"Eesti riikliku arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks - ühtne programmdokument aastateks 2004-2006" meetme 4.1 "Transpordi infrastruktuuri arendamine" tingimused ning toetuse kasutamise kava koostamise kord
Vastu võetud 14.06.2004 nr 152
RTL 2004, 86, 1352
jõustumine 01.07.2004
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumine):
03.08.2005 nr 84 (RTL 2005, 87, 1308 ) 12.08.2005
15.11.2005/137 (RTL 2005, 114, 1758) 2.12.2005
Määrus kehtestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» § 17 lõike 2 alusel.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Reguleerimisala
Määrus kehtestab «Struktuuritoetuse seaduse» § 2 lõike 2 punktis 1 nimetatud arengukava (edaspidi arengukava) 4. prioriteedi meetme 4.1 «Transpordi infrastruktuuri arendamine» (edaspidi meede ) raames toetuse taotlemise ja menetlemise, toetuse rahaliste vahendite kasutamise ning toetuse kasutamise kava koostamise korra.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 2. Meetme eesmärk
Meetme eesmärgiks on majandusarengut takistavate transpordiühenduste kitsaskohtade kõrvaldamine ja ühendusvõimaluste nüüdisajastamine. Meetme objektiks on riigile kuuluvad maanteed, raudteed, veeteed, sadamad ja lennuväljad.
§ 3. Meetme rakendusasutus ja -üksus
(1) Meetme rakendusasutuseks (edaspidi rakendusasutus) on vastavalt Vabariigi Valitsuse 22. märtsi 2004. a määrusele nr 81 «Struktuuritoetuse rakendusasutuste ja rakendusüksuste nimetamine ning riigi ja kohaliku omavalitsuse investeeringute meetmete loetelu kinnitamine» Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
(2) Meetme rakendusüksused on loetletud (edaspidi rakendusüksus ) Vabariigi Valitsuse 22. märtsi 2004. a määruses nr 81 «Struktuuritoetuse rakendusasutuste ja rakendusüksuste nimetamine ning riigi ja kohaliku omavalitsuse investeeringute meetmete loetelu kinnitamine».
§ 4. Toetatavad tegevused
(1) Meetme raames toetatakse «Struktuuritoetuse seaduse» § 17 lõike 2 alusel kinnitatud toetuse kasutamise kavas sisalduvaid investeerimisobjekte.
(2) Maanteede valdkonna puhul toetatakse meetme raames järgmisi tegevusi
riigile kuuluvate infrastruktuuriobjektide arendamiseks:
1)
trans-Euroopa transpordivõrgustikuga (TEN-T) ühendavate riigimaanteede
ehitus ja renoveerimine;
2) regioonikeskustele ligipääsu tagavate
riigimaanteede ehitus ja renoveerimine;
3) piirkonna majanduslikuks
ja regionaalseks arenguks vajaliku teedevõrgu arendamine;
4)
keskkonnaprobleemide lahendamine riigimaanteedel;
5) liiklusohutuse
parandamine riigimaanteedel tulenevalt Maanteeameti poolt iga-aastaselt
läbiviidavast teedevõrgu liiklusohutuse analüüsist.
(3) Raudteede valdkonna puhul toetatakse meetme raames järgmisi tegevusi
riigile kuuluvate infrastruktuuriobjektide arendamiseks:
1)
reisirongiliiklusega seotud raudteelõikude ja muu infrastruktuuri
rekonstrueerimine, kaasajastamine ja ehitus;
2) reisijate veoga
seotud infrastruktuuri (jaamahoonete, perroonide jm) rekonstrueerimine
ja ehitus;
3) raudteega seotud keskkonnaprobleemide ennetamine ning
likvideerimine.
(4) Sadamate ja veeteede valdkonna puhul toetatakse meetme raames
järgmisi tegevusi riigile kuuluvate infrastruktuuriobjektide
arendamiseks:
1) veeteede ning laevatatavate siseveeteede rajamine ja
uuendamine;
2) riigile kuuluvate regionaalset ja sotsiaalset tähtsust
omavate väikesadamate rekonstrueerimine;
3) sadamate
juurdepääsuteede ehitamine;
4) sadamate infrastruktuuri
arendamine vastavalt kauba ja reisijate läbilaske prognoosidele;
5)
ohutu navigatsiooni tagamiseks sadamate navigatsioonisüsteemide
kaasajastamine;
6) laevaliikluse ja veetranspordi infrastruktuuri
arenguprogrammide uuringute ja analüüside ettevalmistamine, eelkõige
rannikuveo, saarte- ning saarte ja mandrivahelise ühenduse
kaasajastamiseks.
