https://www.riigiteataja.ee/kohtulahenditeLiigitusAlamMenyy.html

https://www.riigiteataja.ee/gfx/indicator.gif

Kohtulahendite liigitus

Kohtuasja nrKohusLahendi kpSeotud sätted Märksõnad ja annotatsioonid kuva annotatsioonid peida annotatsioonid
3-2-1-103-97 PDF Riigikohus 02.10.1997

Kui ainsaks tõendiks on poolte seletused ja kostja eitab hageja seletuses sisalduvaid hagi alusesse kuuluvaid asjaolusid, siis lasub nende asjaolude täiendava tõendamise kohustus hagejal.

3-2-1-104-97 PDF Riigikohus 02.10.1997

Vastavalt TsKS §-le 39 lg 4 loetakse protsessitähtaeg järgituks, kui kaebus või muud dokumendid on ära antud postile tähtaja viimasel päeval enne kella 24.

3-2-1-102-97 PDF Riigikohus 02.10.1997

Apellatsioonikohus ei pea TsKS § 313 lg 2 märgitud juhul oma otsuses kordama esimese astme kohtu põhjendusi.

3-2-1-101-97 PDF Riigikohus 25.09.1997

Kaja käiguta jätmise ja selle võimaliku tagastamise tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel, lahendab kohus ühe protsessuaalse dokumendiga.

3-2-3-12-97 PDF Riigikohus 25.09.1997

Kohtukutse peab olema saadetud igale protsessiosalisele eraldi ja iga protsessiosaline peab andma allkirja kutse kättesaamise kohta.


Alaealine isik, keda protsessis esindavad vanemad, tuleb kaasata protsessi, kui ta protsessi kestel on saanud täisealiseks. TsKS § 318 lg 1 p 3 kohaselt protsessiõiguse normide rikkumine on esimese astme kohtu otsuse tühistamise aluseks, kui kohus otsustas isiku õiguste ja kohustuste üle, keda asja ei kaasatud.

3-2-1-100-97 PDF Riigikohus 24.09.1997
3-2-1-98-97 PDF Riigikohus 17.09.1997

TsKS § 230 lg 3 kohaselt asjas, milles poolte kokkulepe on seadusega lubatud, ei või kohus otsuses tugineda asjaolule, millele pool ise ei ole viidanud asja läbivaatamisel.

3-2-3-10-97 PDF Riigikohus 17.09.1997

Isiku õigusvastaselt võõrandatud vara osas omandireformi õigustatud subjektiks tunnistamiseks vajalike juriidiliste faktide tuvastamise asjade läbivaatamisele tuleb kaasata ka kohaliku omavalitsuse täitevorgan. Õigusvastaselt võõrandatud elamus elavad üürnikud pole huvitatud isikuks ja neid kaasata ei tule.

3-2-3-11-97 PDF Riigikohus 17.09.1997

Kui mõni asjast osavõttev isik kohtuistungile ei ilmunud ja puudusid andmed temale kohtukutse kätteandmise kohta, pidi kohus TsPK § 168 lg 1 kohaselt asja arutamise edasi lükkama.

3-2-1-95-97 PDF Riigikohus 11.09.1997
3-2-1-92-97 PDF Riigikohus 04.09.1997

Spetsialisti arvamus peab põhinema seadusel. Ükski tõend ei oma kohtu jaoks ette kindlaksmääratud jõudu (TsKS § 92), ka ametniku arvamus mitte, kui see ei lähtu seadusest.


Kaasomanikul on õigus nõuda kaasomandi lõpetamist teatud tingimustel ja viisil, mis on sätestatud AÕS §-des 76 ja 77. Kohus ei või jätta vaidlust lahendamata põhjusel, et kostja vaidleb hagile vastu.

3-2-2-6-97 PDF Riigikohus 04.09.1997

Õigusabilepingu nagu teistegi õiguse allikate tõlgendus ei ole uueks asjaoluks ja seega teistmise aluseks.

3-2-1-91-97 PDF Riigikohus 04.09.1997

Kohtul ei ole õigust omal algatusel kutsuda uusi tunnistajaid ja nõuda dokumentaalseid tõendeid, kui keegi protsessiosalistest ei ole seda taotlenud ning selles asjas on kokkuleppe sõlmimine seadusega lubatud. Kuna põlvnemise tuvastamise asjas ei ole kokkuleppe sõlmimine võimalik, siis võib kohus TsKS § 88 lg 2 kohaselt teha pooltele ja teistele protsessiosalistele ettepaneku esitada täiendavaid tõendeid või koguda neid ise omal algatusel.

3-2-1-90-97 PDF Riigikohus 04.09.1997
3-2-1-93-97 PDF Riigikohus 04.09.1997

Kaebus võlausaldajate üldkoosoleku otsuse peale kuulub kohtu pädevusse (PankrS § 27 lg 1). Kas kaebus üldkoosoleku otsuse kehtetuks tunnistamiseks on kohtule esitatud tähtaegselt, saab kohus hinnata kaebuse lahendamisel, mitte kaebuse menetlusse võtmisel TsKS § 148 lg 1 p 1 alusel.

3-2-2-8-97 PDF Riigikohus 28.08.1997
3-2-1-88-97 PDF Riigikohus 26.06.1997

Kuni omandireformi aluste seaduse jõustumiseni 20. juunil 1991. a. oli võimalik omandiõiguse taastamine tühistatud kohtulahendi järgi TsPK §-des 417-419 sätestatud otsuse tagasitäitmise korras.

3-2-1-85-97 PDF Riigikohus 19.06.1997

Tallinna Keskkonnaamet ei saa olla tsiviilasjas hagejaks, kuna ta ei ole juriidiline isik ja ei oma tsiviilprotsessiteovõimet. Hagejaks saab olla ainult kohalik omavalitsusüksus, s.o. Tallinna linn, kes osaleb tsiviilõigussuhetes avalik-õigusliku juriidilise isikuna.

3-2-1-86-97 PDF Riigikohus 19.06.1997

TLS § 7 p 3 kohaselt ei laiene töölepingu seadus kaitsejõudude tegevteenistusele ja ka avaliku teenistuse seadus ei reguleeri kaitseväeteenistust. Küll aga on töötlemine riigikaitse osakondades avalik teenistus ja sellega seotud vaidlus avalik-õiguslik vaidlus. Seetõttu ei ole tegevteenistuse lepingust tulenev vaidlus tsiviilasi ega kuulu lahendamisele tsiviilkohtupidamise korras.

3-2-1-83-97 PDF Riigikohus 16.06.1997

Tulenevalt TsKS §-st 88 lg 1 peab hageja tõendama neid asjaolusid, millele tuginevad tema nõuded.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json