Määrus kehtestatakse «
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse» (RT I 1993, 63, 892; 1999, 42,
479; 79, 730; 2000, 33, 195; 54, 349; 71, lk 3167; 95, 611; 2001, 50,
288; 75, 454; 2002, 25, 144; 34, 205; 53, 336; 57, 359; 61, 375; 63,
389; 64, 393) § 4 lõike 4 alusel.
§1. Reguleerimisala
(1) Käesoleva määrusega sätestatakse õppeaastate arv, kohustuslike
õppeainete loend ja õppetundide arv (edaspidi
tunnijaotusplaan) hälvikute erikoolides ja sanatoorsetes koolides.
(2) Käesolevat määrust ei kohaldata hälvikute erikoolidele ja
sanatoorsetele koolidele, kus õpe toimub põhikooli lihtsustatud riikliku
õppekava (abiõppe õppekava) või toimetuleku riikliku õppekava alusel.
§2. Kehapuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe kehapuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10
õppeaastat. III kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kehapuudega
õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas
1.
§3. Kõnepuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe kõnepuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10
õppeaastat. I kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kõnepuudega
õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas
2.
§4. Kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 11
õppeaastat. I ja II kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat mõlemas
kooliastmes.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kuulmispuudega
õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas
3.
§5. Kurtide õpilaste kooli põhikooli astmete ja gümnaasiumiastme
tunnijaotusplaan
(1) Õpe kurtide õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10 õppeaastat.
II kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv kurtide õpilaste
kooli põhikooli astmetel ning kohustuslike õppeainete loend ja kursuste
arv kurtide õpilaste kooli gümnaasiumiastmel on sätestatud käesoleva
määruse lisas 4.
§6. Nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmete tunnijaotusplaan
(1) Õpe nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel kestab 10
õppeaastat. III kooliastme pikkuseks on 4 õppeaastat.
(2) Kohustuslike õppeainete loend ja õppetundide arv nägemispuudega
õpilaste kooli põhikooli astmetel on sätestatud käesoleva määruse lisas
5.
§7. Sügava vaimupuudega õpilaste kooli tunnijaotusplaan
(1) Õpe sügava vaimupuudega õpilaste koolis kestab 9 õppeaastat.
(2) Sügava vaimupuudega õpilaste õpe planeeritakse tegevusvaldkondade ja
nende alavaldkondade kaupa. Tegevusvaldkonnad ja alavaldkonnad sügava
vaimupuudega õpilaste koolis on sätestatud käesoleva määruse lisas 6.
(3) Sügava vaimupuudega õpilaste koolis on õpilaste nädalakoormus I
kooliastmel 20 tundi, II kooliastmel 22 tundi ja III kooliastmel 24
tundi.
§8. Sanatoorse kooli tunnijaotusplaan
Sanatoorsetes koolides kohaldatakse põhikooli ja gümnaasiumi riiklikus
õppekavas sätestatud tunnijaotusplaani.
§9. Rakendussätted
(1) Haridusministri 2. juuli 1999. a määrus nr 42 «Hälvikute erikooli ja
sanatoorsete koolide õppeaastate arvu, õppeainete loendi ja õppetundide
arvu kinnitamine» (RTL 1999, 109, 1397; 2001, 85, 1175) tunnistatakse
kehtetuks.
(2) Käesolev määrus jõustub 1. septembril 2002. a.
