Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi
Teatajas, jõustumine):
26.10.2004 nr 195 ( RTL 2004, 140, 2145) 7.11.2004
8.03.2005 nr 27 ( RTL 2005, 30, 418) 18.03.2005
Määrus kehtestatakse « Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 ja § 66 lõike 2 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrus kehtestab nõuded mootorsõiduki ja selle haagise
(edaspidi sõiduk), välja arvatud ratastraktori, liikurmasina ja nende
haagiste ning kaitsejõudude sõidukite, tehnoseisundi kontrollimisele. Määrus ei
hõlma teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimist.
(2) Ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste, kaitsejõudude
sõidukite ning teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise eeskirjad
kehtestatakse eraldi määrustega.
(3) Tehnoseisundi kontrollimise (edaspidi ülevaatus)
eesmärk on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku tehnoseisundi tagamine,
sõiduki registreerimistunnistuse andmete õigsuse tagamine ning liiklusregistri
andmete täpsustamine.
(4) Määrus on kohustuslik kõigile füüsilistele ja juriidilistele
isikutele, kelle sõidukid kuuluvad registreerimisele liiklusregistris.
§ 2. Mõisted
Määruses on kasutatud järgmisi mõisteid:
1) ADR-sõiduk on ohtlike veoste riigisisesel või rahvusvahelisel
autoveol kasutatav sõiduk;
2) ADR-sõiduki ülevaatus on sõiduki tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
3) alarmsõiduki ülevaatus on alarmsõiduki tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
4) ARK büroo on Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (edaspidi ARK)
allüksus maakonnas/linnas;
5) buss on üle üheksa istekohaga (sh juhi koht) mootorsõiduk, mis
on ette nähtud sõitjate veoks. Mõiste hõlmab elektrikontaktliiniga ühendatud
rööbasteta sõidukit, näiteks trollibussi;
6) direktiiv on Euroopa Liidu direktiiv;
7) eksamisõiduki ülevaatus on eksamisõiduki tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
8) erakorraline ülevaatus on sõiduki ülevaatus, mille määrab
õigusaktidega määratud korras liiklusjärelevalvet teostav isik pärast liiklust
ohustavate rikete avastamist;
9) esmakordne kasutuselevõtt on sõiduki esmakordne registrisse kandmine
Eestis või mõnes teises riigis;
10) kasutatud sõiduk on sõiduk, millel pärast esmakordset
kasutuselevõttu on möödunud § 6 lõike 2 punkti 1 kohane korralisele
ülevaatusele esitamise tähtaeg;
11) kontrollkaart on sõiduki ülevaatusel koostatav lisa 7
kohane dokument, millele märgitakse avastatud rikked ja puudused ning otsus
sõiduki tehnoseisundi kohta;
12) korduvülevaatus on ülevaataja poolt määratud ülevaatus
sõidukile, millel korralisel ülevaatusel avastati olulisi rikkeid või puudusi;
13) korraline ülevaatus on perioodiline sõiduki ülevaatus määrusega
ettenähtud mahus ja sagedusega;
14) «ohutu veoauto» (edaspidi S-auto) või «EURO3 ohutu veoauto» (edaspidi
EURO3-auto) ja nende haagise ülevaatus on auto ja haagise tehnoseisundi
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
15) rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki ülevaatus (edaspidi rahvusvaheline
ülevaatus) on rahvusvahelises liikluses osaleva N kategooria sõiduki ja
tema haagise, kui sõiduki või autorongi registrimass ületab 3500 kg, ning M2
ja M3 kategooria sõiduki ja tema haagise tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
16) registreerimiseelne ülevaatus on sõiduki dokumentidele ja
kehtivatele nõuetele vastavuse kontrollimine ettenähtud mahus;
17) sõiduk on mootorsõiduk või selle haagis, v.a ratastraktor,
liikurmasin ning nende haagised. Sõidukite jaotus ülevaatuse gruppidesse on
toodud lisas 1. Sõidukite jaotus kategooriatesse on toodud sõidukile kehtestatud
tehnonõuetes;
18) takso on taksoveoks ettenähtud M1 kategooria sõiduk;
19) takso ülevaatus on takso või muu taksoveoks kohandatud ühissõiduki
tehnoseisundi kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
20) tehnonõuded on sõiduki tehnoseisundile ja selle varustusele
kehtestatud nõuded;
21) õppesõiduki ülevaatus on õppesõiduki tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
22) üksikkorras valmistatud sõiduk on sõiduk, mis on valmistatud ühes
eksemplaris oma tarbeks;
23) ülevaataja on nõuetekohase haridusega ja eriväljaõppega töötaja, kes
on ARK poolt volitatud kontrollima sõidukite tehnoseisundit;
24) ülevaatuspunkt on ARK-le või äriühingule kuuluvad nõuetekohase
varustusega ruumid ja territoorium sõidukite ülevaatuse teostamiseks.
[RTL 2005, 30, 418 - jõust.
18.03.2005]
§ 3. Ülevaatuse korraldamise üldnõuded
(1) Sõidukite ülevaatust korraldab ja selle nõuetekohast
läbiviimist ning kvaliteeti kontrollib ARK.
(2) Kõik liiklusregistrisse kantud sõidukid kuuluvad korralisele
ülevaatusele.
(3) Sõiduki võib, sõltumata selle registreerimiskohast, esitada
korralisele ja erakorralisele ülevaatusele mis tahes ülevaatuspunkti, millel on
ARK-ga sõlmitud leping sõidukite ülevaatuse teostamiseks. Korduvülevaatuseks
peab sõiduki esitama samasse ülevaatuspunkti, kus korduvülevaatus määrati.
ADR-sõiduki ülevaatust, rahvusvahelist ülevaatust, S-auto või EURO3-auto ja
nende haagiste ülevaatust teostatakse vastavat õigust omavates ülevaatuspunktides.
(4) Registreerimiseelseks ülevaatuseks peab sõiduki esitama ARK
büroosse või ARK büroo poolt määratud ülevaatuspunkti.
