Muudetud järgmise määrusega (vastuvõtmise aeg, number, avaldamine
Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
29.03.2005 nr 21 (RTL 2005,
40, 567) 15.04.2005
Määrus kehtestatakse «Jäätmeseaduse»
(RT I 2004, 9, 52; 30, 208) § 29 lõike 4 punkti 7 alusel.
§ 1. Reguleerimisala ja mõisted
(1) Määrusega kehtestatakse «Jäätmeseaduse» § 25 lõike 3 punktis 3
kirjeldatud mootorsõidukite ja nende osade jäätmete (edaspidi romusõidukid)
käitlusnõuded.
(2) Lammutuskoda on jäätmekäitluskoht, kus toimub romusõidukite
demonteerimine ja millele on selleks tegevuseks väljastatud vastav
ohtlike jäätmete käitluslitsents ja jäätmeluba või «Saastuse kompleksse
vältimise ja kontrollimise seaduse» (RT I 2001, 85, 512; 2002, 61, 375;
2003, 73, 486) § 6 alusel väljastatud kompleksluba.
(3) Kogumiskoht on jäätmekäitluskoht, kus toimub romusõidukite kogumine
ja millele on selleks tegevuseks väljastatud vastav ohtlike jäätmete
käitluslitsents ja jäätmeluba.
[RTL 2005, 40, 567 -
jõust.15.04.2005]
§ 2. Romusõiduki demonteerimine
(1) Romusõiduki demonteerimisel eraldatakse sõidukist:
1)
korduskasutatavad osad, mis demonteeritakse vastavalt turu vajadust ja
ohutust tagades;
2) akud;
3) polüklooritud bifenüüle ja
polüklooritud terfenüüle (edaspidi PCB-sid ja PCT-sid)
sisaldavad kondensaatorid;
4) vedelgaasi mahutid;
5) kütus, õlid,
jahutusvedelik, klaasipesuvedelik ja kõik muud vedelikud;
6)
õli- ja kütusefiltrid;
7) kliimaseadmete täiteaine;
8)
plahvatusohtlikud osad, näiteks turvapatjade käivitusseadmed, kui neid
ei ole võimalik kohapeal neutraliseerida;
9) elavhõbedat
sisaldavad seadmed.
(2) Enne romusõiduki lõplikku purustamist tuleb sellelt demonteerida:
1)
katalüsaatorid;
2) vaske, alumiiniumi ja magneesiumi sisaldavad
metallosad, kui nimetatud metallid ei ole purustamisel eraldatavad;
3)
rehvid;
4) klaas;
5) suured plastosad (näiteks kaitserauad,
esipaneel, vedelikumahutid), kui nimetatud materjalid ei ole pärast
purustamist eraldatavad.
(3) Taaskasutatavad ning muud ohtlikud materjalid ja osad
demonteeritakse viisil, mis ei tekita hilisemal romusõidukite
purustamisel tekkinud purustusjäätmete saastumist.
(4) Demonteerimisel ja ladustamisel tuleb tagada demonteeritud osade
sobivus eelkõige ringlussevõtuks ja kordus- või taaskasutamiseks.
(5) Pärast lõigetes 1 ja 2 loetletud osade demonteerimist ja ainete
eraldamist võib romusõidukid kokku pressida ja üksteise peale laduda,
kuid mitte rohkem kui kolm romusõidukit üksteise peal, kui ohutus ei ole
tehniliselt tagatud muul viisil.
§ 3. Romusõidukite kogumiskohale ja lammutuskojale esitatavad nõuded
(1) Romusõidukite kogumiskoht peab olema:
1) ümbritsetud taraga;
2)
varustatud valveseadmetega või ööpäevaringse valvega;
3)
pinnaga, mille kate ei lase läbi vett;
4) varustatud sademevee
kogumisseadmete ja õlipüüduritega.
(2) Romusõidukite käitlemiskohal peavad olema lisaks lõike 1
punktides 1–4 sätestatud nõuetele:
1) hoiuruumid
või rajatised selle määruse § 2 lõikes 1 nimetatud osade ja ohtlike
jäätmete ladustamiseks;
2) konteinerid akude, filtrite,
PCB-sid ja PCT-sid sisaldavate kondensaatorite ladustamiseks;
3)
mahutid romusõidukitest eraldatud vedelike ja gaaside eraldi kogumiseks
ja ladustamiseks;
4) eraldatud alad kasutatud rehvide ja muude
tuleohtlike osade ladustamiseks;
5) kaal.
(3) Lõike 2 punktis 3 käsitletud romusõidukitest eraldatud
kliimaseadmete täiteaine hoidmisvõimalusi ei nõuta, kui täiteaine
eraldamine romusõidukitest tellitakse vastavat luba omavalt ettevõtjalt.
(4) Lõike 1 punktis 4 sätestatut ei kohaldata, kui romusõidukite
kogumine või demonteerimine toimub hoones ning hoone ei ole ühendatud
ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniga.
[RTL 2005, 40, 567 -
jõust.15.04.2005]
§ 4. Määruse jõustumine
(1) Määrus jõustub 1. septembril 2004. a.
(2) Määruse § 3 jõustub 1. novembril 2004. a.
1
Euroopa parlamendi ja nõukogu direktiiv 2000/53/EÜ kasutuselt
kõrvaldatud sõidukite kohta (Euroopa Ühenduse Teataja L 269, 21.10.2000,
lk 34–43);
Euroopa Komisjoni otsus
2002/151/EÜ kasutuselt kõrvaldatud sõidukeid käsitleva Euroopa
parlamendi ja nõukogu direktiivi 2000/53/EÜ artikli 5 lõike 3 kohaselt
väljaantavale lammutustõendile esitatavate miinimumnõuete kohta (Euroopa
Ühenduse Teataja L 050, 21.02.2002, lk 94–95);
Euroopa
Komisjoni otsus 2002/753/EÜ küsimustiku kohta, millele peavad vastama
kasutuselt kõrvaldatud sõidukeid käsitleva Euroopa parlamendi ja nõukogu
direktiivi 2000/53/EÜ liikmesriikides rakendamise aruanded (Euroopa
Ühenduse Teataja L 282, 26.10.2001, lk 77–80);
Euroopa
Komisjoni otsus AGA 27. veebruarist 2003 komponentide ja materjalide
kodeerimisstandardite kohta 2003/138/EÜ kasutuselt kõrvaldatud sõidukeid
käsitleva Euroopa parlamendi ja nõukogu direktiivi 2000/53/EÜ põhjal
(Euroopa Ühenduse Teataja L 053, 28.02.2003, lk 58–59).