(5) Lennunduse valdkonna puhul toetatakse meetme raames järgmisi
tegevusi riigile kuuluvate infrastruktuuriobjektide arendamiseks:
1)
regionaalsete lennujaamade infrastruktuuri kaasajastamine ja arendamine;
2)
ohutu lennunduse tagamiseks keskkonnakaitse, lennuohutuse ja
turvameetmete parendamine.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 5. Abikõlblikud kulud
(1) Meetme raames on võimalik taotleda toetust järgmiste projektiga
otseselt seotud kulude katmiseks kooskõlas §-s 7 sätestatud
piirmääradega:
1) kulud, mis on otseselt vajalikud § 4
lõigetes 2–5 nimetatud projekti tegevuste elluviimiseks ja projekti
eesmärkide saavutamiseks ning heaks kiidetud vastava toetuse andmise
otsusega;
2) kinnisvara ost kuni 10% projekti kogumaksumusest;
3)
käibemaks rakendusüksuse kui toetuse saaja puhul, kui viimane on selle
lõplikult tasunud ja ei saa seda riigilt tagasi nõuda.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(2) Meetme raames ei ole abikõlblikud järgmised kulud:
1)
amortisatsioon ja hoolduse iseloomuga remonditööd (hooldusremont);
2)
käibevahendid (materjalid, tarbekaubad, halduskulud,
finantseerimistehingutega seotud kulud jms);
3) trahvid, kohtukulud,
viivised;
4) erisoodustusmaks;
5) esinduskulud ja kingitused;
6)
käibemaks riigi osalusega transpordi infrastruktuuri omaval äriühingul;
7)
tehingud «Tulumaksuseaduse» mõistes seotud isikute vahel, välja arvatud
juhul, kui see on vältimatu projekti elluviimise seisukohast;
8)
muud toetatavate tegevustega mitte seotud ning projekti elluviimise
seisukohast põhjendamatud ja ebaolulised kulud.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
§ 6. Kulude abikõlblikkuse algus- ja lõppkuupäev
(1) Toetatava tegevuse kulud on abikõlblikud, kui need on tehtud ajavahemikus 29. aprillist 2004. a kuni 31. augustini 2008. a.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(2) Enne taotluse esitamise kuupäeva tehtud abikõlblikud kulud, mille hüvitamist taotletakse, peavad olema taotluses eraldi näidatud. Juhul kui taotleja on teinud abikõlbliku kulu enne 29. aprilli 2004. a ja taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse vahelisel perioodil, kuid taotlus jääb rahuldamata, peab ta tehtud kulud ise kandma.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
§ 7. Toetuse piirmäärad ning taotleja omafinantseering
(1) Toetuse minimaalne summa taotleja kohta on 2,5 miljonit Eesti krooni ehitushanke puhul ning 200 000 Eesti krooni uuringu või projekteerimise puhul.
(2) Toetuse määr on protsent abikõlblikest kuludest. Toetuse maksimaalne m��är ühe projekti kohta on kuni 75% abikõlblikest kuludest.
(3) Taotleja omafinantseering peab kokku moodustama vähemalt 25% projekti abikõlblikest kuludest.
(4) Riigi osalusega transpordi äriühingu poolt esitatava taotluse omafinantseering võib sisaldada riigi poolset finantseerimist.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(5) Juhul kui käesoleva määruse alusel antav toetus on riigiabi «Konkurentsiseaduse» § 30 lõike 1 mõistes, järgitakse tingimusi, mis on sätestatud Euroopa Komisjoni määruses (EÜ) nr 70/2001, mis käsitleb EÜ asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele antava riigiabi suhtes (ELT L 10, 13.01.2001, lk 33–42), mida on muudetud Euroopa Komisjoni määrusega (EÜ) nr 364/2004 (ELT L 63, 28.02.2004, lk 22–29) või Euroopa Komisjoni juhistes riigipoolse regionaalabi andmiseks (EÜT C 74, 10.03.1998, lk 9–18) või Euroopa Komisjoni dokumendis «Ühenduse suunised keskkonnakaitsele antava riigiabi kohta» (EÜT C 37, 03.02.2001).
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
2. peatükk
TOETUSE KASUTAMISE KAVA
§ 8. Toetuse kasutamise kava
(1) Rakendusasutus koostab määruse lisas 2 toodud vormil arengukava perioodiks meetmest riigi investeeringuteks ettenähtud toetuse kasutamise kava (edaspidi kava). Kava sisaldab investeeringuid, mida toetatakse meetme rahalistest vahenditest ja mille abil täidetakse meetmega ettenähtud konkreetseid eesmärke. Kava esitatakse eelistusnimekirjana. Kava kinnitab Vabariigi Valitsus.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(2) Kava koostatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsevate transpordi infrastruktuuri eest vastutavate valitsusasutuste ja riigi osalusega transpordi infrastruktuuri omavate äriühingute poolt esitatud investeeringu ettepanekute (edaspidi ettepanek) alusel.
