Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldumine
Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
18.07.2007 nr 43 (RTL 2007, 61,
1102) 29.07.2007
3.04.2008 nr 12 (RTL 2008, 29,
430) 14.04.2008 (rakendatakse alates 1.01.2008)
13.03.2009 nr 21 (RTL 2009, 28,
361) 23.03.2009
20.04.2009 nr 31 (RTL 2009, 37, 497) 1.05.2009
Määrus kehtestatakse «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 13
alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Käesoleva määrusega sätestatakse horisontaalse tehnilise abi meetme,
elukeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme, majanduskeskkonna
arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme ja inimressursi arendamise
rakenduskava tehnilise abi meetme (edaspidi kõik meetmed koos tehniline
abi) raames antava struktuuritoetuse (edaspidi toetus) andmise,
toetuse taotluse (edaspidi taotlus) menetlemise ja toetuse
väljamaksmise ning toetuse kasutamise tingimused ja kord.
[RTL
2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
Tehnilise abi raames toetuse andmise eesmärk on tagada rakenduskavade ning
vajadusel ka «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» § 2
lõike 2 punktis 1 nimetatud arengukava (edaspidi arengukava)
tõhus ja tulemuslik elluviimine, sealhulgas:
1) tõsta toetuse andmist
korraldavate asutuste töövõimekust ning tagada nende kvaliteetne töö toetuse
andmisel ja väljamaksmisel;
2) tagada taotluste kvaliteetne hindamine;
3)
teostada tulemuslikku seiret rakenduskavade või arengukava elluviimise
üle;
4) hinnata rakenduskavade või arengukava elluviimist;
5) teostada
uuringuid toetuse andmise asjakohasuse, mõju ning toetuse kasutamise võimaluste
kohta;
6) tagada tõhus järelevalve, audit ja kontroll toetuse kasutamise
üle;
7) teavitada toetuse taotlejaid (edaspidi taotleja) ja avalikkust
toetuse taotlemise ja kasutamise võimalustest;
8) tõsta toetuse saajate
võimekust toetuse kasutamisel.
§ 3. Toetatavad tegevused
(1) Toetatakse tegevusi, mis on otseselt vajalikud rakenduskavade ja
tehnilise abi meetmete eesmärkide saavutamiseks. Vajadusel toetatakse tegevusi,
mis on otseselt vajalikud arengukava rakendamiseks ja eesmärkide
saavutamiseks.
(11) Kui tegevus on seotud kahe või enama
rakenduskava rakendamisega, rahastatakse tegevust horisontaalse tehnilise abi
meetmest. Kui tegevus on seotud ainult ühe rakenduskavaga, rahastatakse seda
vastava rakenduskava tehnilise abi meetmest.
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
(2) Horisontaalse tehnilise abi meetme raames antakse toetust alljärgnevatele
tegevustele:
[RTL
2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
1) toetuse andmise ettevalmistamine, sealhulgas toetust puudutava teabe
edastamine potentsiaalsetele taotlejatele, taotlejate nõustamine sobiva
rahastamisallika leidmisel ja projektiidee vormistamisel ning toetuse andmise ja
väljamaksmisega seotud tegevuste ja protseduuride ettevalmistamine toetuse
andmist korraldavates asutustes;
2) toetuse andmiseks, väljamaksmiseks ja
aruandluseks vajalikud tegevused toetuse andmist korraldavates asutustes;
3)
taotluste hindamine ja rahuldamisele kuuluvate taotluste väljavalimine;
4)
arengukava või rakenduskavade ülene toetuste andmise ja kasutamise
hindamine;
5) arengukava või rakenduskavade ülene seire;
6) toetuse
andmise ja kasutamise üle järelevalve, auditi ja kontrolli teostamine;
7)
arengukava või rakenduskavade üleste komisjonide ja töörühmade koosolekute
korraldamine;
8) toetuse andmist ja kasutamist käsitlevate seminaride,
koolituste ja muude toetuse andmist ning kasutamist tutvustavate ürituste
korraldamine toetuse andmist korraldavate asutuste teenistujatele ja
töötajatele, toetuse taotlejatele ning toetuse saajatele ning sellesisulistel
üritustel osalemine;
[RTL
2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
9) arengukava või rakenduskavade ülesed toetuste andmise ja kasutamise
uuringud;
10) arengukava või rakenduskavade ülesed teavitamistegevused,
sealhulgas toetuste andmist ja kasutamist tutvustavate veebilehtede loomine,
toimetamine ja hooldus, teavitustöö trükimeedias, tele- ja raadiokanalites,
info- ja reklaammaterjalide väljaandmine ning teabepäevade korraldamine;
11)
toetuse andmise ja kasutamise arvestuseks ning toetuse väljamaksmiseks
infosüsteemide soetamine ja paigaldamine ning nende kasutamiseks vajalike
tehniliste vahendite hankimine;
12) toetuse andmise ja kasutamisega seotud dokumentide
säilitamine.
