Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 alusel.
1. peatükk ÜLDSÄTE
§ 1.
Reguleerimisala
Määrusega reguleeritakse õigusaktidega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsuse üksuse või kohaliku omavalitsuse organi pädevusse antud küsimuste otsustamine ehitus-, planeerimis-, liiklus-, keskkonna- ning maavaldkonnas Paide Linnavolikogu (edaspidi linnavolikogu), Paide Linnavalitsuse kui organi (edaspidi linnavalitsus) ning Paide Linnavalitsuse kui ametiasutuse struktuuriüksuse linnamajandusosakonna (edaspidi osakond) poolt.
2. peatükk EHITUSVALDKOND
§ 2.
Linnavolikogu pädevus
Linnavolikogu pädevuses on eratee avalikuks kasutamiseks määramine.
§ 3.
Linnavalitsuse pädevus
Linnavalitsuse pädevuses on:
1) projekteerimistingimuste andmine, andmisest keeldumine ja kooskõlastamine;
2) projekteerimistingimuste kehtetuks tunnistamine;
3) kõrvaltingimusega ehitusloa andmine või ehitusloa andmisest keeldumine;
4) ehitusloa kehtetuks tunnistamine;
5) kõrvaltingimusega kasutusloa andmine või kasutusloa andmisest keeldumine;
6) kasutusloa kehtetuks tunnistamine;
7) keskkonnamõju hindamise algatamine või algatamata jätmine;
8) keskkonnamõju hindamise programmi ja aruande nõuetele vastavaks tunnistamine;
9) muudes õigusaktides ehitusvaldkonda reguleerivate kohaliku omavalitsuse üksusele antud ülesannete täitmine.
§ 4.
Osakonna pädevus
Osakonna pädevuses on:
1) projekteerimistingimuste taotluste menetlemine, sh taotluste kontrollimine ja taotluste läbi vaatamata jätmise üle otsustamine;
2) projekteerimistingimuste andmise menetluse korraldamine avatud menetlusena;
3) projekteerimistingimuste eelnõu koostamine ja vajaduse korral selle esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks;
4) kinnisasja omaniku teavitamine kui projekteerimistingimuste andmise käigus selgub, et projekteerimistingimuste andmine võib kaasa tuua kinnisasja või selle osa sundvõõrandamise või sundvalduse seadmise vajaduse;
5) ehitus- ja kasutusteatise kontrollimine, andmete kandmine ehitisregistrisse ning vajadusel kontrolli tulemusel esitatavate nõuete kohta haldusakti andmine;
6) ehitusloa taotluse kontrollimine ja taotluse läbi vaatamata jätmise üle otsustamine;
7) ehitusloa eelnõu koostamine ja vajaduse korral selle esitamine kooskõlastamiseks või arvamuse avaldamiseks;
8) põhjendatud juhul nõude esitamine ehitusuuringute tegemiseks;
9) kasutusloa taotluste menetlemine, sh taotluste kontrollimine ja taotluste läbi vaatamata jätmise üle otsustamine;
10) kasutusloa eelnõu koostamine ja vajaduse korral selle esitamine kooskõlastamiseks või arvamuse avaldamiseks;
11) ehituslubade ja kasutuslubade andmine ja andmete kandmine ehitisregistrisse;
12) ehitamise alustamise teatise, andmete esitamise teatise ja ehitise täieliku lammutamise teatise kontrollimine, taotluse läbi vaatamata jätmise üle otsustamine ning andmete kandmine ehitisregistrisse;
13) projekteeritavate liinirajatiste trassivaliku kooskõlastamine;
14) puurkaevu või -augu asukoha kooskõlastamine või selle kooskõlastamisest keeldumine;
15) puurkaevu või -augu ehitusloa taotluse ja lammutamise ehitusprojekti kooskõlastamine Keskkonnaametiga ja teiste asjakohaste asutustega;
16) keskkonnamõju hindamise menetluse läbiviimine, sh koostamise korraldamine, linnavalitsuse korralduse eelnõu ettevalmistamine keskkonnamõju hindamise algatamise või algatamata jätmise kohta, ametlike teadete avaldamise korraldamine, keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnangu koostamine;
17) ehitusuuringu aruannete ja ehitusdokumentide säilitamise korraldamine;
18) riikliku järelevalve teostamine;
19) ehitisregistrisse kandmata ehitiste kontrollimine ja kontrolli tulemusel täiendavate riiklike järelevalvemeetmete rakendamise või täiendavate andmete kogumise vajaduse üle otsustamine;
20) ehitise auditi tulemusel täiendavate riiklike järelevalvemeetmete vajaduse üle otsustamine;
21) riikliku järelevalve teostamine kohaliku tee kasutamise ja kaitsmise nõuete järgimise kontrollimiseks;
22) lennundusseaduse § 35 lõikes 3 sätestatud projekteerimistingimuste kooskõlastamise korraldamine;
23) kinnitatud väljavõtete väljastamine ehitisregistrist.