(5) Ülevaatusel kuuluvad kohustuslikule kontrollimisele EL
nõukogu direktiivi 96/96/EÜ mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust
käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise kohta lisas II (EÜT L 46,
17.02.1997, lk 1–19), Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruses 1882/2003/EÜ
EÜ asutamislepingu artiklis 251 osutatud menetlusele vastavates õigusaktides
sätestatud rakendusvolituste kasutamisel komisjoni abistavaid komiteesid
käsitlevate sätete kohandamise kohta nõukogu otsusega 1999/468/EÜ (ELT L 284,
31.10.2003, lk 1–53) ja käesoleva määruse lisas 5 toodud osad, seadmed,
sõlmed ja varustus.
(6) Ülevaatuse tulemusena tuvastatakse sõiduki kehtivatele
tehnonõuetele vastavus või mittevastavus ja määratakse sõiduki järgmise
ülevaatuse kuu ja aasta, mille möödumisel sõiduk kaotab kehtivatele
tehnonõuetele vastavuse.
(7) Kui ilma kehtiva ülevaatuseta sõidukil ei ole eriti ohtlikke
rikkeid või puudusi, mis välistaksid sõiduki kasutamise liikluses, loetakse
sõiduk tehnonõuetele vastavaks piiratud ulatuses kasutamiseks: sõiduks ainult
mööda lühimat teed lähimasse remondikohta või ülevaatuspunkti või ARK büroosse
või tagasi garažeerimiskohta.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust.
07.11.2004]
§ 4. Lepingu sõlmimine
(1) ARK sõlmib või pikendab äriühinguga lepingu sõidukite
ülevaatuse teostamiseks.
(2) Äriühing, kellega ARK sõlmib või pikendab sõidukite
ülevaatuse teostamise lepingu, peab vastama järgmistele tingimustele:
1) äriühing peab olema usaldusväärne;
2) äriühingu juhatuse liikmete või teiste juhtima õigustatud isikute suhtes ei
ole algatatud kriminaalmenetlust;
3) äriühing ei ole oluliselt rikkunud temaga sõlmitud halduslepinguid, tema
vara ei kuulu sundvõõrandamisele ja tema suhtes ei ole algatatud likvideerimist
või pankrotimenetlust ja puuduvad muud asjaolud, mis võiksid põhjustada tema
püsiva maksejõuetuse või tegevuse lõpetamise;
4) äriühingul ei ole võlgnevusi riiklike ega kohalike maksude, lõivude,
trahvide või sundkindlustuse maksete osas;
5) äriühingul on lisas 2 toodud nõuetele vastavad ruumid ja territoorium või
nende kasutamise võimalus;
6) äriühingul on lisas 2 toodud nõuetele vastavad seadmed, vahendid,
mõõteriistad ja inventar;
7) äriühingul on lisas 3 toodud nõuetele vastavad töötajad;
8) äriühingul on piisavad töökultuuri ja ülevaatuse kvaliteedi tagamise
võimalused.
9) äriühing peab olema pädev mõõtja «Mõõteseaduse» (RT I 2004,
18, 132) § 5 tähenduses ja omama asjakohast erialase pädevuse tunnistust.
(3) Lepingu sõlminud äriühingule peab ARK väljastama lisas 4
toodud ülevaatuspunkti passi.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust.
07.11.2004]
§ 5. Lepingu kohustuslikud tingimused
Ülevaatuse teostamiseks äriühinguga sõlmitava lepinguga
määratakse:
1) äriühingule (tema ruumidele, territooriumile, seadmetele, vahenditele, mõõteriistadele,
inventarile, kohustusliku infomaterjali, nõutavate eeskirjade ja
normatiivdokumentide olemasolule, samuti töötajatele ning nende koolitusele ja
väljaõppele) esitatavad nõuded;
2) äriühingu kohustused ülevaatuse teostamisel;
3) äriühingu vastutus ülevaatuse teostamisel;
4) ARK-le ülevaatuse teostamise kohta esitatava aruandluse tingimused ja
tähtajad;
5) lepingu lõpetamise tingimused ja alused.
§ 6. Ülevaatusele esitamise tähtajad
(1) Vastavalt sõiduki registreerimiseks kehtestatud korrale peab
sõiduki registreerimiseelsele ülevaatusele esitama enne tollivormistust,
registreerimist või liiklusregistri andmete muutmist.