(3) Rakendusasutus teavitab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsevaid transpordi infrastruktuuri eest vastutavaid valitsusasutusi ja riigi osalusega transpordi infrastruktuuri omavaid äriühinguid ettepanekute esitamise tähtpäevast kirjalikult. Rakendusasutus võib saata ettepanekute esitamise kutse vaid nende valdkondade tegevuste osas, mis aitavad kõige paremini täita meetme eesmärke.
(4) Kava koostamise tähtaeg on kuni 20 tööpäeva lõikes 3 nimetatud tähtpäevast arvates.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 9. Ettepaneku esitamine
Kavasse lisamiseks tuleb rakendusasutusele esitada ettepanek koos
investeeringu kirjeldusega, mis sisaldab:
1) investeeringu nimetust,
eesmärki ja tegevuste kirjeldust;
2) investeeringu hinnangulist
kogumaksumust (koos abikõlblike ja mitteabikõlblike kuludega), selle
määramiseks kasutatud metoodikat ja esmast tasuvusanalüüsi;
3)
investeeringu omafinantseerimise määra;
4) investeeringu
rakendamise aega;
5) investeeringu riikliku ja regionaalse olulisuse kirjeldust;
6)
kirjeldust investeeringu mõju kohta transporditeenuste kvaliteedile ja
kättesaadavusele.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 10. Investeeringute hindamine, kava koostamine ja muutmine
(1) Investeeringute hindamiseks moodustab rakendusasutuse juht hindamiskomisjoni. Investeeringuid hinnatakse skaalal 0–4. Investeeringu hindamisel antud summaarne koondhinne moodustub lõikes 2 loetletud hindamiskriteeriumide hinnete kaalutud keskmisest. Investeering jääb eelistusnimekirja kantavate investeeringute hulgast välja juhul, kui selle hindamisel antud koondhinne jääb alla 2 või kui vähemalt üks lõikes 2 loetletud hindamiskriteeriumidest hinnatakse hindega 0. Investeeringute hindamisel teeb hindamiskomisjon konsensusliku otsuse.
(2) Investeeringuid hinnatakse järgmiste hindamiskriteeriumide alusel:
1)
investeeringu riiklik ja regionaalne olulisus, lähtudes erinevate
valdkondade (maanteed, sadamad ning veeteed, õhuteed, raudteed)
tasakaalustatud arengust kooskõlas arengukavas püstitatud eesmärkidega
(50% maksimaalsest koondhindest);
2) investeeringu mõju
transporditeenuste kvaliteedile ja kättesaadavusele, võrreldes praegust
olukorda investeeringu elluviimise tulemusel saavutatava olukorraga (20%
maksimaalsest koondhindest);
3) investeeringu kuuluvus lõikes 3
loetletud eelistuste hulka (30% maksimaalsest koondhindest).
(3) Meetme eelistusteks on investeeringud:
1) mis vastavad riiklikule
transpordipoliitikale;
2) mis parandavad juurdepääsu regionaalsetele
keskustele;
3) mis omavad regionaalset ja sotsiaal-majanduslikku
tähtsust ja tagavad tasakaalustatud arengu erinevate transpordiliikide
vahel;
4) mille rakendamise tulemusena paraneb liiklusohutus või
keskkonna olukord võrreldes investeeringu eelse olukorraga;
5)
mis parandavad ligipääsu trans-Euroopa transpordivõrgustikule (TEN-T).
(4) Hindamise tulemusel koostatakse investeeringutest eelistusnimekiri. Kava eelnõusse esitatud parimate investeeringute summa ei tohi ületada meetme rahastamise eelarvet.
(5) Kava muutmiseks vaadatakse see hindamiskomisjoni poolt üle ja vajadusel muudetakse ning esitatakse Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
3. peatükk
TAOTLUSE ESITAMINE, NÕUDED TAOTLEJALE JA TAOTLUSELE
§ 11. Taotluse esitamine ja nõuded taotlejale
(1) Toetust võib taotleda Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsev transpordi infrastruktuuri eest vastutav valitsusasutus ja riigi osalusega transpordi infrastruktuuri omav äriühing (edaspidi äriühing).
(2) Rakendusasutus teavitab lõikes 1 nimetatud asutusi ja äriühinguid kirjalikult taotluse esitamise tähtpäevast taotluse esitamise kutses (edaspidi taotlemise kutse) vähemalt 5 tööpäeva enne taotluse esitamise tähtpäeva.
