Muudetud järgmiste Vabariigi Valitsuse määrustega (vastuvõtmise aeg,
number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
25.01.2002 nr 55 (RT I 2002, 15, 84) 10.02.2002
8.10.2002 nr 315 (RT I 2002, 84, 496) 19.10.2002
4.03.2003 nr 68 (RT I 2003, 26, 165) 14.03.2003
2.02.2007 nr 35 (RT I 2007, 11, 63) 2.04.2007
5.06.2008 nr 91 (RT I 2008, 24, 160)
16.06.2008
Määrus kehtestatakse «Hädaolukorraks valmisoleku seaduse» § 5
lõike 2 alusel.
1. peatükk
VABARIIGI VALITSUSE
KRIISIKOMISJONI ÜLESANDED, KOOSSEIS JA PÄDEVUS
§ 1. Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon
Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon (edaspidi komisjon) moodustatakse
kriisireguleerimisalase tegevuse ja hädaolukorraks valmisoleku kavandamise
koordineerimiseks.
§ 2. Komisjoni ülesanded
Komisjoni ülesanded on sätestatud «Hädaolukorraks valmisoleku seaduse» § 5
lõikes 1, «Eriolukorra seaduse» §-s 11
ja «Erakorralise seisukorra seaduse» §-s 8.
§ 3. Komisjoni koosseis
(1) Komisjoni koosseisu
kuuluvad:
1) siseminister;
2) riigisekretär;
3) Justiitsministeeriumi kantsler;
4) Kaitseministeeriumi kantsler;
5)
Keskkonnaministeeriumi kantsler;
6) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi
kantsler;
7) Põllumajandusministeeriumi
kantsler;
8) Rahandusministeeriumi kantsler;
9) Siseministeeriumi kantsler;
10) Sotsiaalministeeriumi kantsler;
11) Välisministeeriumi kantsler;
12) Kaitsejõudude Peastaabi ülem;
13) peaministri poolt nimetatud
nõunik;
14) Päästeameti peadirektor;
15) Riigikantselei julgeoleku
koordinatsioonidirektor;
16) Riigikantselei valitsuskommunikatsiooni
direktor;
17) Siseministeeriumi sisejulgeoleku
asekantsler.
(2)
Kui komisjoni liikmel ei ole võimalik
komisjoni tööst osa võtta, asendab teda asendusliige, kes on komisjoni liikme
poolt alaliselt nimetatud teda komisjoni istungil esindama.
(3) Komisjoni alalise asendusliikme
nimetamisest teavitatakse Siseministeeriumi kirjalikult.
[RT I 2008, 24, 160 – jõust.
16.06.2008]
§ 4. Komisjoni esimees ja esimehe asetäitja
(1) Komisjoni esimeheks on siseminister.
(2) Komisjoni esimehe asetäitjaks on Siseministeeriumi kantsler.
§ 5. Komisjoni pädevus
Komisjon:
1) koordineerib komisjoni pädevusse kuuluvates küsimustes
valitsusasutuste tegevust;
2) esitab Vabariigi Valitsusele ettepanekuid
kõigis hädaolukordadesse puutuvates küsimustes;
3) moodustab vajadusel
alakomisjone;
4) saab valitsusasutustelt ja kohalikelt omavalitsustelt
kriisireguleerimisalaseid materjale ja statistilisi andmeid;
5) kuulab ära ja
kaasab üksikute probleemide lahendamisse asjaomaste ministeeriumide ja teiste
valitsusasutuste asjatundjaid ning vastava ala teadlasi ja praktikuid.
§ 6. Komisjoni esimehe pädevus
Komisjoni esimees:
1) esindab komisjoni valitsusasutustes;
2) kutsub
kokku komisjoni istungeid ja kirjutab alla dokumentidele;
3) vajaduse korral
kutsub komisjoni tööst sõnaõigusega osa võtma isikuid, kes ei kuulu
komisjoni;
4) kinnitab alakomisjonide ja kriisireguleerimismeeskonna
koosseisud ja nimetab nende juhid;
5) vähemalt üks kord aastas teavitab
komisjoni tööst Vabariigi Valitsuse julgeolekukomisjoni.
[RT I 2002, 15, 84 – jõust. 10.02.2002]
2. peatükk
KOMISJONI TÖÖKORRALDUS
§ 7. Komisjoni töö juhtimine
Komisjoni tööd juhib komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni esimehe
asetäitja.
§ 8. Komisjoni esimehe või tema asetäitja äraolek Eestist
(1) Komisjoni esimees ja tema asetäitja on kohustatud teatama teineteisele
oma äraolekust Eestist.
(2) Siseministeeriumi teabe- ja analüüsiosakond informeerib hädaolukorrast
viivitamata komisjoni esimeest või tema asetäitjat.
[RT I 2007, 11, 63 – jõust. 2.04.2007]
§ 9. Komisjoni istungid
(1) Komisjoni korralised istungid toimuvad vastavalt komisjoni esimehe
kinnitatud tööplaanile, kuid mitte harvem kui üks kord kvartalis.
(2) Komisjoni erakorralised istungid kutsub kokku vastavalt vajadusele
komisjoni esimees või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja.
(3) Komisjoni viivitamatut kokkukutsumist nõudva hädaolukorra puhul
informeerib Siseministeeriumi teabe- ja analüüsiosakond sellest komisjoni
esimeest või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitjat, kes kutsub kokku
komisjoni erakorralise istungi.
[RT I 2007, 11, 63 – jõust. 2.04.2007]
(4) Komisjoni istungid protokollitakse. Protokollile kirjutavad alla
komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja, ja protokollija.
[RT I 2003, 26, 165 – jõust. 14.03.2003]
§ 10. Komisjoni otsuse vastuvõtmine
Komisjon on otsustusvõimeline, kui istungist võtab osa vähemalt pool
komisjoni koosseisust. Otsused võetakse vastu kohalolijate lihthäälteenamusega.
Häälte võrdse jagunemise korral otsustab komisjoni esimehe või tema äraolekul
komisjoni esimehe asetäitja hääl.
§ 11. Komisjoni alakomisjonid
Komisjoni alakomisjonid on ajutised ja neid juhivad komisjoni liikmed.
§ 12. Alakomisjonide aruandlus
Alakomisjonide juhid esitavad vähemalt üks kord kvartalis komisjonile aruande
alakomisjoni tööst.
§ 13. Komisjoni teenindav tööüksus
(1) Komisjoni teenindavaks tööüksuseks on Siseministeeriumi struktuuriüksus.
(2) Komisjoni tööüksuse tegevuseks vajalikud palgalised ametikohad nähakse
ette Siseministeeriumi koosseisus.
3. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§-d 14--15. [Käesolevast tekstist välja jäetud]