Teksti suurus:

Perroonil teostatava tehnilise järelevalve kord ja aruande vormid Eesti lennuvälju kasutavate Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide ning Euroopa Liidu liikmesriikide õhusõidukite suhtes

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:10.03.2006
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:02.11.2008
Avaldamismärge:RTL 2006, 22, 373

Perroonil teostatava tehnilise järelevalve kord ja aruande vormid Eesti lennuvälju kasutavate Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide ning Euroopa Liidu liikmesriikide õhusõidukite suhtes1

Vastu võetud 01.03.2006 nr 21

Määrus kehtestatakse «Lennundusseaduse» § 91 lõike 3 alusel.

§ 1. Reguleerimisala

Käesoleva määrusega kehtestatakse Eesti lennuvälju kasutavate Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide ning Euroopa Liidu liikmesriikide õhusõidukite perroonil teostatava tehnilise järelevalve (edaspidi kontrolli) kord ja aruande vormid.

§ 2. Mõisted

Käesolevas määruses kasutatakse järgmisi mõisteid:
1) rahvusvahelised ohutusstandardid – kontrollimise ajal kehtivad 1944. aasta Chicago rahvusvahelise tsiviillennunduse konventsioonis ja selle lisades (edaspidi konventsioon) sisalduvad ohutusstandardid;
2) välisriigi õhusõiduk – käesoleva määruse paragrahvis 1 nimetatud tsiviilõhusõiduk, mida ei käitata Eesti ettevõtja poolt ja/või mis ei kuulu Lennuameti järelevalve alla;
3) lennuväli – lennuväli või kopteriväljak lennundusseaduse § 34 tähenduses.

§ 3. Kontrolli objekt

(1) Kontrolli objektiks on välisriigi õhusõiduk, mille puhul on alust kahtlustada selle mittevastavust rahvusvahelistele ohutusstandarditele, ja:
1) mille kohta on saadud teavet puuduliku hoolduse, ilmselgete kahjustuste, rikete või puuduste kohta;
2) mille puhul on saadud teavet, et õhusõiduk on sooritanud ebaharilikke manöövreid;
3) mille puhul eelmise samalaadse kontrolli käigus ilmnesid õhusõiduki mittevastavused rahvusvahelistele ohutusstandarditele ning on põhjust arvata, et need ei ole kõrvaldatud;
4) mille kohta on andmeid, et õhusõiduki registreerinud riigi pädevad asutused ei teosta nõuetekohast ohutusalast järelevalvet;
5) mille käitaja kohta laekunud teave annab alust kahtlustada kõrvalekaldumist rahvusvahelistest ohutusstandarditest või mille käitaja poolt kasutatava muu õhusõiduki eelmise samalaadse kontrollimise käigus ilmnesid puudused.

(2) Välisriikide õhusõidukeid võib kontrollida ka lõikes 1 nimetatud aluste puudumisel.

§ 4. Kontrolli läbiviimine

(1) Välisriikide õhusõidukite kontrolli teostab Lennuamet.

(2) Välisriigi õhusõidukil kontrollitakse käesoleva määruse lisas 2 sätestatud vormi kohase perroonil kontrolli aruande alusel õhusõiduki käitamiseks vajalike dokumentide olemasolu ja vastavust rahvusvahelistele ohutusstandarditele, meeskonna vastavust rahvusvahelistele ohutusstandarditele, õhusõiduki tehnilist seisukorda, varustust, lasti ja lastiveotingimusi ning nende vastavust rahvusvahelistele ohutusstandarditele.

(3) Konventsiooniga mitteühinenud riigi õhusõidukeid kontrollitakse samadel tingimustel ja ulatuses kui nimetatud konventsiooniga ühinenud riikide õhusõidukeid.

(4) Kontrolli teostamiseks kogub järelevalvet teostav ametnik teavet järgmistest allikatest:
1) pilootide aruanded;
2) hooldusorganisatsioonide aruanded;
3) lennuohutust mõjutavate juhtumite aruanded;
4) liikmesriikide pädevatest asutustest sõltumatute organisatsioonide poolt esitatud teave;
5) kaebused.

(5) Lõikes 4 nimetatud teave kantakse käesoleva määruse lisas 1 toodud standardaruande vormile.

(6) Kui teavet õhusõiduki puuduste kohta antakse Lennuametile vabatahtlikult, ei märgita kontrollimise aruannetesse sellise teabe allikat.

