Põhja Regionaalse Maanteeameti põhimäärus
Vastu võetud 28.10.2004 nr 197
RTL 2004, 140, 2147
jõustumine 07.11.2004
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
25.11.2005/146 (RTL 2005, 115, 1796) 9.12.2005
Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§1. Põhja Regionaalse Maanteeameti staatus
Põhja Regionaalne Maanteeamet (edaspidi amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi ministeerium) valitsemisalas Harju, Rapla ja Järva maakonna territooriumil tegutsev Maanteeameti kohalik asutus, kellel on juhtimisfunktsioon ja kes teostab riiklikku järelevalvet ja kohaldab riiklikku sundi seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses.
§2. Esindamine
Oma ülesannete täitmisel esindab amet riiki.
§3. Asutuse nimi eri keeltes
Ameti nimi on:
1) inglise keeles – Road Administration of Northern
Region of Estonia;
2) prantsuse keeles – Administration des Routes de
la Région Nord d’Estonie;
3) saksa keeles – Nordregional
Straßenbauverwaltung Estland;
4) soome keeles – Viron Pohjoinen
Tiepiiri;
5) vene keeles – Дорожный департамент северного региона
Эстонии.
(õ) 8.01.2009 17:00
§4. Ameti tegevust reguleerivad õigusaktid
Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, rahvusvaheliste konventsioonide ja lepingute, millega Eesti Vabariik on ühinenud, nõuetest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri (edaspidi minister) määrustest ja käskkirjadest, Maanteeameti peadirektori käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest, samuti teiste ministrite asjassepuutuvatest määrustest.
§5. Aruandekohustuslikkus
(1) Amet on aruandekohustuslik Maanteeameti peadirektori ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ja teostab ameti üle teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega sätestatud korras.
(2) Amet koostab ja esitab raamatupidamise ja statistilisi aruandeid õigusaktidega sätestatud korras.
§6. Ameti tegevuse koordineerimine ja koostöö
(1) Ameti tegevust koordineerib ja korraldab Maanteeameti peadirektor.
(2) Amet teeb koostööd Maanteeameti osakondadega nende põhimäärustes sätestatud ülesannete ulatuses.
§7. Ameti eelarve
(1) Ameti tegevuskulud kaetakse riigieelarvest. Ameti eelarve kinnitab ja muudab minister ning eelarve täitmist kontrollib Maanteeameti peadirektor.
(2) Ametil on arvelduskontod Riigikassa kontsernikonto koosseisus.
§8. Ameti pitsat ja sümboolika
Ametil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat ning kehtestatud korras registreeritud sümboolika.
§9. Ameti dokumentide vormistamine
(1) Ameti kirjaplangil ja üldplangil kasutatakse Riigikantselei poolt registreeritud embleemi.
(2) Ameti poolt väljastatavad load ning koostatud ettekirjutused ja protokollid allkirjastatakse vastavalt õigusaktidega antud volitustele.
(3) Ameti muud dokumendid vormistatakse õigusaktides või asjaajamiskorraga ette nähtud korras.
§10. Asukoht
Amet asub Tallinnas. Ameti postiaadress on Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn.
2. peatükk
AMETI TEGEVUSVALDKOND, EESMÄRK JA PÕHIÜLESANDED
§11. Ameti tegevusvaldkond
Ameti tegevusvaldkond on seadusega sätestatud ülesannete ulatuses juhtimisfunktsiooni ja riikliku järelevalve teostamine ning seadusega ettenähtud alustel ja ulatuses riikliku sunni kohaldamine teede hoiu ja liiklusohutuse valdkonnas Harju, Järva ning Rapla maakonnas.
§12. Ameti tegevuse eesmärk
Ameti tegevuse eesmärgiks on riigi majanduspoliitika elluviimine riigimaanteede hoiu ja liiklusohutuse valdkonnas Harju, Järva ja Rapla maakonnas.
