Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi
Teatajas, jõustumine):
26.10.2004 nr 195 (RTL 2004, 140, 2145)
7.11.2004
8.03.2005 nr 27 (RTL 2005, 30, 418)
18.03.2005
17.10.2006 nr 87 (RTL 2006, 75, 1392)
29.10.2006
27.11.2006 nr 98 (RTL 2006, 86, 1560)
10.12.2006
22.09.2009 nr 92 (RTL 2009, 75, 1095)
3.10.2009
6.05.2010 nr 30 (RTL 2010, 24, 423)
14.05.2010
Määrus kehtestatakse «Liiklusseaduse»
§ 13 lõike 3 ja § 66 lõike 2 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrus kehtestab nõuded mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi sõiduk),
välja arvatud ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste ning
kaitsejõudude sõidukite, tehnoseisundi kontrollimisele. Määrus ei hõlma
teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimist.
(2) Ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste, kaitsejõudude
sõidukite ning teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise
eeskirjad kehtestatakse eraldi määrustega.
(3) Tehnoseisundi kontrollimise (edaspidi ülevaatus) eesmärk
on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku tehnoseisundi tagamine,
sõiduki registreerimistunnistuse andmete õigsuse tagamine ning
liiklusregistri andmete täpsustamine.
(4) Määrus on kohustuslik kõigile füüsilistele ja juriidilistele
isikutele, kelle sõidukid kuuluvad registreerimisele liiklusregistris.
§ 2. Mõisted
Määruses on kasutatud järgmisi mõisteid:
1) ADR-sõiduk
on ohtlike veoste riigisisesel või rahvusvahelisel autoveol
kasutatav sõiduk;
2) ADR-sõiduki ülevaatus on
sõiduki tehnoseisundi kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
3)
alarmsõiduki ülevaatus on alarmsõiduki tehnoseisundi
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
4) Maanteeameti kohalik asutus on Maanteeameti poolt hallatav asutus
maakonnas või linnas;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
5)
buss on üle üheksa istekohaga (sh juhi koht) mootorsõiduk,
mis on ette nähtud sõitjate veoks. Mõiste hõlmab elektrikontaktliiniga
ühendatud rööbasteta sõidukit, näiteks trollibussi;
6)
direktiiv on Euroopa Liidu direktiiv;
7) eksamisõiduki
ülevaatus on eksamisõiduki tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
8) erakorraline
ülevaatus on sõiduki ülevaatus, mille määrab õigusaktidega
määratud korras liiklusjärelevalvet teostav isik pärast liiklust
ohustavate rikete avastamist;
9) esmaregistreerimine on
sõiduki esmakordne registrisse kandmine Eestis või mõnes teises riigis.
Kui sõiduk on kasutusele võetud enne esmaregistreerimist, siis
lähtutakse tehniliste nõuete rakendamisel sõiduki kasutuselevõtu ajast;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
10) kasutatud sõiduk on sõiduk, millel pärast esmakordset
kasutuselevõttu on möödunud § 6 lõike 2 punkti 1 kohane korralisele
ülevaatusele esitamise tähtaeg;
11) kontrollkaart on sõiduki ülevaatusel koostatav lisa 7 kohane
dokument, millele märgitakse avastatud rikked ja puudused ning otsus
sõiduki tehnoseisundi kohta;
12) korduvülevaatus
on ülevaataja poolt määratud ülevaatus sõidukile, millel korralisel
ülevaatusel avastati olulisi rikkeid või puudusi;
13) korraline
ülevaatus on perioodiline sõiduki ülevaatus määrusega
ettenähtud mahus ja sagedusega;
14) CEMT-sõiduk on Euroopa Transpordiministrite Konverentsi
(CEMT) nõuetes sätestatud «ohutu veoauto», «EURO III ohutu veoauto»,
«EURO IV ohutu veoauto», «EURO V ohutu veoauto» ja nende haagised;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
15) rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki ülevaatus
(edaspidi rahvusvaheline ülevaatus) on rahvusvahelises
liikluses osaleva N kategooria sõiduki ja tema haagise, kui sõiduki või
autorongi registrimass ületab 3500 kg, ning M 2 ja M3
kategooria sõiduki ja tema haagise tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
16) registreerimiseelne
ülevaatus on sõiduki dokumentidele ja kehtivatele nõuetele
vastavuse kontrollimine ettenähtud mahus;
17) sõiduk
on mootorsõiduk või selle haagis, v.a ratastraktor, liikurmasin ning
nende haagised. Sõidukite jaotus ülevaatuse gruppidesse on toodud lisas
1. Sõidukite jaotus kategooriatesse on toodud sõidukile kehtestatud
tehnonõuetes;
18) takso on taksoveoks ettenähtud M1
kategooria sõiduk;
19) takso ülevaatus on
takso või muu taksoveoks kohandatud ühissõiduki tehnoseisundi
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
20) tehnonõuded
on sõiduki tehnoseisundile ja selle varustusele kehtestatud nõuded;
21)
õppesõiduki ülevaatus on õppesõiduki tehnoseisundi
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
22) üksikkorras
valmistatud sõiduk on sõiduk, mis on valmistatud ühes
eksemplaris oma tarbeks;
23) ülevaataja on
eriväljaõppega töötaja, kes on Maanteeameti poolt volitatud kontrollima
sõidukite tehnoseisundit;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
24) ülevaatuspunkt on Maanteeametile või äriühingule
kuuluvad nõuetekohase varustusega ruumid ja territoorium sõidukite
ülevaatuse teostamiseks.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
25) vanasõiduk on teaduse või tehnika arengut kajastav,
ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele
huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat
ja mis on vanasõidukiks tunnustatud;
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
26) vanasõidukiks tunnustamine on vanasõidukina
registreeritava sõiduki tehnoseisundile ja originaalsusele kehtestatud
nõuetele vastavuse kontrollimine. Vanasõidukiks tunnustamist teostavad
vähemalt viie vanasõidukiklubi poolt volitatud ja Maanteeameti poolt
tunnustatud kaks asjatundjat ning väljastavad vanasõidukiks tunnustamise
akti.
[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]
27) eriliigiline sõiduk on alarmsõiduk, õppesõiduk,
eksamisõiduk, takso, ADR-sõiduk, rahvusvahelises liikluses osalev sõiduk
ning CEMT-sõiduk;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
28) eriliigiline ülevaatus on eriliigilisele sõidukile
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
§ 3. Ülevaatuse korraldamise üldnõuded
(1) Sõidukite ülevaatust korraldavad ja nende nõuetekohast läbiviimist
ning kvaliteeti kontrollivad Maanteeamet ja Maanteeameti kohalik asutus.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(2) Kõik liiklusregistrisse kantud sõidukid kuuluvad korralisele
ülevaatusele.
(3) Registreerimiseelset ülevaatust teostavad Maanteeamet ja
Maanteeameti kohalik asutus. Esmaregistreeritava sõiduki
registreerimiseelset ülevaatust võib lisaks Maanteeameti kohalikule
asutusele teostada Maanteeametiga vastava lepingu sõlminud sõiduki
valmistaja, tema ametlik esindaja või nende poolt tunnustatud
edasimüüja. Korralist, korduvat ja erakorralist ülevaatust teostab
Maanteeametiga vastava lepingu sõlminud äriühing. ADR-sõiduki
ülevaatust, rahvusvahelist ülevaatust või CEMT-sõiduki ülevaatust
teostab vastavat õigust omav ülevaatuspunkt.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(4) Sõiduki võib, sõltumata selle registreerimiskohast, esitada
korralisele ja erakorralisele ülevaatusele mistahes ülevaatuspunkti,
kellel on õigus teostada selle kategooria sõiduki korralist ja
erakorralist ülevaatust. Korduvülevaatuseks peab sõiduki esitama samasse
ülevaatuspunkti, kus korduvülevaatus määrati.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
(5) [Kehtetu – RTL 2009, 75, 1095
– jõust. 3.10.2009]
(6) Ülevaatuse tulemusena tuvastatakse sõiduki kehtivatele tehnonõuetele
vastavus või mittevastavus ja määratakse sõiduki järgmise ülevaatuse kuu
ja aasta, mille möödumisel sõiduk kaotab kehtivatele tehnonõuetele
vastavuse.