(2) Korralisele, rahvusvahelisele, ADR-sõiduki, S-auto või
EURO3-auto ja nende haagise, takso, õppe-, eksami- ja alarmsõiduki ülevaatusele
peab esitama:
(õ) 9.11.2006 10:50
1) sõidukid pärast esmakordset
kasutuselevõttu:
|
a) M1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki,
õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso
|
12 kuu jooksul, kui esmakordsest kasutuselevõtust on
möödunud 36 kuud
|
b) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja
ADR-sõiduki
|
12 kuu jooksul, kui esmakordsest kasutuselevõtust on
möödunud 12 kuud
|
c) L3, L4, L5 ja L7
kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki ja eksamisõiduki
d) O1
kategooria sõiduki
|
hiljemalt 36 kuu möödumisel esmakordsest kasutuselevõtust
|
e) M2 ja M3 kategooria sõiduki
f) N2 ja
N3 kategooria sõiduki
g) O2, O3,
ja O4 kategooria sõiduki
h) üksikkorras
valmistatud sõiduki,
v.a O1 kategooria sõiduki
i) alarmsõiduki
j) õppesõiduki
k) eksamisõiduki
l) takso
m) ADR-sõiduki
n) rahvusvahelises
liikluses osaleva sõiduki
|
hiljemalt 12 kuu möödumisel esmakordsest kasutuselevõtust
|
2) kasutatud
sõidukid:
|
a) M1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10
aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso
|
üks kord 24-kuulise perioodi jooksul
|
b) M1 kategooria sõiduki vanusega üle 10
aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso
c) N1 kategooria
sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR-sõiduki
|
üks kord 12-kuulise perioodi jooksul
|
d) L3, L4, L5 ja L7
kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki
ja eksamisõiduki
e) O1
kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta
|
hiljemalt 24 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
|
f) M2 ja M3 kategooria sõiduki
vanusega mitte üle 10 aasta
g) N2 ja
N3 kategooria sõiduki
h) O2, O3
ja O4 kategooria sõiduki
i) L3, L4,
L5 ja L7 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta
j) O1
kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta
k) alarmsõiduki
l) õppesõiduki
m) eksamisõiduki
n) takso
o) rahvusvahelises
liikluses osaleva sõiduki
p) ADR-sõiduki
r) S-auto või
EURO3-auto ja nende haagise
s) üksikkorras
valmistatud sõiduki, v.a O1 kategooria sõiduki
|
hiljemalt 12 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
|
t) M2 ja M3 kategooria sõiduki
vanusega üle 10 aasta
|
hiljemalt 6 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest
|
(3) M1 või N1 kategooria sõiduki, v.a
alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki, takso ja ADR-sõiduki, järgmise
ülevaatuse kuu määratakse sõiduki riikliku registreerimismärgi viimase numbri
järgi järgmiselt:
Riikliku registreerimismärgi viimane number
|
Ülevaatuse kuu
|
1
|
märts
|
2
|
aprill
|
3
|
mai
|
4
|
juuni
|
5
|
juuli
|
6
|
august
|
7
|
september
|
8
|
oktoober
|
9
|
november
|
0
|
detsember
|
(4) Kui M1 või N1 kategooria sõiduk, v.a
alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso ja ADR-sõiduk, esitatakse
korralisele ülevaatusele kolme kuu jooksul enne määratud ülevaatuse aega,
loetakse sõiduk ülevaatusele esitatuks määratud ajal ja järgmise korralise
ülevaatuse aeg määratakse sellest arvates.
(5) Kui M1 või N1 kategooria, v.a
alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso ja ADR-sõiduk, esitatakse
korralisele ülevaatusele varem kui kolm kuud enne määratud ülevaatuse aega,
siis uut ülevaatuse aega ei määrata ja jääb kehtima viimati määratud korralise
ülevaatuse aeg.
(6) Kui M1 või N1 kategooria sõiduk, v.a
alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso ja ADR-sõiduk, esitatakse
korralisele ülevaatusele pärast määratud ülevaatuse aega, määratakse järgmise
korralise ülevaatuse aeg lähtudes viimasest määratud korralise ülevaatuse
ajast.
(7) Erakorralisele ülevaatusele suunamine muudab kehtetuks
sõidukile määratud korralise ülevaatuse kehtivusaja. Pärast erakorralise
ülevaatuse läbimist jääb kehtima varem määratud korralise ülevaatuse aeg.
[RTL 2005, 30, 418 - jõust.
18.03.2005]
§ 7. Ülevaatusel nõutavad dokumendid
(1) Sõiduki registreerimiseelseks ülevaatuseks peab sõiduki
omanik, rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
1) sõiduki omandamise või valduse õiguslikku alust tõendavad dokumendid;
2) kehtiva liikluskindlustuspoliisi (kui sõideti ülevaatusele omal jõul);
3) volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole selle omanik;
4) valmistajatehase või selle volitatud esindaja sertifikaadi või nende poolt
väljastatud kirjaliku tõendi selle kohta, et buss, v.a liigendbuss, mille
pikkus on üle 12 m,
täidab sõiduki pöörderaadiuse kohta kehtestatud nõudeid;
5) registreerimistunnistuse, v.a esmakordselt kasutuselevõetaval
sõidukil.
(2) Sõiduki korraliseks, korduvaks ja erakorraliseks
ülevaatuseks peab sõiduki omanik, rentija või kasutaja esitama ülevaatajale
järgmised dokumendid:
1) sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;
2) kehtiva liikluskindlustuspoliisi;
3) juhtimisõigust tõendava dokumendi;
4) volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole omanik või registreerimistunnistusele
märgitud kasutaja;
5) korduvülevaatusel eelmise ülevaatuse kontrollkaardi;
6) teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akti erakorralisel
ülevaatusel.
(3) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 loetletud dokumentidele
tuleb esitada:
1) ohtlike veoste paak- või paakkonteinersõiduki, autokraana ja alates 2005.
aasta 1. jaanuarist 7-tonnise ja suurema tõstevõimega hüdrotõstukiga või
10-meetrise ja suurema tõstekõrgusega korvtõstukiga varustatud sõiduki
ülevaatuseks OÜ Tehnokontrollikeskus poolt väljastatud tehnilise kontrolli
protokoll. Kui ohtlike veoste paak- või paakkonteinersõidukit kasutatakse
rahvusvahelisel veol, tuleb lisaks esitada OÜ Tehnokontrollikeskus poolt
väljastatud veoanuma ADR vastavuse tunnistus;
2) S-auto või EURO3-auto ja nende haagise ülevaatusel valmistaja või tema
volitatud esindaja poolt väljastatud vormikohased tunnistused selle kohta, et
veoauto ehitus vastab müra ning heitgaaside osas erinõuetele ning veoauto ja
tema haagis vastavad kõrgendatud ohutusnõuetele;
3) takso ülevaatusel taksomeetri kohandamistunnistus.
[RTL 2005, 30, 418 - jõust.
18.03.2005]
§ 8. Ülevaatuse töömaht
(1) Registreerimiseelsel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki
vastavust § 7 lõikes 1 toodud dokumentidele, riiklikule tüübikinnitusele ja
kehtivatele nõuetele lisas 6 toodud mahus ning määratlema lisas 8 toodud
registreerimiseelse ülevaatuse aktile kantavad andmed. Kasutatud sõiduk tuleb
pärast selle registreerimist esitada korralisele ülevaatusele.