§13. Ameti põhiülesanded
Ameti põhiülesanded on:
1) riikliku järelevalve teostamine
ameti tegevusvaldkonda reguleerivatest õigusaktidest tulenevate nõuete
täitmise üle ja vajadusel riikliku sunni rakendamine;
2)
teehoiu korraldamine ja tingimuste loomine ohutuks liiklemiseks
riigimaanteedel;
3) osalemine oma tegevusvaldkonda puudutavate
õigusaktide väljatöötamisel ning ettepanekute tegemine nende muutmiseks
ja täiendamiseks;
4) osalemine oma tegevusvaldkonnaga seotud
poliitikate, strateegiate ja arengukavade väljatöötamisel; oma
tegevusvaldkonnaga seotud projektide ettevalmistamine ja elluviimine, sh
osalemine rahvusvaheliste projektide ettevalmistamisel ja läbiviimisel;
5)
osalemine Euroopa Liidu eelstruktuurifondi ISPA ning struktuurifondi
ERDF ja ühtekuuluvusfondi CF vahenditest rahastatavate projektide
ettevalmistamisel ja rakendamisel Maanteeameti poolt kehtestatud korra
kohaselt ja ulatuses.
§14. Ameti tegevus põhiülesannete täitmiseks
Põhiülesannete täitmiseks amet:
1) teeb koostööd
teiste valitsusasutuste, kohalike omavalitsusasutuste, sihtasutuste,
mittetulundusühingute, ettevõtlus- ja tarbijaorganisatsioonidega;
2)
koostab ameti eelarve projekti ning eelmise aasta eelarve täitmise
aruande;
3) töötab välja ja viib ellu ameti strateegia ja tööplaanid;
4)
koostab haldusala riigimaanteede lühiajalise ja pikaajalise teehoiukava
ning esitab selle õigusaktides sätestatud tähtajaks kinnitamiseks;
5)
tagab oma haldusalas tingimuste loomise ohutuks liiklemiseks
riigimaanteedel ning riigimaanteede säilivuse ja kaitse;
6)
korraldab haldusalas vastavalt teehoiukavale riigimaanteede hoidu; teede
ehitusjärelevalvet; liiklusohutusalast tööd; liiklusloendust ja
liiklussageduse arvestust;
7) teostab riigihankeid;
8) sõlmib
lepinguid ameti tegevusvaldkonna ülesannete lahendamiseks;
9)
täidab riikliku teeregistri pidamisel Vabariigi Valitsuse sätestatud
registri volitatud töötleja ülesandeid;
10) haldab
ameti haldusesse antud riigivara;
11) korraldab haldusala
riigimaanteede ehituse ja remondi projektide tellimist Maanteeameti
poolt kehtestatud korra kohaselt;
12) annab tee-ehitusloa ja
teekasutusloa haldusala tugimaanteedel ja kõrvalmaanteedel;
13)
teeb ettekirjutusi teede omanikele ja haldajatele liiklusohutuse nõuete
või teekaitse nõuete vastaselt püstitatud rajatiste ja liiklusväliste
teabevahendite kõrvaldamiseks, raudteeülesõidukohtade ja muude
liiklusohtlike teelõikude või teerajatiste sulgemiseks;
14)
annab õigusaktidega kehtestatud korras loa või nõusoleku riigimaantee
liiklusväliseks kasutamiseks, seal liikluspiirangute kehtestamiseks või
tee sulgemiseks, teemaal ja tee kaitsevööndis teetööde tegemiseks või
sinna töövahendite ja materjalide paigutamiseks, samuti hoonete,
rajatiste, istandike, reklaamivahendite ja muude objektide
projekteerimiseks ja paigaldamiseks, riigimaanteele peale- või
mahasõidutee ehitamiseks, maavara ja maa-ainese kaevandamiseks teemaal,
lasteveo- ja ühissõiduliini avamiseks, riigimaanteel paikneva
melioratsiooni- ja hüdrotehnilise ning muu rajatise hoiu korraldamiseks
ja teemaa kasutamiseks teisele isikule, tasulise eriloa erakorraliseks
veoks ja sõiduks;
15) nõustab kohalike maanteede, tänavate ja
erateede hoiu korraldamist;
16) kontrollib haldusala kõigil teedel
teede- ja liiklusalaste õigusaktide täitmist;
17) kogub,
analüüsib, säilitab ja levitab teehoiu- ning liiklus- ja
liiklusohutusalast teavet;
18) informeerib üldsust haldusala
riigimaanteede olukorrast;
19) teeb liiklusohutusalast propagandat ja
selgitab teehoiu ja liiklusohutusega seotud õigusaktide kohaldamist;
20)
täidab õigusaktide alusel kriisireguleerimisalaseid ülesandeid;
21)
haldab karjääre;
22) täidab muid talle õigusaktidega pandud
ülesandeid.
