Määrus kehtestatakse «Tervishoiuteenuste
korraldamise seaduse» (RT I 2001, 50, 284; 2002, 57, 360; 61, 375;
62, 377; 110, 661) § 17 lõike 3 punkti 6 alusel.
§ 1. Üldsätted
(1) Määrus kehtestab riigieelarvest rahastatavate kiirabi osutajate
valimiseks avaliku konkursi läbiviimise korra.
(2) Avaliku konkursi korraldaja on Sotsiaalministeeriumi valitsemisalas
tegutsev Tervishoiuamet (edaspidi teenuse tellija). Teenuse
tellija moodustab konkursi läbiviimiseks komisjoni.
(3) Avaliku konkursi võitnud kiirabibrigaadi pidajaga sõlmitakse kiirabi
osutamise leping kuni viieks aastaks.
(4) Avalikul konkursil võib pakkujana osaleda kiirabi osutamise
tegevusloaga äriühing, füüsilisest isikust ettevõtja, sihtasutus või
kohaliku omavalitsuse päästeasutus (edaspidi avalikul
konkursil osaleja).
(5) Teenuse tellija säilitab avaliku konkursi dokumendid viie aasta
jooksul pärast avaliku konkursi lõppemist.
(6) Määruses ettenähtud haldusmenetlusele kohaldatakse «Haldusmenetluse
seaduse» (RT I 2001, 58, 354; 2002, 53, 336; 61, 375) sätteid,
arvestades käesolevas määruses sätestatud erisusi.
§ 2. Pakkumismenetlused
(1) Avaliku konkursi läbiviimisel kasutatakse pakkumismenetlusena
avatud pakkumist, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõigetes 3 ja 5
sätestatud juhtudel.
(2) Avatud pakkumine on pakkumismenetlus, mille puhul võivad pakkumise
esitada kõik avalikul konkursil osalejad.
(3) Kui avatud pakkumise korral ei esitatud antud kiirabiteenuse
osutamise teeninduspiirkonnas ühtegi pakkumist või lükati kõik
pakkumised tagasi vastavalt käesoleva määruse §-s 13 sätestatud
tingimustele või ei tunnistatud avatud pakkumise korral ühtegi pakkumist
vastavaks pakkumise kutse dokumentides esitatud tingimustele, võib
teenuse tellija kasutada läbirääkimistega piiratud pakkumist.
(4) Läbirääkimistega piiratud pakkumine on pakkumismenetlus, mille puhul
teenuse tellija peab vajalike tingimuste olemasolul läbirääkimisi
eelnevalt välja valitud avalikul konkursil osalejatega. Läbirääkimistega
piiratud pakkumise läbiviimiseks peab teenuse tellija välja valima
vähemalt kaks avalikul konkursil osalejat.
(5) Kui esialgselt pakkujalt tellitakse täiendavalt teenust, võib
kasutada pakkumist ühelt pakkujalt.
(6) Pakkumine ühelt pakkujalt on pakkumismenetlus, mille puhul teenuse
tellija kutsub pakkumisele vaid ühe avalikul konkursil osaleja.
§ 3. Avaliku konkursi väljakuulutamine
(1) Teenuse tellija kuulutab avaliku konkursi välja teate (edaspidi pakkumiskutse)
avaldamisega vähemalt ühes üleriigilise levikuga päevalehes ja
Tervishoiuameti interneti koduleheküljel. Pakkumise korral ühelt
pakkujalt avaliku konkursi väljakuulutamist ei toimu, pakkuja ja teenuse
tellija vahelised läbirääkimised toimuvad pärast pakkumiste saamist.
(2) Pakkumiskutse peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
1)
teenuse tellija nimetus ja aadress;
2) kiirabiteenuse osutamise
teeninduspiirkond;
3) pakkumismenetluse liik;
4) avatud pakkumise
korral pakkumiskutse dokumentide väljastamise koht ja tingimused;
5)
avatud pakkumise korral pakkumiste esitamise koht, tähtpäev ja kellaaeg;
6)
läbirääkimistega piiratud pakkumise korral pakkumismenetluses osalemise
kirjalike taotluste esitamise koht, tähtpäev ja kellaaeg;
7)
läbirääkimistega piiratud pakkumise korral taotlejate kvalifitseerimise
tingimused ning märge informatsiooni ja dokumentide kohta, mis tuleb
pakkumismenetluses osalemise kirjalikule taotlusele lisada taotlejate
kvalifikatsiooni hindamiseks.