(2) Korralisel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki
tehnoseisundit § 3 lõikes 5 toodud mahus. Sõiduki tehnoseisund ja selle
kontrollimise metoodika peavad vastama «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel
kehtestatud nõuetele.
(3) Kui sõiduk esitatakse korduvale ülevaatusele ühe kuu jooksul
pärast korduvülevaatuse määramist, on lubatud piirduda lisas 7 toodud sõiduki
tehnoülevaatuse kontrollkaardil (edaspidi kontrollkaart) toodud puuduste
kõrvaldamise kontrollimisega.
(4) Erakorralisel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki
tehnoseisundit korralise ülevaatuse täies mahus vastavalt käesoleva paragrahvi
lõikele 2.
(5) Rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki, S-auto või
EURO3-auto ja nende haagise, takso, õppe- ja eksamisõiduki ülevaatusel peab
lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 toodule kontrollima sõiduki tehnoseisundi
ja varustuse vastavust «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel kehtestatud
lisanõuetele.
(6) ADR-sõiduki ülevaatusel peab lisaks käesoleva paragrahvi
lõikes 2 toodule kontrollima veoüksuse (haagisega või haagiseta N kategooria
sõiduki) tehnoseisundi, erivarustuse ja tähistuse olemasolu ning vastavust
ADR-sõidukile kehtestatud lisanõuetele.
(7) Alarmsõiduki ülevaatusel peab lisaks käesoleva paragrahvi
lõikes 2 toodule kontrollima sõiduki tehnoseisundi ja varustuse vastavust
«Liiklusseaduse» § 71 lõike 7 alusel kehtestatud lisanõuetele.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust.
07.11.2004]
§ 9. Ülevaatuse tulemuste hindamine
Sõiduki ülevaatuse tulemused peab ülevaataja kandma
kontrollkaardile. Rikked ja puudused tuleb kontrollkaardile märkida
alljärgnevalt:
1) VO – «väheohtlikud rikked ja puudused»: tehniliselt lihtsamad
rikked ja puudused, mis ei ohusta liiklust rikke või puuduse kõrvaldamiseks
vajaliku aja jooksul. Rikked ja puudused on lihtsalt kõrvaldatavad ühe osa või
sõlme vahetamise, kinnitamise või lihtsa reguleerimise teel;
2) OV – «ohtlikud rikked ja puudused»: tehniliselt keerulised
rikked ja puudused, mille kõrvaldamiseks on vajalikud eriseadmed ja
eriettevalmistusega töötajad ning liiklus- ja keskkonnaohtlikud rikked ja
puudused. Remondi kvaliteedi kontrollimiseks on vajalik korduvülevaatus;
3) EOV – «eriti ohtlikud rikked ja puudused» : rikked ja
puudused, mille esinemisel ei ole võimalik ohutult remondikohta sõita ka siis,
kui ollakse teadlik rikke või puuduse olemasolust.
§ 10. Otsused ja nendest tulenevad piirangud
(1) Vastavalt registreerimiseelse ülevaatuse tulemustele märgib
ülevaataja lisas 8 toodud registreerimiseelse ülevaatuse aktile otsuse sõiduki
vastavusest paragrahvi 8 lõikele 1.
(2) Vastavalt korralisel, korduval või erakorralisel ülevaatusel
avastatud rikete või puuduste iseloomule, ohtlikkusele ja arvule, peab
ülevaataja ülevaatuse kontrollkaardile märkima ühe alljärgnevatest otsustest:
1) «tehniliselt korras» – sõiduki tegelikud andmed vastavad
registreerimistunnistusele ja sõidukil ei esine rohkem kui neli väheohtlikku
riket või puudust. Sõiduki omanik või kasutaja peab kõrvaldama kontrollkaardile
kantud rikked või puudused esimesel võimalusel. Sõidukit ei pea korduvale
ülevaatusele esitama;
2) «ülevaatus katkestatud» – sõiduki tegelikud andmed ei vasta
registriandmetele või registreerimistunnistusele, sõiduk on omavoliliselt ümber
ehitatud või sõidukile on omavoliliselt paigaldatud lisaseadmeid. Sõiduki
ülevaatus teostatakse täies mahus ja kontrollkaardile märgitakse kõik avastatud
rikked ja puudused. Dokumendi või tehasetähise võltsingu või võltsimise
kahtluse korral peab ülevaataja sellest kohe teatama politseiprefektuurile ja
ARK-le. Sõiduki omanik või kasutaja peab pärast ülevaatuse katkestamist esitama
sõiduki koos kontrollkaardiga andmete kontrollimiseks või ümberehituse
tunnustamiseks ARK büroole. Pärast puuduste kõrvaldamist tuleb sõiduk esitada
ülevaatuse katkestuse määranud ülevaatuspunkti ülevaatuse vormistamiseks;
3) «esitada korduvülevaatusele» – sõidukil on viis või enam väheohtlikku
riket või puudust ehk kasvõi üks ohtlik rike või puudus. Kuni vigade
kõrvaldamiseni loetakse sõiduk mittevastavaks kehtivatele nõuetele, kuid
erandina võib sellises tehnoseisundis sõidukiga sõita rikete või puuduste
kõrvaldamiseks mööda lühimat teed garažeerimis- ja
remondikohani ning pärast rikete või puuduste kõrvaldamist mööda lühimat teed
ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab juhil kaasas olema kontrollkaart;
4) «omal jõul sõitmiseks kõlbmatu» – sõidukil on vähemalt üks eriti
ohtlik rike või puudus. Pärast rikete või puuduste kõrvaldamist tuleb sõiduk
esitada korduvülevaatusele, milleks on lubatud sõita mööda lühimat teed
ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab juhil kaasas olema kontrollkaart.
§ 11. Ülevaatuse tulemuste vormistamine
(1) Sõiduki registreerimiseelse ülevaatuse kohta peab ARK büroo
koostama ja väljastama registreerimiseelse ülevaatuse akti.
