Määrus kehtestatakse «Põhikooli-
ja gümnaasiumiseaduse» § 422 lõike 3 ja §
423 lõike 2, «Kutseõppeasutuse
seaduse» § 272 lõike 3 ja § 273
lõike 2 ning «Koolieelse
lasteasutuse seaduse» § 242 lõike 3 ja § 243
lõike 2 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse koolieelse lasteasutuse, põhikooli ja
gümnaasiumi ning kutseõppeasutuse nõustamise tingimused ja kord
sisehindamise küsimustes.
§ 2. Nõustamise teostajad
(1) Nõustamist sisehindamise küsimustes (edaspidi nõustamine)
teostab Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus (edaspidi REKK).
(2) Nõustamise läbiviija (edaspidi nõunik)
ülesanded on järgmised:
1) analüüsida õppeasutuse
sisehindamist;
2) anda sisehindamisest tagasisidet õppeasutuse
direktorile (juhatajale) ja pidajale;
3) nõustada õppeasutuse
direktorit (juhatajat) ja pidajat sisehindamise valdkonnas.
§ 3. Nõustamise kord
(1) Nõustamist teostatakse õppeasutuse direktori (juhataja) kirjaliku
taotluse alusel peale õppeasutuse sisehindamise aruande (edaspidi aruanne)
esitamist REKKile.
(2) Taotluse esitab õppeasutuse direktor (juhataja) REKKile hiljemalt
jooksva õppeaasta 1. märtsiks vähemalt üks kord kolme õppeaasta jooksul,
kui nõunik ei ole määranud pikemat tähtaega.
(3) Nõunik määrab õppeasutuse sisehindamise aruande esitamise tähtaja
ning teavitab sellest õppeasutuse direktorit (juhatajat) hiljemalt
jooksva õppeaasta 31. maiks.
(4) Nõunikule esitatava aruande koostamisel lähtub koolieelne
lasteasutus käesoleva määruse lisas 1, põhikool ning gümnaasium lisas 2
ja kutseõppeasutus lisas 3 esitatud hindamiskriteeriumidest ning
õppeasutuse tegevusnäitajatest, mis on kättesaadavad Eesti Hariduse
Infosüsteemi kaudu.
(5) Tulenevalt käesoleva määruse lisades esitatud kriteeriumidest, Eesti
Hariduse Infosüsteemis avalikustatud tegevusnäitajatest ja õppeasutuse
tegevuse eesmärkidest koostab õppeasutus iga aruandeperioodi kohta
analüütilise aruande, kus tuuakse välja õppeasutuse sisehindamissüsteemi
lühikirjeldus ja hinnangud mõju kohta õppeasutuse tööle, õppeasutuse
tugevuste ja parendustegevuste kirjeldused.
(6) Nõunikule esitatava aruande maksimumpikkuseks on 20 lehekülge A4
formaadis.
(7) Aruanne kooskõlastatakse õppeasutuse hoolekoguga (nõukoguga) ja
õppeasutuse pidajaga. Nõunikule esitatavat aruannet tutvustatakse
eelnevalt õppeasutuse õppenõukogus (pedagoogilises nõukogus) ning
kinnitatakse õppeasutuse direktori (juhataja) poolt.
(8) Nõunik viib vajadusel läbi õppeasutuse külastuse, millest teavitab
õppeasutust hiljemalt ühe kuu jooksul sisehindamise aruande esitamisest.
Õppeasutuse külastus võib kesta kuni 5 tööpäeva.
(9) Nõunikul on õigus:
1) vestelda õppeasutuse hoolekogu
(nõukogu) liikmetega, õppeasutuse töötajatega, lastevanematega,
õpilastega (lastega), õppeasutuse asukohajärgse omavalitsuse ning
õppeasutuse pidaja esindajatega;
2) viia läbi küsitlusi;
3)
osaleda õppeasutuse õppenõukogu (pedagoogilise nõukogu), hoolekogu
(nõukogu) ja lastevanemate koosolekutel;
4) tutvuda õppeasutuse
dokumentatsiooniga;
5) tutvuda statistilise ja finantsaruandlusega;
6)
tutvuda õppeasutuse õpi- ja kasvukeskkonnaga;
7) teha
direktorile (juhatajale) ja õppeasutuse pidajale ettepanekuid
õppeasutuse tegevuse parendamiseks;
8) pikendada õppeasutuse
poolt nõustamise läbiviimiseks esitatava taotluse esitamise tähtaega.
§ 4. Nõustamise tulemuste esitamine
(1) Nõustamise tulemused vormistatakse kirjaliku tagasisidena (edaspidi tagasisidearuanne),
mille põhjal on õppeasutusel võimalik täiustada oma tegevust.
