste loomise;
3) käsutab
ministri poolt kinnitatud eelarve piires ministeeriumi
eelarvevahendeid ning vastutab eelarve täpse ja otstarbeka täitmise
eest;
4) valmistab ette ministeeriumi eelarve eelnõu;
5)
nimetab ametisse ja vabastab ametist ministeeriumi koosseisu kuuluvad
ametnikud, välja arvatud need, kelle nimetab ametisse ja vabastab
ametist minister;
6) sõlmib ja lõpetab töölepingud ministeeriumi
abiteenistujatega;
7) kinnitab vastavalt struktuuriüksuste
põhimäärustele ja struktuuriüksuste juhtide ettepanekutele enda poolt
ametisse nimetatavate ametnike ametijuhendid ja vajadusel
abiteenistujate tööjuhendid, kohaldab enda poolt teenistusse
võetavatele teenistujatele ergutusi ja määrab distsiplinaarkaristusi;
8) edutab enda poolt ametisse nimetatavaid ametnikke oma pädevuse piires;
9) on ministeeriumi ametnike konkursi- ja atesteerimiskomisjoni esimeheks või
määrab esimeheks teise isiku;
10) pärib aru ministeeriumi
struktuuriüksuste ja ministeeriumi valitsemisalasse kuuluvate
valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste juhtidelt
nende tegevuse kohta ning teeb ministrile ettepanekuid
struktuuriüksuste ja ministeeriumi hallatavate asutuste juhtidele
ergutuste kohaldamiseks ja distsiplinaarkaristuste määramiseks;
11) hoiab ministeeriumi vapipitsatit;
12) korraldab riigivara kasutamist
ministrilt saadud volituste piires ning teeb ministrile ettepanekuid
riigivara käsutamise kohta;
13) teostab riigihankeid
ministrilt saadud volituste piires;
14) korraldab ministeeriumi
struktuuriüksuste, ministeeriumi valitsemisalas olevate
valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste
põhimääruste, ministeeriumi sisekorraeeskirja ja asjaajamiskorra
väljatöötamist ning esitab need kinnitamiseks ministrile;
15) esindab ministeeriumi oma pädevuse ja ministrilt saadud volituste piires;
16) täidab muid seadusega või Vabariigi Valitsuse määruse või
korraldusega talle pandud ja ministri või abiministri poolt ministrilt
saadud volituste piires antud ülesandeid.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
15. Kantsler annab seaduses ja ministeeriumi põhimääruses ettenähtud pädevuse piires käskkirju ministeeriumi valitsemisalas olevate valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste tegevuse koordineerimiseks ning korraldamiseks, ministeeriumi teenistujate teenistusse võtmiseks ja teenistusest vabastamiseks, struktuuriüksuste töö juhtimiseks ja koordineerimiseks ning ministeeriumi asjaajamise korraldamiseks, välja arvatud juhul, kui see on sätestatud kantsleri käskkirjast kõrgemalseisva õigusaktiga.
16. Asekantslerite ja struktuuriüksuste juhtimisel ning ministeeriumi valitsemisalas asuvate valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste tegevuse koordineerimisel ning korraldamisel annab kantsler asekantsleritele ja struktuuriüksuste juhtidele ning ministeeriumi valitsemisalas asuvate valitsusasutuste ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste juhtidele suulisi ja kirjalikke teenistusalaseid korraldusi. Kantsleri kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt ministeeriumi asjaajamiskorrale.
17. Kantsleri äraolekul paneb minister oma käskkirjaga tema ülesanded ühele asekantsleritest. Ministeeriumi asekantslerite äraolekul paneb minister oma käskkirjaga kantsleri ülesanded ühele osakonnajuhatajatest.
18. Asekantsler:
1) korraldab talle alluvate osakondade tööd
osakonnajuhatajate kaudu;
2) korraldab oma pädevuse piires seaduste
ja Vabariigi Valitsuse määruste eelnõude ettevalmistamist ning
ministeeriumile kooskõlastamiseks saadetud eelnõude kohta arvamuse
andmist, õigusaktide süstematiseerimist ja ministeeriumi valitsemisala
käsitlevate õigusaktide ühtlustamist Euroopa Liidu õigusaktidega;
3) teeb kantslerile ettepanekuid ministeeriumi eelarve koostamise ja
eelarvevahendite kasutamise kohta;
4) esindab ministeeriumi
ministrilt saadud volituste piires;
5) teeb ettepanekuid talle
alluvate osakondade juhatajate edutamiseks ning neile ergutuste
kohaldamiseks ja distsiplinaarkaristuste määramiseks;
6)
valvab temale alluvate teenistujate teenistuskohustuste täitmise üle;
7) täidab muid seadusega või Vabariigi Valitsuse määruse või
korraldusega talle pandud või ministri või abiministri poolt
ministrilt saadud volituste piires antud või kantsleri antud
ülesandeid.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
19. Asekantsleri äraolekul asendab teda kantsleri määratud asekantsler või osakonnajuhataja. Asekantsleri asendamine vormistatakse kantsleri käskkirjaga.