Sõiduki, millel pärast esmakordset kasutuselevõttu ei ole veel
saabunud § 6 lõike 2 punkti 1 kohane korralise ülevaatuse tähtaeg, registreerimisel
peab ARK büroo tegema registreerimistunnistusele sissekande järgmise korralise
ülevaatuse kuu ja aasta kohta, mille kinnitab allkirja ja pitseriga.
(2) Sõiduki korralise ja erakorralise ülevaatuse kohta peab
ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –kontrollkaardi, millel on otsus
«Tehniliselt korras». Ülevaataja peab sõiduki registreerimistunnistusele tegema
sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja kontrollkaardi numbri kohta ning
kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile – kontrollkaardi, millel on üks
järgmistest otsustest:
a) « esitada korduvülevaatusele» vastavalt § 10 punktile 3. Ülevaataja
peab sõiduki registreerimistunnistusele tegema sissekande «Korduv» koos
ülevaatuse teostamise kuupäevaga ning kinnitama selle allkirja ja pitseriga;
b) «omal jõul sõitmiseks kõlbmatu » vastavalt § 10 punktile 4.
Ülevaataja peab sõiduki registreerimistunnistusele tegema sissekande
«Sõidukõlbmatu» koos ülevaatuse teostamise kuupäevaga ning kinnitama selle
allkirja ja pitseriga;
3) sõidukile, mille ülevaatus katkestati – kontrollkaardi, millel on
otsus «Ülevaatus katkestatud».
(3) Sõiduki rahvusvahelise ülevaatuse kohta peab ülevaataja
väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –kontrollkaardi, lisas 9 toodud
tehnoülevaatuse rahvusvahelise tunnistuse (või pikendama seda), tegema sõiduki
registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja
väljastatud tunnistuse numbri kohta ning kinnitama sissekande allkirja ja
pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile –kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(4) ADR-sõiduki ülevaatuse kohta peab ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –kontrollkaardi, sõiduki ohtlike veoste
autoveole lubamise tunnistuse (või pikendama seda), tegema sõiduki
registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja
väljastatud tunnistuse numbri kohta ning kinnitama sissekande allkirja ja
pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile –kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(5) S-auto või EURO3-auto ja nende haagise ülevaatuse kohta peab
ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –kontrollkaardi, lisades 10, 11, 12 ja
13 toodud vormi kohased tunnistused, tegema sõiduki registreerimistunnistusele
sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja väljastatud tunnistuse numbri
kohta ning kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile –kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(6) Takso, õppe-, eksami- ja alarmsõiduki ülevaatuse kohta peab
ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile – kontrollkaardi, tegema sõiduki
registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja sõiduki
otstarbe osas vastava märke (takso, õppesõiduk, eksamisõiduk, alarmsõiduk) ning
kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile – kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(7) Rahvusvahelisel, S-auto või EURO3-auto ja nende haagise,
ADR-sõiduki ülevaatusel väljastatava tunnistuse kaotamise korral väljastatakse
duplikaattunnistus mis tahes vastavat eriliigilist ülevaatust teostavas
ülevaatuspunktis.
(8) Sõiduki registreerimistunnistuse vahetamisel peab ARK büroo
kandma uue registreerimistunnistuse lahtrisse «Tehnoülevaatused» eelmisel
registreerimistunnistusel oleva viimase kehtiva märkuse sõiduki ülevaatuse
kohta ja kinnitama selle allkirjaga.
[RTL 2005, 30, 418 - jõust.
18.03.2005]
§ 12. Varasema õigusakti kehtetuks tunnistamine
Teede- ja sideministri 27. märtsi 2001. a määrus nr 26
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» (RTL 2001,
46, 656; 123, 1780; 2002, 135, 1985) tunnistatakse kehtetuks.
§ 13. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 2004. aasta 1. oktoobril.
1 EL nõukogu direktiivi 96/96/EÜ vigade parandus (EÜT L 49,
25.02.1999, lk 46); EL komisjoni direktiiv 1999/52/EÜ (EÜT L 142, 05.06.1999,
lk 26–28); EL komisjoni direktiiv 2001/9/EÜ (EÜT L 48, 17.02.2001, lk 18–19);
EL komisjoni direktiiv 2001/11/EÜ (EÜT L 48, 17.02.2001, lk 20–21); EL
komisjoni direktiiv 2003/27/EÜ (ELT L 90, 08.04.2003, lk 41–44).
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust.
07.11.2004]
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 1
|
KONTROLLIMISELE KUULUVATE SÕIDUKITE GRUPID
Grupp 1. Mootorsõidukid sõitjate veoks, milles on üle üheksa istekoha
(sh juhi koht) – (M2 ja M3 kategooria). Grupp hõlmab ka
trolle
Grupp 2. Mootorsõidukid veoste veoks, mille täismass on üle 3500 kg – (N2 ja
N3 kategooria)
Grupp 3. Haagised täismassiga üle 3500 kg – (O 3
ja O4 kategooria)
Grupp 4. Taksod
Grupp 5. Mootorsõidukid veoste veoks, mille täismass ei ületa 3500 kg (N1 kategooria)
Grupp 6. Mootorsõidukid sõitjate veoks, milles ei ole üle üheksa
istekoha (sh juhi koht) – (M1 kategooria)
Grupp 7. Mootorrattad – (L3, L4, L 5
ja L7 kategooria)
Grupp 8. Haagised täismassiga mitte üle 3500 kg (O 1 ja
O2 kategooria)
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 2
|
NÕUDED ÜLEVAATUSPUNKTILE
1. Ülevaatuspunktis peavad olema vähemalt järgmised ruumid:
ülevaatuse ruum, kliendiruum koos ülevaatuse tulemuste vormistamise kohaga,
riietusruum ja pesuruum töötajatele ning WC.
