Määrus kehtestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» (RT I 2003, 82, 552) § 17 lõike 3 alusel.
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrus sätestab Vabariigi Valitsuse 28. jaanuari 2004. a korraldusega
nr 37-k kehtestatud «Eesti riiklik arengukava Euroopa Liidu
struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument 2004–2006»
(edaspidi riiklik arengukava) meetme 4.3 «Kutse- ja kõrghariduse
ning seda toetava infrastruktuuri kaasajastamine» (edaspidi meede
) investeeringuteks ettenähtud toetuste kasutamise kava (edaspidi kava
) koostamise korra (edaspidi kord).
§ 2. Kava koostamise alused
(1) Kava koostatakse vastavuses riikliku arengukava ja selle
eesmärkidega.
(2) Kava koostatakse vastavuses järgmiste arengukavadega:
1)
«Tegevuskava kutseharidussüsteemi arendamiseks Eestis aastatel
2001–2004», heaks kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega 12.06.2001;
2) «Riiklik programm «Tiigrihüpe Pluss», Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
Eesti koolis 2001–2005», kinnitatud Vabariigi valitsuse otsusega
23.01.2001;
3) «Riiklik kõrgharidusprogramm «Tiigriülikool
2002–2004»», heaks kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega 08.01.2002;
4) «Eesti noorsootöö kontseptsioon» ja «Eesti noorsootöö arengukava», heaks
kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega 03.06.2001;
5) «Integratsioon
Eesti ühiskonnas 2000–2007», heaks kiidetud Vabariigi Valitsuse otsusega
14.03.2000;
6) «Eesti infopoliitika põhialused 2004–2006».
(3) Kava koostamisel lähtutakse järgmistest kriteeriumitest:
1) paiknemine maakonna-/tõmbekeskuses (juurdepääs infrastruktuurile);
2) kohalik mõju (olulisus piirkonna tööjõu taastootmises);
3) infrastruktuuri kaasajastamisest kasusaajate arv;
4) arengukava
(koolinõukogus kinnitatud arengukava olemasolu);
5) varasem
kogemus (varasem edukas osalemine PHARE ja Leonardo projektides);
6)
organisatsiooni suutlikkus (juhtimise korraldus, projektijuht on
määratud või palgatud, sh eelistatumad kompetentsi valdkonnad on ehitus,
haldus, majandus, finantsjuhtimine);
7) projekti lõpuleviimine
hiljemalt 2006. aasta lõpuks;
8) riskide analüüs (on läbi viidud
riskianalüüs planeeritavate objektide edukust ja ajagraafikut mõjutada
võivate tegurite kohta, st omandi-, kinnisvara-, muinsuskaitse-,
riigivara- ja muud sarnased riskitegurid).
§ 3. Kava koostamise etapid
Kava koostamine toimub kolmes etapis:
1) eeltaotlusvoor;
2)
eeltaotlustes esitatud ettepanekute hindamine;
3) kava koostamine
eeltaotluses esitatud ettepanekute alusel.
§ 4. Eeltaotlusvoor
(1) Haridus- ja Teadusministeerium korraldab eeltaotlusvooru, mille
käigus kogutakse kava koostamiseks vajalik teave ja ettepanekud meetme
sihtgruppi kuuluvatelt asutustelt. Meetme sihtgrupiks on:
1) riigi-
või munitsipaalomandis olevad kutseõppeasutused;
2) riigi
või kohaliku omavalitsuse osalusega eraõigusliku juriidilise isiku
omandis olevad kutseõppeasutused;
3) riigi rakenduskõrgkoolid ja
avalik-õiguslikud ülikoolid,
4) kohalikud
omavalitsusüksused ja maavalitsused;
5) teavitamis- ja
nõustamiskeskused ning avatud noortekeskused;
6)
haridusvaldkonna sihtasutused ja mittetulundusühingud.
(2) Informatsiooni kogutakse vastava eeltaotlusvormiga (lisatud).
Eeltaotlusvorm saadetakse meetme sihtgruppi kuuluvatele asutustele.