(3) Taotlemise kutse esitatakse kava eelistusnimekirjas oleva investeeringu kohta.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(4) Taotlus toetuse saamiseks esitatakse vastavale rakendusüksusele väljastusteatega lihtkirjaga ja koopia elektrooniliselt. Kui taotlejaks on rakendusüksus, esitatakse taotlus rakendusasutusele.
(5) Taotleja peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotleja
peab olema projekti raames rajatava, rekonstrueeritava või renoveeritava
infrastruktuuriobjekti omanik;
2) juhul kui taotleja on varem saanud
toetust riigieelarvelistest vahenditest või «Struktuuritoetuse seaduses»
sätestatud korras, mis on kuulunud tagasimaksmisele, peavad tagasimaksed
olema tehtud tähtaegselt ja nõutud summas;
3) taotlejal on
taotluses sisalduva projekti raames teostatavate tööde tegemiseks
piisavalt kogemusi ja teadmisi;
4) taotleja suudab tagada nõutavad
vahendid toetuse omafinantseerimiseks vastavalt §-s 7 sätestatud
tingimustele.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(6) Lisaks lõikes 4 toodule peab äriühing vastama järgmistele nõuetele:
1)
taotlejal ei ole ajatamata maksuvõlga;
2) taotleja või tema üle
valitsevat mõju omava isiku suhtes ei ole algatatud
likvideerimismenetlust ega tehtud pankrotiotsust.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 12. Taotleja kohustused
(1) Taotleja on kohustatud:
1) vastama taotleja ja taotluse kohta
esitatud küsimustele;
2) võimaldama teostada taotleja ja
taotluse nõuetele vastavuse kontrolli ning esitatud andmete vastavust
tegelikkusele;
3) esitama ettenähtud vormil, viisil ja tähtajaks
nõutud informatsiooni;
4) teavitama viivitamatult kirjalikult
kõigis esitatud andmetes toimunud muudatustest või asjaoludest, mis
mõjutavad või võivad mõjutada rakendusasutuse või -üksuse või taotleja
poolt oma kohustuste täitmist;
5) täitma teisi õigusaktides
sätestatud kohustusi ja esitama rakendusasutusele või -üksusele
informatsiooni, mis võib mõjutada taotluse kohta otsuse tegemist.
(2) Lisaks lõikes 1 toodule on äriühing kohustatud viivitamatult kirjalikult informeerima projekti teostamise baasiks oleva ettevõtte või selle osa ja nendega seonduvate asjade või õiguste üleandmise otsuse vastuvõtmisest.
§ 13. Nõuded taotlusele
(1) Taotlus koosneb määruse lisas 1 toodud taotlusvormist ja sellele lisatud dokumentidest.
(2) Taotlus ja selles kirjeldatud projekt peavad vastama järgmistele
nõuetele:
1) taotluses esitatud andmed on piisavad ja õiged;
2)
taotluse on allkirjastanud taotleja või teda esindav esindusõiguslik
isik. Kui taotluse esitamisel on kasutatud elektroonilist andmesidet,
peab elektrooniline allkiri olema antud viisil, mis võimaldab tuvastada
taotluse esitanud isikut ja allkirja andmise aega;
3) projektiga
teostatakse taotlemise kutses nimetatud investeeringut;
4) projekti
eesmärgid on kooskõlas arengukava, prioriteedi ja meetme eesmärkidega;
5)
projekt sisaldab vähemalt ühte §-s 4 toodud tegevust;
6)
projektis toodud tegevus on otseselt seotud riigi funktsioonide
täitmisega;
7) maanteede valdkonna projekt vastab Vabariigi
Valitsuse 25. veebruari 2004. a korraldusele nr 112-k «Teehoiukava
aastateks 2004–2006»;
8) projekti elluviimisel luuakse,
taastatakse infrastruktuuri ja/või soetatakse põhivara või projekt on
suunatud infrastruktuuri haldamiseks või haldamise ettevalmistamiseks;
9)
taotletud toetuse suurus on kooskõlas §-s 7 sätestatud toetuse
piirsummaga ja toetuse määraga;
10) projekti finantsplaan
sisaldab §-s 7 sätestatud minimaalselt nõutavat omafinantseeringut;
11)
projekti ajaline kestus ei ületa 24 kuud ning projekt viiakse ellu
hiljemalt 2008. aasta 31. augustiks;
12) projekti tulemusel valminud
objekte ei ole kavas anda üle erasektorile vähemalt seitsme aasta
jooksul objekti valmimisest.