20. Asekantsler annab oma ülesannete täitmisel talle vahetult alluvatele osakonnajuhatajatele suulisi ja kirjalikke teenistusalaseid korraldusi. Asekantsleri kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt ministeeriumi asjaajamiskorrale.
21. Osakonnajuhataja:
1) juhib osakonna tööd ja tagab osakonnale
pandud ülesannete täitmise;
2) täidab temale antud
teenistusalased korraldused või teatab nende täitmise takistustest;
3) annab alluvatele teenistujatele juhiseid ja korraldusi;
4) valvab temale
alluvate teenistujate teenistuskohustuste täitmise üle;
5) allkirjastab või viseerib osakonnas koostatud dokumendid kooskõlas
osakonna põhimääruse ja ministeeriumi asjaajamiskorraga;
6) esindab osakonda oma ülesannete täitmisel ning annab osakonna nimel
osakonna pädevusse kuuluvates küsimustes arvamusi ja kooskõlastusi
ministeeriumi juhtkonnale ja teistele struktuuriüksustele;
7)
teeb ministeeriumi juhtkonnale ettepanekuid osakonna struktuuri,
koosseisu või töökorralduse muutmiseks, teenistujatele palkade,
toetuste ning distsiplinaarkaristuste määramiseks ja ergutuste
kohaldamiseks;
8) võib teha ministeeriumi juhtkonnale ettepanekuid
osakonna ülesandeid puudutavate küsimuste lahendamiseks komisjonide ja
nõukogude moodustamise kohta;
9) kirjutab vastavalt osakonna
põhimäärusele alla informatiivse sisuga kirjadele, millega ei võeta
rahalisi ega muid kohustusi ning ei anta õigusi ega panda kohustusi
ministeeriumivälistele isikutele, kui õigusaktid ei näe ette teisiti;
10) vastutab osakonnale pandud ülesannete õiguspärase, täpse ja õigeaegse
täitmise eest;
11) täidab muid ministri või
abiministri poolt ministrilt saadud volituste piires antud või
kantsleri või vastava asekantsleri antud ülesandeid.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
IV. MINISTEERIUMI STRUKTUUR JA STRUKTUURIÜKSUSTE PÕHIÜLESANDED
22. Kantsler juhib asekantslerite kaudu neile alluvate osakondade ja vahetult osakonnajuhatajate kaudu kommunikatsiooniosakonna, riigieelarve osakonna ja majandusanalüüsi osakonna ning talle alluvate ministeeriumi nõunike tööd.
[ RT I 2004, 52, 364 – jõust. 3.07.2004]
23. Kantslerile vahetult alluvad osakonnad on:
1)
riigieelarve osakond, mis korraldab ja koordineerib riigi
eelarvestrateegia ja riigieelarve koostamist ja Euroopa Liidu
vahendite kavandamist, tagab Euroopa Liidu vahendite seire ja
hindamise, annab koostöös teiste osakondadega hinnanguid
strateegilistele arengukavadele ja riigieelarve kulutaotlustele ning
hindab riigi ressursside kasutamise tulemuslikkust, töötab välja
kohalike omavalitsuste finantseerimispõhimõtted, korraldab
riigieelarve kohalike omavalitsuste tasandusfondi jaotamist ning
koordineerib Eesti kohustuste täitmist Euroopa ühenduste üldeelarvesse
makstavate omavahendite osas;
2) majandusanalüüsi osakond, mis
valmistab ette valitsuse majandus- ja fiskaalpoliitilisi otsuseid ja
Eesti sellealaseid seisukohti osalemiseks Euroopa Liidu
majanduspoliitikate koordineerimise protsessis, koostab
majanduspoliitilisi strateegiadokumente, makromajandus- ja
valitsussektori arengu prognoose, majandusülevaateid ning
fiskaalstatistikat;
3) kommunikatsiooniosakond, mis korraldab
ministeeriumi avalikke suhteid ja koordineerib valitsemisala
sellealast tegevust ning vastutab ministeeriumi infopoliitika
väljatöötamise ja elluviimise eest.