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
(3) Elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise
rakenduskava ning inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetmete
raames antakse toetust alljärgnevatele tegevustele:
1) meetme, prioriteedi,
prioriteetse suuna või rakenduskava elluviimise hindamine;
2) rakenduskava seirekomisjoni koosolekute ning meetme,
prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud seirega seotud komisjonide
koosolekute ettevalmistamine ja läbiviimine;
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
3) meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava elluviimist
toetavad uuringud;
4) meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või
rakenduskava tegevustest teavitamine, sealhulgas toetuste andmist ja kasutamist
tutvustavate veebilehtede loomine, toimetamine ja hooldus, teavitustöö
trükimeedias, tele- ja raadiokanalites, info- ja reklaammaterjalide väljaandmine
ning teabepäevade korraldamine.
(4) Lisaks lõikes 3 nimetatud tegevustele antakse elukeskkonna arendamise
rakenduskava tehnilise abi meetme raames toetust alljärgnevatele
tegevustele:
1) [Kehtetu – RTL 2008, 29,
430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
2) ekspertabi
toetuse andmise ning kasutamisega seotud küsimuste lahendamiseks.
§ 4. Projekti abikõlblikkuse periood
Projekti abikõlblikkuse periood algab riigi jooksvale eelarveaastale
eelneva aasta 1. novembril, kuid mitte varem kui 2007. aasta 1. jaanuaril ning
lõpeb jooksva eelarveaasta 31. detsembril, kuid mitte hiljem kui 2015. aasta 31.
augustil.
[RTL
2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
§ 5. Abikõlblikud kulud
(1) Abikõlblikud on kulud, mis vastavad järgmistele tingimustele:
1) kulud
on seotud määruse § 3 lõigetes 2 ja 3 sätestatud tegevuste
elluviimisega;
2) kulud ei ületa määruse lisas 3 sätestatud kulude
piirmäärasid;
3) kuludokumendi koostamise kuupäev jääb taotluses sätestatud
abikõlblikkuse perioodi või sellele järgneva 90 kalendripäeva sisse, kui kulude
tekkimise aluseks olevad tegevused toimusid projekti abikõlblikkuse
perioodil.
(2) Horisontaalse tehnilise abi meetme raames on abikõlblikud järgmised
kulud:
[RTL
2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
1) määruse § 3 lõigetes 2–4 nimetatud tegevustega seotud
teenistujate ja töötajate ning ekspertide personalikulud ja värbamiskulud;
2)
täistööajaga toetuse andmise ja kasutamisega seotud teenistujate ja töötajate
töökohtade sisustusele tehtavad kulud;
3) toetuse andmisega ja kasutamisega
seotud teenistujate ja töötajate üldkulud vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» § 21 lõike 2 alusel kehtestatud korras
sätestatule;
4) taotleja või toetuse saaja kohta vajaliku informatsiooni või
taotluse kontrollimiseks teabenõude esitamisega seotud kulud;
5) toetuse
andmisega seotud teenistujate ja töötajate teenistuslähetuste ja töölähetuste
päevaraha, majutus- ja transpordikulud ning välislähetuste
reisikindlustuskulud;
6) toetuse andmise ja kasutamisega seotud
tõlkekulud;
7) ruumide ja presentatsioonitehnika rendikulud toetuse andmise
ja kasutamisega seotud koosolekute, seminaride ja muude toetuse andmist ning
kasutamist tutvustavate ürituste läbiviimiseks;
8) osalejate
toitlustamiskulud toetuse andmise ja kasutamisega seotud koosolekutel,
seminaridel ja muude toetuse andmist ning kasutamist tutvustavatel
üritustel;
9) koolitusteenuse ostmise kulud toetuse saajate, toetuse
andmisega seotud teenistujate ja töötajate koolitamiseks;
10) toetuse andmise
ja kasutamisega seotud arengukava või rakenduskavade üleste hindamiste
kulud;
11) toetuse andmise ja kasutamisega seotud audititeenuse ostmise
kulud;
12) arengukava või rakenduskavade üleste uuringute tellimise
kulud;
13) toetuse andmise ja kasutamisega seotud teabematerjalide soetamise,
paljundamise, toimetamise, kujundamise, trükkimise ja avaldamise ning tehnika ja
varustuse ostmise kulud;
14) toetuse andmist ja kasutamist tutvustavate tele-
ja raadiosaadete produtseerimisega seotud kulud;
15) toetuse andmist ja
kasutamist tutvustavate veebilehtede loomise, toimetamise ja hooldusega seotud
kulud;
16) toetuse andmise ja kasutamisega seotud tarkvara ja
riistvara soetamise ja paigaldamisega seotud kulud ning riistvara rentimise ja
hooldamisega seotud kulud;
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
17) kulud erisoodustuselt «Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes
tasutavale maksule käesolevas lõikes nimetatud kulude puhul;
18) toetuse andmise ja kasutamisega seotud dokumentide
arhiveerimiskulu.