(7) Kui kehtiva ülevaatuseta sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või
puudusi, mis välistavad omal jõul sõitmise, loetakse sõiduk
tehnonõuetele vastavaks sõidul ainult mööda lühimat teed lähimasse
remondikohta või ülevaatuspunkti või Maanteeameti kohalikku asutusse või
neist tagasi sõiduki hoidmiskohta.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
§ 4. Lepingu sõlmimine
(1) Maanteeamet sõlmib või pikendab äriühinguga lepingu sõidukite
ülevaatuse teostamiseks.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(2) Äriühing, kellega Maanteeamet sõlmib või pikendab sõidukite
ülevaatuse teostamise lepingu, peab vastama järgmistele tingimustele:
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
1) äriühing peab olema usaldusväärne;
2)
äriühingu juhatuse liikmete või teiste juhtima õigustatud isikute suhtes
ei ole algatatud kriminaalmenetlust;
3) äriühing ei ole oluliselt
rikkunud temaga sõlmitud halduslepinguid, tema vara ei kuulu
sundvõõrandamisele ja tema suhtes ei ole algatatud likvideerimist või
pankrotimenetlust ja puuduvad muud asjaolud, mis võiksid põhjustada tema
püsiva maksejõuetuse või tegevuse lõpetamise;
4)
äriühingul ei ole võlgnevusi riiklike ega kohalike maksude, lõivude,
trahvide või sundkindlustuse maksete osas;
5) äriühingul on
lisas 2 toodud nõuetele vastavad ruumid ja territoorium või nende
kasutamise võimalus;
6) äriühingul on lisas 2 toodud nõuetele
vastavad seadmed, vahendid, mõõteriistad ja inventar;
7)
äriühingul on lisas 3 toodud nõuetele vastavad töötajad;
8)
äriühingul on piisavad töökultuuri ja ülevaatuse kvaliteedi tagamise
võimalused.
9) äriühing peab olema pädev mõõtja «Mõõteseaduse» § 5 tähenduses ja
omama asjakohast erialase pädevuse tunnistust.
(3) Lepingu sõlminud äriühingule peab Maanteeamet väljastama lisas 4
toodud ülevaatuspunkti passi.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(4) Registreerimiseelse ülevaatuse teostamiseks äriühinguga lepingu
sõlmimisel ei kohaldata lõike 2 punktide 5–7 ja 9 ning lõike 3 nõudeid.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
§ 5. Lepingu kohustuslikud tingimused
(1) Ülevaatuse teostamiseks äriühinguga sõlmitava lepinguga määratakse:
1)
äriühingu kohustused ülevaatuse teostamisel;
2)
äriühingu vastutus ülevaatuse teostamisel;
3)
Maanteeametile ülevaatuse teostamise kohta esitatava aruandluse
tingimused ja tähtajad;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
4) lepingu muutmise ja lõpetamise tingimused ja alused.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
(2) Korralise, korduva, erakorralise ja eriliigilise ülevaatuse
teostamiseks äriühinguga sõlmitava lepinguga määratakse lisaks lõikes 1
toodule nõuded äriühingu ruumidele, territooriumile, seadmetele,
vahenditele, mõõteriistadele, inventarile, kohustusliku informatsiooni-
ja normdokumentide ning õigusaktide olemasolule, samuti töötajatele ning
nende koolitusele ja väljaõppele.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
§ 6. Ülevaatusele esitamise tähtajad
(1) Vastavalt sõiduki registreerimiseks kehtestatud korrale peab sõiduki
registreerimiseelsele ülevaatusele esitama enne tollivormistust,
registreerimist või liiklusregistri andmete muutmist.
(2) Sõiduki peab korralisele ülevaatusele esitama:
1) sõidukid pärast esmaregistreerimist:
|
a) M1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki,
õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso
|
12 kuu jooksul, kui esmaregistreerimisest on möödunud 36 kuud
|
b) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki
ja ADR-sõiduki
|
12 kuu jooksul, kui esmaregistreerimisest on möödunud 12 kuud
|
c) L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki,
õppesõiduki ja eksamisõiduki
d) O1 kategooria sõiduki
|
hiljemalt 36 kuu möödumisel esmaregistreerimisest
|
e) M2 ja M3 kategooria sõiduki
f) N2 ja N3 kategooria sõiduki
g) O2, O3, ja O4 kategooria
sõiduki
h) üksikkorras valmistatud sõiduki,
v.a O1
kategooria sõiduki
i) eriliigilise sõiduki
|
hiljemalt 12 kuu möödumisel esmaregistreerimisest
|
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
2) kasutatud sõidukid:
|
a) M1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta,
v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso
|
üks kord 24-kuulise perioodi jooksul
|
b) M1 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta, v.a
alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso
c) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki
ja ADR-sõiduki
|
üks kord 12-kuulise perioodi jooksul
|
d) L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10
aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki ja eksamisõiduki
e) O1 kategooria sõiduk
|
hiljemalt 24 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
|
f) M2 ja M3 kategooria sõiduki vanusega
mitte üle 10 aasta
g) N2 ja N3 kategooria sõiduki
h) O2, O3 ja O4 kategooria sõiduki
i) L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta
j) üksikkorras valmistatud sõiduki,
v.a O1
kategooria sõiduki
k) eriliigilise sõiduki
|
hiljemalt 12 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
|
l) M2 ja M3 kategooria sõiduki vanusega
üle 10 aasta
|
hiljemalt 6 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
|
m) vanasõiduk
|
hiljemalt 48 kuu möödumisel vanasõidukiks tunnustamisest või
viimasest ülevaatusest
|
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(21) Eriliigilisele ülevaatusele peab sõiduki esitama enne
sõiduki eriliigilise sõidukina kasutuselevõttu. Eriliigilisele
ülevaatusele ei pea esitama rahvusvahelises liikluses osalevat sõidukit
ja alarmsõidukit, mille esmaregistreerimisest on möödunud vähem kui
12 kuud.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(3) M1 või N1 kategooria sõiduki, v.a
alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki, takso ja ADR-sõiduki, järgmise
korralise ülevaatuse kuu määratakse sõiduki riikliku registreerimismärgi
viimase numbri järgi järgmiselt:
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
Riikliku registreerimismärgi viimane number
|
Ülevaatuse kuu
|
1
|
märts
|
2
|
aprill
|
3
|
mai
|
4
|
juuni
|
5
|
juuli
|
6
|
august
|
7
|
september
|
8
|
oktoober
|
9
|
november
|
0
|
detsember
|
(4) Kui M1 või N1 kategooria sõiduk, v.a
alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso, ADR-sõiduk ja vanasõiduk,
esitatakse korralisele ülevaatusele kolme kuu jooksul enne määratud
ülevaatuse aega, loetakse sõiduk ülevaatusele esitatuks määratud ajal ja
järgmise korralise ülevaatuse aeg määratakse sellest arvates.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
(5) Kui M1 või N1 kategooria, v.a
alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso, ADR-sõiduk ja vanasõiduk,
esitatakse korralisele ülevaatusele varem kui kolm kuud enne määratud
ülevaatuse aega, siis uut ülevaatuse aega ei määrata ja jääb kehtima
viimati määratud korralise ülevaatuse aeg.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
(6) Kui M1 või N1 kategooria sõiduk, v.a
alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso, ADR-sõiduk ja vanasõiduk,
esitatakse korralisele ülevaatusele pärast määratud ülevaatuse aega,
määratakse järgmise korralise ülevaatuse aeg lähtudes viimasest määratud
korralise ülevaatuse ajast.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
(7) Erakorralisele ülevaatusele suunamine muudab kehtetuks sõidukile
määratud korralise ülevaatuse kehtivusaja. Pärast erakorralise
ülevaatuse läbimist jääb kehtima varem määratud korralise ülevaatuse aeg.