[ RT I 2004, 71, 505 – jõust. 22.10.2004]
231. Ministrile allub siseauditi osakond, mis teostab siseauditeid ministeeriumis ja ministeeriumi valitsemisalas olevates valitsusasutustes ning ministeeriumi hallatavates riigiasutustes, koordineerib nende asutuste siseauditialast tööd ning teeb ettepanekuid sisekontrollisüsteemide tõhustamiseks; viib läbi auditeid teistes Euroopa Liidu (eel)struktuuritoetusi ja muud välisabi taotlevates, saavates, kasutamist korraldavates ja järelevalve eest vastutavates asutustes ja isikutes, kui selline kohustus tuleneb õigusaktidest või lepingutest.
[ RT I 2003, 57, 386 – jõust. 15.08.2003]
24. Finantspoliitika asekantsler vastutab finants- ja maksupoliitika ning riigi halduspoliitika alase tegevuse korraldamise eest ministeeriumis.
[ RT I 2004, 52, 364 – jõust. 3.07.2004]
25. Finantspoliitika asekantslerile alluvad osakonnad on:
1)
finantspoliitika osakond, mis töötab välja poliitikat, valmistab ette
õigusaktide eelnõusid ning koordineerib riigiasutuste tegevust
finantsjärelevalve korraldamise, finantsturgude institutsionaalse
arengu, raamatupidamise, audiitortegevuse ning hasartmängude ja
loteriide korraldamise valdkonnas, samuti pensioni- ja teiste
sotsiaalkindlustusreformide finantsküsimustes;
2)
halduspoliitika osakond, mis töötab välja poliitikat, valmistab ette
õigusaktide eelnõusid ning koordineerib riigiasutuste tegevust
riigihangete, riigiabi andmise, riigivara valitsemise, riigi palga- ja
haldusorganisatsiooni korralduse valdkonnas, korraldab riigi huvide
kaitset riigi osalusega eraõiguslikes ja avalik-õiguslikes
juriidilistes isikutes, ning töötab välja riigi kinnisvarapoliitikat
ja koordineerib selle rakendamist;
3) maksupoliitika osakond, mis töötab välja maksupoliitikat, valmistab ette
maksu-, tolli- ja riigilõivualaste õigusaktide eelnõusid ning muid
dokumente; koostöös Maksu- ja Tolliametiga töötab välja meetmeid
maksuadministreerimise tõhustamiseks.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
26. Valitsuskontrolli asekantsler vastutab ministeeriumi tegevusvaldkonna ulatuses riigieelarve kassalise teenindamise, valitsuse sisekontrolli, riigi raamatupidamisarvestuse ja Euroopa Liidu vahendite siseriikliku jaotussüsteemi korraldamise eest.
27. Valitsuskontrolli asekantslerile alluvad osakonnad on:
1)
riigikassa osakond, mis teostab riigieelarve kassalist teenindamist,
riigi rahavoogude juhtimist, riigi raha paigutamist, riigile
võõrvahendite kaasamist võlakirjaemissioonide korraldamise, laenude
võtmise või muude tehingutega, laenude väljaandmist ja järelevalvet
väljastatud laenude ja riigigarantiidega seotud lepingutest tulenevate
laenusaajate ning riigimaa ja -vara erastamise lepingute täitmise üle
ning peab vastavat arvestust, korraldab riigiraamatupidamist, töötab
välja riigiasutuste raamatupidamisstandardid, korraldab riigivara
arvestust;
2) finantskontrolli osakond, mille tegevusalaks on
valitsusasutuste ja valitsusasutuste hallatavate riigiasutuste
sisekontrolli süsteemi rakendamise ja siseauditi korralduse
koordineerimine ja analüüsimine ning ettepanekute tegemine nende
tõhustamiseks; ministeeriumide, maavalitsuste ja Riigikantselei
siseaudiitorite töö kvaliteedi hindamine; valitsusasutuste ja
valitsusasutuste hallatavate riigiasutuste ning vajadusel teiste
riigieelarvest finantseeritavate isikute tegevuse auditeerimine,
Euroopa Liidu (eel)struktuuritoetust ja muud välisabi taotlevate,
saavate, kasutamist korraldavate ja järelevalve eest vastutavate
isikute tegevuse auditeerimine ning Euroopa Pettustevastase Ameti (
European Anti-fraud Office) ametliku koostööpartneri ülesannete
täitmine;
3) [kehtetu -
RT I 2001, 100, 651 - jõust. 1. 01. 2002]
4) Euroopa Liidu
maksete osakond, mis tagab nõuetekohase Euroopa Liidu vahendite
finantsjuhtimise, sealhulgas kontrollib väljamaksete sihipärasust,
korrektsust ja õigustatust, korraldab aruandluse esitamist ning
kindlustab Euroopa Komisjoni ja riigipoolse kaasfinantseeringu
õigeaegse ja täies mahus väljamaksmise.