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr 64
lisa 1
|
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KEHAPUUDEGA ÕPILASTE
KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv kehapuudega õpilaste
kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Eesti keel (eesti õppekeelega koolides) või vene keel (vene
õppekeelega koolides)
|
20
|
17
|
|
Eesti keel ja kirjandus (eesti õppekeelega koolides) või vene keel
ja kirjandus (vene õppekeelega koolides)
|
|
|
20
|
A-võõrkeel (eesti õppekeelega koolides) või eesti keel (vene
õppekeelega koolides)
|
3
|
9
|
12
|
B-võõrkeel
|
|
3
|
10
|
Matemaatika
|
12
|
15
|
18
|
Loodusõpetus
|
3
|
6
|
2
|
Geograafia
|
|
|
6
|
Bioloogia
|
|
|
6
|
Keemia
|
|
|
5
|
Füüsika
|
|
|
5
|
Ajalugu
|
|
2
|
6
|
Inimeseõpetus
|
3
|
3
|
1
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
1
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
9
|
9
|
12
|
Muusika/rütmika
|
9
|
4
|
4
|
Kehaline kasvatus
|
5
|
6
|
8
|
Valikained
|
3
|
3
|
8
|
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr 64
lisa 2
|
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KÕNEPUUDEGA ÕPILASTE
KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv kõnepuudega õpilaste
kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Eesti keel (eesti õppekeelega koolides) või vene keel (vene
õppekeelega koolides)
|
32
|
22
|
|
Eesti keel ja kirjandus (eesti õppekeelega koolides) või vene keel
ja kirjandus (vene õppekeelega koolides)
|
|
|
15
|
A-võõrkeel (eesti õppekeelega koolides) või
eesti keel (vene õppekeelega koolides)
|
5
|
11
|
10
|
Matemaatika
|
19
|
15
|
15
|
Loodusõpetus
|
5
|
9
|
2
|
Geograafia
|
|
|
7
|
Bioloogia
|
|
|
7
|
Keemia
|
|
|
6
|
Füüsika
|
|
|
6
|
Ajalugu
|
|
5
|
7
|
Inimeseõpetus
|
5
|
3
|
2
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
2
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
11
|
|
|
Kunst
|
|
3
|
3
|
Tööõpetus
|
|
6
|
6
|
Muusika/rütmika
|
6
|
3
|
3
|
Kehaline kasvatus
|
8
|
6
|
6
|
Valikained
|
2
|
3
|
3
|
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr 64
lisa 3
|
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KUULMISPUUDEGA
ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
1. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv eesti õppekeelega
kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Eesti keel
|
36
|
36
|
|
Eesti keel ja kirjandus
|
|
|
18
|
A-võõrkeel
|
|
14
|
9
|
Matemaatika
|
18
|
20
|
15
|
Loodusõpetus
|
6
|
11
|
2
|
Geograafia
|
|
|
7
|
Bioloogia
|
|
|
7
|
Keemia
|
|
|
6
|
Füüsika
|
|
|
6
|
Ajalugu
|
|
5
|
7
|
Inimeseõpetus
|
5
|
4
|
2
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
2
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
11
|
|
|
Kunst
|
|
4
|
3
|
Tööõpetus
|
|
8
|
6
|
Muusika/rütmika
|
6
|
4
|
3
|
Kehaline kasvatus
|
8
|
8
|
6
|
Valikained
|
3
|
4
|
3
|
2. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv vene õppekeelega
kuulmispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Vene keel
|
34
|
36
|
|
Vene keel ja kirjandus
|
|
|
18
|
Eesti keel
|
5
|
14
|
9
|
Matemaatika
|
18
|
20
|
15
|
Loodusõpetus
|
6
|
11
|
2
|
Geograafia
|
|
|
7
|
Bioloogia
|
|
|
7
|
Keemia
|
|
|
6
|
Füüsika
|
|
|
6
|
Ajalugu
|
|
5
|
7
|
Inimeseõpetus
|
5
|
4
|
2
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
2
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
11
|
|
|
Kunst
|
|
4
|
3
|
Tööõpetus
|
|
8
|
6
|
Muusika/rütmika
|
4
|
4
|
3
|
Kehaline kasvatus
|
8
|
8
|
6
|
Valikained
|
2
|
4
|
3
|
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr 64
