https://www.riigiteataja.ee/kohtulahenditeLiigitusAlamMenyy.html

https://www.riigiteataja.ee/gfx/indicator.gif

Kohtulahendite liigitus

Kokku: 2| Näitan: 1 - 2

  • Esimene
  • Eelmine
  • 1
  • Viimane
Kohtuasja nrKohusLahendi kpSeotud sätted Märksõnad ja annotatsioonid kuva annotatsioonid peida annotatsioonid
3-3-1-17-98 PDF Riigikohus 08.05.1998

iskretsioonivolitus ei tähenda täielikku otsustamisvabadust, kuna diskretsiooni teostamisel on õiguslikud piirid.


Ettekirjutuse tegemist ei saa käsitada maksuõigusrikkumise tunnuste tuvastamisena haldusõiguserikkumise asjas, kuna vastavalt MKS §-dele 29 lg. 2, 30 lg. 3 ja 31 menetletakse neid asju Haldusõiguserikkumiste seadustikus sätestatud menetluskorda järgides. Ettekirjutuse tegemine ei tulene Haldusõiguserikkumiste seadustikust, vaid Maksukorralduse seadusest.


Haldusõiguserikkumise asjas maksuõiguse-rikkumise tunnuste tuvastamisena võib mõista haldusõiguserikkumise protokolli koostamist, kuna see on esimene menetlusõiguslik dokument, milles vastavalt HÕS §-le 229 lg. 1 p. 5 märgitakse haldusõiguserikkumise kirjeldus ja seaduse sätted, mida on rikutud.


Lähtudes haldusmenetluse põhimõtetest peab maksuhaldur tegema enammakstud maksusumma tagastamise peatamiseks otsuse, mitte aga toimingu. Enammakstud maksusumma tagastamise peatamine üksnes tegevusetusega - maksusumma tagastamata jätmisega - on seadusevastane.

Enammakstud maksusumma tagastamist saab peatada ainult maksuamet.

Maksuhalduri õigus peatada enammakstud maksusumma tagastamine eeldab tulenevalt MKS § 10 mõttest sellise maksuõiguserikkumise tunnuste tuvastamist, millest järelduks, et enammakstud maksusumma tagastamise taotlus on ebaõige. Maksuhaldur peab motiveerima, et sellel maksuõiguserikkumisel, mille tunnused tuvastati, on seos tagastamisele kuuluva maksusummaga.

Maksuhalduril on õigus peatada enammakstud maksusumma tagastamine üksnes siis, kui maksumaksja tegevuses on tuvastatud maksuõiguserikkumise tunnused ja on algatatud selline haldusõiguserikkumise- või kriminaalasi, mille lahendamisest sõltub enammakstud maksusumma tagastamine.

3-3-1-5-98 PDF Riigikohus 06.03.1998

Kui maksuõiguserikkumisel on haldusõiguserikkumise tunnused, peab maksuamet sellist õiguserikkumist menetlema Haldusõiguserikkumiste seadustikuga sätestatud korras, teistel juhtudel aga Maksukorralduse seadusega sätestatud korras.


Tulumaksuseaduse mõttest ja selle seaduse §-st 2 p. 1 ja 9 tuleneb, et Tulumaksuseaduse § 13 lg. 1 on kohaldatav ka füüsilistele isikutele, kes on saanud tulu vastavalt sama seaduse §-le 9 lg. 1 p. 2. Tulumaksuseaduse § 13 lg. 1 kohaselt arvatakse maksumaksja tulust maha tema ettevõtlusega seotud dokumentaalselt tõestatud kulutused.

Kui esinevad asjaolud, mis on piisavaks aluseks, et kahelda maksumaksja väidetavates kulutustes ja maksumaksja ei esita maksuhaldurile seadusega nõutud dokumente, vaid üksnes nende koopiaid, siis pole võimalik kohaldada Tulumaksuseaduse § 13 lg. 1 ja arvata maksumaksja tulust maha dokumentaalselt tõestatud kulutusi.

Kokku: 2| Näitan: 1 - 2

  • Esimene
  • Eelmine
  • 1
  • Viimane

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json