(8) Vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivusaeg on 12 aastat, hilisem
vanasõidukiks tunnustamise akt muudab kehtetuks varasemalt väljastatud
aktid.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
(9) Kui M1 või N1 kategooria sõiduki
eriliigilise ülevaatuse aeg saabub varem kui enne eriliigilise
ülevaatuse teostamist määratud korralise ülevaatuse aeg, siis on
korralise ülevaatuse aeg sama kui eriliigilise ülevaatuse aeg. Kui
sõiduki kasutamine eriliigilise sõidukina lõpetatakse, siis jääb kehtima
enne eriliigilise ülevaatuse teostamist määratud korralise ülevaatuse
aeg.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
(10) Kui M1 või N1 kategooria sõiduki
registreerimismärgi vahetamise tõttu või pärast eriliigilise sõidukina
kasutamise lõppu esitatakse sõiduk korralisele ülevaatusele kuue kuu
jooksul enne määratud korralise ülevaatuse aega, loetakse sõiduk
ülevaatusele esitatuks määratud ajal ja järgmise korralise ülevaatuse
aeg määratakse sellest arvates.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
§ 7. Ülevaatusel nõutavad dokumendid
(1) Sõiduki registreerimiseelseks ülevaatuseks peab sõiduki omanik,
rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
1)
sõiduki omandamise või valduse õiguslikku alust tõendavad dokumendid;
2)
[kehtetu]
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
3) volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole selle omanik;
4)
valmistajatehase või selle volitatud esindaja sertifikaadi või nende
poolt väljastatud kirjaliku tõendi selle kohta, et buss, v.a
liigendbuss, mille pikkus on üle 12 m, täidab sõiduki pöörderaadiuse
kohta kehtestatud nõudeid;
5) registreerimistunnistuse, v.a esmakordselt kasutuselevõetaval
sõidukil.
(2) Sõiduki korraliseks, korduvaks, erakorraliseks ja eriliigiliseks
ülevaatuseks peab sõiduki omanik, rentija või kasutaja esitama
ülevaatajale järgmised dokumendid:
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
1) sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;
2) [Kehtetu – RTL 2009, 75, 1095
– jõust. 3.10.2009]
3) juhtimisõigust tõendava dokumendi;
4) volikirja, kui
sõiduki esitaja ei ole omanik või registreerimistunnistusele märgitud
kasutaja;
5) korduvülevaatusel eelmise ülevaatuse kontrollkaardi;
6)
teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akti erakorralisel
ülevaatusel.
7) vanasõidukil vanasõidukiks tunnustamise akti.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
(3) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 loetletud dokumentidele tuleb
esitada:
1) ohtlike veoste paak- või paakkonteinersõiduki, autokraana
ja alates 2005. aasta 1. jaanuarist 7-tonnise ja suurema tõstevõimega
hüdrotõstukiga või 10-meetrise ja suurema tõstekõrgusega korvtõstukiga
varustatud sõiduki ülevaatuseks OÜ Tehnokontrollikeskus poolt
väljastatud tehnilise kontrolli protokoll. Kui ohtlike veoste paak- või
paakkonteinersõidukit kasutatakse rahvusvahelisel veol, tuleb lisaks
esitada OÜ Tehnokontrollikeskus poolt väljastatud veoanuma ADR vastavuse
tunnistus;
2) CEMT-sõiduki ülevaatusel valmistaja või tema Eestis volitatud
esindaja poolt väljastatud vormikohased tunnistused selle kohta, et
veoauto ehitus vastab müra ning heitgaaside osas erinõuetele ning
veoauto ja tema haagis vastavad kõrgendatud ohutusnõuetele;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
3) takso ülevaatusel taksomeetri kohandamistunnistus.
[RTL 2005, 30, 418 – jõust. 18.03.2005]
§ 8. Ülevaatuse töömaht
(1) Registreerimiseelsel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki vastavust
§ 7 lõikes 1 toodud dokumentidele, riiklikule tüübikinnitusele ja
kehtivatele nõuetele lisas 6 toodud mahus ning määratlema lisas 8 toodud
registreerimiseelse ülevaatuse aktile kantavad andmed. Kasutatud sõiduk
tuleb pärast selle registreerimist esitada korralisele ülevaatusele.
(2) Sõiduki, välja arvatud vanasõiduki, korralisel ülevaatusel kuuluvad
kohustuslikule kontrollimisele osad, seadmed, sõlmed ja varustus, mis on
toodud käesoleva määruse lisas 5 ja Euroopa Parlamendi ja nõukogu
direktiivi 2009/40/EÜ mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust
käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise kohta (EÜT L 141,
6.06.2009, lk 12–28) lisas II. Sõiduki, välja arvatud vanasõiduki,
tehnoseisund ja selle kontrollimise metoodika peavad vastama
«Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 ja Nõukogu direktiivi 96/96/EÜ alusel
kehtestatud nõuetele. Vanasõiduki korralisel, korduval ja erakorralisel
ülevaatusel kontrollitakse vastavust «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3
alusel vanasõidukile kehtestatud nõuetele ning visuaalselt üldist
vastavust originaalsusnõuetele, võttes aluseks vanasõidukiks
tunnustamise akti.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(3) Kui sõiduk esitatakse korduvale ülevaatusele ühe kuu jooksul pärast
korduvülevaatuse määramist, on lubatud piirduda lisas 7 toodud sõiduki
tehnoülevaatuse kontrollkaardil (edaspidi kontrollkaart)
toodud puuduste kõrvaldamise kontrollimisega.
(4) Erakorralisel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki tehnoseisundit
korralise ülevaatuse täies mahus vastavalt käesoleva paragrahvi lõikele
2.
(5) Rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki, CEMT-sõiduki, takso,
õppe- ja eksamisõiduki ülevaatusel peab kontrollima sõiduki
tehnoseisundi ja varustuse vastavust «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3
alusel kehtestatud lisanõuetele.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(6) ADR-sõiduki ülevaatusel peab kontrollima veoüksuse (haagisega või
haagiseta N kategooria sõiduki) tehnoseisundi, erivarustuse ja tähistuse
olemasolu ning vastavust ADR-sõidukile kehtestatud lisanõuetele.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
(7) Alarmsõiduki ülevaatusel peab kontrollima sõiduki tehnoseisundi ja
varustuse vastavust «Liiklusseaduse» § 71 lõike 7 alusel kehtestatud
lisanõuetele.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
(8) Vanasõidukiks tunnustamisel peab lisaks lõikes 2 toodule kontrollima
sõiduki vastavust originaalsuse nõuetele. Hinnangu andmisel sõiduki
originaalsusele peab see vastama originaalsusele kehtestatud
minimaalsetele nõuetele vastavalt sõiduki kategooriale lisa 14 ja 15
nimetatud igas hindamisgrupis.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
(9) Eriliigiline ülevaatus on kehtiv ainult koos kehtiva korralise
ülevaatusega.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
§ 9. Ülevaatuse tulemuste hindamine
Sõiduki ülevaatuse tulemused peab ülevaataja kandma kontrollkaardile.
Rikked ja puudused tuleb kontrollkaardile märkida alljärgnevalt:
1)
VO – «väheohtlikud rikked ja puudused»:
tehniliselt lihtsamad rikked ja puudused, mis ei ohusta liiklust rikke
või puuduse kõrvaldamiseks vajaliku aja jooksul. Rikked ja puudused on
lihtsalt kõrvaldatavad ühe osa või sõlme vahetamise, kinnitamise või
lihtsa reguleerimise teel;
2) OV – «ohtlikud rikked
ja puudused»: tehniliselt keerulised rikked ja puudused, mille
kõrvaldamiseks on vajalikud eriseadmed ja eriettevalmistusega töötajad
ning liiklus- ja keskkonnaohtlikud rikked ja puudused. Remondi
kvaliteedi kontrollimiseks on vajalik korduvülevaatus;
3) EOV
– «eriti ohtlikud rikked ja puudused» : rikked ja
puudused, mille esinemisel ei ole võimalik ohutult remondikohta sõita ka
siis, kui ollakse teadlik rikke või puuduse olemasolust.