§ 4. Pakkumiskutse dokumendid
(1) Teenuse tellija väljastab pakkumiskutse dokumendid avalikul
konkursil osalemisest huvitatud isikule viimase taotlusel.
(2) Pakkumiskutse dokumendid peavad sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
1)
pakkumise ettevalmistamise juhised;
2) tellitava teenuse iseloomustus;
3)
pakkumise hindamise täiendavad tingimused;
4) kiirabi osutamise
lepingu tingimused, mida teenuse tellija oskab momendil esitada;
5)
pakkumise vormistamise keel või keeled;
6) pakkumise esitamise
viis, koht, tähtpäev ja kellaaeg;
7) pakkumiskutse
dokumentide sisu kohta selgituste saamise kord;
8) tähtaeg, mille
kestel pakkumised on jõus;
9) pakkumiste avamise koht, kuupäev
ja kellaaeg;
10) pakkujate kvalifitseerimise tingimused ning märge
informatsiooni ja dokumentide kohta, mis tuleb pakkumisele lisada
pakkujate kvalifikatsiooni hindamiseks;
11) märge selle kohta,
millisel juhul jätab teenuse tellija endale võimaluse lükata tagasi kõik
pakkumised, kui ta pakkumiskutse dokumentides näeb ette sellise
võimaluse.
(3) Läbirääkimistega piiratud pakkumise ja pakkumisel ühelt pakkujalt
korral esitab teenuse tellija pakkumiskutse dokumentides käesoleva
paragrahvi lõikes 1 nimetatud andmetest need, mida ta peab vajalikuks.
§ 5. Pakkumiskutse ja pakkumiskutse dokumentide sisu selgitamine ja
muutmine
(1) Taotlejal ja pakkujal on õigus saada selgitusi pakkumiskutse ja
pakkumiskutse dokumentide sisu kohta. Teenuse tellija on kohustatud
selgitusi andma ja antud selgitused edastama ka teistele taotlejatele
või pakkujatele enne pakkumiste esitamise tähtpäeva saabumist.
(2) Teenuse tellija võib enne pakkumiste esitamise tähtpäeva muuta
pakkumiskutse dokumentide sisu, saates vajalikud täiendused
viivitamatult kõigile pakkumiskutse dokumendid saanud avalikul konkursil
osalejatele posti teel väljastusteatega või andes need kõigile
pakkumiskutse saanud avalikul konkursil osalejatele kätte allkirja
vastu. Kui teenuse tellija muudab pakkumiskutse dokumentide sisu, kui on
möödunud rohkem kui pool pakkumiste esitamise tähtajast, võib teenuse
tellija pakkumise esitamise tähtaega pikendada.
§ 6. Pakkujate kvalifikatsiooni kontrollimine ja kvalifitseerimine
(1) Teenuse tellija on kohustatud kontrollima taotlejate ja pakkujate
kvalifikatsiooni.
(2) Taotleja kvalifikatsiooni kontrollimisel läbirääkimistega piiratud
pakkumise korral kohaldatakse taotleja suhtes pakkujale ettenähtud
kvalifitseerimise nõudeid.
(3) Kvalifikatsiooni kontrollimine toimub:
1) avatud pakkumise korral
enne pakkumise sisulist läbivaatamist;
2) läbirääkimistega
piiratud pakkumise korral enne pakkumiskutse dokumentide esitamist;
3)
pakkumisel ühelt pakkujalt enne või pärast pakkumiskutse dokumentide
esitamist.
(4) Teenuse tellija peab kontrollima, et pakkuja:
1) omab kiirabi
osutamiseks nõutavat tegevusluba;
2) suhtes ei ole algatatud
likvideerimis- või pankrotimenetlust;
3) on täitnud kõik
kohustused riiklike ja kohalike maksude osas või tema maksuvõla tasumine
on ajatatud;
4) on registreeritud äri- või muus nõutavas registris.
(5) Teenuse tellijal on õigus pakkuja pakkumiselt igal ajal kõrvaldada,
kui selgub, et esitatud andmed pakkuja kvalifikatsiooni kohta on valed
või ebatäpsed.
(6) Pakkujat ei kvalifitseerita, kui ta ei vasta käesoleva paragrahvi
lõikes 4 toodud tingimustele, samuti juhul, kui pakkuja ei ole esitanud
informatsiooni või dokumente, mida teenuse tellija on käesoleva määruse
alusel nõudnud.
