Teksti suurus:

Põhja Regionaalse Maanteeameti põhimäärus

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:09.12.2005
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:09.01.2009
Avaldamismärge:

Põhja Regionaalse Maanteeameti põhimäärus

Vastu võetud 28.10.2004 nr 197
RTL 2004, 140, 2147
jõustumine 07.11.2004

Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):

25.11.2005/146 (RTL 2005, 115, 1796) 9.12.2005

Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 alusel.

1. peatükk
ÜLDSÄTTED

§1. Põhja Regionaalse Maanteeameti staatus

Põhja Regionaalne Maanteeamet (edaspidi amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi ministeerium) valitsemisalas Harju, Rapla ja Järva maakonna territooriumil tegutsev Maanteeameti kohalik asutus, kellel on juhtimisfunktsioon ja kes teostab riiklikku järelevalvet ja kohaldab riiklikku sundi seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses.

§2. Esindamine

Oma ülesannete täitmisel esindab amet riiki.

§3. Asutuse nimi eri keeltes

Ameti nimi on:
1) inglise keeles – Road Administration of Northern Region of Estonia;
2) prantsuse keeles – Administration des Routes de la Région Nord d’Estonie;
3) saksa keeles – Nordregional Straßenbauverwaltung Estland;
4) soome keeles – Viron Pohjoinen Tiepiiri;
5) vene keeles – Дорожный департамент северного региона Эстонии. (õ) 8.01.2009 17:00

§4. Ameti tegevust reguleerivad õigusaktid

Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, rahvusvaheliste konventsioonide ja lepingute, millega Eesti Vabariik on ühinenud, nõuetest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri (edaspidi minister) määrustest ja käskkirjadest, Maanteeameti peadirektori käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest, samuti teiste ministrite asjassepuutuvatest määrustest.

§5. Aruandekohustuslikkus

(1) Amet on aruandekohustuslik Maanteeameti peadirektori ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ja teostab ameti üle teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega sätestatud korras.

(2) Amet koostab ja esitab raamatupidamise ja statistilisi aruandeid õigusaktidega sätestatud korras.

§6. Ameti tegevuse koordineerimine ja koostöö

(1) Ameti tegevust koordineerib ja korraldab Maanteeameti peadirektor.

(2) Amet teeb koostööd Maanteeameti osakondadega nende põhimäärustes sätestatud ülesannete ulatuses.

§7. Ameti eelarve

(1) Ameti tegevuskulud kaetakse riigieelarvest. Ameti eelarve kinnitab ja muudab minister ning eelarve täitmist kontrollib Maanteeameti peadirektor.

(2) Ametil on arvelduskontod Riigikassa kontsernikonto koosseisus.

§8. Ameti pitsat ja sümboolika

Ametil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat ning kehtestatud korras registreeritud sümboolika.

§9. Ameti dokumentide vormistamine

(1) Ameti kirjaplangil ja üldplangil kasutatakse Riigikantselei poolt registreeritud embleemi.

(2) Ameti poolt väljastatavad load ning koostatud ettekirjutused ja protokollid allkirjastatakse vastavalt õigusaktidega antud volitustele.

(3) Ameti muud dokumendid vormistatakse õigusaktides või asjaajamiskorraga ette nähtud korras.

§10. Asukoht

Amet asub Tallinnas. Ameti postiaadress on Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn.

2. peatükk
AMETI TEGEVUSVALDKOND, EESMÄRK JA PÕHIÜLESANDED

§11. Ameti tegevusvaldkond

Ameti tegevusvaldkond on seadusega sätestatud ülesannete ulatuses juhtimisfunktsiooni ja riikliku järelevalve teostamine ning seadusega ettenähtud alustel ja ulatuses riikliku sunni kohaldamine teede hoiu ja liiklusohutuse valdkonnas Harju, Järva ning Rapla maakonnas.