§ 10. Otsused ja nendest tulenevad piirangud
(1) Vastavalt registreerimiseelse ülevaatuse tulemustele märgib
ülevaataja lisas 8 toodud registreerimiseelse ülevaatuse aktile otsuse
sõiduki vastavusest paragrahvi 8 lõikele 1.
(2) Vastavalt korralisel, korduval või erakorralisel ülevaatusel
avastatud rikete või puuduste iseloomule, ohtlikkusele ja arvule, peab
ülevaataja ülevaatuse kontrollkaardile märkima ühe alljärgnevatest
otsustest:
1) «tehniliselt korras» – sõiduki
tegelikud andmed vastavad registreerimistunnistusele ja sõidukil ei
esine rohkem kui neli väheohtlikku riket või puudust. Sõiduki omanik või
kasutaja peab kõrvaldama kontrollkaardile kantud rikked või puudused
esimesel võimalusel. Sõidukit ei pea korduvale ülevaatusele esitama;
2)
«ülevaatus katkestatud» – sõiduki tegelikud andmed
ei vasta registriandmetele või registreerimistunnistusele, sõiduk on
omavoliliselt ümber ehitatud või sõidukile on omavoliliselt paigaldatud
lisaseadmeid. Sõiduki ülevaatus teostatakse täies mahus ja
kontrollkaardile märgitakse kõik avastatud rikked ja puudused. Dokumendi
või tehasetähise võltsingu või võltsimise kahtluse korral peab
ülevaataja sellest kohe teatama politseiprefektuurile ja Maanteeametile.
Sõiduki omanik või kasutaja peab pärast ülevaatuse katkestamist esitama
sõiduki koos kontrollkaardiga andmete kontrollimiseks või ümberehituse
tunnustamiseks Maanteeameti kohalikule asutusele. Pärast puuduste
kõrvaldamist tuleb sõiduk esitada ülevaatuse katkestuse määranud
ülevaatuspunkti ülevaatuse vormistamiseks;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
3) «esitada korduvülevaatusele» – sõidukil on viis
või enam väheohtlikku riket või puudust ehk kasvõi üks ohtlik rike või
puudus. Kuni vigade kõrvaldamiseni loetakse sõiduk mittevastavaks
kehtivatele nõuetele, kuid erandina võib sellises tehnoseisundis
sõidukiga sõita rikete või puuduste kõrvaldamiseks mööda lühimat teed
garažeerimis- ja remondikohani ning pärast rikete või puuduste
kõrvaldamist mööda lühimat teed ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab juhil
kaasas olema kontrollkaart;
4) «omal jõul sõitmiseks kõlbmatu»
– sõidukil on vähemalt üks eriti ohtlik rike või puudus. Pärast rikete
või puuduste kõrvaldamist tuleb sõiduk esitada korduvülevaatusele,
milleks on lubatud sõita mööda lühimat teed ülevaatuspunktini. Sõitmisel
peab juhil kaasas olema kontrollkaart.
§ 11. Ülevaatuse tulemuste vormistamine
(1) Sõiduki registreerimiseelse ülevaatuse kohta peab ülevaatuse
teostaja koostama ja vajadusel väljastama registreerimiseelse ülevaatuse
akti. Sõiduki, millel pärast esmaregistreerimist ei ole veel saabunud §
6 lõike 2 punkti 1 kohane korralise ülevaatuse tähtaeg, registreerimisel
peab Maanteeameti kohalik asutus kandma registreerimistunnistusele
järgmise korralise ülevaatuse kuu ja aasta, mille kinnitab allkirjaga.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(2) Sõiduki korralise ja erakorralise ülevaatuse kohta peab ülevaataja
väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –
kontrollkaardi (omaniku või valdaja soovil), millel on otsus
«Tehniliselt korras». Ülevaataja peab sõiduki registreerimistunnistusele
tegema sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja kontrollkaardi
numbri kohta ning kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
2) tehniliselt mittekorras sõidukile – kontrollkaardi,
millel on üks järgmistest otsustest:
a) « esitada
korduvülevaatusele» vastavalt § 10 punktile 3. Ülevaataja peab
sõiduki registreerimistunnistusele tegema sissekande «Korduv» koos
ülevaatuse teostamise kuupäevaga ning kinnitama selle allkirja ja
pitseriga;
b) «omal jõul sõitmiseks kõlbmatu
» vastavalt § 10 punktile 4. Ülevaataja peab sõiduki
registreerimistunnistusele tegema sissekande «Sõidukõlbmatu» koos
ülevaatuse teostamise kuupäevaga ning kinnitama selle allkirja ja
pitseriga;
3) sõidukile, mille ülevaatus katkestati
– kontrollkaardi, millel on otsus «Ülevaatus katkestatud».
(3) Sõiduki rahvusvahelise ülevaatuse kohta peab ülevaataja väljastama:
1)
tehniliselt korras sõidukile –kontrollkaardi, lisas 9
toodud tehnoülevaatuse rahvusvahelise tunnistuse (või pikendama seda),
tegema sõiduki registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse
kuu, aasta ja väljastatud tunnistuse numbri kohta ning kinnitama
sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras
sõidukile –kontrollkaardi, millel on otsus «Esitada
korduvülevaatusele».
(4) ADR-sõiduki ülevaatuse kohta peab ülevaataja väljastama:
1)
tehniliselt korras sõidukile –kontrollkaardi, sõiduki
ohtlike veoste autoveole lubamise tunnistuse (või pikendama seda),
tegema sõiduki registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse
kuu, aasta ja väljastatud tunnistuse numbri kohta ning kinnitama
sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras
sõidukile –kontrollkaardi, millel on otsus «Esitada
korduvülevaatusele».
(5) CEMT-sõiduki ülevaatuse kohta peab ülevaataja väljastama:
1)
tehniliselt korras sõidukile – kontrollkaardi, lisades 10,
11, 12 ja 13 toodud vormi kohased tunnistused, tegema sõiduki
registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja
väljastatud tunnistuse numbri kohta ning kinnitama sissekande allkirja
ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile –
kontrollkaardi, millel on otsus «Esitada korduvülevaatusele».
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(6) Takso, õppe-, eksami- ja alarmsõiduki ülevaatuse kohta peab
ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile
– kontrollkaardi, tegema sõiduki registreerimistunnistusele
sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja sõiduki otstarbe osas
vastava märke (takso, õppesõiduk, eksamisõiduk, alarmsõiduk) ning
kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt
mittekorras sõidukile – kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(7) Rahvusvahelisel ülevaatusel, CEMT-sõiduki ülevaatusel või
ADR-sõiduki ülevaatusel väljastatava tunnistuse kaotamise korral
väljastatakse duplikaattunnistus mis tahes vastavat eriliigilist
ülevaatust teostavas ülevaatuspunktis.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(8) Sõiduki registreerimistunnistuse vahetamisel peab Maanteeameti
kohalik asutus kandma uue registreerimistunnistuse lahtrisse
«Tehnoülevaatused» eelmisel registreerimistunnistusel olevad viimased
kehtivad sissekanded sõiduki ülevaatuse kohta ja kinnitama selle
allkirjaga.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(9) Vanasõiduki tunnustamisel väljastatakse nõuetele vastava vanasõiduki
kohta lisades 14 (M, N ja O kategooria sõiduk) või 15 (L kategooria
sõiduk) toodud vanasõidukiks tunnustamise akt, mille teine eksemplar
edastatakse akti koostajate poolt Maanteeameti kohalikule asutusele.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
(10) Sõiduki registreerimistunnistuse vahetamisel seoses vanasõidukiks
tunnustamise akti väljastamisega peab Maanteeameti kohalik asutus kandma
uue registreerimistunnistuse lahtrisse «Tehnoülevaatused» märkuse
sõiduki ülevaatuse kohta ja kinnitama selle allkirjaga.