[ RT I 2004, 52, 364 – jõust. 3.07.2004]
28. Välissuhete asekantsler vastutab riigile antava Euroopa Liidu struktuuritoetuse ja muu välisabi ning projektlaenude korraldamise eest ning ministeeriumi ja tema valitsemisala osalemise eest Euroopa Liidu otsustusprotsessis ja rahvusvahelises koostöös.
[ RT I 2004, 52, 364 – jõust. 3.07.2004]
29. Välissuhete asekantslerile alluvad osakonnad on:
1)
välisfinantseerimise osakond, mis koordineerib Eesti Vabariigile
antava välisabi, sealhulgas struktuurivahendite taotlemist, juhtimist,
seiret ja hindamist, koordineerib riiklike projektlaenude
ettevalmistamist, juhtimist, seiret ja järelevalvet ning annab
hinnangu projektide tulemuslikkusele, informeerib, nõustab ja abistab
välisvahendite kasutamisel;
2) Euroopa Liidu ja
rahvusvahelise koostöö osakond, mis koordineerib ministeeriumi ja tema
valitsemisala tegevust osalemisel Euroopa Liidu otsustusprotsessis ja
rahvusvahelises koostöös;
3) lepingute sõlmimise ja
rahastamise osakond, mis tagab Euroopa Liidu PHARE programmi ja
Euroopa Liidu üleminekutoetuse (Transition Facility)
vahendite tähtaegse ja sihipärase kasutamise korrektsete hangete
läbiviimise, lepingute haldamise ja maksete korraldamise kaudu.
[ RT I 2004, 71, 505 – jõust. 22.10.2004]
30. Siseteenuste asekantsler vastutab ministeeriumi tegevuseks vajalike ressursside arendamise ja säästliku kasutamisega seotud küsimuste eest ning kureerib ministeeriumi valitsemisala ametite juhtimiskorraldust.
[ RT I 2004, 52, 364 –jõust. 3.07.2004]
31. Siseteenuste asekantslerile alluvad osakonnad on:
1)
juriidiline osakond, mis nõustab ministeeriumi ja tema valitsemisala
asutusi juriidilistes küsimustes, osaleb õigusaktide eelnõude
väljatöötamisel ja kooskõlastamisel, esindab ministeeriumi
kohtuorganites ja korraldab riigi varaliste nõuete sissenõudmist;
2) finants- ja haldusosakond, mis korraldab ja koordineerib ministeeriumis ja
tema valitsemisalas majandusarvestust, koordineerib eelarvestamist,
riigihangete teostamist, struktuuritoetuse ja muu välisabi taotlemist
ja kasutamist, ministeeriumi valitsemisel oleva riigivara haldamist
ning tegevust häda- ja eriolukorra puhul, korraldab ministeeriumi
asjaajamist ja peab arhiivi;
3) infotehnoloogia osakond, mis
korraldab ja koordineerib ministeeriumis ja tema valitsemisalas
infotehnoloogia arengut, korraldab riist- ja tarkvara soetamist ja
hooldust ning haldab ja arendab andmekogusid;
4) personaliosakond,
mis töötab välja ministeeriumi personalijuhtimise põhimõtted ning
korraldab põhimõtete elluviimist, koordineerib personali
arendustegevust ja personali arvestuse pidamist ministeeriumis ja tema
valitsemisalas.
[ RT I 2004, 52, 364 – jõust. 3.07.2004]
32. Osakondade täpsemad ülesanded, õigused ja kohustused määratakse kindlaks nende põhimääruses.
33. Ministeeriumi osakonna koosseisu võivad kuuluda vastavalt osakonna põhimäärusele talitused ja bürood. Talituste ja büroode ülesanded ja pädevus määratakse ministri poolt kinnitatavas osakonna põhimääruses. Osakonna koosseisu võivad kuuluda teenistujad, kes ei kuulu ühegi talituse või büroo koosseisu, alluvad vahetult osakonnajuhatajale ja kelle ülesanded määratakse osakonna põhimääruse ja ametijuhendiga.