§12. Ameti tegevuse eesmärk

Ameti tegevuse eesmärgiks on riigi majanduspoliitika elluviimine riigimaanteede hoiu ja liiklusohutuse valdkonnas Harju, Järva ja Rapla maakonnas.

§13. Ameti põhiülesanded

Ameti põhiülesanded on:
1) riikliku järelevalve teostamine ameti tegevusvaldkonda reguleerivatest õigusaktidest tulenevate nõuete täitmise üle ja vajadusel riikliku sunni rakendamine;
2) teehoiu korraldamine ja tingimuste loomine ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel;
3) osalemine oma tegevusvaldkonda puudutavate õigusaktide väljatöötamisel ning ettepanekute tegemine nende muutmiseks ja täiendamiseks;
4) osalemine oma tegevusvaldkonnaga seotud poliitikate, strateegiate ja arengukavade väljatöötamisel; oma tegevusvaldkonnaga seotud projektide ettevalmistamine ja elluviimine, sh osalemine rahvusvaheliste projektide ettevalmistamisel ja läbiviimisel;
5) osalemine Euroopa Liidu eelstruktuurifondi ISPA ning struktuurifondi ERDF ja ühtekuuluvusfondi CF vahenditest rahastatavate projektide ettevalmistamisel ja rakendamisel Maanteeameti poolt kehtestatud korra kohaselt ja ulatuses.

§14. Ameti tegevus põhiülesannete täitmiseks

Põhiülesannete täitmiseks amet:
1) teeb koostööd teiste valitsusasutuste, kohalike omavalitsusasutuste, sihtasutuste, mittetulundusühingute, ettevõtlus- ja tarbijaorganisatsioonidega;
2) koostab ameti eelarve projekti ning eelmise aasta eelarve täitmise aruande;
3) töötab välja ja viib ellu ameti strateegia ja tööplaanid;
4) koostab haldusala riigimaanteede lühiajalise ja pikaajalise teehoiukava ning esitab selle õigusaktides sätestatud tähtajaks kinnitamiseks;
5) tagab oma haldusalas tingimuste loomise ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel ning riigimaanteede säilivuse ja kaitse;
6) korraldab haldusalas vastavalt teehoiukavale riigimaanteede hoidu; teede ehitusjärelevalvet; liiklusohutusalast tööd; liiklusloendust ja liiklussageduse arvestust;
7) teostab riigihankeid;
8) sõlmib lepinguid ameti tegevusvaldkonna ülesannete lahendamiseks;
9) täidab riikliku teeregistri pidamisel Vabariigi Valitsuse sätestatud registri volitatud töötleja ülesandeid;
10) haldab ameti haldusesse antud riigivara;
11) korraldab haldusala riigimaanteede ehituse ja remondi projektide tellimist Maanteeameti poolt kehtestatud korra kohaselt;
12) annab tee-ehitusloa ja teekasutusloa haldusala tugimaanteedel ja kõrvalmaanteedel;
13) teeb ettekirjutusi teede omanikele ja haldajatele liiklusohutuse nõuete või teekaitse nõuete vastaselt püstitatud rajatiste ja liiklusväliste teabevahendite kõrvaldamiseks, raudteeülesõidukohtade ja muude liiklusohtlike teelõikude või teerajatiste sulgemiseks;
14) annab õigusaktidega kehtestatud korras loa või nõusoleku riigimaantee liiklusväliseks kasutamiseks, seal liikluspiirangute kehtestamiseks või tee sulgemiseks, teemaal ja tee kaitsevööndis teetööde tegemiseks või sinna töövahendite ja materjalide paigutamiseks, samuti hoonete, rajatiste, istandike, reklaamivahendite ja muude objektide projekteerimiseks ja paigaldamiseks, riigimaanteele peale- või mahasõidutee ehitamiseks, maavara ja maa-ainese kaevandamiseks teemaal, lasteveo- ja ühissõiduliini avamiseks, riigimaanteel paikneva melioratsiooni- ja hüdrotehnilise ning muu rajatise hoiu korraldamiseks ja teemaa kasutamiseks teisele isikule, tasulise eriloa erakorraliseks veoks ja sõiduks;
15) nõustab kohalike maanteede, tänavate ja erateede hoiu korraldamist;
16) kontrollib haldusala kõigil teedel teede- ja liiklusalaste õigusaktide täitmist;
17) kogub, analüüsib, säilitab ja levitab teehoiu- ning liiklus- ja liiklusohutusalast teavet;
18) informeerib üldsust haldusala riigimaanteede olukorrast;
19) teeb liiklusohutusalast propagandat ja selgitab teehoiu ja liiklusohutusega seotud õigusaktide kohaldamist;
20) täidab õigusaktide alusel kriisireguleerimisalaseid ülesandeid;
21) haldab karjääre;
22) täidab muid talle õigusaktidega pandud ülesandeid.