[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]
§ 111. Ülevaataja atesteerimine
(1) Ülevaatajal peab olema kehtiv atesteerimistunnistus. Ülevaataja
atesteerimist korraldab ja atesteerimistunnistuse väljastab Maanteeamet.
Atesteerimistunnistusele kantakse lisas 16 toodud andmed.
Atesteerimistunnistus kehtib kolm aastat.
(2) Atesteerimistunnistuse taotlejal peab olema auto või traktori
erialal kõrg-, keskeri- või kutsekeskharidus, vähemalt kolmeaastane
asjakohane töökogemus ning kehtiv juhtimisõigus tema poolt
ülevaadatavate sõidukite juhtimiseks.
(3) Trollide ülevaataja atesteerimistunnistuse taotleja peab lisaks
käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatule omama elektriohutuse alast
ettevalmistust.
(4) Atesteerimistunnistuse saamiseks peab atesteeritav olema läbinud
Maanteeameti poolt korraldatud teoreetilise väljaõppe ja sooritanud
vastava eksami ning läbinud praktika ülevaatuspunktis ja sooritanud
praktiliste oskuste kontrolli.
(5) Pärast atesteerimistunnistuse saamist omab ülevaataja õigust
teostada ülevaatust M1, N1, O1,
O2 ja L kategooria sõidukitele ning eriliigilistest
sõidukitest alarmsõidukile, õppesõidukile, eksamisõidukile ja taksole.
Kui isik on ülevaatajana töötatud vähemalt kuus kuud, siis võib ta
pärast täiendusõppe läbimist ja vastava eksami sooritamist saada õiguse
teostada ülevaatust lisaks ka M2, M3, N2,
N3, O3 ja O4 kategooria sõidukitele.
Kui ülevaataja, kellel on õigus teostada ülevaatust M2, M3,
N2, N3, O3 ja O4 kategooria
sõidukitele, on töötanud vähemalt kuus kuud, siis võib ülevaataja pärast
vastava täiendusõppe läbimist ja eksami sooritamist saada õiguse
teostada ülevaatust lisaks ka eriliigilistest sõidukitest ADR-sõidukile,
CEMT-sõidukile ja rahvusvahelises liikluses osalevale sõidukile.
(6) Maanteeamet võib atesteerimistunnistuse kehtivuse peatada kuni
kolmeks aastaks, kui tunnistuse omaja on teostanud ülevaatust, rikkudes
ülevaatust reguleerivates õigusaktides toodud nõudeid.
(7) Kui atesteerimistunnistuse kehtivus on peatatud kauemaks kui üks
aasta või kui atesteerimistunnistuse kehtetuks muutumisest on möödunud
rohkem kui üks aasta, peab selle kehtivuse taastamiseks tunnistuse omaja
läbima käesoleva paragrahvi lõikes 4 toodud teoreetilise väljaõppe ja
sooritama vastava eksami ning läbima praktika ülevaatuspunktis ja
sooritama praktiliste oskuste kontrolli.
(8) Atesteerimistunnistuse kehtivuse pikendamiseks peab ülevaataja
läbima Maanteeameti poolt korraldatud täiendusõppe ja sooritama vastava
eksami.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
§ 112. Ülevaataja tunnistuse väljavahetamine ja
kehtivuse tähtaja pikendamine
(1) Isik, kellele väljastatud ülevaataja tunnistuse väljaandmisest on
möödunud 2010. aasta 1. jaanuariks kolm aastat või enam, peab läbima
täiendusõppe ja sooritama vastava eksami hiljemalt 2012. aasta
1. jaanuariks. Isik, kellele väljastatud ülevaataja tunnistuse
väljaandmisest on möödunud 2010. aasta 1. jaanuariks vähem kui kolm
aastat, peab läbima täiendusõppe ja sooritama vastava eksami hiljemalt
2013. aasta 1. jaanuariks. Eksami sooritanutele väljastatakse ülevaataja
atesteerimistunnistus.
(2) Isikule väljastatud ülevaataja tunnistuse kehtivuse tähtaja
pikendamisel väljastatakse talle ülevaataja atesteerimistunnistus, kuid
ei kohaldata § 111 lõikes 2 sätestatud nõudeid.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
§ 12. [Käesolevast tekstist välja jäetud]
§ 13. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 2004. aasta 1. oktoobril.
______________________________
1 Nõukogu direktiivi
96/96/EÜ mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust käsitlevate
liikmesriikide õigusaktideühtlustamise kohta (ELT L 67, 12.3.2009,
lk 95–95), muudetud direktiividega 1999/52/EÜ (EÜT L 142, 5.6.1999,
lk 26–28), 2001/9/EÜ (EÜT L 48, 17.2.2001, lk 18–19), 2001/11/EÜ (EÜT
L 48, 17.2.2001, lk 20–21) ja 2003/27/EÜ (ELT L 90, 8.4.2003, lk 41–44);
Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv 2009/40/EÜ mootorsõidukite ja
nende haagiste tehnoülevaatuse kohta (ELT L 141, 6.06.2009, lk 12–28).
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 1
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
KONTROLLIMISELE KUULUVATE SÕIDUKITE GRUPID
Grupp 1. Mootorsõidukid sõitjate veoks, milles on üle üheksa
istekoha (sh juhi koht) – (M2 ja M3
kategooria). Grupp hõlmab ka trolle
Grupp 2. Mootorsõidukid veoste veoks, mille täismass on üle 3500
kg – (N2 ja N3 kategooria)
Grupp 3. Haagised täismassiga üle 3500 kg – (O
3 ja O4 kategooria)
Grupp 4. Taksod
Grupp 5. Mootorsõidukid veoste veoks, mille täismass ei ületa
3500 kg (N1 kategooria)
Grupp 6. Mootorsõidukid sõitjate veoks, milles ei ole üle üheksa
istekoha (sh juhi koht) – (M1 kategooria)
Grupp 7. L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõidukid
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
Grupp 8. Haagised täismassiga mitte üle 3500 kg (O
1 ja O2 kategooria)
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 2
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
NÕUDED ÜLEVAATUSPUNKTILE
1. Ülevaatuspunktis peavad olema vähemalt järgmised ruumid: ülevaatuse
ruum, kliendiruum koos ülevaatuse tulemuste vormistamise kohaga,
riietusruum ja pesuruum töötajatele ning WC.
2. Ülevaatuse ruum peab olema läbisõidetav ja selle mõõdud peavad olema
vähemalt järgmised:
2.1. pikkus:
2.1.1. M1, M2 (sõltuvalt
ülevaatuspunkti sisseseadest), N1, N2
(sõltuvalt ülevaatuspunkti sisseseadest), O1, O
2 ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 14 m;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
2.1.2. kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 22,0
m;
2.2. ukseavade laius:
2.2.1. M1, M2 (sõltuvalt
ülevaatuspunkti sisseseadest), N1, N2
(sõltuvalt ülevaatuspunkti sisseseadest), O 1, O2
ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 2,5 m;
2.2.2.
kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 3,0 m;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
2.3. ukseavade kõrgus:
2.3.1. M1, M2
(sõltuvalt ülevaatuspunkti sisseseadest), N1, O
1, O2 ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 2,5
m;
2.3.2. kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil –
4,2 m.
3. Ülevaatuse ruumis peab olema tähistatud ala sõiduki ülevaatusele
esitanud isikutele, et võimaldada neil ohutult jälgida ülevaatuse
teostamist. Ülevaatuspunkti ruumide määrduvad pinnad (põrand,
vaatluskanal jm) peavad olema kaetud kergesti puhastatavate
materjalidega.
4. Ülevaatuspunkti ruumid peavad vastama «Töötervishoiu ja tööohutuse
seaduse» nõuetele ja esmased tulekustutusvahendid siseministri
kehtestatud nõuetele.
5. Ülevaatuspunkti territoorium peab võimaldama ülevaatuse kõigi
vajalike kontrolloperatsioonide teostamist. Juurdepääs ülevaatuspunktile
peab olema vaba ning ei tohi tekitada takistusi ülevaatusele saabujatele
ja sealt lahkujatele.