§ 7. Pakkumiste esitamine
(1) Pakkumine peab vastama pakkumiskutse dokumentides esitatud
tingimustele ning olema esitatud kirjalikult ja kinnises ümbrikus.
(2) Teenuse tellija registreerib saabunud pakkumised, märkides ära
pakkumise kättesaamise kuupäeva ja kellaaja. Teave pakkumiste laekumise
kohta avaldatakse Tervishoiuameti interneti koduleheküljel.
§ 8. Pakkumiste esitamise tähtaeg
(1) Avatud pakkumise esitamise tähtaja võib määrata alates 10.
kalendripäevast, arvestades avaliku konkursi väljakuulutamise teate
avaldamisest.
(2) Läbirääkimistega piiratud pakkumise korral ja pakkumise korral ühelt
pakkujalt võib pakkumiste esitamise tähtaja määrata alates
10. kalendripäevast, arvestades pakkumiskutse dokumentide väljastamisest.
(3) Teenuse tellija võib pakkumiste esitamise tähtaega pikendada. Teade
tähtaja pikenemise kohta tuleb teenuse tellijal edastada kirjalikult
kõigile pakkujatele, kes on saanud pakkumiskutse dokumendid.
(4) Pakkumist, mis laekub pärast pakkumise esitamise tähtpäeva, ei avata
ning see tagastatakse pakkumise esitanud pakkujale.
§ 9. Pakkumiste jõusoleku tähtaeg
(1) Pakkumised peavad olema jõus pakkumiskutse dokumentides näidatud
tähtaja jooksul. Pakkumiste jõusoleku tähtaeg algab pakkumiste esitamise
tähtpäevast ja see ei tohi olla pikem kui 60 päeva.
(2) Enne pakkumiste jõusoleku tähtaja lõppemist võib teenuse tellija
teha pakkujatele ettepaneku seda pikendada. Pakkuja poolt tähtaja
pikendamisest keeldumisel lõpeb pakkumise jõusolek varem
kindlaksmääratud tähtpäeval.
§ 10. Pakkumiste muutmine ja tagasivõtmine
Pakkuja võib oma pakkumist muuta, esitades uue pakkumise, või pakkumise
tagasi võtta. Sellekohane kirjalik teade tuleb teenuse tellijale esitada
enne pakkumiste esitamise tähtaega.
§ 11. Pakkumiste avamine ja läbivaatamine
(1) Pakkumised avatakse pakkumiskutse dokumentides määratud ajal ja
kohas, pakkumiste esitamise tähtaja pikenemise korral teenuse tellija
poolt käesoleva määruse § 8 lõikes 3 toodud korras määratud ajal.
(2) Kõigil pakkujatel on õigus isiklikult või volitatud esindajate kaudu
osaleda pakkumiste avamisel, kus avatakse ka tema pakkumine.
(3) Pakkumiste avamisel tehakse teatavaks pakkujate nimed, aadressid,
registrikoodid ning kontrollitakse esitatud dokumentide vastavust
pakkumiskutse dokumentides nõutule. Pakkumiste avamise kohta koostatakse
pakkumiste avamise protokoll.
(4) Pakkujal on õigus saada tema pakkumise avamise protokolli ärakiri.
§ 12. Pakkumiste vastavaks tunnistamine ja tagasilükkamine
(1) Teenuse tellija kontrollib esitatud dokumentide vastavust
pakkumiskutse dokumentides esitatud tingimustele.
(2) Pakkumine tunnistatakse vastavaks, kui see on kooskõlas kõigi
pakkumiskutse dokumentides esitatud tingimustega.
(3) Pakkumise võib tunnistada vastavaks, kui selles ei esine sisulisi
kõrvalekaldumisi pakkumiskutse dokumentidest.
(4) Teenuse tellija lükkab pakkumise tagasi, kui:
1) pakkuja ei
ole kvalifitseeritud vastavalt käesoleva määruse §-s 6 sätestatule;
2)
pakkumine ei vasta pakkumiskutse dokumentides esitatud tingimustele.
(5) Teenuse tellijal on õigus lükata pakkumine tagasi, kui selgub, et
pakkuja on esitanud valeandmeid või võltsitud dokumente.
(6) Teade pakkumise vastavaks tunnistamise või pakkumise tagasilükkamise
ja selle põhjuste kohta edastatakse pakkujale kirjalikult kümne tööpäeva
jooksul otsuse tegemisest arvates.