3. peatükk
AMETI STRUKTUUR
§15. Struktuuriüksused
(1) Ameti põhiliseks struktuuriüksuseks on osakond. Osakonna koosseisu võivad kuuluda talitused ja bürood.
(2) Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitab minister Maanteeameti peadirektori ettepanekul.
§16. Osakonna struktuur
(1) Osakonna struktuur ja ülesanded määratakse direktori poolt kinnitatud osakonna põhimäärusega.
(2) Teenistujate kohustused, õigused ja vastutus määratakse direktori poolt kinnitatud ametijuhendiga.
§17. Osakonna juhtimine
Osakonda juhib selle juhataja või direktori poolt määratud ametnik, kes vastutab osakonnale pandud ülesannete täitmise eest.
§18. Ameti osakonnad ja nende põhiülesanded
(1) Arengu- ja planeeringute osakonna põhiülesanneteks on lühiajaliste ja pikaajaliste teehoiukavade koostamine, planeeringute ja teeprojektide koostamise ning realiseerimise ettevalmistamise ja projektide ekspertiisi korraldamine, nimetatud planeeringute ja projektide kinnitamise korraldamine, projekteerimisnõuete väljaandmise ja maanteedega seotud planeeringute ning projektide kooskõlastamise korraldamine, katete ja sildade ehituse ja remondi planeerimise süsteemide (PMS, BMS) haldamine, riigimaanteede ja muu maanteehoiuks vajaliku maa riigi omandisse vormistamise korraldamine.
(2) Teede osakonna põhiülesanneteks on ameti hallatavate riigimaanteede hoiuga seotud riigihangete korraldamine, osalemine Euroopa Liidu eelstruktuurifondi ISPA ning struktuurifondi ERDF ja ühtekuuluvusfondi CF vahenditest rahastatavate projektide ettevalmistamisel ja rakendamisel, lepingute ettevalmistamine, ehitusjärelevalve korraldamine, teeprojekti, tegevusloa ja teehoiutööde tehnoloogia õigusaktide nõuetele vastavuse kontrollimine, riigimaanteedel omanikujärelevalve korraldamine, objektide vastuvõtmise korraldamine, arvestuse pidamine ettevõtjate poolt teostatud tööde üle, riikliku järelevalve teostamine kõigil avalikult kasutatavatel teedel «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle ning ettekirjutuste tegemine õigusaktide nõuete rikkumiste kõrvaldamiseks, karjääride haldamise korraldamine ning üldsuse teede seisukorrast informeerimise korraldamine vastavalt Maanteeameti poolt kehtestatud korrale.
(3) Liikluskorralduse ja -ohutuse osakonna põhiülesanneteks on ameti hallatavate riigimaanteede liikluskorraldusalase ja liiklusohutusalase töö korraldamine, liikluskorraldusprojektide ja -skeemide kooskõlastamine, loa andmine suuremõõtmeliste või raskekaaluliste veoste veoks, «Liiklusseaduse» ja selle alusel kehtestatud nõuete täitmise kontrollimine ja avastatud rikkumiste puhul vastavate abinõude rakendamine, liiklusohutusalase propaganda tegemine, liiklus- ja liiklusohutusalase teabe kogumine, töötlemine, analüüsimine, säilitamine ja levitamine, üldsuse informeerimine liiklusohutusalasest olukorrast, süstematiseeritud liiklusloenduse korraldamine vastavalt Maanteeameti poolt kehtestatud korrale, arvestuse pidamine ja statistilise aruandluse esitamine liiklussageduse kohta.