2. Ülevaatuse ruum peab olema läbisõidetav ja selle mõõdud
peavad olema vähemalt järgmised:
2.1. pikkus:
2.1.1. M1, M2 (sõltuvalt ülevaatuspunkti sisseseadest), N1,
O1, O 2 ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 14 m;
2.1.2. kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 22,0 m;
2.2. ukseavade laius – 3,0 m;
2.3. ukseavade kõrgus:
2.3.1. M1, M2 (sõltuvalt ülevaatuspunkti sisseseadest), N1,
O 1, O2 ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 2,5 m;
2.3.2. kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 4,2 m.
3. Ülevaatuse ruumis peab olema tähistatud ala sõiduki
ülevaatusele esitanud isikutele, et võimaldada neil ohutult jälgida ülevaatuse
teostamist. Ülevaatuspunkti ruumide määrduvad pinnad (põrand, vaatluskanal jm)
peavad olema kaetud kergesti puhastatavate materjalidega.
4. Ülevaatuspunkti ruumid peavad vastama «Töötervishoiu ja
tööohutuse seaduse» (RT I 1999, 60, 616; 2000, 55, 362; 2001, 17, 78; 2002, 47,
297; 63, 387; 2003, 20, 120; 2004, 54, 389) nõuetele ja esmased
tulekustutusvahendid siseministri kehtestatud nõuetele.
5. Ülevaatuspunkti territoorium peab võimaldama ülevaatuse kõigi
vajalike kontrolloperatsioonide teostamist. Juurdepääs ülevaatuspunktile peab
olema vaba ning ei tohi tekitada takistusi ülevaatusele saabujatele ja sealt
lahkujatele.
6. Ülevaatuspunktil peavad olema, sõltuvalt ülevaadatavatest
sõidukitest, tähistatud parkimisplatsid vähemalt viiele ülevaatusele saabunud
sõiduautole ja kolmele veoautole, bussile või autorongile ning kahele
ülevaatuse läbinud sõiduautole ja kahele veoautole, bussile või autorongile.
7. Ülevaatuspunkti sisseseade peab võimaldama ülevaatusel
nõutavate kontrolloperatsioonide teostamist vastavalt ettenähtud tehnoloogiale.
8. Kohustuslikud on järgmised mõõteseadmed ja vahendid:
8.1. vaatluskanal või küllaldase tõstevõimega tõstuk sõidukitele
koos tõstukiga sõiduki telje koormusest vabastamiseks;
8.2. lõtkutester (sõiduki ratta/telje raputaja);
8.3. sõiduki rataste pidurdusjõudude kontrollimise rullstend
koos telje kaalu anduritega ning protsessori ja printeriga;
8.4. 4-komponendiline gaasianalüsaator (võimeline mõõtma
heitgaasides CH, CO, CO2 ja O2 sisaldust), koos
protsessori ja printeriga. Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui tehnoülevaatust
teostatakse ainult elektri jõul liikuvatele sõidukitele;
8.5. suitsususe mõõtur (kiirguse neeldumise põhimõttel)
diiselmootorite heitgaasides suitsususe neeldumisteguri määramiseks koos
protsessori ja printeriga. Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui tehnoülevaatust
teostatakse ainult elektri jõul liikuvatele sõidukitele;
8.6. seade esilaternate reguleerituse ja valgustugevuse
kontrollimiseks;
8.7. [kehtetu]
8.8. valguse neeldumise mõõdik (mõõtepiirkond 100–50%);
8.9. müramõõdik (mõõtepiirkond 40–120 dB).
Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui ülevaatust teostatakse ainult elektri jõul
liikuvatele sõidukitele;
8.10. rismus koos indikaatorkellaga;
8.11. [kehtetu]
8.12. [kehtetu]
8.13. manomeeter;
8.14. mõõdulint (vähemalt 10 m ja 20 m, sõltuvalt kontrollitavate sõidukite
grupist);
8.15. mõõtjoonlaud (metallist);
8.16. nihik;
8.17. stopper;
8.18. vasar (250
g, varre pikkus vähemalt 500 mm);
8.19. kang (pikkusega vähemalt 500 mm);
8.20. ultraviolettlamp;
8.21. kandelamp;
8.22. luup (suurendus 2–5×);
8.23. personaalarvuti, mida on võimalik kasutada ARK
arvutiprogrammidega;
8.24. meger, kui ülevaatust teostatakse
elektri jõul liikuvatele sõidukitele.
9. Ülevaatajate tööriietel peab olema ülevaatust teostava firma
nimi või logo.
[RTL 2005, 30, 418 - jõust.
18.03.2005]
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 3
|
NÕUDED ÜLEVAATAJALE
1. Ülevaataja peab omama kõrg-, keskeri- või kutsekeskharidust
auto või auto ja traktori erialal, v.a trolli ülevaataja, kes peab omama
tehnikaalast kõrg- või keskeriharidust.
2. Ülevaataja peab olema töötanud auto või auto ja traktori
erialal vähemalt kolm aastat.
3. Ülevaataja peab olema läbinud ARK poolt korraldatud
ettevalmistuskursuse ja sooritanud vastavad eksamid.
4. Ülevaataja peab oskama kasutada kõiki määruse lisas 2 toodud
seadmeid ja vahendeid sõiduki tehnoseisundi kontrollimiseks ja sooritama ARK
poolt määratud praktika ülevaatuspunktis, mille järel ARK väljastab temale
ülevaataja tunnistuse ja pitseri.
5. Ülevaatajal peavad olema juhiload vastavas ülevaatuspunktis
ülevaadatavate sõidukite juhtimiseks.
6. Ülevaataja peab osalema ARK poolt korraldatavatel täienduskursustel
ja sooritama vastava eksami.
7. Trollide ülevaataja peab omama piisavat elektriohutuse alast
ettevalmistust.