3. peatükk
AMETI STRUKTUUR

§15. Struktuuriüksused

(1) Ameti põhiliseks struktuuriüksuseks on osakond. Osakonna koosseisu võivad kuuluda talitused ja bürood.

(2) Ameti struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitab minister Maanteeameti peadirektori ettepanekul.

§16. Osakonna struktuur

(1) Osakonna struktuur ja ülesanded määratakse direktori poolt kinnitatud osakonna põhimäärusega.

(2) Teenistujate kohustused, õigused ja vastutus määratakse direktori poolt kinnitatud ametijuhendiga.

§17. Osakonna juhtimine

Osakonda juhib selle juhataja või direktori poolt määratud ametnik, kes vastutab osakonnale pandud ülesannete täitmise eest.

§18. Ameti osakonnad ja nende põhiülesanded

(1) Arengu- ja planeeringute osakonna põhiülesanneteks on lühiajaliste ja pikaajaliste teehoiukavade koostamine, planeeringute ja teeprojektide koostamise ning realiseerimise ettevalmistamise ja projektide ekspertiisi korraldamine, nimetatud planeeringute ja projektide kinnitamise korraldamine, projekteerimisnõuete väljaandmise ja maanteedega seotud planeeringute ning projektide kooskõlastamise korraldamine, katete ja sildade ehituse ja remondi planeerimise süsteemide (PMS, BMS) haldamine, riigimaanteede ja muu maanteehoiuks vajaliku maa riigi omandisse vormistamise korraldamine.

(2) Teede osakonna põhiülesanneteks on ameti hallatavate riigimaanteede hoiuga seotud riigihangete korraldamine, osalemine Euroopa Liidu eelstruktuurifondi ISPA ning struktuurifondi ERDF ja ühtekuuluvusfondi CF vahenditest rahastatavate projektide ettevalmistamisel ja rakendamisel, lepingute ettevalmistamine, ehitusjärelevalve korraldamine, teeprojekti, tegevusloa ja teehoiutööde tehnoloogia õigusaktide nõuetele vastavuse kontrollimine, riigimaanteedel omanikujärelevalve korraldamine, objektide vastuvõtmise korraldamine, arvestuse pidamine ettevõtjate poolt teostatud tööde üle, riikliku järelevalve teostamine kõigil avalikult kasutatavatel teedel «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle ning ettekirjutuste tegemine õigusaktide nõuete rikkumiste kõrvaldamiseks, karjääride haldamise korraldamine ning üldsuse teede seisukorrast informeerimise korraldamine vastavalt Maanteeameti poolt kehtestatud korrale.