(4) Infotehnoloogia osakonna põhiülesanneteks on ameti infotehnoloogia arengu kavandamine ja koordineerimine ning nende arvutustehnika ja tarkvaraga varustamise korraldamine, ameti personali juhendamine arvutite ja arvutisüsteemide kasutamisel, riikliku teeregistri volitatud töötleja ülesannete täitmine ja kohalike omavalitsuste nõustamine teeregistri andmete töötlemisel.
(5) Finantsosakonna põhiülesanneteks on ameti eelarve projekti koostamine, raamatupidamise, eelarve täitmise, sealhulgas riigikassa kaudu arveldamise korraldamine, inventuuride teostamine materiaalsete väärtuste, arvelduste ja rahaliste vahendite üle ning kehtestatud aruandluse koostamine ning esitamine.
(6) Harju osakonna põhiülesanneteks on Harju maakonnas riigimaanteedel hooldetööde omanikujärelevalve teostamine, lubade, nõusolekute ja kooskõlastuste väljastamine õigusaktidega sätestatud korras, ettepanekute esitamine teehoiukavade koostamiseks, riikliku järelevalve teostamine «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle, kohalike maanteede ja tänavate hoiu nõustamine, teehoiutööde kirjelduste koostamine ning nende alusel tehtavate tööde üle järelevalve teostamine.
(7) Järva osakonna põhiülesanneteks on Järva maakonnas riigimaanteedel hooldetööde omanikujärelevalve teostamine, lubade, nõusolekute ja kooskõlastuste väljastamine õigusaktidega sätestatud korras, ettepanekute esitamine teehoiukavade koostamiseks, riikliku järelevalve teostamine «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle, kohalike maanteede ja tänavate hoiu nõustamine, teehoiutööde kirjelduste koostamine ning nende alusel tehtavate tööde üle järelevalve teostamine.
(8) Rapla osakonna põhiülesanneteks on Rapla maakonnas riigimaanteedel hooldetööde omanikujärelevalve teostamine, lubade, nõusolekute ja kooskõlastuste väljastamine õigusaktidega sätestatud korras, ettepanekute esitamine teehoiukavade koostamiseks, riikliku järelevalve teostamine «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle, kohalike maanteede ja tänavate hoiu nõustamine, teehoiutööde kirjelduste koostamine ning nende alusel tehtavate tööde üle järelevalve teostamine.
(9) Haldusosakonna põhiülesanneteks on ameti valdusesse antud riigivara haldamine ja selle üle arvestuse pidamine, ameti asjaajamise ja arhiivitöö ning elektriohutus-, tuleohutus-, töötervishoiu-, keskkonnakaitse- ja kodanikukaitsealase tegevuse korraldamine.
4. peatükk
AMETI JUHTIMINE
§19. Ameti juhtimine
Ametit juhib direktor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist Maanteeameti peadirektor kooskõlastatult ministri ning Harju, Järva ja Rapla maavanemaga. Direktori äraolekul asendab teda direktori asetäitja või direktori poolt määratud ametnik. Direktori ajutisel töösuhte peatumisel asendab teda Maanteeameti peadirektori käskkirjaga määratud direktori asetäitja.