(3) Taotlusele tuleb lisada järgmised dokumendid:
1) maa ja vara
omandit või pikaajalist kasutusõigust tõendavad dokumendid;
2)
projekti tasuvusanalüüs;
3) projekti keskkonnamõjude
hinnang, juhul kui see on nõutav;
4) projekti avalikustamise meetmed;
5) paragrahvi 11 lõike 5
punktides 2–4 toodud nõuete täitmise kinnituskirjad.
(4) Lisaks lõikes 3 toodule peab äriühing lisama taotlusele järgmised
dokumendid:
1) Maksu- ja Tolliameti tõend maksuvõlgnevuste puudumise
kohta, mis on väljastatud vähemalt taotluse esitamise kuule eelnenud kuu
esimese kuupäeva seisuga;
2) taotluse esitamisele eelnenud
majandusaasta aruanne, auditeerimise kohustusega taotleja korral
auditeeritud aruanne;
3) volikiri, kui esindusõiguslik isik tegutseb
volituse alusel.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
4. peatükk
TAOTLUSE MENETLEMINE
§ 14. Taotluse menetlemine
(1) Taotluse menetlemise tähtaeg on kuni 45 tööpäeva taotluse registreerimisest.
(2) Taotluse menetlemine koosneb selle registreerimisest, läbivaatamisest või läbivaatamata tagastamisest, taotluse ja taotleja nõuetele vastavaks või nõuetele mittevastavaks tunnistamisest, nõuetele vastavaks tunnistatud taotluse hindamisest ning taotluse rahuldamisest või rahuldamata jätmisest.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 15. Taotluse registreerimine ja läbivaatamine
(1) Taotlus registreeritakse ühe tööpäeva jooksul.
(2) Taotluse läbivaatamise tähtaeg on 10 tööpäeva. Taotluse läbivaatamisel kontrollitakse, kas taotlus on laekunud koos kõigi lisadega.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(3) Kui taotluse läbivaatamisel avastatakse selles esinevaid ebatäpsusi, teatatakse sellest viivitamatult taotlejale ja määratakse tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks. Nimetatud juhul loetakse taotlus esitatuks puuduste kõrvaldamisest. Puuduste kõrvaldamiseks antakse 10 kalendripäeva.
(4) Taotlus tagastatakse, kui taotleja ei ole esitanud toetuse taotlemiseks kõiki «Struktuuritoetuse seaduse» ja määruse alusel nõutavaid dokumente või ei ole esitanud taotlust tähtaegselt.
§ 16. Taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise alused ja kord
(1) Taotleja tunnistatakse nõuetele vastavaks juhul, kui on täidetud kõik «Struktuuritoetuse seaduses» ja määruse §-s 11 taotlejale esitatud nõuded.
(2) Taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksuse juht taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse. Kui toetuse saajaks on rakendusüksus, teeb taotleja nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse rakendusasutuse juht. Taotleja nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksuse juht taotluse rahuldamata jätmise otsuse ning rakendusüksuse puhul teeb rakendusasutuse juht taotluse rahuldamata jätmise otsuse taotlust sisuliselt hindamata.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
§ 17. Taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise alused ja kord
(1) Taotleja tunnistatakse nõuetele vastavaks juhul, kui on täidetud kõik «Struktuuritoetuse seaduses» ja määruse §-s 13 taotlejale esitatud nõuded.
(11) Kui taotluse nõuetele vastavuse kontrollimisel avastatakse puudusi, teatatakse sellest viivitamata taotlejale ja määratakse tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks. Taotluse menetlemise tähtaeg pikeneb puuduste kõrvaldamiseks ettenähtud tähtaja võrra.
(12) Taotlust ei tunnistata nõuetele vastavaks, kui esineb
vähemalt üks alljärgnevatest asjaoludest:
1) taotleja
ei ole lõike 11 alusel määratud tähtaja jooksul
kõrvaldanud taotluses esinevaid puudusi;
2) taotluses on
esitatud ebaõigeid või mittetäielikke andmeid või kui taotleja mõjutab
pettuse või ähvardusega või muul viisil õigusvastaselt otsuse tegemist
(edaspidi valeandmed);
3) taotleja ei v��imalda teostada
taotluse nõuetele vastavuse kontrolli;
4) kui «Struktuuritoetuse
seaduses» ja määruse §-s 13 taotlusele esitatud nõuded ei ole täidetud
ning puudust ei ole võimalik lõike 11 alusel
määratud tähtaja jooksul kõrvaldada.
(2) Kui toetuse saajaks on riigi osalusega transpordi infrastruktuuri omav äriühing, teeb taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise korral taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse rakendusüksuse juht. Taotluse nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb rakendusüksuse juht taotluse rahuldamata jätmise otsuse.