(3) Liikluskorralduse ja -ohutuse osakonna põhiülesanneteks on ameti hallatavate riigimaanteede liikluskorraldusalase ja liiklusohutusalase töö korraldamine, liikluskorraldusprojektide ja -skeemide kooskõlastamine, loa andmine suuremõõtmeliste või raskekaaluliste veoste veoks, «Liiklusseaduse» ja selle alusel kehtestatud nõuete täitmise kontrollimine ja avastatud rikkumiste puhul vastavate abinõude rakendamine, liiklusohutusalase propaganda tegemine, liiklus- ja liiklusohutusalase teabe kogumine, töötlemine, analüüsimine, säilitamine ja levitamine, üldsuse informeerimine liiklusohutusalasest olukorrast, süstematiseeritud liiklusloenduse korraldamine vastavalt Maanteeameti poolt kehtestatud korrale, arvestuse pidamine ja statistilise aruandluse esitamine liiklussageduse kohta.

(4) Infotehnoloogia osakonna põhiülesanneteks on ameti infotehnoloogia arengu kavandamine ja koordineerimine ning nende arvutustehnika ja tarkvaraga varustamise korraldamine, ameti personali juhendamine arvutite ja arvutisüsteemide kasutamisel, riikliku teeregistri volitatud töötleja ülesannete täitmine ja kohalike omavalitsuste nõustamine teeregistri andmete töötlemisel.

(5) Finantsosakonna põhiülesanneteks on ameti eelarve projekti koostamine, raamatupidamise, eelarve täitmise, sealhulgas riigikassa kaudu arveldamise korraldamine, inventuuride teostamine materiaalsete väärtuste, arvelduste ja rahaliste vahendite üle ning kehtestatud aruandluse koostamine ning esitamine.

(6) Harju osakonna põhiülesanneteks on Harju maakonnas riigimaanteedel hooldetööde omanikujärelevalve teostamine, lubade, nõusolekute ja kooskõlastuste väljastamine õigusaktidega sätestatud korras, ettepanekute esitamine teehoiukavade koostamiseks, riikliku järelevalve teostamine «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle, kohalike maanteede ja tänavate hoiu nõustamine, teehoiutööde kirjelduste koostamine ning nende alusel tehtavate tööde üle järelevalve teostamine.

(7) Järva osakonna põhiülesanneteks on Järva maakonnas riigimaanteedel hooldetööde omanikujärelevalve teostamine, lubade, nõusolekute ja kooskõlastuste väljastamine õigusaktidega sätestatud korras, ettepanekute esitamine teehoiukavade koostamiseks, riikliku järelevalve teostamine «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle, kohalike maanteede ja tänavate hoiu nõustamine, teehoiutööde kirjelduste koostamine ning nende alusel tehtavate tööde üle järelevalve teostamine.

(8) Rapla osakonna põhiülesanneteks on Rapla maakonnas riigimaanteedel hooldetööde omanikujärelevalve teostamine, lubade, nõusolekute ja kooskõlastuste väljastamine õigusaktidega sätestatud korras, ettepanekute esitamine teehoiukavade koostamiseks, riikliku järelevalve teostamine «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle, kohalike maanteede ja tänavate hoiu nõustamine, teehoiutööde kirjelduste koostamine ning nende alusel tehtavate tööde üle järelevalve teostamine.

(9) Haldusosakonna põhiülesanneteks on ameti valdusesse antud riigivara haldamine ja selle üle arvestuse pidamine, ameti asjaajamise ja arhiivitöö ning elektriohutus-, tuleohutus-, töötervishoiu-, keskkonnakaitse- ja kodanikukaitsealase tegevuse korraldamine.

4. peatükk
AMETI JUHTIMINE

§19. Ameti juhtimine

Ametit juhib direktor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist Maanteeameti peadirektor kooskõlastatult ministri ning Harju, Järva ja Rapla maavanemaga. Direktori äraolekul asendab teda direktori asetäitja või direktori poolt määratud ametnik. Direktori ajutisel töösuhte peatumisel asendab teda Maanteeameti peadirektori käskkirjaga määratud direktori asetäitja.