3. peatükk PLANEERIMISVALDKOND
§ 5.
Linnavolikogu pädevus
Linnavolikogu pädevuses on:
1) õigusaktidega volikogu ainupädevusse antud otsuste tegemine;
2) üleriigilise planeeringu, riigi eriplaneeringu, maakonnaplaneeringu ning linnaga piirnevate kohaliku omavalitsuse üksuste üldplaneeringu ja kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu menetluses omavalitsuse arvamuse andmine ja kooskõlastamine;
3) kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu ja selle keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine, eriplaneeringu asukoha eelvaliku otsuse, keskkonnamõju strateegilise hindamise esimese etapi aruande ja eriplaneeringu vastuvõtmine, eriplaneeringu kehtestamine;
4) kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu, üldplaneeringu ja detailplaneeringu koostamise menetluses planeeringualal või selle osal ajutise planeerimis- ja ehituskeelu kehtestamine;
5) planeerimisseaduse § 130 lõike 2 punktides 1-4 nimetatud juhtudel detailplaneeringu koostamise algatamine, detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise või algatamata jätmise üle otsustamine, lähteseisukohtade kinnitamine, vastuvõtmine ja kehtestamine;
6) detailplaneeringu kehtestamine, kui detailplaneeringuga nähakse ette olemasoleva või kavandatava tee avalikult kasutatavaks teeks määramine.
§ 6.
Linnavalitsuse pädevus
Linnavalitsuse pädevuses on:
1) kõigi määruse § 5 nimetamata detailplaneeringute algatamine, detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise või algatamata jätmise üle otsustamine, keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi ja aruande nõuetele vastavaks tunnistamise üle otsustamine, lähteseisukohtade kinnitamine, vastuvõtmine ja kehtestamine;
2) halduslepingu sõlmimine planeeringu koostamise või koostamise tellimise üleandmiseks;
3) halduslepingu sõlmimine detailplaneeringukohaste rajatiste väljaehitamiseks või väljaehitamisega seotud kulude täielikuks või osaliseks kandmiseks;
4) planeeringu avaliku väljapaneku ajal esitatud kirjalike arvamuste osas seisukoha võtmine ning avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu tulemuste alusel muudatuste tegemise vajalikkuse üle otsustamine;
5) detailplaneeringu koostamise lõpetamise otsustamine;
6) planeerimisseaduse § 125 lõikes 5 sätestatud juhtudel otsustuse tegemine;
7) detailplaneeringu menetluses kohaliku omavalitsuse arvamuse või seisukoha andmine ja kooskõlastamine;
8) kehtestatud planeeringute järgimise ja elluviimise tagamine;
9) kinnisasja sundvõõrandamise ja sundvalduse seadmise korraldamine.
§ 7.
Osakonna pädevus
Osakonna pädevuses on:
1) üld-, detail-, teema- ja kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu menetluse korraldamine;
2) üld-, detail-, teema- ja kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu lähteseisukohtade väljatöötamine;
3) planeeringu algatamiseks, vastuvõtmiseks ja kehtestamiseks linnavalitsuse korralduse või linnavolikogu otsuse eelnõu ettevalmistamine;
4) üldplaneeringu, kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu ja detailplaneeringu menetluses sõlmitavate kokkulepete ja lepingute sõlmimise korraldamine;
5) planeeringulahenduste tutvustamine, planeeringu avaliku väljapaneku ja avaliku väljapaneku tulemuste kohta avaliku arutelu korraldamine;
6) detailplaneeringu eskiislahenduse heakskiitmine;
7) linnavalitsuse nimel informatsiooni avaldamine planeeringute algatamise ja kehtestamise, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu toimumise aja ning koha kohta ajalehtedes, Ametlikes Teadaannetes ja linna veebilehel;
8) kehtestatud planeeringute säilitamise ja huvitatud isikutele kättesaadavuse korraldamine;
9) keskkonnamõju strateegilise hindamise eelhinnangu koostamine;
10) keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise või algatamata jätmise üle otsustamiseks linnavalitsuse korralduse või linnavolikogu otsuse eelnõu ettevalmistamine;
11) keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi ja aruande nõuetele vastavaks tunnistamiseks linnavalitsuse korralduse ettevalmistamine;
12) keskkonnamõju strateegilise hindamise koostamise korraldamine;
13) linnavolikogu ja linnavalitsuse nimel keskkonnamõju strateegilise hindamise kohta informatsiooni avaldamine ajalehtedes, Ametlikes Teadaannetes ja linna veebilehel;
14) lennundusseaduse § 35 lõikes 2 nimetatud kooskõlastuse korraldamine.