(3) Kui toetuse saajaks on rakendusüksus, teeb taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise korral taotluse nõuetele vastavaks tunnistamise otsuse rakendusasutuse juht. Taotluse nõuetele mittevastavaks tunnistamise korral teeb rakendusasutuse juht taotluse rahuldamata jätmise otsuse.
(4) Rakendusüksus edastab nõuetele vastavaks tunnistatud taotlused rakendusasutusele viie t��öpäeva jooksul otsuse tegemisest.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 18. Taotluse hindamine
(1) Nõuetele vastavaks tunnistatud taotlust hindab rakendusasutuse poolt moodustatud hindamiskomisjon. Taotlust hinnatakse lõikes 3 toodud kriteeriumide alusel skaalal rahuldav või mitterahuldav. Rahuldamisele kuulub taotlus, mis iga kriteeriumi osas on saanud hindeks rahuldav. Taotlus ei kuulu rahuldamisele, kui vähemalt ühe lõikes 3 toodud kriteeriumi hinne on mitterahuldav.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(2) Kui taotluse hindamisel selgub, et taotluses on esitatud valeandmeid või esinevad asjaolud, mille tõttu taotlejat või taotlust ei saa nõuetele vastavaks tunnistada või taotlust rahuldada, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(3) Taotluse juures hinnatakse projekti valmisolekut, arvestades
projekti elluviimiseks tehtud ettevalmistustöid ning taotleja
omafinantseerimise võimet. Projekti valmisoleku hindamine sisaldab:
1)
projekti tegevusplaani hindamist (kas on arvesse võetud kõik projekti
elluviimiseks vajalikud tegevused, tegevusplaan on ajaliselt teostatav
ja määratletud tegevused on võimalik ellu viia hiljemalt 31. augustiks
2008. a);
2) projekti kuluplaani hindamist (kas kuluplaanis olevad
kulud on põhjendatud, tegevustega otseselt seotud ja tegevuste
elluviimiseks vajalikud);
3) projekti finantsplaani hindamist
(finantsplaani põhjendatus ja realistlikkus);
4) projekti
tasuvusanalüüsi hindamist;
5) projekti keskkonnamõjude
hinnangu hindamist, juhul kui keskkonnamõjude hinnangu koostamine on
nõutav;
6) projekti avalikustamise meetmete hindamist.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
§ 19. Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus ja otsusest teavitamine
(1) Taotluse rahuldamise kohta teeb rakendusasutuse juht taotluse rahuldamise otsuse. Taotluse rahuldamata jätmise otsus tehakse § 16 lõike 2, § 17 lõigete 2 ja 3, § 18 lõigete 1 ja 2 alusel ning vastavalt § 19 lõigetes 2 ja 4 sätestatule.
(2) Taotlus jäetakse rahuldamata, kui taotleja on esitanud enne taotluse rahuldamise otsuse tegemist avalduse taotluse menetlemise lõpetamiseks.
(3) Taotluse rahuldamise otsuses täpsustatakse toetuse saaja õigusi,
kohustusi ning kehtestatakse tingimusi. Muuhulgas sätestatakse otsuses:
1)
otsuse tegija;
2) otsuse tegemise kuupäev;
3) otsuse tegemise
põhjendus ja alus;
4) toetuse saaja;
5) toetatava projekti
nimi;
6) toetuse suurus summana Eesti kroonides ja osakaaluna
projekti abikõlblikest kuludest;
7) kulude abikõlblikkuse algus-
ja lõppkuupäev;
8) tähtaeg jooksva eelarveaasta
riigieelarveliste väljamaksete prognoosi esitamiseks;
9)
projekti aruandlus;
10) toetuse saaja kohustused;
11) toetuse
tagasinõudmise alused.
(4) Taotluse rahuldamata jätmise otsuses märgitakse:
1)
otsuse tegija;
2) otsuse tegemise kuupäev;
3) otsuse tegemise
põhjendus ja alus.
(5) Taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsus toimetatakse toetuse saajani või taotlejani lihtkirjaga või väljastusteatega tähtkirjaga viie tööpäeva jooksul pärast otsuse tegemist.
(6) [kehtetu]
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
20. Toetuse saaja kinnitus toetuse kasutamiseks
(1) [kehtetu]
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(2) Toetuse saaja on kohustatud 10 tööpäeva jooksul taotluse rahuldamise otsuse kättetoimetamisest saatma rakendusasutusele vastava kinnituskirja, kui talle on otsuses sätestatud õigused ja kohustused arusaadavad ning ta on valmis toetuse kasutamiseks vastavalt otsuses sätestatud tingimustele.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
§ 21. Taotluses esitatud andmete muutumisest teavitamine
Toetuse saaja teavitab rakendusasutust viivitamatult kirjalikult kõigis esitatud andmetes toimunud muudatustest või asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada projekti elluviimist või toetuse saaja kohustuste täitmist vastavalt taotluse rahuldamise otsusele.