(2) Tagasisidearuandes tuuakse välja põhjalikult argumenteeritud
järeldused õppeasutuse sisehindamise adekvaatsuse ning tulemuslikkuse
kohta. Näidatakse ära, kas õppeasutuse poolt kavandatavad meetmed õppe-
ja kasvatustegevuse ning juhtimise tulemuslikkuse parendamiseks on
piisavad õpilaste (laste) ning õppeasutuse arenguks ja vajalike
juhtimisotsuste vastuvõtmiseks ning tehakse ettepanekud tegevuse
parendamiseks.
(3) Tagasisidearuandele kirjutavad alla kõik nõustamistegevuses osalenud
ametnikud.
(4) REKK edastab õppeasutusele ja tema pidajale tagasisidearuande
hiljemalt kaks kuud peale õppeasutuse aruande esitamist.
(5) Õppeasutuse direktor (juhataja) tutvustab tagasisidearuannet
õppeasutuse õppenõukogus (pedagoogilises nõukogus), hoolekogus
(nõukogus) ja õppeasutuse pidajale.
(6) REKK esitab analüütilise kokkuvõtte õppeasutuste õppe- ja
kasvatustegevuse ning juhtimise tulemuslikkusest Haridus- ja
Teadusministeeriumile iga õppeaasta 30. septembriks.
§ 5. Rakendussätted
Esimene taotlus nõustamiseks sisehindamise küsimustes esitatakse
õppeasutuse direktori (juhataja) poolt REKKile hiljemalt 2010. aasta 1.
märtsiks.
|
Kõrghariduse ja teaduse asekantsler
kantsleri ülesannetes
Kristjan HALLER
|
|
Haridus- ja teadusministri 4. augusti 2006. a määruse nr 23 «Kooli
ja koolieelse lasteasutuse nõustamise tingimused ja kord
sisehindamise küsimustes»
lisa 1
|
Koolieelse lasteasutuse hindamiskriteeriumid
1. EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE
|
1.1. Eestvedamine
|
1.2. Strateegiline juhtimine
|
2. PERSONALIJUHTIMINE
|
2.1. Personalivajaduse hindamine
|
2.2. Personali värbamine
|
2.3. Personali kaasamine ja toetamine
|
2.4. Personali arendamine
|
2.5. Personali hindamine ja motiveerimine
|
3. KOOSTÖÖ HUVIGRUPPIDEGA
|
3.1. Koostöö kavandamine
|
3.2. Huvigruppide kaasamine
|
3.3. Huvigruppidega koostöö hindamine
|
4. RESSURSSIDE JUHTIMINE
|
4.1. Eelarveliste ressursside juhtimine
|
4.2. Materiaal-tehnilise baasi arendamine
|
4.3. Inforessursside juhtimine
|
4.4. Säästlik majandamine ja keskkonnahoid
|
5. ÕPPE- JA KASVATUSPROTSESS
|
5.1. Lapse areng
|
5.2. Õppekava
|
5.3. Õppekorraldus ja -meetodid
|
5.4. Väärtused ja eetika
|
6. LAPSEGA SEOTUD TULEMUSED
|
6.1. Terviseedendus
|
6.2. Hariduslike erivajadustega lastega arvestamine
|
6.3. Huvitegevus
|
6.4. Lastega seotud statistika
|
6.5. Laste rahulolu
|
7. PERSONALIGA SEOTUD TULEMUSED
|
7.1. Personali saavutused
|
7.2. Täienduskoolitus
|
7.3. Personali rahulolu
|
7.4. Personaliga seotud statistika
|
8. HUVIGRUPPIDEGA SEOTUD TULEMUSED
|
8.1. Hoolekogu, lastevanemate jt huvigruppide aktiivsus
|
|
8.2. Avalikkussuhted
|
8.3. Kaasatus otsustamisse
|
8.4. Tagasiside ja rahulolu
|
9. ÕPPEASUTUSE NÄITAJAD
|
9.1. Laste ja õpetajate suhtarv
|
9.2. Lasteasutuse külastatavus ja rühma täituvus
|
9.3. Kasvukeskkond
|
9.4. Arvutitega varustatus
|
9.5. Eelarve
|
|
Haridus- ja teadusministri 4. augusti 2006. a määruse nr 23 «Kooli
ja koolieelse lasteasutuse nõustamise tingimused ja kord
sisehindamise küsimustes»
lisa 2
|
Põhikooli ja gümnaasiumi hindamiskriteeriumid
1. EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE
|
1.1. Eestvedamine
|
1.2. Strateegiline juhtimine
