Teksti suurus:

Nõuded universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavatele juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele

Tagasi õigusakti juurde

Legend:
PunaneKustutatud
RohelineLisatud

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:02.10.2015
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:23.01.2022
Avaldamismärge:RT I, 29.09.2015, 2

Määrus kehtestatakse «Postiseaduse» § 7 lõike 7 alusel.

§ 1.   Määruse reguleerimisala

  Määrusega kehtestatakse nõuded:
  1) universaalse postiteenuse juurdepääsupunktidele;
  2) universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavate juurdepääsupunktide paiknemisele.

§ 2.   Üldnõuded juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele

  (1) Juurdepääsupunkt peab kandma universaalse postiteenuse osutaja logo.

  (2) Juurdepääsupunkt peab asuma kohas, millele postiteenuse kasutajal on takistamatu juurdepääs.

  (21) Juurdepääsupunktiks võib olla ka kindla graafiku alusel liikuv juurdepääsupunkt (buss, auto jm), millest on eelnevalt postiteenuse kasutajat teavitatud.

[RTL 2007, 48, 863 - jõust. 22.06.2007]

  (3) Universaalse postiteenuse osutaja peab juurdepääsupunkti paigutamisel võtma arvesse:
  1) haldusüksuste piire;
  2) haldusüksuste väljakujunenud keskuste paiknemist;
  3) postiteenuse kasutajate elu- või asukohti;
  4) ühistranspordiliinide kulgemist.

  (4) Uue juurdepääsupunkti loomisel või olemasoleva juurdepääsupunkti asukoha muutmisel peab universaalse postiteenuse osutaja arvestama puuetega inimeste erivajadustega ja võimaldama neile ligipääsu juurdepääsupunktile.

  (5) Juurdepääsupunktide paiknemise alase teabe teeb universaalse postiteenuse osutaja kättesaadavaks oma veebilehel.

§ 3.   Nõuded postkontorile

  (1) Postkontori sissepääsu juures peab olema informatsioon postkontori lahtioleku aja kohta. Postkontori lahtioleku aja määrab universaalse postiteenuse osutaja lähtudes tegevusloa tingimustest.

  (2) Postkontori ruumides peavad olema loodud vajalikud tingimused postiteenuste osutamiseks, sealhulgas postisaadetiste kogumiseks ja kättetoimetamiseks.

  (3) Postkontori ruumides peavad olema paberkandjal kättesaadavad postiteenuse osutamise tüüptingimused ning teave postkontoris osutatavate postiteenuste, nende osutamise tingimuste, kvaliteedi ja hinna kohta.

  (4) Universaalset postiteenust osutav postkontor peab olema avatud vähemalt 5 päeval nädalas ja 2 tundi päevas. Postkontori kõige varasem avamise kellaaeg on 8.00 ja kõige hilisem avamise kellaaeg 18.00.

§ 4.   Nõuded kirjakastile

  (1) Kirjakastil peab olema üheselt mõistetav informatsioon selle tühjendamise aegade kohta. Kirjakasti tühjendamise aja määrab universaalse postiteenuse osutaja lähtudes tegevusloa tingimustest.

  (2) Kirjakasti ehitus ja paigutus peavad tagama postisaadetise säilimise.

  (3) Kirjakasti asetus ja kasutamine ei tohi põhjustada ohtu liiklusele, takistada märkimisväärselt teehooldust või maa-ala üldist kasutamist.

§ 5.   Nõuded postkontori paiknemisele

  (1) Iga valla territooriumil peab olema vähemalt üks universaalset postiteenust osutav postkontor. Igasse valda, mille püsielanike arv ületab 2500 inimest, paigutatakse täiendavalt üks või enam universaalset postiteenust osutavat postkontorit.

  (2) Iga linna territooriumil peab olema vähemalt üks universaalset postiteenust osutav postkontor. Rohkem kui 20 000 püsielanikuga linnas tuleb iga järgneva kuni 20 000 püsielaniku kohta paigutada üks täiendav postkontor.

  (3) Valla püsielanike arvestus ei hõlma vallasisest linna. Vallasisesele linnale kohaldatakse lõikes 2 linna kohta sätestatud nõudeid.

  (4) Maapiirkonnas postkontorist kaugemal kui 5 km elavale või asuvale postiteenuse kasutajale tuleb tagada universaalse postiteenuse osutamine tema elu- või asukohas. Kasutaja elu- või asukoha kaugust postkontorist mõõdetakse mööda avalikult kasutatavaid teid. Maapiirkonnaks on küla, aleviku ja alevi territoorium.