34. Osakonna koosseisu kuuluva talituse või büroo juhataja õigused ja kohustused nähakse ette osakonna põhimääruses.
35. Ministeeriumi struktuuri võivad kuuluda nõunikud, kelle ülesanded ja alluvus määratakse ministri poolt kinnitatavates ametijuhendites.
V. MINISTEERIUMIS MOODUSTATAVAD KOMISJONID JA NÕUKOGUD
36. Minister võib ministeeriumi valitsemisalas moodustada nõuandva õigusega alalisi või ajutisi komisjone ja nõukogusid (edaspidi komisjonid) ministeeriumi pädevuses olevate ülesannete täitmiseks.
37. Kantsler võib ministeeriumi struktuuriüksuste ja ministeeriumi valitsemisalas asuvate riigiasutuste töö koordineerimiseks moodustada ajutisi komisjone.
38. Komisjonid moodustatakse ministri või kantsleri käskkirjaga, milles määratakse komisjoni ülesanded, esimees ja liikmed, ülesannete täitmise tähtajad ja teenindav struktuuriüksus.
39. Kui komisjoni esimeheks ei ole ministeeriumi juhtkonda kuuluv ametnik või osakonnajuhataja, määrab minister või kantsler komisjoni töö eest vastutava, ministeeriumi juhtkonda kuuluva ametniku või osakonnajuhataja.
40. Komisjoni teenindav struktuuriüksus tagab komisjoni asjaajamise ja komisjoni koosolekute protokollimise.
41. Komisjoni liikmeks võib määrata teiste valitsusasutuste teenistujaid valitsusasutuse juhi ettepanekul. Komisjoni töösse võib kaasata väljaspool riigiteenistust olevaid isikuid nende nõusolekul.
42. Osakonnajuhatajad on komisjoni koosolekute toimumise ajaks kohustatud vabastama komisjoni liikmed nende ametikohustuste täitmisest, kui see ei kahjusta osakonna põhiülesannete täitmist.
43. Komisjoni ülesannete täitmisest annab komisjoni esimees aru ministrile või kantslerile, kui komisjoni moodustamisel ei ole määratud teisiti.
44. Komisjonil on õigus pöörduda ministeeriumi struktuuriüksuste ja ministeeriumi valitsemisalas olevate riigiasutuste poole tööks vajalike andmete ja dokumentide saamiseks.
45. Käesolevas osas sisalduvad sätted laienevad teistele seaduse alusel moodustatud komisjonidele ja nõukogudele, kui seadusest ja selle alusel kehtestatud õigusaktidest ei tulene teisiti.
46. Ministeeriumi teenindamisel olevate valitsuskomisjonide asjaajamise korraldamiseks määrab vastava struktuuriüksuse minister, kelle valitsemisalasse kuulub komisjonile antud ülesanne.
VI. MINISTEERIUMI SÜMBOLID
47. Ministeeriumil on sõõrikujuline 50 mm läbimõõduga pitsat, mille keskel on väikese riigivapi kujutis. Sõõri ülemist äärt mööda on sõna «RAHANDUSMINISTEERIUM».
48. Ministeeriumil on oma nimega dokumendiplangid, mille kujunduselemendina kasutatakse väikese riigivapi kujutist.
49. Väikese riigivapi kujutist kasutatakse Rahandusministeeriumi kirjaplangil, üldplangil, ministri määruse ning ministri ja kantsleri käskkirja plangil.
50. Ministeeriumi kirjaplangile trükitud dokumentidel on ministri, abiministri, kantsleri või asekantsleri allkiri vastavalt ministeeriumi asjaajamiskorrale. Ministeeriumi osakonnajuhataja kirjutab ministeeriumi kirjaplangile trükitud dokumentidele alla käesoleva põhimääruse punkti 21 alapunktis 9 ettenähtud korras.
[RT I 2005, 45, 375 – jõust. 28.08.2005]
51. Ministeeriumi osakonnal võib olla oma kirjaplank, kui see on ette nähtud osakonna põhimääruses. Ministeeriumi osakonnajuhataja kirjutab osakonna kirjaplangile trükitud dokumentidele alla käesoleva põhimääruse punkti 21 alapunktis 9 ettenähtud korras.