§ 22. Taotluse rahuldamise otsuse muutmine
(1) Toetuse saaja on kohustatud taotlema rakendusasutuselt taotluse
rahuldamise otsuse muutmist, kui toetuse saaja soovib muuta:
1)
projekti tegevusi, nii et sellega muutub oluliselt projekti sisu või
tulemus;
2) projekti elluviimise algus- või lõppkuupäeva või kulude
abikõlblikkuse lõppkuupäeva;
3) projekti kuluplaani tegevuste või kulukohtade lõikes enam kui 10%
tegevuse või kulukoha esialgsest eelarvest;
4) projekti
finantsplaani finantseerimise allikate lõikes.
(2) Rakendusasutus võib keelduda muudatuste heakskiitmisest, kui:
1)
muudatused ei ole kooskõlas projekti sisu ja eesmärkidega;
2)
otsuse muutmise korral ei oleks projekti elluviimist võimalik lõpetada §
13 lõike 2 punktis 11 sätestatud tähtajaks;
3) otsuse
muutmist ei võimalda meetme või meetme osa rahastamise eelarve.
(3) Rakendusasutus teeb taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsuse või keeldub vastava otsuse tegemisest, teavitades sellest toetuse saajat kirjalikult 20 tööpäeva jooksul muudatuste tegemise taotluse saamisest ja põhjendades keeldumist.
(4) Otsus taotluse rahuldamise otsuse muutmise kohta toimetatakse toetuse saajani ning rakendusüksusele lihtkirjaga või väljastusteatega tähtkirjaga viie tööpäeva jooksul pärast otsuse tegemist.
(5) Kehtetuks võib toetuse rahuldamise otsuse vastavalt
«Struktuuritoetuse seaduse» § 202 lõikes 4
sätestatule tunnistada alljärgnevatel juhtudel:
1) ilmneb
asjaolu, mille korral taotlust ei oleks rahuldatud;
2) toetuse saaja
ei ole tagastanud allkirjastatud kinnituskirja meetme tingimustes
sätestatud tähtaja jooksul;
3) toetuse saaja ei ole
taotluse rahuldamise otsuses määratud tähtaja jooksul alustanud toetuse
kasutamist;
4) toetuse saaja ei täida taotluse rahuldamise otsuses
sätestatut või ei kasuta toetust ettenähtud tingimustel;
5)
projekti elluviimist ei ole võimalik lõpetada § 13 lõike 2 punktis 9
sätestatud tähtajaks;
6) toetuse saaja avaldust taotluse
rahuldamise otsuse muutmise kohta ei rahuldata ja toetuse saajal ei ole
võimalik jätkata toetuse kasutamist ettenähtud tingimustel;
7)
toetuse saaja esitab põhjendatud avalduse tunnistada taotluse
rahuldamise otsus kehtetuks.
[RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005]
5. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEOSTAMISE TINGIMUSED, TOETUSE
SAAJA KOHUSTUSED JA RAKENDUSASUTUSE VÕI -ÜKSUSE ÕIGUSED
§ 23. Toetuse väljamaksmise tingimused
(1) Toetuse väljamaksed tehakse toetuse saajale vastavalt «Struktuuritoetuse seaduse» § 11 lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud toetuse väljamaksmise korrale ja taotluse rahuldamise otsuses toodud tingimustele.
(2) Toetuse saaja esitab toetuse väljamaksmiseks vastavasisulise taotluse vastavalt «Struktuuritoetuse seaduse» § 11 lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud korrale.
(3) Toetuse saajale toetuse väljamakse tegemise eelduseks on:
1)
kulude vastavus projekti tegevus- ja kuluplaanile;
2) kulud on tehtud
pärast taotluse rahuldamise otsuses märgitud kulude abikõlblikkuse
alguskuupäeva ja enne abikõlblikkuse lõppkuupäeva.
(4) Toetuse saaja võib lõikes 2 nimetatud taotluse esitada üks kord kuus. Taotluse esitamise tähtaeg on jooksva kuu 3. kuupäev.