  (5) Universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavad ruumid loetakse üheks postkontoriks, kui need asuvad teineteisele lähemal kui 500 m. Kaugust mõõdetakse mööda avalikult kasutatavaid teid.

§ 6.   Nõuded kirjakasti paiknemisele

  (1) Kirjakast paigutatakse postiteenuse kasutajale ööpäev läbi ligipääsetavasse kohta.

  (2) Kirjakastide paiknemine peab vastama järgmistele tingimustele:
  1) igas linnas ja vallas peab olema vähemalt kaks kirjakasti;
  2) linnas asuvast või elavast postiteenuse kasutajast ei või kirjakasti keskmine kaugus olla rohkem kui 3 kilomeetrit;

[RT I, 29.09.2015, 1 - jõust. 02.10.2015]
  3) vallas asuvast või elavast postiteenuse kasutajast ei või kirjakast asuda kaugemal kui 5 kilomeetrit.

[RT I, 29.09.2015, 1 - jõust. 02.10.2015]

  (3) Lõikes 2 linna kohta sätestatud nõudeid kohaldatakse ka vallasisesele linnale.

  (4) Lõike 2 punktis 3 sätestatut ei kohaldata juhul, kui vallas asuvas külas on olemas kirjakast või puuduvad püsielanikud.

§ 7.   Üleminekusätted
[Kehtetu – RTL 2007, 48, 863 - jõust. 22.06.2007]

§ 8.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub üldises korras, välja arvatud § 5 lõige 4, mis jõustub 2007. aasta 1. juulil.

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:24.01.2022
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT I, 21.01.2022, 14

Määrus kehtestatakse «Postiseaduse» § 7 lõike 7 alusel.

§ 1.   Määruse reguleerimisala

  Määrusega kehtestatakse nõuded:
  1) universaalse postiteenuse juurdepääsupunktidele;
  2) universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavate juurdepääsupunktide paiknemisele.

§ 2.   Üldnõuded juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele

  (1) Juurdepääsupunkt peab kandma universaalse postiteenuse osutaja logo.

  (2) Juurdepääsupunkt peab asuma kohas, millele postiteenuse kasutajal on takistamatu juurdepääs.

  (21) Lisaks postiseaduse § 7 lõigetes 5 ja 6 sätestatule on juurdepääsupunktiks:
  1) kindla ajagraafiku alusel liikuv vahend (edaspidi liikuv juurdepääsupunkt);
  2) postiteenuse osutamist võimaldav püsiva asukohaga automatiseeritud vahend (edaspidi automatiseeritud juurdepääsupunkt);
  3) tellitav vahend, mis osutab universaalset postiteenust postiteenuse kasutaja elu- või asukohas (edaspidi tellitav juurdepääsupunkt).

[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (3) Universaalse postiteenuse osutaja peab juurdepääsupunkti paigutamisel võtma arvesse:
  1) haldusüksuste piire;
  2) haldusüksuste väljakujunenud keskuste paiknemist;
  3) postiteenuse kasutajate elu- või asukohti;
  4) ühistranspordiliinide kulgemist;
  5) kohaliku omavalitsuse üksuse ettepanekuid.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (4) Uue juurdepääsupunkti loomisel või olemasoleva juurdepääsupunkti asukoha muutmisel peab universaalse postiteenuse osutaja arvestama inimeste erivajadustega ja võimaldama neile ligipääsu juurdepääsupunktile.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (5) Universaalse postiteenuse osutaja tagab oma veebilehel ning e-posti ja telefoni teel vähemalt järgmise teabe kättesaadavuse:
  1) juurdepääsupunktide paiknemine ja teenindusajad;
  2) tellitava juurdepääsupunkti tellimise alane teave;
  3) teave juurdepääsupunkti kaudu osutatavate postiteenuste, nende osutamise tingimuste, kvaliteedi ja hinna kohta.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (6) Lähimast universaalset postiteenust osutavast juurdepääsupunktist kaugemal kui 5 kilomeetrit elavale või asuvale postiteenuse kasutajale tuleb tagada soovitud universaalse postiteenuse kasutamise võimalus lisatasuta tellitava juurdepääsupunkti kaudu kõigil tööpäevadel. Kasutaja elu- või asukoha kaugust juurdepääsupunktist mõõdetakse mööda avalikult kasutatavaid teid.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (7) Kui lähim universaalset postiteenust osutav juurdepääsupunkt, mis asub postiteenuse kasutaja elu- või asukohast mitte kaugemal kui 5 kilomeetrit, ei ole avatud tööpäeval, mil postiteenuse kasutaja soovib universaalset postiteenust kasutada, saab postiteenuse kasutaja vastavat teenust kasutada lisatasuta tellitava juurdepääsu punkti kaudu, teavitades oma soovist universaalse postiteenuse osutajat vähemalt kaks tööpäeva ette.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (8) Täpsustatud nõuded selle kohta, kuidas on juurdepääsupunktide ja nende paiknemise kaudu tagatud universaalse postiteenuse kättesaadavus ja kvaliteet, on kehtestatud käesoleva määruse lisas „Nõuded juurdepääsupunktile universaalse postiteenuse kättesaadavuse ja kvaliteedi tagamiseks”.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