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
(3) Elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise
rakenduskava ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetmete
raames on abikõlblikud järgmised kulud:
1) meetme, prioriteedi, prioriteetse
suuna või rakenduskava hindamisega kaasnevad kulud;
2) meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames
moodustatud seirega seotud komisjonide koosolekute, rakenduskava seirekomisjoni
koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava
teavitamistegevuste läbiviimiseks renditud ruumide ja presentatsioonitehnika
rendikulu;
[RTL 2009, 28,
361 – jõust. 23.03.2009]
3) meetme, prioriteedi või prioriteetse
suuna raames moodustatud seirega seotud komisjonide koosolekute, rakenduskava
seirekomisjoni koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või
rakenduskava teavitamisürituste osalejate toitlustamiskulud;
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
4) meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud
komisjonide ja töörühmade koosolekute ning meetmete, prioriteedi, prioriteetse
suuna või rakenduskava teavitamisega seotud tõlkekulud;
5) töölähetuste ja
teenistuslähetuste päevaraha, majutus- ja transpordikulud rakenduskava
seirekomisjoni koosolekute, meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames
moodustatud komisjonide ja töörühmade koosolekute ning meetme, prioriteedi,
prioriteetse suuna või rakenduskava teavitamistegevuste läbiviimiseks;
6)
kulud uuringutele meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava
raames;
7) teabematerjalide soetamise, paljundamise, toimetamise,
kujundamise, trükkimise ja avaldamise kulud rakenduskava seirekomisjoni
koosolekute, meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud
komisjonide ja töörühmade koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse
suuna või rakenduskava teavitamistegevuste läbiviimiseks;
8) meedet,
prioriteeti, prioriteetset suunda või rakenduskava tutvustavate tele- ja
raadiosaadete produtseerimise kulud;
9) meedet, prioriteeti, prioriteetset
suunda või rakenduskava tutvustavate veebilehtede loomise, toimetamise ja
hoolduse kulud;
10) kulud erisoodustuselt »Tulumaksuseaduse» § 48
lõike 4 mõistes tasutavale maksule käesolevas lõikes nimetatud kulude
puhul.
(4) Lisaks lõikes 3 nimetatud abikõlblikele kuludele on elukeskkonna
arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme raames abikõlblikud järgmised
kulud:
1–5 [Kehtetu – RTL 2008, 29,
430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
6) ekspertide palgakulu ja värbamiskulu toetuse andmise ning kasutamisega
seotud küsimuste lahendamisel;
7) toetuse andmise ning kasutamisega seotud
ekspertteenuse ostmise kulud;
8) ekspertide teenistuslähetuste ja
töölähetuste päevaraha, majutus- ja transpordikulud toetuse andmise ning
kasutamisega seotud küsimuste lahendamisel;
9) [Kehtetu – RTL 2008, 29,
430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
§ 6. Projekti omafinantseeringu määr
(1) Projekti omafinantseeringu määr horisontaalse tehnilise abi meetme raames
peab olema vähemalt 15% projekti kogueelarvest.
[RTL
2007, 61, 1102 – jõust 29.07.2007]
(2) Projekti omafinantseering elukeskkonna arendamise rakenduskava,
majanduskeskkonna arendamise rakenduskava ja inimressursi arendamise
rakenduskava tehnilise abi meetmete raames ei ole kohustuslik.