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 4
|
ÜLEVAATUSPUNKTI PASSILE KANTAVAD ANDMED
1. Ülevaatuspunkti omaniku (äriühingu), esindaja:
1.1. nimi;
1.2. aadress;
1.3. telefon(-id);
1.4. faks;
1.5. elektronposti aadress;
1.6. ülevaatuspunkti:
a) aadress,
b) juhataja nimi,
c) juhataja telefon.
2. Koostööleping:
2.1. number;
2.2. sõlmimise kuupäev.
3. Ülevaatajad:
3.1. ees- ja perekonnanimi;
3.2. tunnistuse number.
4. Ülevaatuspunkti ruumid:
4.1. nõutavate ruumide olemasolu;
4.2. ülevaatusruumi pikkus;
4.3. ülevaatusruumi laius;
4.4. uste laius;
4.5. uste kõrgus;
4.6. kanali pikkus;
4.7. kanali laius;
4.8. kanali sügavus;
4.9. sõiduki tõstuki tüüp;
4.10. sõiduki tõstuki tõstevõime;
4.11. tähistatud klienditsooni olemasolu.
5. Abiseadmed:
5.1. kohtventilatsiooni olemasolu;
5.2. üldventilatsiooni olemasolu;
5.3. sõiduki telje koormusest vabastamise tõstuki ajamitüüp.
6. Ülevaatuspunkti ümbrus:
6.1. kontrollringi olemasolu;
6.2. tähistatud parkimiskohtade arv ülevaatusele saabunud sõidukitele;
6.3. tähistatud parkimiskohtade arv ülevaatuse läbinud sõidukitele.
7. Kohustuslikud kontroll- ja mõõteriistad:
7.1. nimetus;
7.2. mark;
7.3. mudel;
7.4. taatlemise/kalibreerimise kuupäev.
8. Teabetahvlid ja teeviidad:
8.1. teabetahvlite informatiivsus;
8.2. teeviitade informatiivsus.
9. Kohustuslike informatsiooni- ja normdokumentide ning
õigusaktide olemasolu:
9.1. Liiklusseadus;
9.2. Liikluseeskiri;
9.3. Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad
nõuded;
9.4. Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri;
9.5. Eritalituse sõidukite loetelu, nende tähistamise ja liiklemise kord;
9.6. Mootorsõidukite ja selle haagiste registreerimise eeskiri;
9.7. Mootorsõidukite ja nende haagiste registreerimismärkide standard;
9.8. Ohtlike veoste autoveo eeskiri;
9.9. Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskiri;
9.10. Mootorsõidukijuhi eksamineerimise ja juhtimisõiguse andmise eeskiri;
9.11. Mootorsõidukijuhi ettevalmistamise eeskiri;
9.12. Direktiiv 96/96/EÜ ja selle parandusdirektiivid;
9.13. ARK teenuste riigilõivud;
9.14. ülevaatuspunkti teenuste hinnad;
9.15. ülevaatuspunkti lahtioleku ajad.
10. Sõidukite andmeteatmike olemasolu:
10.1. sõiduki kasutamis- või remondijuhendi nimetus;
10.2. sõiduki kasutamis- või remondijuhendi väljaandmise aasta.
11. Sõidukite kategooriad ja eriliigilised ülevaatused:
11.1. sõidukite kategooriate loetelu, millele ülevaatuspunktis tehakse
ülevaatus;
11.2. lubatavate eriliigiliste ülevaatuste loetelu.
12. Passi koostaja(-te) märkused ja ettepanekud lepingute sõlmimise
või pikendamise kohta.
13. Passi koostanud isik(-ud):
13.1. ametikoht;
13.2. ees- ja perekonnanimi;
13.3. allkiri (allkirjad);
13.4. kuupäev.
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 5
|
KOHUSTUSLIKULE KONTROLLIMISELE KUULUVATE
TÄIENDAVATE OSADE, SEADMETE, SÕLMEDE JA VARUSTUSE LOETELU
Kontrollimise käigus saadud tulemused peavad olema, niipalju kui
ilma sõiduki osi demonteerimata on visuaalsel vaatlusel või mõõtmisega võimalik
kontrollida, vastavuses sõidukile ja selle varustusele kehtestatud nõuetega.
Sõidukid grupist 1
|
Sõidukid gruppidest 4, 5 ja 6
|
1. Väljapääsud
|
1. Esmaabivahendid
|
2. Küttesüsteem
|
2. Tõkiskingad
|
3. Ventilatsioonisüsteem
|
3. Tulekustuti
|
4. Istmete paigaldus ja kinnitus
|
4. Kasutamistõkis
|
5. Sisevalgustus
|
|
Sõidukid grupist 7
|
1. PIDURISÜSTEEM
|
1.1. Mehhaaniline seisund
|
1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid
|
1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik
|
1.1.3. Piduri peasilinder
|
1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral)
|
1.1.5. Elastsed pidurivoolikud
|
1.1.6. Piduri hõõrdkatted
|
1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad
|
1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
|
1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral)
|
1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator
(kui on ette nähtud)
|
1.2. Sõidupidur
|
1.2.1. Toimimine
|
1.3. Seisupidur
|
1.3.1. Toimimine
|
1.4. Mitteblokeeruvad pidurid –
ABS (kui on paigaldatud)
|
2. ROOLISEADE
|
2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed
|
2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel)
|
2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites)
|
3. NÄHTAVUS
|
3.1. Vaateväli
|
3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund
|
3.3. Tahavaatepeeglid
|
3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil)
|
4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM
|
4.1. Kaug- ja lähituled
|
4.1.1. Seisund ja toimimine
|
4.1.2. Reguleeritus
|
4.1.3. Lülitid
|
4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja
optiline tõhusus
|
4.2.1. Tagumine ääretuli
|
4.2.2. Pidurituli (-tuled)
|
4.2.3. Suunatuled
|
4.2.5. Udutuled
|
4.2.6. Numbrituli
|
4.2.7. Tagumine helkur
|
4.2.8. Märgutuled
|