lisa 4
|
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV KURTIDE ÕPILASTE
KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv kurtide õpilaste
kooli põhikooli astmetel ja gümnaasiumiastmel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Gümnaasium
|
Viipekeel
|
15
|
17
|
9
|
6
|
Eesti keel
|
17
|
28
|
|
14
|
Eesti keel ja kirjandus
|
|
|
21
|
|
Kirjandus
|
|
|
|
13
|
B-võõrkeel
|
|
6
|
9
|
9
|
Matemaatika
|
10
|
20
|
15
|
15
|
Loodusõpetus
|
6
|
8
|
2
|
|
Geograafia
|
|
2
|
6
|
3
|
Bioloogia
|
|
|
6
|
4
|
Keemia
|
|
|
4
|
4
|
Füüsika
|
|
|
4
|
6
|
Ajalugu
|
|
8
|
6
|
7
|
Inimeseõpetus
|
3
|
3
|
1
|
1
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
1
|
2
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
9
|
|
|
|
Kunst
|
|
4
|
3
|
3
|
Tööõpetus
|
|
8
|
5
|
|
Kehaline kasvatus
|
8
|
8
|
6
|
6
|
Valikained
|
|
|
|
12
|
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr 64
lisa 5
|
KOHUSTUSLIKE ÕPPEAINETE LOEND JA ÕPPETUNDIDE ARV NÄGEMISPUUDEGA
ÕPILASTE KOOLI PÕHIKOOLI ASTMETEL
1. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv eesti õppekeelega
nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Eesti keel
|
20
|
18
|
|
Eesti keel ja kirjandus
|
|
|
16
|
A-võõrkeel
|
2
|
8
|
11
|
B-võõrkeel
|
|
3
|
11
|
Matemaatika
|
12
|
15
|
20
|
Loodusõpetus
|
5
|
6
|
2
|
Geograafia
|
|
1
|
7
|
Bioloogia
|
|
|
8
|
Keemia
|
|
|
6
|
Füüsika
|
|
|
6
|
Ajalugu
|
|
4
|
8
|
Inimeseõpetus
|
3
|
2
|
4
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
1
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
10
|
|
|
Kunst
|
|
5
|
4
|
Tööõpetus
|
|
6
|
12
|
Muusika/rütmika
|
9
|
8
|
4
|
Kehaline kasvatus
|
6
|
6
|
8
|
Valikained
|
1
|
|
1
|
2. Kohustuslike õppeainete loend ja nädalatundide arv vene õppekeelega
nägemispuudega õpilaste kooli põhikooli astmetel on alljärgnev:
Õppeaine
|
I kooliaste
|
II kooliaste
|
III kooliaste
|
Vene keel
|
20
|
18
|
|
Vene keel ja kirjandus
|
|
|
16
|
Eesti keel
|
3
|
9
|
12
|
B-võõrkeel
|
|
3
|
11
|
Matemaatika
|
12
|
15
|
20
|
Loodusõpetus
|
5
|
6
|
2
|
Geograafia
|
|
1
|
7
|
Bioloogia
|
|
|
8
|
Keemia
|
|
|
6
|
Füüsika
|
|
|
6
|
Ajalugu
|
|
4
|
8
|
Inimeseõpetus
|
3
|
2
|
3
|
Ühiskonnaõpetus
|
|
1
|
2
|
Kunst ja tööõpetus
|
9
|
|
|
Kunst
|
|
4
|
4
|
Tööõpetus
|
|
6
|
12
|
Muusika/rütmika
|
9
|
8
|
4
|
Kehaline kasvatus
|
6
|
6
|
8
|
Valikained
|
1
|
|
1
|
|
Haridusministri 12. augusti 2002. a määruse nr 64
lisa 6
|
SÜGAVA VAIMUPUUDEGA ÕPILASTE KOOLI TEGEVUSVALDKONNAD JA ALAVALDKONNAD
Tegevusvaldkonnad
|
Alavaldkonnad
|
Motoorika arendamine
|
Keha tunnetus.
Üldmotoorika.
Peenmotoorika.
Silma ja käe koordinatsioon.
|
Kommunikatsioon
|
Kõneorganite motoorika.
Orienteerumisrefleksi loomine.
Väljenduste mõistmine.
Eneseväljendus.
|
Sotsiaalsete oskuste kujundamine
|
Vastastikuse sotsiaalse mõjutuse ergutamine:
füüsiline kontakt,
silmside,
naeratamine,
muu aktiivne vastastikune mõju lapse ja täiskasvanu vahel,
muu aktiivne vastastikune mõju eakaaslaste vahel.
Esemelise mõjutuse tekitamine.
|
Eneseteenindamise ehk igapäevaste oskuste kujundamine
|
Söömine:
suu liigutused,
söömine ja joomine,
lauakombed.
Puhtusekasvatus:
WC kasutamine,
pesemine.
Riietumine:
eeldused,
lahtiriietumine,
riidesse panemine,
riietumistoimingute laiendamine.
Tegutsemine ümbruses:
kooli- ja kodutöödes osalemine,
ümbruses orienteerumine.
|
Kognitiivsed oskused
|
Meelte arendamine.
Eseme püsivus.
Probleemi lahendamine.
Põhjuslikud suhted ehk kausaalsus.
Ruumilised suhted.
Verbaalne väljendamine.
Motoorne jäljendamine.
Esemete kasutamine.
Mäng.
|