§ 3.   Nõuded postkontorile ja liikuvale juurdepääsupunktile
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (1) Postkontori sissepääsul ja liikuva juurdepääsupunkti peatuskohas peab olema teave vastava juurdepääsupunkti lahtioleku aja kohta.

  (2) Postkontoris ja liikuvas juurdepääsupunktis peavad olema paberkandjal kättesaadavad postiteenuse osutamise tüüptingimused ning teave juurdepääsupunktis osutatavate postiteenuste, nende osutamise tingimuste, kvaliteedi ja hinna kohta.

  (3) Postkontor ja liikuv juurdepääsupunkt peab olema avatud vähemalt kahel päeval nädalas, kokku vähemalt 10 tundi nädalas. Liikuva juurdepääsupunkti puhul arvestatakse lahtioleku ajana aega, mil liikuv juurdepääsupunkt on avatud teenuse osutamiseks graafiku alusel konkreetses kohas.

  (4) Igas maakonnas peab olema vähemalt üks postkontor, mis on avatud vähemalt viiel päeval nädalas, kokku vähemalt 25 tundi nädalas.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

§ 4.   Nõuded kirjakastile

  (1) Kirjakast paigutatakse postiteenuse kasutajale ööpäev läbi ligipääsetavasse kohta. Kirjakastil peab olema teave selle tühjendamise aegade kohta.
[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

  (2) Kirjakasti ehitus ja paigutus peavad tagama postisaadetise säilimise.

  (3) Kirjakasti asetus ja kasutamine ei tohi põhjustada ohtu liiklusele, takistada märkimisväärselt teehooldust või maa-ala üldist kasutamist.

§ 5.   Nõuded postkontori paiknemisele
[Kehtetu - RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

§ 51.   Nõuded automatiseeritud juurdepääsupunktile

  (1) Automatiseeritud juurdepääsupunkt peab olema avatud ööpäevaringselt, välja arvatud juhul, kui see asub hoones, või kui esineb rike või vajadus teostada hooldustöid, millisel juhul tagatakse universaalse postiteenuse osutamine muu juurdepääsupunkti kaudu.

  (2) Automatiseeritud juurdepääsupunktil peab olema märgitud telefoninumber, millele saab küsimuste ja rikete korral helistada tööpäeval ajavahemikus kella 8.00-st kuni 17.00-ni. Kõne eest ei või postiteenuse osutaja võtta lisatasu.

[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

§ 52.   Nõuded tellitavale juurdepääsupunktile

  (1) Tellitav juurdepääsupunkt peab võimaldama kasutada kõiki universaalse postiteenuse hulka kuuluvaid postiteenuseid.

  (2) Tellitavat juurdepääsupunkti peab olema võimalik lisatasuta tellida universaalse postiteenuse osutaja veebilehe, e-posti ja telefoni teel kõigil tööpäevadel.

  (3) Tellimuse täitmise aeg on kokkuleppeline universaalse postiteenuse osutaja ja kasutaja vahel ning toimub ajavahemikus kella 8.00-st kuni 17.00-ni.

  (4) Tellimuse täitmine tuleb teostada tellimuse esitamisele järgneva kahe tööpäeva jooksul, välja arvatud juhul, kui pooled on kokku leppinud teisiti.

[RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

§ 6.   Nõuded kirjakasti paiknemisele
[Kehtetu - RT I, 21.01.2022, 3 - jõust. 24.01.2022]

§ 7.   Üleminekusätted
[Kehtetu – RTL 2007, 48, 863 - jõust. 22.06.2007]

§ 8.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub üldises korras, välja arvatud § 5 lõige 4, mis jõustub 2007. aasta 1. juulil.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json