§ 13. Kõikide pakkumiste tagasilükkamine
(1) Teenuse tellija võib tagasi lükata kõik pakkumised enne kiirabi
osutamise lepingu sõlmimist, kui pakkumiskutse dokumentides on selline
võimalus selleks ette nähtud.
(2) Teade kõigi pakkumiste tagasilükkamisest tuleb teenuse tellijal
viivitamatult edastada kõigile pakkujatele, kellele pakkumiskutse
dokumendid väljastati.
§ 14. Pakkumiste võrdlemine ja hindamine
(1) Teenuse tellija võrdleb ja hindab kõiki pakkumisi, mida ei ole
tagasi lükatud.
(2) Parim pakkumine on vastavaks tunnistatud pakkumiste hulgast kõige
soodsam pakkumine pakkumiskutse dokumentides esitatud hindamistingimuste
suhtes.
(3) Pakkumiste võrdlemisel ja hindamisel lähtutakse pakkumiskutse
dokumentides esitatud tingimustest. Parima pakkumise valikul
arvestatakse täiendavate tingimustena pakkumise vastavust konkreetse
teeninduspiirkonna vajadusele, teenuse eeldatavat kvaliteeti ja
efektiivsust, täpsustades neid tingimusi vajadusel pakkumiskutse
dokumentides.
(4) Kui pakkumine on tehtud mitme teeninduspiirkonna kohta, hinnatakse
pakkumist iga teeninduspiirkonna osas eraldi.
§ 15. Pakkumise vastuvõtmine
(1) Edukas pakkumine loetakse vastuvõetuks kümne päeva möödumisel selle
edukaks tunnistamisest arvates.
(2) Kirjalik teade pakkumise edukaks tunnistamisest edastatakse
kirjalikult kõigile pakkujatele kümne tööpäeva jooksul sellekohase
otsuse tegemisest arvates.
§ 16. Läbirääkimised
(1) Läbirääkimistega piiratud pakkumise või pakkumise ühelt pakkujalt
korral on teenuse tellijal õigus otsustada, kas ja millisel määral
pakkujatega läbirääkimisi pidada.
(2) Läbirääkimiste pidamise korral peab teenuse tellija enne
läbirääkimiste alustamist teatama pakkujatele läbirääkimiste pidamise
korra.
(3) Teenuse tellija ei tohi edastada läbirääkimistel saadud
informatsiooni teistele pakkujatele.
§ 17. Pakkumismenetluse lõppemine
Pakkumismenetluse lõppemise aluseks antud kiirabiteenuse osutamise
piirkonnas on:
1) kiirabi osutamise lepingu sõlmimine;
2)
kõikide pakkumiste tagasilükkamine;
3) pakkumismenetluse
kehtetuks tunnistamine;
4) pakkumiste või pakkumisel osalemise
taotluste mittelaekumine esitamise tähtajaks;
5) pakkumiste
jõusoleku tähtaja lõppemine ja lepingu sõlmimata jätmine pakkujast
sõltuvatel põhjustel;
6) pakkumiste mittevastavus
pakkumiskutse dokumentides esitatud tingimustele.
§ 18. Kiirabi osutamise lepingu sõlmimine ja teabe avaldamine
(1) Kiirabi osutamise kirjalik leping sõlmitakse edukaks tunnistatud
pakkujaga. Lepingu tingimused peavad vastama pakkumiskutse dokumentides
ja edukaks tunnistatud pakkumises esitatud tingimustele.
(2) Teenuse tellijal on õigus valida ülejäänud jõusolevate pakkumiste
hulgast uus edukas pakkumine ja see vastu võtta, kui vastuvõetud
pakkumise esitanud isik keeldub kiirabi osutamise lepingu sõlmimisest.
Pakkumise vastuvõtmisest teatatakse vastavalt käesoleva määruse § 15
lõikele 2.
(3) Teavet pakkumiste hindamise ja võrdlemise ning selgituste kohta ei
või avaldada isikutele, kes ei ole teenistuslikult seotud pakkumiste
hindamise, võrdlemise või pakkumiste vastuvõtmise otsustamisega.
(4) Teenuse tellija avalikustab pärast eduka pakkumise vastuvõtmist
Tervishoiuameti interneti koduleheküljel eduka pakkumise esitanud
teenuse pakkuja nime ja teeninduspiirkonna.
§ 19. Rakendussäte
Sotsiaalministri 19. detsembri 2001. a määrus nr 132 «Kiirabi osutajate
valimiseks avaliku konkursi läbiviimise kord» (RTL 2002, 2, 13)
tunnistatakse kehtetuks.