4. peatükk LIIKLUSVALDKOND
§ 8.
Osakonna pädevus
Osakonna pädevuses on liiklusseadusega kohalikule omavalitsusele kui tee omanikule pandud ülesannete täitmine.
5. peatükk KESKKONNA- JA MAAKORRALDUSE VALDKOND
§ 9.
Linnavolikogu pädevus
Linnavolikogu pädevuses on:
1) Paide linna territooriumil teostatavate üldgeoloogiliste uurimistööde loa taotlustele omavalitsuse seisukoha andmine;
2) jäätmekava vastuvõtmine ja ajakohastamine;
3) jäätmehoolduseeskirja kehtestamine;
4) jäätmeliikide, millele kohaldatakse korraldatud jäätmevedu, vedamissageduse ja -aja, jäätmeveo piirkondade ja jäätmeveo teenustasu suuruse määramise korra kehtestamine;
5) korraldatud jäätmeveo teenuse osutaja leidmiseks riigihanke korraldamisega seonduvate ülesannete täitmiseks volituste andmine;
6) jäätmevaldajate registri asutamine;
7) jäätmevaldajate registri pidamise korra kehtestamine;
8) reovee kohtkäitluse ja äraveo eeskirja kehtestamine;
9) kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse alusel kinnisasja omandamise loataotluste menetlemine;
§ 10.
Linnavalitsuse pädevus
Linnavalitsuse pädevuses on:
1) veeseaduses § 32 lõike 5 punktides 1-3, § 32 lõikes 2 sätestatud ülesannete lahendamine;
2) ajutiste piirangute kehtestamine avalikult kasutatavate veekogude kasutamisele vastavalt
veeseaduse seaduse § 7 lõikele 4;
3) Paide linnast esitatud jäätmeloa taotlusele omavalitsuse seisukoha andmine;
4) Paide linna haldusterritooriumil tegutsevalt isikult, asutuselt ja tootjate ühenduselt jäätmeseaduse § 39 lõikele 3 vastava jäätmekava oma kulul koostamise ning esitamise nõudmine;
5) jäätmekava eelnõu avaliku väljapaneku kestel ja avalikul istungil esitatud ettepanekute ja vastuväidete põhjal jäätmekava eelnõu muutmise vajaduse otsustamine vastavalt esitatud ettepanekutele ja vastuväidetele;
6) tagatisrahata pakendijäätmete kogumiseks taaskasutusorganisatsiooniga kirjaliku lepingu sõlmimine;
7) taaskasutusorganisatsioonile nõusoleku andmine tagatisrahata pakendijäätmete tekkekohal kogumise korraldamiseks;
8) nõusoleku andmine tagatisrahata pakendijäätmete tekkekohal kogumise korral pakendijäätmete kogumiskohtade tiheduse ning kogumiseks ettenähtud konteinerite arvu ja mahu vähendamiseks;
9) Paide linna territooriumilt esitatud tagatisrahaga pandipakendi väljaspool taotleja teenindusmaa piire vastuvõtmisega nõustumiseks loa andmine;
10) keskkonnaseadustiku üldosa seaduse § 43 lõikes 2 sätestatud nõusoleku andmine KeÜS § 41 lõike 1 punktide 1-3 tegevuste korral;
11) atmosfääriõhu kaitse seaduses sätestatud kohaliku omavalitsuse üksuse pädevusse antud ülesannete täitmine;
12) ruumiandmete seadusega¹ kohaliku omavalitsuse pädevusse antud koha-aadressi määraja ülesannete täitmine;
13) kohanimeseadusega kohaliku omavalitsuse pädevusse antud kohanimemääraja ülesannete täitmine;
14) maareformi seadusega kohaliku omavalitsuse pädevusse antud ülesannete täitmine;
15) maakatastriseadusega kohaliku omavalitsusele ja kohaliku omavalitsusorgani pädevusse antud ülesannete täitmine;
16) maakorraldusseadusega kohaliku omavalitsuse pädevusse antud ülesannete täitmine;
17) maa hindamise seaduse § 6 lõikega 1 kohaliku omavalitsuse pädevusse antud ülesannete lahendamine;
18) Vabariigi Valitsuse 8. oktoobri 2015 määruse nr 103 „Aadressiandmete süsteem“ § 6 lõike 1 punktiga 5 kohaliku omavalitsuse üksuse pädevusse antud ülesannete täitmine;
19) Paide linnale kuuluvate kinnistute isikliku kasutusõigusega koormamise üle otsustamine;
20) omandireformi läbiviimisel Eesti Vabariigi omandireformi aluste seaduses ja seaduse alusel Vabariigi Valitsuse poolt kohaliku omavalitsuse pädevusse määratud toimingute teostamine.