§ 5. Kontrolli tulemused

(1) Pärast kontrolli teostamist koostatakse käesoleva määruse lisas 2 sätestatud vormi kohane perroonil kontrollimise aruanne.

(2) Kontrolli käigus tuvastatud mittevastavused rahvusvahelistele ohutusstandarditele liigitatakse järgmiselt:
1) esimese kategooria puudus – vähetähtis puudus, mis ei mõjuta õhusõiduki ohutut käitamist;
2) teise kategooria puudus – puudus, mis vähesel määral mõjutab õhusõiduki ohutut käitamist;
3) kolmanda kategooria puudus – oluline puudus, mis otseselt mõjutab õhusõiduki ohutut käitamist.

(3) Perroonil kontrollimise aruanne hõlmab ka teavet kontrollimise järgselt tarvitusele võetavate meetmete kohta, millisteks võivad olla:
1) õhusõidukile lennukeelu andmine;
2) vajalikud parandusmeetmed;
3) kontakteerumine käitaja päritoluriigi või õhusõiduki registreerijariigi pädeva asutusega;
4) õhusõiduki käitaja poolt võetud meetmed puuduste likvideerimiseks.

(4) Kontrolli tulemustest teavitab järelevalvet teostav ametnik õhusõiduki kaptenit, vajadusel ka õhusõiduki käitaja esindajat.

(5) Kui kontrolli käigus tuvastati teise või kolmanda kategooria puudusi, edastatakse perroonil kontrollimise aruanne õhusõiduki käitajale ja asjaomastele pädevatele asutustele.

§ 6. Õhusõidukile lennukeelu andmine

(1) Kolmanda kategooria puuduse tuvastamise korral keelab järelevalvet teostav ametnik välisriigi õhusõiduki väljumise Eestis asuvalt lennuväljalt kuni puuduste kõrvaldamiseni.

(2) Õhusõiduki kinnipidamist tingivate puuduste ilmnemisel ja juhul, kui nimetatud puudusi ei ole võimalik kõrvaldada lennuväljal, lubatakse õhusõidukil, mille lennukõlblikkus seda võimaldab, lennata kooskõlastatult õhusõiduki käitamise järelevalve eest vastutava riigi või õhusõiduki registreerijariigiga lennuväljale, kus on võimalik vead kõrvaldada. Kui viga mõjutab lennukõlblikkussertifikaadi kehtivust, võib lennukeelu tühistada ainult siis, kui käitaja saab loa riigilt või riikidelt, millest õhusõiduk üle lendab.

§ 7. Teabevahetus

(1) Lennuamet edastab viivitamatult standardaruande ja perroonil kontrollimise aruande Euroopa Komisjonile, vajadusel ka Euroopa Lennuohutusametile (EASA) ja liikmesriikidele.

(2) Lennuamet edastab liikmesriikide pädevate asutuste nõudel infot läbiviidud kontrollimiste ja välisriigi õhusõidukite liikumiste arvu kohta rahvusvaheliseks liikluseks avatud lennuväljadel või kopteriväljakutel.

(3) Kui aruanded osundavad, et õhusõiduk ei vasta rahvusvahelistele ohutusstandarditele ja õhusõiduki käitamine võib olla ohtlik, edastatakse standardaruanne ja perroonil kontrollimise aruanne viivitamata liikmesriikide pädevatele asutustele.

§ 8. Määruse jõustumine

Käesolevat määrust rakendatakse 2006. aasta 1. märtsist.
1 Euroopa Parlamendi ja EL Nõukogu direktiiv 2004/36/EÜ ühenduse lennujaamu kasutavate kolmandate riikide õhusõidukite ohutuse kohta (ELT L 43, 30.04.2004, lk 76–86).

Minister Edgar SAVISAAR

Kantsler Marika PRISKE

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 1. märtsi 2006. a määruse nr 21 «Perroonil teostatava tehnilise järelevalve kord ja aruande vormid Eesti lennuvälju kasutavate Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide ning Euroopa Liidu liikmesriikide õhusõidukite suhtes»
lisa 1

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 1. märtsi 2006. a määruse nr 21 «Perroonil teostatava tehnilise järelevalve kord ja aruande vormid Eesti lennuvälju kasutavate Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide ning Euroopa Liidu liikmesriikide õhusõidukite suhtes»
lisa 2

Lennuamet
Eesti Vabariik

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json