§20. Direktori õigused, kohustused ja vastutus
Ameti direktor:
1) juhib ameti tööd direktori asetäitjate ja
osakonnajuhatajate kaudu, otsustab ja korraldab ameti pädevusse
kuuluvate ülesannete täitmist ning vastutab ameti tegevuse tulemuste
eest;
2) kinnitab osakondade ja teiste struktuuriüksuste
põhimäärused, ameti asjaajamiskorra, sisekorraeeskirja ja muud
töökorralduslikud dokumendid ning teenistujate ametipalgad ja
ametijuhendid vastavuses õigusaktidega;
3) nimetab ametisse ja
vabastab ametist ameti koosseisu kuuluvad ametnikud ja teised
teenistujad, sõlmib, muudab ja lõpetab töölepinguid ameti
abiteenistujatega;
4) rakendab ametis otstarbeka sisekontrolli
süsteemi, teostab teenistuslikku järelevalvet ameti teenistujate
toimingute üle õigusaktidega ettenähtud korras, määrab ergutusi ja
distsiplinaarkaristusi asutuse ametnikele ja abiteenistujatele;
5)
esitab Maanteeameti peadirektorile ettepanekuid ameti kulude eelarve
kohta, tagab eelarve täpse ja otstarbeka täitmise ning riigivara
sihipärase kasutamise;
6) esindab ametit teistes riigiasutustes
ja organisatsioonides;
7) teeb otsuseid sõltumatult ja iseseisvalt
kooskõlas õigusaktidega;
8) esitab Maanteeameti
peadirektorile ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna korraldamiseks;
9)
kehtestab ameti pitsati kasutamise korra ja tagab selle järgimise;
10)
teeb õigusaktidega ettenähtud juhtudel ettekirjutusi;
11)
moodustab töörühmi tegevusvaldkonna üksikküsimuste lahendamiseks;
12)
annab volitusi ameti esindamiseks;
13) korraldab ametnike
atesteerimisnõuete kehtestamist koos Maanteeameti vastava komisjoniga;
14)
omab esimese allkirja õigust ameti panga- ja raamatupidamisdokumentidel,
määrab teised allkirjaõiguslikud ametnikud;
15) sõlmib
ameti nimel lepinguid;
16) täidab muid ülesandeid, mis on talle
pandud seaduse või muude õigusaktidega.
§21. Direktori käskkirjad
(1) Ameti direktor annab seaduse, Vabariigi Valitsuse määruse või korralduse ning ministri määruse või käskkirja ja Maanteeameti peadirektori käskkirja alusel teenistusalastes küsimustes käskkirju.
(2) Ameti direktor võib anda ameti sisemises asjaajamises ka muid kirjalikke korraldusi.
(3) Ameti direktori käskkirjad ja muud kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt asjaajamiskorrale.
§22. Ameti direktori asetäitjate põhiülesanded
(1) Ameti direktoril on neli asetäitjat, kes korraldavad oma töövaldkonda kuuluvate struktuuriüksuste ja otsealluvate ametnike tegevust. Tööülesannete jaotus asetäitjate vahel kehtestatakse ameti direktori käskkirjaga.
[RTL 2005, 115, 1796 - jõust. 9.12.2005]
(2) Ameti direktori asetäitja allub vahetult ameti direktorile ja oma
pädevuse piires:
1) koordineerib, suunab ja kontrollib alluvate
struktuuriüksuste tegevust;
2) esitab direktorile ettepanekuid
ameti eelarve koostamiseks ja eelarvevahendite kasutamiseks oma
haldusala kohta;
3) esitab direktorile ettepanekuid alluvate
struktuuriüksuste juhtide ametikohtade täitmiseks, töötajate edutamiseks
ning neile distsiplinaarkaristuste määramiseks.
§23. Siseauditi korraldamine
Ameti majandustegevust kontrollib Maanteeameti siseauditi osakond vastavalt oma põhimäärusele ja teised organisatsioonid vastavalt õigusaktides sätestatule.
5. peatükk
LÕPPSÄTE
§24. Ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine
Ameti ümberkorraldamine või tema tegevuse lõpetamine toimub seaduse alusel.
Õiend
Määruse § 3 punktis 5 parandatud trükiviga.