§ 11.
Osakonna pädevus
Osakonna pädevuses on:
1) jäätmeseaduse § 69 sätestatud ülesannete lahendamine;
2) jäätmekava ajakohastamisega seotud menetlustoimingute tegemine;
3) jäätmekava koostamiseks või ajakohastamiseks isikutelt, asutustelt ja tootjate ühendustelt nende jäätmealase tegevuse kohta teabe kogumine;
4) jäätmekava eelnõu enne selle vastuvõtmist arvamuse avaldamiseks Keskkonnaametile edastamine;
5) jäätmekava avaliku väljapaneku ja jäätmekava eelnõu arutamiseks vähemalt ühe avaliku istungi korraldamine vastavalt jäätmeseaduse §-s 56 sätestatule;
6) linnavalitsuse nimel jäätmekava avaldamine kohaliku omavalitsuse üksuse veebilehel;
7) jäätmehoolduseeskirja eelnõu Keskkonnaametile, tervishoiuteenuste osutaja jäätmete käitlemise kord Terviseametile ja veterinaarteenuste osutaja jäätmete käitlemise kord maakonna veterinaarkeskusele arvamuse saamiseks esitamine;
8) jäätmete sortimise, sealhulgas liigiti kogumise korraldamine;
9) kodumajapidamises tekkivate ohtlike jäätmete kogumise ja nende jäätmekäitlejale üleandmise korraldamine, välja arvatud jäätmeseaduse § 26 lõikes 1 nimetatud juhul;
10) riigieelarvest kohalikule omavalitsusele eraldatava riigieelarvelise toetuse andmise aluseks olevate andmete esitamine Keskkonnaametile;
11) jäätmehoolduseeskirja täitmise üle järelevalve teostamine;
12) Paide linna haldusterritooriumil omavalitsusele kuuluva maaüksusel asuvate jäätmete või saastuse korraldamine juhul, kui saastajat ei ole kindlaks tehtud ühe aasta jooksul süüteomenetluse algatamisest arvates;
13) pakendijäätmete kogumiskohtade asukohtade, kogumiskonteinerite miinimumarvu ja miinimummahu ning nende tühjendamissageduste kindlaksmääramine ja taaskasutusorganisatsiooniga kirjaliku lepingu sõlmimise korraldamine.
6. peatükk RAKENDUSSÄTTED
§ 12.
Määruse muutmine
(1) Paide Linnavolikogu 16.12.10 määrust nr 29 „Paide linna jäätmehoolduseeskiri“ muudetakse järgmiselt:
1) paragrahvi 26 lõige 2 sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Jäätmevaldaja korraldatud jäätmeveost vabastamise otsustab Paide linnavalitsuse linnamajanduse osakond.“;
2) paragrahvi 26 lõige 3 sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Linnamajanduse osakond teavitab jäätmevaldajat korraldatud jäätmeveost vabastamisest või tema avalduse rahuldamata jätmisest 30 päeva jooksul taotluse laekumisest arvates.“;
3) paragrahvi 26 lõige 4 sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Jäätmevaldaja korraldatud jäätmeveost vabastamise korral kannab linnamajanduse osakond jäätmevaldaja vabastamise otsuse jäätmevaldajate registrisse.“;
4) paragrahvi 27 lõike 1 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
„2) tähtaja möödumisel;“
(2) Paide Vallavolikogu 26.05.11 määrust nr 7 „Paide valla jäätmehoolduseeskiri“ muudetakse järgmiselt:
1) asendada läbivalt sõna „vallavalitsus“ sõnaga „linnavalitsus“ ja sõna „vald“ sõnaga „linn“;
2) paragrahvi 20 lisatakse lõige 5 ja sõnastatakse see järgmiselt:
„(5) jäätmevaldaja korraldatud jäätmeveost vabastamise otsustab Paide linnavalitsuse linnamajanduse osakond.
