https://www.riigiteataja.ee/kohtulahenditeLiigitusAlamMenyy.html

https://www.riigiteataja.ee/gfx/indicator.gif

Kohtulahendite liigitus

Kokku: 27| Näitan: 21 - 27

Kohtuasja nrKohusLahendi kpSeotud sätted Märksõnad ja annotatsioonid kuva annotatsioonid peida annotatsioonid
3-2-1-59-02 PDF Riigikohus 10.05.2002

TsMS § 308 lg 3 mõtte kohaselt ei ole ringkonnakohtul keelatud esimese astme kohtus esitamata jäetud tõendit vastu võtta. Kohus peab arvestama TsMS § 308 lg-tes 1 ja 2 sätestatut.


CMR artikli 3 kohaselt vastutab vedaja oma agentide, teenistujate ja kõigi teiste isikute, kelle teenuseid ta veo teostamisel kasutab, tegevuse ja tegevusetuse eest nagu oma tegevuse või tegevusetuse eest juhul, kui need agendid, teenistujad või teised isikud tegutsevad oma töökohustuste piires.


CMR art 4 2. lause järgi ei mõjuta saatedokumendi puudumine, ebaõigsus või kaotamine veolepingu olemasolu ega kehtivust. Seega ei saanud see olla kostja nõudeõigust tõendavaks dokumendiks.


CMR art 37 kohaldamise eelduseks on, et ühe lepinguga kindlaksmääratud tingimustel veavad mitu vedajat järgemööda. Apellatsioonikohus on sätet vääralt kohaldanud, kuna antud juhul olid vedajatega sõlmitud eraldi veolepingud.

3-2-1-38-98 PDF Riigikohus 26.03.1998

Kui on tuvastatud kauba kaotsiminek, on CMR-i artikli 13 p 1 kohaselt saajal õigus oma nimel teostada vedaja vastu veolepingust tulenevaid õigusi. Sama artikli punktis 2 ei peeta silmas kauba maksumuse tasumist.

3-2-1-60-97 PDF Riigikohus 08.05.1997

Vedaja ei vabane vastutusest, kui kauba täielik või osaline kaotsiminek või vigastamine oli tingitud sõiduki defektsusest (rahvusvahelise autoveolepingu konventsiooni (CMR art 17 p 3). Konventsiooni art 23 p 1 kohaselt võetakse hüvitamisele kuuluva kahju suuruse määramisel aluseks kauba maksumus veoks vastuvõtmise kohas ja ajal. Sama artikli p 2 sätestab milline hind kauba maksumuse määramisel kauba veoks vastuvõtmise kohas ja ajal tuleb aluseks võtta. Nimetatud konventsiooni sätet kohaldatakse ka siis, kui kauba maksumust veoks vastuvõtmisel ei määratud.

3-2-1-85-96 PDF Riigikohus 20.06.1996

TsK § 458 sätted ei ole kohaldatavad kaubaveolepingust tulenevatele suhetele. Kaubaveolepingust tulenevad vaidlused lahendatakse lepingu, autokaubaveolepingu konventsiooni ja vedu reguleerivate tsiviilkoodeksi sätete alusel, vajadusel ka kohustise rikkumise puhul vastutust reguleerivate üldnormide alusel.

3-2-1-54-96 PDF Riigikohus 10.04.1996

CMR artikli 1 kohaselt kohaldatakse selle sätteid igasuguse kauba autoveo lepingu suhtes, mida tehakse tasu eest sõidukiga, kui lepingus näidatud kauba vastuvõtmise koht ja kauba üleandmiseks ettenähtud koht asuvad eri riikides, millest vähemalt üks on konventsiooni osapool. Eesti Vabariik ühines konventsiooniga 9. märtsil 1993. a. TsKS §-le 9 lg 4 sätestab rahvusvahelise konventsiooni eeskirjade kohaldamise tingimuse Eesti Vabariigi tsiviilkohtumenetluses, kuid ei reguleeri konventsiooni eeskirjade rakendamist materiaalõiguse normidena.


Vedamisel kahju tekkimisel pakendi varjatud puuduste tõttu on selle eest vastutav saatja vastavalt kaupade rahvusvahelise autoveolepingu konventsiooni (CMR) artiklitele 10 ja 17. Peenemate torude mahutamine jämedama toru sisse ja nende sidumine metallist lindiga on siin vaadeldav pakendamisena tulenevalt pakendiseaduse §-st 3.

3-2-1-51-96 PDF Riigikohus 04.04.1996

Kindlustusseltsi rahvusvahelise autokaubaveolepingu konventsiooni (CMR) artiklil 17 p 1 põhinev nõue on alusetu, kuna antud konventsioon ei reguleeri regressisuhteid. Kindlustusandjal on regressiõigus kuriteo toimepannud isiku(te) kui kahjutekitanu(te), mitte vedaja vastu.

III-2/1-55/94 PDF Riigikohus 13.12.1994

Kokku: 27| Näitan: 21 - 27

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json