Eeltaotlusvormi peab täitma ja tagastama kahe nädala jooksul.
(3) Haridus- ja teadusminister moodustab õigusaktidega sätestatud korras
komisjoni, mis teeb väljapakutud eeltaotluste osas valiku vastavalt
käesoleva määruse paragrahvis 2 sätestatule. Komisjon korraldab laekunud
eeltaotluste hindamise.
(4) Kava koostamise protsessi läbipaistvuse tagamiseks ning
lähimuspõhimõtte rakendamiseks kaasatakse komisjoni töösse sotsiaalsed
partnerid:
1) Eesti Ametiühingute Keskliit
2) Eesti Avatud
Noortekeskuste Ühendus
3) Eesti Infotehnoloogia Sihtasutus
(EITSA)
4) Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
5) Eesti Linnade
Liit
6) Eesti Noorsootöö Keskus
7) Eesti Teaduste
Akadeemia
8) Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon (ETKA)
ANDRAS
9) Eesti Tööandjate Keskliit
10) Eesti
Vabaharidusliit
11) Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutus Innove
12) Kutsekvalifikatsiooni Sihtasutus
13) Rakenduskõrgkoolide Rektorite
Nõukogu
14) Rektorite Nõukogu
15) Tiigrihüppe Sihtasutus
§ 5. Eeltaotlustes esitatud ettepanekute hindamine
(1) Komisjon kaasab eeltaotluse hindamisse eksperte, kes annavad
hinnangu eeltaotluste vastavusele paragrahvis 2 esitatud kriteeriumite
ja arengukavadega.
(2) Käesoleva määruse paragrahvis 2 toodud kriteeriumite alusel
koostatakse hindamisleht. Kaasatud eksperdid annavad igale kriteeriumile
hinde skaalal 1–5. Kui kahe eksperdi hinnang ühele kriteeriumile erineb
enam kui kahe punkti võrra, siis tuleb hinde osas üldarutelul
konsensuseni jõuda. Hinnete alusel koostatakse projektide pingerida.
(3) Eeltaotluses toodud andmete kontrollimiseks ja täiendamiseks võivad
eksperdid küsida eeltaotluse esitanutelt lisainformatsiooni.
(4) Eksperdid hindavad eeltaotlustes nimetatud tegevusi/üksikprojekte
arutelu käigus. Arutelu protokollitakse. Arutelu tulemusel täiendatakse
projektide pingerida. Ekspertide hinnang edastatakse komisjonile.
§ 6. Kava koostamine eeltaotluses esitatud ettepanekute alusel
(1) Eeltaotluste põhjal ning ekspertide hinnangu alusel esitab komisjon
kolme kuu jooksul eeltaotluste tagastamise tähtajast alates haridus- ja
teadusministrile kava eelnõu koos meetme raames taotletava toetuse
ülempiiridega projektide lõikes.
(2) Kava ning meetme raames taotletava toetuse ülempiirid projektide
lõikes kinnitab Vabariigi Valitsus vastavalt «Struktuuritoetuse seaduse»
(RT I 2003, 82, 552) § 17 lõikele 2.
§ 7. Kava muutmine
(1) Meetme rakendusasutus täpsustab investeeringute kava iga aasta
1. märtsiks tulenevalt Riigikogus riigieelarve menetlemisel
investeeringute mahtudesse tehtavatest muudatustest, raha tegelikust
kasutamisest eelnenud eelarveaastal, välislaenu ja -abi mahtude
täpsustumisest ja muudest asjaoludest.
(2) Haridus- ja Teadusministeerium võib teha ettepaneku kava muutmiseks,
kui:
1) pärast toetuse väljamakseid kavas nimetatud projektidele jääb
meetme eelarvesse kasutamata vahendeid; või
2) kavas nimetatud
asutus ei esita toetuse saamiseks taotlust 9 kuu jooksul pärast kava
kinnitamist Vabariigi Valitsuse poolt; või
3) kava muutmine on
vajalik muudest asjaoludest tulenevalt.