6. Ülevaatuspunkti territoorium peab võimaldama parkimiskohad:
6.1.
kolmele ülevaatusele saabuvale ja ühele ülevaatuse läbinud sõiduautole
iga sõiduautode ülevaatuse liini kohta;
6.2. kahele
ülevaatusele saabuvale ja ühele ülevaatuse läbinud autorongile iga
veoautode, busside (v.a trollide) või autorongide ülevaatuse liini kohta.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
7. Ülevaatuspunkti sisseseade peab võimaldama ülevaatusel nõutavate
kontrolloperatsioonide teostamist vastavalt ettenähtud tehnoloogiale.
8. Kohustuslikud on järgmised mõõteseadmed ja vahendid:
8.1. tõstukiga, mis vabastab sõiduki telje koormusest, varustatud
vaatluskanal või sama tõstukiga varustatud küllaldase tõstevõimega
tõstuk sõidukite tõstmiseks;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.2. lõtkutester (sõiduki ratta/telje raputaja);
8.3. sõiduki rataste pidurdusjõudude kontrollimise rullstend koos telje
kaalu anduritega ning protsessori ja printeriga, mille väljatrükile
peavad olema kantud järgmised andmed:
8.3.1. mõõtmise kuupäev ja
kellaaeg;
8.3.2. ühel teljel paiknevate rataste pidurdusjõud
(njuutonites) ja nende erinevus protsentides (sõidupiduriga
pidurdamisel);
8.3.3. ühel teljel paiknevate rataste pidurdusjõud
(njuutonites) ja nende erinevus protsentides (seisupiduriga
pidurdamisel);
8.3.4. rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki
massist teepinnale põhjustatud koormusesse (protsentides) sõidupiduriga
pidurdamisel;
8.3.5. rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki
massist teepinnale põhjustatud koormusesse (protsentides) seisupiduriga
pidurdamisel;
8.3.6. teljekaal (kg);
8.3.7. sõiduki kogukaal (kg);
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.4. 4-komponendiline gaasianalüsaator koos protsessori ja printeriga,
mille väljatrükile peavad olema kantud järgmised andmed:
8.4.1.
ülevaatuspunkti nimetus ja aadress;
8.4.2. mõõtmise kuupäev ja
kellaaeg;
8.4.3. mootori õli temperatuur (ºC);
8.4.4.
väntvõlli pöörlemissagedus (min–1);
8.4.5.
süsinikmonooksiidi (CO) mahuline sisaldus heitgaasis (%);
8.4.6.
süsivesinike (CH) mahuline sisaldus heitgaasis (ppm);
8.4.7.
süsinikdioksiidi (CO2) mahuline sisaldus heitgaasis (%);
8.4.8.
hapniku (O2) mahuline sisaldus heitgaasis (%);
8.4.9.
liigõhuteguri (λ) väärtus;
8.4.10. parameetrid (COvrai
või COcor) väärtused (%);
8.4.11. otsus;
Mõõteseade
ei ole kohustuslik, kui tehnoülevaatust teostatakse ainult elektri jõul
liikuvatele sõidukitele;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.5. suitsususe mõõtur (kiirguse neeldumise põhimõttel) diiselmootorite
heitgaasides suitsususe neeldumisteguri määramiseks koos protsessori ja
printeriga, mille väljatrükile peavad olema kantud järgmised andmed:
8.5.1.
ülevaatuspunkti nimetus ja aadress;
8.5.2. mõõtmise kuupäev ja
kellaaeg;
8.5.3. mootori õli temperatuur (ºC);
8.5.4.
väntvõlli pöörlemissagedus (min–1);
8.5.5.
suurim väntvõlli pöörlemissagedus regulaatori rakendumisel (min–1);
8.5.6.
aeg, mis kulus väntvõlli pöörete tõstmiseks tühikäigult suurima
pöörlemissageduseni (s);
8.5.7 aeg, kui kaua hoitakse
väntvõlli suurimat pöörlemissagedust (s);
8.5.8.
kiirguse neeldumistegur «K» (m–1);
8.5.9.
otsus.
Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui tehnoülevaatust teostatakse
ainult elektri jõul liikuvatele sõidukitele;
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.6. seade esilaternate reguleerituse ja valgustugevuse kontrollimiseks;
8.7. [kehtetu]
8.8. valguse neeldumise mõõdik (mõõtepiirkond 100–50%);
8.9. müramõõdik (mõõtepiirkond 40–120 dB). Mõõteseade ei ole
kohustuslik, kui ülevaatust teostatakse ainult elektri jõul liikuvatele
sõidukitele;
8.10. rismus koos indikaatorkellaga;
8.11. [kehtetu]
8.12. [kehtetu]
8.13. manomeeter;
8.14. mõõdulint (vähemalt 10 m ja 20 m, sõltuvalt kontrollitavate
sõidukite grupist);
8.15. mõõtjoonlaud (metallist);
8.16. nihik;
8.17. [kehtetu]
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.18. vasar (250 g, varre pikkus vähemalt 500 mm);
8.19. kang (pikkusega vähemalt 500 mm);
8.20. [kehtetu]
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.21. kandelamp;
8.22. [kehtetu]
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8.23. personaalarvuti, mida on võimalik kasutada Maanteeameti
arvutiprogrammidega;
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
8.24. meger, kui ülevaatust teostatakse elektri jõul liikuvatele
sõidukitele.
9. Ülevaatajate tööriietel peab olema ülevaatust teostava firma nimi või
logo.
[RTL 2005, 30, 418 – jõust. 18.03.2005]
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 3
[Kehtetu – RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 4
[RTL
2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]
|
ÜLEVAATUSPUNKTI PASSILE KANTAVAD ANDMED
1. Ülevaatuspunkti omaniku (äriühingu), esindaja:
1.1.
nimi;
1.2. aadress;
1.3. telefon(-id);
1.4. faks;
1.5.
elektronposti aadress;
1.6. ülevaatuspunkti:
a) aadress,
b)
juhataja nimi,
c) juhataja telefon.
2. Koostööleping:
2.1. number;
2.2. sõlmimise kuupäev.
3. Ülevaatajad:
3.1. ees- ja perekonnanimi;
3.2. tunnistuse
number.
4. Ülevaatuspunkti ruumid:
4.1. nõutavate ruumide olemasolu;
4.2.
ülevaatusruumi pikkus;
4.3. ülevaatusruumi laius;
4.4.
uste laius;
4.5. uste kõrgus;
4.6. kanali pikkus;
4.7.
kanali laius;
4.8. kanali sügavus;
4.9. sõiduki tõstuki tüüp;
4.10.
sõiduki tõstuki tõstevõime;
4.11. tähistatud
klienditsooni olemasolu.
5. Abiseadmed:
5.1. kohtventilatsiooni olemasolu;
5.2.
üldventilatsiooni olemasolu;
5.3. sõiduki telje koormusest
vabastamise tõstuki ajamitüüp.
6. Ülevaatuspunkti ümbrus:
6.1. kontrollring (kui on
olemas);
6.2. tähistatud parkimiskohtade arv ülevaatusele saabunud sõidukitele;
6.3.
tähistatud parkimiskohtade arv ülevaatuse läbinud sõidukitele.
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
7. Kohustuslikud kontroll- ja mõõteriistad:
7.1. nimetus;
7.2.
mark;
7.3. mudel;
7.4. [kehtetu]
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
8. Teabetahvlid ja teeviidad:
8.1. teabetahvlite informatiivsus;
8.2.
teeviitade informatiivsus.
9. Maanteeameti poolt määratud kohustuslike informatsiooni- ja
normdokumentide ning õigusaktide olemasolu.
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
9.1. Liiklusseadus;
9.2. Liikluseeskiri;
9.3. Mootorsõiduki ja
selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded;
9.4.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri;
9.5.
Eritalituse sõidukite loetelu, nende tähistamise ja liiklemise kord;
9.6.
Mootorsõidukite ja selle haagiste registreerimise eeskiri;
9.7.
Mootorsõidukite ja nende haagiste registreerimismärkide standard;
9.8.