(5) Rakendusüksus esitab toetuse väljamakse taotluse makseasutusele hiljemalt 30 kalendripäeva jooksul pärast toetuse saajalt lõikes 2 nimetatud taotluse saamist. Rakendusüksus esitab maksetaotluse makseasutusele ka siis, kui ta ise on toetuse saaja.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
§ 24. Toetuse saaja kohustused
(1) Toetuse saaja kindlustab projekti juhtimise ja eduka elluviimise
projekti taotluse rahuldamise otsuses fikseeritud tähtaegade ja
tingimuste kohaselt, sealhulgas:
1) kasutab toetust vastavuses
esitatud taotluse ja taotluse rahuldamise otsusega;
2) tagab ehituse
omanikujärelevalve kooskõlas «Ehitusseadusega»;
3)
järgib hangete läbiviimisel «Riigihangete seaduses» kehtestatud nõudeid,
kui toetuse saaja on ostja «Riigihangete seaduse» tähenduses;
4)
tagab projekti elluviimiseks vajalike õigusaktides ette nähtud lubade ja
kooskõlastuste taotlemise ja saamise;
5) tagab õigusaktides
sätestatud korras toetuse kasutamisel tekkiva vara arvelevõtmise ja
toetuse saaja omandisse registreerimise ning kõigi omandi tekkimisega
seotud avalik-õiguslike koormatiste tasumise ja muude õigusaktidest
tulenevate kohustuste täitmise;
6) tagab meeste ja naiste
võrdõiguslikkuse, keskkonnakaitsenõuete ja konkurentsireeglite järgimise;
7)
näitab toetuse kasutamisel, et tegemist on struktuuritoetusega,
kasutades selleks etteantud sümboolikat;
8) kasutab ja säilitab
sihtotstarbeliselt projekti teostamise ajal ja 5 aasta jooksul arvates
toetuse saajale viimase makse tegemisest toetuse eest soetatud vara (nii
asju kui õigusi);
9) säilitab projekti teostamisega seonduvat
dokumentatsiooni vähemalt 2015. aasta 31. detsembrini;
10)
täidab teisi «Struktuuritoetuse seaduses» ja selle alusel antud
õigusaktides ning käesolevas määruses sätestatud kohustusi.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
(2) Lisaks lõikes 1 toodule on äriühingust taotleja kohustatud:
1)
informeerima viivitamatult kirjalikult projekti teostamise ajal projekti
teostamise baasiks oleva ettevõtte või ettevõtte osa ja nendega
seonduvate asjade või õiguste üleandmise otsuse vastuvõtmisest;
2)
informeerima viivitamatult kirjalikult projekti teostamise ajal toetuse
saaja omanike muutusest üle 5%.
§ 25. Rakendusasutuse või -üksuse õigused
Rakendusasutusel või -üksusel on õigus:
1) kontrollida
projekti teostamist toetuse saaja territooriumidel, ruumides või mis
tahes muul moel, samuti toetuse saaja raamatupidamist ning toetuse
kasutamise tingimuste täitmist;
2) keelduda toetuse
väljamaksmisest, kui toetuse saaja majanduslik olukord on selliselt
halvenenud, et toetuse kasutamine või projekti teostamine on ohustatud;
3)
tutvuda riigihanke läbiviimiseks vajalike dokumentide ja andmetega ning
koosolekute protokollidega;
4) osaleda vaatlejana pakkumiste
hindamisel ja töövõtulepingu sõlmimisele eelnevatel läbirääkimistel, mis
on vajalikud riigihanke läbiviimiseks ja lepingu sõlmimiseks;
5)
osaleda vaatlejana tööde teostamise käigus toimuvatel nõupidamistel ja
koosolekutel;
6) tutvuda projekti ettevalmistamise ning tööde
teostamise käigus koostatavate dokumentidega;
7) algatada
toetuse rahuldamise otsuse muutmist;
8) teostada muid
«Struktuuritoetuse seaduses» ja selle alusel antud õigusaktides ning
käesolevas määruses sätestatud toiminguid.
§ 26. Rakendusasutuse või -üksuse kohustus
Rakendusasutus või -üksus on kohustatud säilitama projekti teostamisega seonduvat dokumentatsiooni vähemalt 2015. aasta 31. detsembrini.
[RTL 2005, 114, 1758 - jõust. 2.12.2005]
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 14. juuni 2004. a
määruse nr 152 ««Eesti riikliku arengukava Euroopa Liidu
struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
aastateks 2004–2006» meetme 4.1 «Transpordi infrastruktuuri
arendamine» tingimused ning toetuse kasutamise kava koostamise kord» lisa 1 [RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005] |
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 14. juuni 2004. a
määruse nr 152 ««Eesti riikliku arengukava Euroopa Liidu
struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
aastateks 2004–2006» meetme 4.1 «Transpordi infrastruktuuri
arendamine» tingimused ning toetuse kasutamise kava koostamise kord» lisa 2 [RTL 2005, 87, 1308 - jõust. 12.08.2005] |