3) paragrahvi 21 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Korraldatud jäätmeveost vabastuse kehtivus lõpeb vabastuse tähtaja möödumisel.“
(3) Roosna-Alliku Vallavolikogu 28.04.11 määrust nr 3 „Roosna-Alliku valla jäätmehoolduseeskiri“ muudetakse järgmiselt:
1) asendada läbivalt sõna „vallavalitsus“ sõnaga „linnavalitsus“ ja sõna „vald“ sõnaga „linn“;
2) paragrahvi 23 lõige 2 sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Jäätmevaldaja korraldatud jäätmeveost vabastamise otsustab Paide linnavalitsuse linnamajanduse osakond.“;
3) paragrahvi 23 lõige 3 sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Linnamajanduse osakond teavitab jäätmevaldajat korraldatud jäätmeveost vabastamisest või tema avalduse rahuldamata jätmisest 30 päeva jooksul taotluse laekumisest arvates.“
4) paragrahvi 23 lõige 4 sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Jäätmevaldaja korraldatud jäätmeveost vabastamise korral kannab linnamajanduse osakond jäätmevaldaja vabastamise otsuse jäätmevaldajate registrisse.“
5) paragrahvi 24 lõike 1 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
„2) tähtaja möödumisel;“.
§ 13.
Määruste kehtetuks tunnistamine
(1) Paide Linnavolikogu 17.08.2017 määrus nr 24 „Ehitus- ja planeerimisvaldkonna ülesannete täitmine Paide linnas“ tunnistatakse kehtetuks;
(2) Paide Vallavolikogu 18.02.2016 määrus nr 6 „Ehitusseadustikus ja planeerimisseaduses
sätestatud kohaliku omavalitsuse pädevusse antud ülesannete delegeerimine“ tunnistatakse kehtetuks;
(3) Paide Vallavolikogu 23.09.2010 määrus nr 14 „Veeseaduse“ alusel kohalikule omavalitsusele antud ülesannete delegeerimine Paide Vallavalitsusele“ tunnistatakse kehtetuks;
(4) Paide Vallavolikogu 23.09.2010 määrus nr 15 „Jäätmeseaduse“ alusel kohalikule omavalitsusüksusele antud ülesannete delegeerimine Paide Vallavalitsusele“ tunnistatakse kehtetuks;
(5) Paide Vallavolikogu 27.11.2008 määrus nr 20 „Maakatastriseaduse“ § 18 lõike 3 alusel kohalikule omavalitsusele antud ülesannete delegeerimine Paide Vallavalitsusele“ tunnistatakse kehtetuks;
(6) Paide Vallavolikogu 26.01.2012 määrus nr 1 „Ruumiandmete seaduse1“ alusel kohalikule omavalitsusele antud ülesannete delegeerimine Paide Vallavalitsusele“ tunnistatakse kehtetuks;
(7) Paide Vallavolikogu 24.05.2007 määrus nr 14 „Kohanimeseaduse“ alusel kohanime määramise delegeerimine Paide Vallavalitsusele“ tunnistatakse kehtetuks;
(8) Paide Vallavolikogu 10.10.2013 määrus nr 34 „Seadustega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsusüksuse või kohaliku omavalitsusorgani pädevusse antud küsimuste lahendamise delegeerimine“ tunnistatakse kehtetuks;
(9) Paide Vallavolikogu 30.03.2017 määrus nr 3 „Atmosfääriõhu kaitse seaduses sätestatud kohaliku omavalitsuse pädevusse antud ülesannete delegeerimine“ tunnistada kehtetuks;
(10) Roosna-Alliku Vallavolikogu 29.09.2011 määrus nr 9 „Ruumiandmete seaduses sätestatud ülesannete delegeerimine“ tunnistatakse kehtetuks;
(11) Roosna-Alliku Vallavolikogu 24.09.2009 määrus nr 13 „Maakatastriseaduse“ §-s 18 kohaliku omavalitsuse pädevusse antud katastriüksuste sihtotstarvete määramise delegeerimine“ tunnistatakse kehtetuks;
(12) Roosna-Alliku Vallavolikogu 28.04.2016 määrus nr 7 „Kohaliku omavalitsuse üksuse pädevusse antud ülesannete delegeerimine“ tunnistatakse kehtetuks;
(13) Roosna-Alliku Vallavolikogu 15.06.2017 määrus nr 9 „Liiklusseadusest tulenevate ülesannete delegeerimine“ tunnistatakse kehtetuks.
§ 14.
Määruse jõustumine
Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.