Ohtlike veoste autoveo eeskiri;
9.9. Suuremõõtmelise ja/või
raskekaalulise autoveo eeskiri;
9.10. Mootorsõidukijuhi
eksamineerimise ja juhtimisõiguse andmise eeskiri;
9.11.
Mootorsõidukijuhi ettevalmistamise eeskiri;
9.12. Direktiiv
96/96/EÜ ja selle parandusdirektiivid;
9.13. Maanteeameti teenuste riigilõivud;
[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]
9.14. ülevaatuspunkti teenuste hinnad;
9.15. ülevaatuspunkti
lahtioleku ajad.
10. [kehtetu]
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
11. Sõidukite kategooriad ja eriliigilised ülevaatused:
11.1.
sõidukite kategooriate loetelu, millele ülevaatuspunktis tehakse
ülevaatus;
11.2. lubatavate eriliigiliste ülevaatuste loetelu.
12. Passi koostaja(-te) märkused ja ettepanekud lepingute sõlmimise või
pikendamise kohta.
13. Passi koostanud isik(-ud):
13.1. ametikoht;
13.2. ees- ja
perekonnanimi;
13.3. allkiri (allkirjad);
13.4. kuupäev.
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 5
|
KOHUSTUSLIKULE KONTROLLIMISELE KUULUVATE TÄIENDAVATE OSADE, SEADMETE,
SÕLMEDE JA VARUSTUSE LOETELU
Kontrollimise käigus saadud tulemused peavad olema, niipalju kui ilma
sõiduki osi demonteerimata on visuaalsel vaatlusel või mõõtmisega
võimalik kontrollida, vastavuses sõidukile ja selle varustusele
kehtestatud nõuetega.
Sõidukid grupist 1
|
Sõidukid gruppidest 4, 5 ja 6
|
1. Väljapääsud
|
1. Esmaabivahendid
|
2. Küttesüsteem
|
2. Tõkiskingad
|
3. Ventilatsioonisüsteem
|
3. Tulekustuti
|
4. Istmete paigaldus ja kinnitus
|
4. Kasutamistõkis
|
5. Sisevalgustus
|
|
Sõidukid grupist 7
|
1. PIDURISÜSTEEM
|
1.1. Mehhaaniline seisund
|
1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid
|
1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik
|
1.1.3. Piduri peasilinder
|
1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral)
|
1.1.5. Elastsed pidurivoolikud
|
1.1.6. Piduri hõõrdkatted
|
1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad
|
1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
|
1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral)
|
1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator (kui on ette nähtud)
|
1.2. Sõidupidur
|
1.2.1. Toimimine
|
1.3. Seisupidur
|
1.3.1. Toimimine
|
1.4. Mitteblokeeruvad pidurid – ABS (kui on paigaldatud)
|
2. ROOLISEADE
|
2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed
|
2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel)
|
2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites)
|
3. NÄHTAVUS
|
3.1. Vaateväli
|
3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund
|
3.3. Tahavaatepeeglid
|
3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil)
|
4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM
|
4.1. Kaug- ja lähituled
|
4.1.1. Seisund ja toimimine
|
4.1.2. Reguleeritus
|
4.1.3. Lülitid
|
4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja optiline
tõhusus
|
4.2.1. Tagumine ääretuli
|
4.2.2. Pidurituli (-tuled)
|
4.2.3. Suunatuled
|
4.2.5. Udutuled
|
4.2.6. Numbrituli
|
4.2.7. Tagumine helkur
|
4.2.8. Märgutuled
|
5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
|
5.1. Teljed
|
5.2. Veljed ja rehvid
|
5.3. Vedrustus
|
6. RAAM VÕI ŠASSII
|
6.1. Raami kinnitused
|
6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark)
|
6.3. Heitgaasitorustik ja summuti
|
6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud)
|
6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud), külghaagise
ühendused
|
7. MUU VARUSTUS
|
7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed
|
7.2. Aku paigaldus
|
7.3. Helisignaal
|
8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
|
8.1. Registreerimismärk
|
8.2. Tehasetähis/VIN-kood
|
Sõidukid grupist 8
|
1. PIDURISÜSTEEM (ainult O2-kategooria haagisel)
|
1.1. Mehhaaniline seisund
|
1.1.1. Piduri peasilinder
|
1.1.2. Jäigad piduritorud
|
1.1.3. Elastsed pidurivoolikud
|
1.1.4. Piduri hõõrdkatted
|
1.1.5. Piduritrumlid, pidurikettad
|
1.1.6. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
|
1.1.7. Piduri tööseadmed, töösilindrid
|
1.2. Inertspidur
|
1.2.1. Toimimine
|
1.3. Seisupidur
|
1.3.1. Toimimine
|
2. TULED, HELKURID JA ELEKTRIJUHTMESTIK
|
2.2. Valgustusseadmete seisund ja toimimine, värvus ja optiline
tõhusus
|
2.2.1. Tagumised ja külgmised ääretuled
|
2.2.2. Pidurituled
|
2.2.3. Suunatuled
|
2.2.4. Tagurdustuled
|
2.2.5. Udutuled
|
2.2.6. Numbrituli
|
2.2.7. Eesmised, külgmised ja tagumised helkurid
|
3. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
|
3.1. Teljed
|
3.2. Veljed ja rehvid
|
3.3. Vedrustus
|
4. ŠASSII JA KERE
|
4.1. Šassii või raam ja selle kinnitused
|
4.1.1. Üldine seisund
|
4.1.2. Varuratta kandur
|
4.1.3. Haakeseadme ohutus (sh kaitsetrossid, -ketid)
|
4.2. Kere või veokast
|
4.2.1. Kere või veokasti seisund
|
4.2.2. Uksed ja lukud, veokasti luukide sulgurid
|
5. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
|
5.1. Registreerimismärk
|
5.2. Tehasetähis/VIN-kood
|
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 6
|
REGISTREERIMISEELSEL ÜLEVAATUSEL KOHUSTUSLIKULT KONTROLLITAVAD
DOKUMENDID JA TEOSTATAVAD TÖÖD
1. Registreerimistunnistus (kasutatud sõidukil)
2. Identifitseerimine (VIN-kood, andmesilt ja tüübikinnituse number)
3. Rehvid
4. Klaasid
5. Valgustusseadmed
6. Paigaldatud lisaseadmed
7. Katsesõit kontrollringil (vajadusel)
8. Helisignaal ja vilkurid (alarmsõidukil)
9. Sõiduki komplektsus
10. Deformatsioonide olemasolu
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 7
|
KONTROLLKAARDILE KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. Mark, kaubanduslik nimi
4. VIN-kood (tehasetähis)
5. Esmase registreerimise aeg
6. Registreerimismärk
7. Registreerimistunnistuse number
8. Mootori tüüp (vajadusel)
9. Odomeetri näit
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
10. Kategooria
11. Ülevaatuse aeg
12. Ülevaatuspunkti nimi
13. Seadmetega kontrollitud mõõtmistulemused:
13.1. Heitmed
13.2.