§20. Direktori õigused, kohustused ja vastutus

Ameti direktor:
1) juhib ameti tööd direktori asetäitjate ja osakonnajuhatajate kaudu, otsustab ja korraldab ameti pädevusse kuuluvate ülesannete täitmist ning vastutab ameti tegevuse tulemuste eest;
2) kinnitab osakondade ja teiste struktuuriüksuste põhimäärused, ameti asjaajamiskorra, sisekorraeeskirja ja muud töökorralduslikud dokumendid ning teenistujate ametipalgad ja ametijuhendid vastavuses õigusaktidega;
3) nimetab ametisse ja vabastab ametist ameti koosseisu kuuluvad ametnikud ja teised teenistujad, sõlmib, muudab ja lõpetab töölepinguid ameti abiteenistujatega;
4) rakendab ametis otstarbeka sisekontrolli süsteemi, teostab teenistuslikku järelevalvet ameti teenistujate toimingute üle õigusaktidega ettenähtud korras, määrab ergutusi ja distsiplinaarkaristusi asutuse ametnikele ja abiteenistujatele;
5) esitab Maanteeameti peadirektorile ettepanekuid ameti kulude eelarve kohta, tagab eelarve täpse ja otstarbeka täitmise ning riigivara sihipärase kasutamise;
6) esindab ametit teistes riigiasutustes ja organisatsioonides;
7) teeb otsuseid sõltumatult ja iseseisvalt kooskõlas õigusaktidega;
8) esitab Maanteeameti peadirektorile ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna korraldamiseks;
9) kehtestab ameti pitsati kasutamise korra ja tagab selle järgimise;
10) teeb õigusaktidega ettenähtud juhtudel ettekirjutusi;
11) moodustab töörühmi tegevusvaldkonna üksikküsimuste lahendamiseks;
12) annab volitusi ameti esindamiseks;
13) korraldab ametnike atesteerimisnõuete kehtestamist koos Maanteeameti vastava komisjoniga;
14) omab esimese allkirja õigust ameti panga- ja raamatupidamisdokumentidel, määrab teised allkirjaõiguslikud ametnikud;
15) sõlmib ameti nimel lepinguid;
16) täidab muid ülesandeid, mis on talle pandud seaduse või muude õigusaktidega.

§21. Direktori käskkirjad

(1) Ameti direktor annab seaduse, Vabariigi Valitsuse määruse või korralduse ning ministri määruse või käskkirja ja Maanteeameti peadirektori käskkirja alusel teenistusalastes küsimustes käskkirju.

(2) Ameti direktor võib anda ameti sisemises asjaajamises ka muid kirjalikke korraldusi.

(3) Ameti direktori käskkirjad ja muud kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt asjaajamiskorrale.

§22. Ameti direktori asetäitjate põhiülesanded

(1) Ameti direktoril on neli asetäitjat, kes korraldavad oma töövaldkonda kuuluvate struktuuriüksuste ja otsealluvate ametnike tegevust. Tööülesannete jaotus asetäitjate vahel kehtestatakse ameti direktori käskkirjaga.

[RTL 2005, 115, 1796 - jõust. 9.12.2005]

(2) Ameti direktori asetäitja allub vahetult ameti direktorile ja oma pädevuse piires:
1) koordineerib, suunab ja kontrollib alluvate struktuuriüksuste tegevust;
2) esitab direktorile ettepanekuid ameti eelarve koostamiseks ja eelarvevahendite kasutamiseks oma haldusala kohta;
3) esitab direktorile ettepanekuid alluvate struktuuriüksuste juhtide ametikohtade täitmiseks, töötajate edutamiseks ning neile distsiplinaarkaristuste määramiseks.

§23. Siseauditi korraldamine

Ameti majandustegevust kontrollib Maanteeameti siseauditi osakond vastavalt oma põhimäärusele ja teised organisatsioonid vastavalt õigusaktides sätestatule.

5. peatükk
LÕPPSÄTE

§24. Ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine

Ameti ümberkorraldamine või tema tegevuse lõpetamine toimub seaduse alusel.



Õiend

Määruse § 3 punktis 5 parandatud trükiviga.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json