|
2. PERSONALIJUHTIMINE
|
2.1. Personalivajaduse hindamine
|
2.2. Personali värbamine
|
2.3. Personali kaasamine ja toetamine
|
2.4. Personali arendamine
|
2.5. Personali hindamine ja motiveerimine
|
3. KOOSTÖÖ HUVIGRUPPIDEGA
|
3.1. Koostöö kavandamine
|
3.2. Huvigruppide kaasamine
|
3.3. Huvigruppidega koostöö hindamine
|
4. RESSURSSIDE JUHTIMINE
|
4.1. Eelarveliste ressursside juhtimine
|
4.2. Materiaal-tehnilise baasi arendamine
|
4.3. Inforessursside juhtimine
|
4.4. Säästlik majandamine ja keskkonnahoid
|
5. ÕPPE- JA KASVATUSPROTSESS
|
5.1. Õpilase areng
|
5.2. Õppekava
|
5.3. Õppekorraldus ja -meetodid
|
5.4. Väärtused ja eetika
|
6. ÕPILASEGA SEOTUD TULEMUSED
|
6.1. Õpijõudlus
|
6.2. Terviseedendus
|
6.3. Hariduslike erivajadustega õpilastega arvestamine
|
6.4. Huvitegevus
|
6.5. Õpilastega seotud statistika
|
6.6. Õpilaste rahulolu
|
7. PERSONALIGA SEOTUD TULEMUSED
|
7.1. Personali saavutused
|
7.2. Täienduskoolitus
|
7.3. Personali rahulolu
|
7.4. Personaliga seotud statistika
|
8. HUVIGRUPPIDEGA SEOTUD TULEMUSED
|
8.1. Hoolekogu/kooli nõukogu, õpilasomavalitsuse, lastevanemate jt
huvigruppide aktiivsus
|
8.2 Avalikkussuhted
|
8.3. Kaasatus otsustamisse
|
8.4. Tagasiside ja rahulolu
|
9. ÕPPEASUTUSE NÄITAJAD
|
9.1. Õpilaste ja õpetajate suhtarv
|
9.2. Õpilaste arv ja klassi täituvus
|
9.3. Õpilaste osalus õppetöös
|
9.4. Õpikeskkond
|
9.5. Arvutitega varustatus
|
9.6. Raamatukogu
|
9.7. Eelarve
|
|
Haridus- ja teadusministri 4. augusti 2006. a määruse nr 23 «Kooli
ja koolieelse lasteasutuse nõustamise tingimused ja kord
sisehindamise küsimustes»
lisa 3
|
Kutseõppeasutuse hindamiskriteeriumid
1. EESTVEDAMINE JA JUHTIMINE
|
1.1. Eestvedamine
|
1.2. Strateegiline juhtimine
|
2. PERSONALIJUHTIMINE
|
2.1. Personalivajaduse hindamine
|
2.2. Personali värbamine
|
2.3. Personali kaasamine ja toetamine
|
2.4. Personali arendamine
|
2.5. Personali hindamine ja motiveerimine
|
3. KOOSTÖÖ HUVIGRUPPIDEGA
|
3.1. Koostöö kavandamine
|
3.2. Huvigruppide kaasamine
|
3.3. Huvigruppidega koostöö hindamine
|
4. RESSURSSIDE JUHTIMINE
|
4.1. Eelarveliste ressursside juhtimine
|
4.2. Materiaal-tehnilise baasi arendamine
|
4.3. Inforessursside juhtimine
|
4.4. Säästlik majandamine ja keskkonnahoid
|
5. ÕPPE- JA KASVATUSPROTSESS
|
5.1. Õpilase areng
|
5.2. Õppekava
|
5.3. Õppekorraldus ja -meetodid
|
5.4. Väärtused ja eetika
|
6. ÕPILASEGA SEOTUD TULEMUSED
|
6.1. Õpijõudlus
|
6.2. Terviseedendus
|
6.3. Hariduslike erivajadustega õpilastega arvestamine
|
6.4. Huvitegevus
|
6.5. Õpilastega seotud statistika
|
6.6. Õpilaste rahulolu
|
7. PERSONALIGA SEOTUD TULEMUSED
|
7.1. Personali saavutused
|
7.2. Täienduskoolitus
|
7.3. Personali rahulolu
|
7.4. Personaliga seotud statistika
|
8. HUVIGRUPPIDEGA SEOTUD TULEMUSED
|
8.1. Kooli nõukogu, õpilasesinduse, lastevanemate, sotsiaalsete
partnerite jt huvigruppide aktiivsus
|
8.2. Avalikkussuhted
|
8.3. Kaasatus otsustamisse
|
8.4. Tagasiside ja rahulolu
|
9. ÕPPEASUTUSE NÄITAJAD
|
9.1. Õpilaste ja õpetajate suhtarv
|
9.2. Õpilaste arv ja klassi täituvus
|
9.3. Õpilaste osalus õppetöös
|
9.4. Õpikeskkond
|
9.5. Arvutitega varustatus
|
9.6. Raamatukogu
|
9.7. Eelarve
|