Pidurid
14. Rikete arv (VO, OV, EOV)
15. Riketest tulenevad piirangud
16. Rikete kirjeldus
17. Ülevaatuse liik
18. Otsus (Tehniliselt korras, esitada korduvülevaatusele, omal jõul
sõitmiseks kõlbmatu, ülevaatus katkestatud)
19. Kehtivuse tähtaeg
20. Tehnoülevaatuse tulemuse otsustaja
21. Tunnistuse number
22. Pitser
23. Allkiri
24. Kuupäev
25. Kellaaeg
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 8
|
REGISTREERIMISEELSE ÜLEVAATUSE AKTILE KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. VIN-kood
4. Kategooria
5. Mark
6. Tüüp
7. Kaubanduslik nimi
8. Esmane registreerimine
9. Kere tüüp
10. Uste arv
11. Värvus
12. Mootori tüüp
13. Töömaht cm3
14. Võimsus kW
15. Pikkus mm
16. Laius mm
17. Kõrgus mm
18. Istekohtade arv koos juhiga
19. Seisukohti
20. Telgi kokku
21. Veotelgi
22. Telgede vahe mm
23. Tühimass
24. Täismass
25. Registrimass
26. Lubatud teljekoormus 1. teljel
27. Lubatud teljekoormus 2. teljel
28. Lubatud teljekoormus 3. teljel
29. Lubatud teljekoormus 4. teljel
30. Registri teljekoormus 1. teljel
31. Registri teljekoormus 2. teljel
32. Registri teljekoormus 3. teljel
33. Registri teljekoormus 4. teljel
34. Kandevõime
35. Koormus haakeseadmele
36. Piduriteta haagise suurim mass
37. Piduritega haagise suurim mass
38. Kiiruse piirang
39. Rehvid 1. teljel
40. Rehvid 2. teljel
41. Rehvid 3. teljel
42. Rehvid 4. teljel
43. Tüübikinnituse number
44. Tüübikood
45. Mudelikood
46. Alusdokumendid
47. Tüübivastavuse tunnistus
48. Päritoluriik
49. Märkused
50. Kuupäev
51. Büroo või äriühing
[RTL 2006, 86, 1560 – jõust.
10.12.2006]
52. Otsus
53. Allkiri
54. Pitser
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a
määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 9
|
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a
määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 10
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a
määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 11
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a
määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 12
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a
määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 13
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
«Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 14
[RTL
2006, 75, 1392 – jõust. 29.10.2006]
|
VANASÕIDUKIKS (M, N ja O kategooria) TUNNUSTAMISE AKTILE
KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. Sõiduki mark ja mudel (modifikatsioon)
4. Valmistamisaasta
5. Hinnangu tulemused originaalsusele, tehnilisele seisukorrale ja
restaureeritusele
5.1. Kere interjöör
5.1.1.
Istmed
5.1.2. Käetoed
5.1.3. Sisepolster
5.1.4.
Armatuurlaud
5.1.5. Juhtimisseadmed
5.1.6. Põrandakate
5.1.7.
Muud sisefurnituuri elemendid
5.2. Kere eksterjöör
5.2.1.
Pinnakate
5.2.2. Põhimik
5.2.3. Poritiivad
5.2.4. Kapott
5.2.5.
Uksed
5.2.6. Iluvõre
5.2.7. Laternad
5.2.8. Embleemid
5.2.9.
Kaitseraud
5.2.10. Veokast
5.2.11. Haakeseade
5.2.12.
Klaasistus (Klaasid)
5.2.13. Erivarustus
5.2.14. Muud
välisfurnituuri elemendid
5.3. Veermik
5.3.1. Raam
5.3.2.
Mittevedavad teljed
5.3.3. Vedrustus
5.3.4. Amortisaatorid
5.3.5.
Roolimehhanism
5.3.6. Piduriseade
5.3.7. Rattad
5.3.8. Muu
veermikuga seonduv
5.4. Mootor
5.4.1. Mootori plokk
5.4.2.
Silindri- ja kolvigrupp
5.4.3. Toitesüsteem
5.4.4.
Jahutussüsteem
5.4.5. Väljalaskesüsteem
5.4.6.
Õlitussüsteem
5.4.7. Muu mootoriga seonduv
5.5.
Jõuülekanne
5.5.1. Sidur
5.5.2. Käigukast
5.5.3.
Jaotuskast
5.5.4. Jõuvõtukast
5.5.5. Kardaan
5.5.6.
Veovõllid
5.5.7. Peaülekanded
5.5.8. Vedavad teljed
5.5.9.
Muu jõuülekandega seonduv
5.6. Elektri- ja abiseadmed
5.6.1.
Mootoriga seotud elektriseadmed
5.6.2. Valgustusseadmete optilised ja
elektrilised elemendid
5.6.3. Mõõteriistad
5.6.4.
Raadioseadmed
5.6.5. Juhtmestik
5.6.6. Klaasipuhastajad
5.6.7.
Muud elektri- ja abiseadmed
5.7. Muud seadmed
6. Fotod
6.1. diagonaalvaates esiosale ja vasakule küljele
6.2.
diagonaalvaates tagaosale ja paremale küljele
6.3. vaated
mootoriruumile – vastavalt mootoriruume katte paigutusele vähemalt 2
fotot erinevatest suundadest
6.4. vaade sõiduki interjöörile –
vastavalt sõiduki ehitusele armatuurlauast ja juhtimisseadmetest ning
istmetest (polsterdusest)
7. Märkused – hindajate poolt tuvastatud olulisemad kõrvalekalded
originaalsuse, restaureerituse või tehnilise seisundi nõuetest, mis ei
takista sõiduki tunnustamist vanasõidukina
8. Otsus (tunnustatud, mittetunnustatud)
9. Kehtivuse tähtaeg
10. Tunnustamisele esitaja
10.1. Nimi
10.2. Allkiri
11. Tunnustamise teostajad
11.1. Nimed
11.2. Allkirjad
12. Kuupäev
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
|
«Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 15
[RTL
2006, 75, 1392 – jõust. 29.10.2006]
|
VANASÕIDUKIKS (L kategooria) TUNNUSTAMISE AKTILE
KANTAVAD
ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. Sõiduki mark ja mudel (modifikatsioon)
4. Valmistamisaasta
5. Hinnangu tulemused originaalsusele, tehnilisele seisukorrale ja
restaureeritusele
5.1. Raam
5.1.1. Pinnakate
5.1.2.
Raam, esihark
5.1.3. Poritiivad, pakiraam, riistakast, tugijalg,
ketikaitsed
5.1.4. Sadul, jalatoed
5.1.5. Elektriseadmed, näidikud
5.1.6.
Juhthoovad
5.1.7. Lisaseadmed - kasutusotstarbest tulenevad
lisatuled, -kotid jne
5.1.8. Muu välimusega seonduv
5.2.
Mootor, jõuülekanne, veermik
5.2.1. Mootor
5.2.2.
Toitesüsteem
5.2.3. Väljalaskesüsteem
5.2.4.
Jõuülekandesüsteem
5.2.5. Rattad, pidurid
5.2.6.
Muu mootori, jõuülekande ja veermikuga seonduv
6. Fotod
6.1. diagonaalvaates esiosale ja vasakule küljele
6.2.
diagonaalvaates tagaosale ja paremale küljele
6.3. vaated
mootorile külgedelt
6.4. vaade juhtimisseadmetele ja istme(te)le
7. Märkused – hindajate poolt tuvastatud olulisemad kõrvalekalded
originaalsuse, restaureerituse või tehnilise seisundi nõuetest
8. Otsus (tunnustatud, mittetunnustatud)
9. Kehtivuse tähtaeg
10. Tunnustamisele esitaja
10.1. Nimi
10.2. Allkiri
11. Tunnustamise teostajad
11.1. Nimed
11.2. Allkirjad
12. Kuupäev.
[RTL 2006, 75, 1392 – jõust.
29.10.2006]
|
«Majandus- ja kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse
nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi
kontrollimise eeskiri»
lisa 16
[RTL
2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]
|
ATESTEERIMISTUNNISTUSELE KANTAVAD ANDMED
1.Väljaandja
2. Dokumendi nimetus
3. Dokumendi number
4. Omaniku ees- ja perekonnanimi
5. Teooriaeksami sooritamise kuupäev
6. Praktiliste oskuste kontrolli sooritamise kuupäev
7. Sõidukite kategooriad ja eriliigilised sõidukid, milliste ülevaatust
on õigus teostada ja õiguse omistamise kuupäev
8. Atesteerimistunnistuse kehtivuse kuupäev
9. Pitser
10. Atesteerimistunnistuse väljaandja allkiri
10. Väljaandmise kuupäev
11. Atesteerimistunnistuse kehtivuse tähtaja pikendamisel määratud uus
kehtivuse kuupäev ning kehtivuse pikendamise märke teinud ametniku nimi
ja allkiri
12. Märkused
[RTL 2009, 75, 1095 – jõust. 3.10.2009]