04 POLIITIKA → 0431 poliitika ja avalik turvalisus → avalik turvalisus → avalik kord → politsei
04 POLIITIKA → 0431 poliitika ja avalik turvalisus → avalik turvalisus → avalik kord → politseikontroll → piirikontroll
04 POLIITIKA → 0431 poliitika ja avalik turvalisus → avalik turvalisus → isiklik relv
04 POLIITIKA → 0436 täidesaatev võim ja avalik teenistus → haldusõigus → distsiplinaarmenetlus
12 ÕIGUS → 1221 õigus → kohtumenetlus → kriminaalkohtumenetlus → jälitustegevus
12 ÕIGUS → 1231 rahvusvaheline õigus → rahvusvaheline avalik õigus → isikute vaba liikumine → Schengeni leping → Schengeni infosüsteem
12 ÕIGUS → 1231 rahvusvaheline õigus → rahvusvaheline eraõigus → kodakondsus
28 SOTSIAALKÜSIMUSED → 2811 migratsioon → migratsioon → migratsioonipoliitika → migratsioonikontroll
32 HARIDUS JA KOMMUNIKATSIOON → 3236 infotehnoloogia ja andmetöötlus → andmetöötlus → andmebaas
32 HARIDUS JA KOMMUNIKATSIOON → 3236 infotehnoloogia ja andmetöötlus → andmetöötlus → isikuandmed
44 TÖÖHÕIVE JA TÖÖTINGIMUSED → 4406 tööhõive → töösuhte lõpetamine
44 TÖÖHÕIVE JA TÖÖTINGIMUSED → 4416 töökorraldus ja töötingimused → töökorraldus → tööaeg
44 TÖÖHÕIVE JA TÖÖTINGIMUSED → 4416 töökorraldus ja töötingimused → töötingimused → tööohutus → kaitsevahendid
44 TÖÖHÕIVE JA TÖÖTINGIMUSED → 4421 personalihaldus ja töötajate tasustamine → palgapoliitika → palkade kinnitamine → palgaastmestik
44 TÖÖHÕIVE JA TÖÖTINGIMUSED → 4421 personalihaldus ja töötajate tasustamine → töö tasustamine
HALDUSÕIGUS → Avaliku teenistuse eriregulatsioonid
HALDUSÕIGUS → Pensionide eriregulatsioonid
HALDUSÕIGUS → Sisejulgeolek ja avalik kord
KOHTUMENETLUSÕIGUS → Kriminaalmenetlus
Politsei ja piirivalve seadus (lühend - PPVS)
Kuvatud on kõik kohtulahendid, mis on seostatud õigusakti või selle sätetega. Samuti on kuvatud kohtulahendid nende õigusakti sätetega, mida on muudetud või mis on kehtetuks tunnistatud.
Tähelepanelik tuleb kohtulahendite otsingutulemustes õigusakti seose lingist avaneva akti tervikteksti kehtivusaegade jälgimisel. Kohtulahendite otsingutulemustes õigusakti sätte link viib vaid selle õigusakti juurde, millest alates kohus kohaldamisel sätet selgitas või tõlgendas st võib viia otsimise ajal mittekehtivale sättele.
Kui vajutada õigusakti vaates nupule „Seotud kohtulahendid“, siis vajutades sätte ees olevale kaalude märgile näed sättega seotud kohtulahendeid.
Kohtuasja nr | Kohus | Lahendi kp | Seotud sätted | Märksõnad ja annotatsioonid kuva annotatsioonid peida annotatsioonid |
---|---|---|---|---|
3-3-1-22-13 | Riigikohus | 19.06.2013 |
Käesolevas asjas vaidlusaluste tegude toimepanemise ajal kehtinud PvTS §-dest 68 ja 38 tulenevalt kujutas KVS § 27 lg-s 3 ettenähtud töökoha- ja tegevuspiirangute rikkumine endast ka distsiplinaarsüütegu. Isiku teenistusest vabastamise ajal kehtinud PPVS §-des 86 ja 68 oli sätestatud samasisuline regulatsioon, kuid PPVS § 88 p 5 järgi oli sellel ajal politseiametnikule määratavaks distsiplinaarkaristuseks teenistusest vabastamine ATSvr § 118 alusel. PPVS § 88 p 5 ega ATSvr § 118 ei teinud viidet KVS § 27 lg-le 3. Seetõttu ei olnud teenistusest vabastamine KVS § 27 lg 3 alusel distsiplinaarkaristus, vaid eriseadusega sätestatud teenistusest vabastamise täiendav alus, mida sai kohaldada väärteo toimepanemise korral. Seetõttu teenistusest vabastamisel etteheidetav distsiplinaarkaristuse määramiseks kehtestatud tähtaegade järgimata jätmine. Isik vabastati teenistusest 1. aprillini 2013 kehtinud KVS § 27 lg 3 alusel. Alates 1. aprillist 2013 kehtib 6. juunil 2012 vastu võetud korruptsioonivastane seadus, mis teenistusest vabastamise alust ei sätesta. Isiku teenistusest vabastamist KVS 27 lg 3 alusel ei muuda õigusvastaseks asjaolu, et kohtumenetluse ajal jõustunud uus korruptsioonivastane seadus ei sätesta korruptsioonivastase seaduse rikkumise eest teenistusest vabastamise alust. Kohus peab lähtuma kehtivast seadusest ning seaduse muutumine kohtumenetluse ajal ei too tingimata kaasa teenistusse ennistamist. 1. aprillini 2013 kehtinud avaliku teenistuse seaduse kehtivuse ajal esitatud teenistusse ennistamise taotlust on võimalik rahuldada ka uue avaliku teenistuse seaduse kehtivuse ajal, kuigi uus seadus ei näe üldjuhul ette teenistusse ennistamise nõudeõigust (otsus haldusasjas nr 3-3-1-14-13, p 17). Vastustajale ei saa ette heita, et ta ei vabastanud kaebajat kohe pärast väärteootsuse koostamist. Teenistusest vabastamine KVS § 27 lg 3 alusel kujutab endast teenistusest vabastamist seoses väärteo toimepanemisega. Teenistusest vabastamine KVS § 27 lg 3 alusel enne väärteootsuse jõustumist olnuks vastuolus väärteomenetluse seadustiku §-s 4 sätestatud süütuse presumptsiooniga, mille kohaselt ei tohi kedagi käsitada väärteo toimepanemises süüdlasena enne, kui väärteo eest karistamise otsus on tema kohta jõustunud. |
Kokku: 1| Näitan: 1 - 1
- Esimene
- Eelmine
- 1
- Järgmine
- Viimane