5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
|
5.1. Teljed
|
5.2. Veljed ja rehvid
|
5.3. Vedrustus
|
6. RAAM VÕI ŠASSII
|
6.1. Raami kinnitused
|
6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark)
|
6.3. Heitgaasitorustik ja summuti
|
6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud)
|
6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud),
külghaagise ühendused
|
7. MUU VARUSTUS
|
7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed
|
7.2. Aku paigaldus
|
7.3. Helisignaal
|
8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
|
8.1. Registreerimismärk
|
8.2. Tehasetähis/VIN-kood
|
Sõidukid grupist 8
|
1. PIDURISÜSTEEM (ainult O2-kategooria
haagisel)
|
1.1. Mehhaaniline seisund
|
1.1.1. Piduri peasilinder
|
1.1.2. Jäigad piduritorud
|
1.1.3. Elastsed pidurivoolikud
|
1.1.4. Piduri hõõrdkatted
|
1.1.5. Piduritrumlid, pidurikettad
|
1.1.6. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik
|
1.1.7. Piduri tööseadmed, töösilindrid
|
1.2. Inertspidur
|
1.2.1. Toimimine
|
1.3. Seisupidur
|
1.3.1. Toimimine
|
2. TULED, HELKURID JA ELEKTRIJUHTMESTIK
|
2.2. Valgustusseadmete seisund ja toimimine, värvus ja
optiline tõhusus
|
2.2.1. Tagumised ja külgmised ääretuled
|
2.2.2. Pidurituled
|
2.2.3. Suunatuled
|
2.2.4. Tagurdustuled
|
2.2.5. Udutuled
|
2.2.6. Numbrituli
|
2.2.7. Eesmised, külgmised ja tagumised helkurid
|
3. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS
|
3.1. Teljed
|
3.2. Veljed ja rehvid
|
3.3. Vedrustus
|
4. ŠASSII JA KERE
|
4.1. Šassii või raam ja selle kinnitused
|
4.1.1. Üldine seisund
|
4.1.2. Varuratta kandur
|
4.1.3. Haakeseadme ohutus (sh kaitsetrossid, -ketid)
|
4.2. Kere või veokast
|
4.2.1. Kere või veokasti seisund
|
4.2.2. Uksed ja lukud, veokasti luukide sulgurid
|
5. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE
|
5.1. Registreerimismärk
|
5.2. Tehasetähis/VIN-kood
|
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 6
|
REGISTREERIMISEELSEL ÜLEVAATUSEL
KOHUSTUSLIKULT KONTROLLITAVAD DOKUMENDID JA TEOSTATAVAD TÖÖD
1. Registreerimistunnistus (kasutatud sõidukil)
2. Identifitseerimine (VIN-kood, andmesilt ja
tüübikinnituse number)
3. Rehvid
4. Klaasid
5. Valgustusseadmed
6. Paigaldatud lisaseadmed
7. Katsesõit kontrollringil (vajadusel)
8. Helisignaal ja vilkurid (alarmsõidukil)
9. Sõiduki komplektsus
10. Deformatsioonide olemasolu
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 7
|
KONTROLLKAARDILE KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. Mark, kaubanduslik nimi
4. VIN-kood (tehasetähis)
5. Esmase registreerimise aeg
6. Registreerimismärk
7. Registreerimistunnistuse number
8. Mootori tüüp (vajadusel)
9. Läbisõit (km)
10. Kategooria
11. Ülevaatuse aeg
12. Ülevaatuspunkti nimi
13. Seadmetega kontrollitud mõõtmistulemused:
13.1. Heitmed
13.2. Pidurid
14. Rikete arv (VO, OV, EOV)
15. Riketest tulenevad piirangud
16. Rikete kirjeldus
17. Ülevaatuse liik
18. Otsus (Tehniliselt korras, esitada korduvülevaatusele, omal
jõul sõitmiseks kõlbmatu, ülevaatus katkestatud)
19. Kehtivuse tähtaeg
20. Tehnoülevaatuse tulemuse otsustaja
21. Tunnistuse number
22. Pitser
23. Allkiri
24. Kuupäev
25. Kellaaeg
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määruse nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 8
|
REGISTREERIMISEELSE ÜLEVAATUSE AKTILE
KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. VIN-kood
4. Kategooria
5. Mark
6. Tüüp
7. Kaubanduslik nimi
8. Esmane registreerimine
9. Kere tüüp
10. Uste arv
11. Värvus
12. Mootori tüüp
13. Töömaht cm3
14. Võimsus kW
15. Pikkus mm
16. Laius mm
17. Kõrgus mm
18. Istekohtade arv koos juhiga
19. Seisukohti
20. Telgi kokku
21. Veotelgi
22. Telgede vahe mm
23. Tühimass
24. Täismass
25. Registrimass
26. Lubatud teljekoormus 1. teljel
27. Lubatud teljekoormus 2. teljel
28. Lubatud teljekoormus 3. teljel
29. Lubatud teljekoormus 4. teljel
30. Registri teljekoormus 1. teljel
31. Registri teljekoormus 2. teljel
32. Registri teljekoormus 3. teljel
33. Registri teljekoormus 4. teljel
34. Kandevõime
35. Koormus haakeseadmele
36. Piduriteta haagise suurim mass
37. Piduritega haagise suurim mass
38. Kiiruse piirang
39. Rehvid 1. teljel
40. Rehvid 2. teljel
41. Rehvid 3. teljel
42. Rehvid 4. teljel
43. Tüübikinnituse number
44. Tüübikood
45. Mudelikood
46. Alusdokumendid
47. Tüübivastavuse tunnistus
48. Päritoluriik
49. Märkused
50. Kuupäev
51. Büroo
52. Otsus
53. Allkiri
54. Pitser
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 9
|
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 10
|
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 11
|
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 12
|
|
Majandus- ja
kommunikatsiooniministri 10. augusti 2004. a määrusele nr 170
«Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri»
lisa 13
|
Õiend
Lisatud § 6 lõikest 2 puuduolev sõnastus.