§ 7. Dokumentide säilitamine
Määruse alusel korraldusasutusele esitatud dokumente taotlejale ja toetuse
saajale ei tagastata.
2. peatükk
ABIKÕLBLIKKUSE PERIOODIGA 01.01.2007–31.12.2007
PROJEKTIDE TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 8. Taotleja
(1) Tehnilise abi raames võivad taotlejaks olla riigiasutused või
eraõiguslikud juriidilised isikud, kes vastavalt «Perioodi 2007–2013
struktuuritoetuse seaduse» §-dele 7–11 täidavad korraldusasutuse,
makseasutuse, auditeeriva asutuse, rakendusasutuse või rakendusüksuse
ülesandeid.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib taotlejaks olla
Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel
rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega
seotud kulude osas.
§ 9. Taotlusele esitatavad nõuded
Taotlus peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotlus on esitatud määruse
lisas 1 toodud taotlusvormil ja taotlusele lisatav eelarve on määruse
lisas 2 toodud vormil;
2) taotluses esitatud andmed on täielikud ja
õiged;
3) taotlejaks on §-s 8 nimetatud asutus või isik;
4) taotluse
on allkirjastanud taotleja või tema esindusõiguslik isik;
5) taotluses
sisalduva projekti eelarves nimetatud kulud vastavad käesoleva määruse
§-s 5 loetletud kuludele;
6) taotluses sisalduva projekti eelarves
toodud kulud vastavad käesoleva määruse lisas 3 sätestatud tehnilisest
abist rahastatavate kulude piirmääradele;
7) taotluses sisalduva projekti
eelarve on põhjendatud ja realistlik ning sisaldab nõutavat omafinantseeringut.
§ 10. Taotluse esitamine ja läbivaatamine
(1) Taotlus esitatakse korraldusasutusele, kes kontrollib taotluse nõuetele
vastavust.
(2) Korraldusasutus võib projekti kulude vastavuse ning projekti eelarve
põhjendatuse kontrollimiseks küsida taotlejalt täiendavat teavet. Teabe
esitamiseks määrab korraldusasutus taotlejale vähemalt nelja tööpäeva pikkuse
tähtaja. Kui taotleja täiendavat teavet tähtajaks ei esita, on korraldusasutusel
õigus loobuda taotluse menetlemisest nende tegevuste või kulude suhtes, mille
kohta lisateavet ei esitatud.
(3) Kui taotluses esineb §-s 9 toodud nõuetest tulenevaid puudusi,
esitab korraldusasutus taotlejale nõude puuduvate andmete või dokumentide
esitamiseks või esitatud andmetes või dokumentides sisalduvate puuduste
kõrvaldamiseks. Puuduste kõrvaldamiseks määrab korraldusasutus taotlejale
vähemalt seitsme tööpäeva pikkuse tähtaja.
§ 11. Taotluse rahuldamine
(1) Kõigi nõuetele vastavate taotluste kohta teeb rahandusminister taotluse
täieliku rahuldamise otsuse.
(2) Kui taotleja ei ole käesoleva määruse § 10 lõike 3 kohaselt
taotlusest puudusi kõrvaldanud, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(3) Kui käesoleva määruse § 9 punktides 1–4 toodud tingimused on
täidetud, kuid osa projekti eelarves toodud kuludest ei vasta käesoleva määruse
§-s 5 loetletud kuludele, rahuldatakse taotlus ainult abikõlblike kulude
osas.
(4) Rahandusminister teeb otsuse taotluse täieliku rahuldamise, osalise
rahuldamise või rahuldamata jätmise kohta 25 tööpäeva jooksul pärast
taotluse esitamist. Taotluse menetlemise tähtaega võib pikendada puuduste
kõrvaldamiseks ette nähtud tähtaja võrra.
(5) Koopia taotluse täieliku rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata
jätmise otsusest saadetakse toetuse taotlejale kirjalikult.
§ 12. Taotluse muudatustest teavitamine ja taotluse rahuldamise otsuse
muutmine
(1) Taotluse rahuldamise otsust võib muuta, kui esineb vähemalt üks
järgmistest asjaoludest:
1) lisandub täiendav tegevus;
2) muutub projekti
abikõlblikkuse periood;
3) väheneb projekti eelarve.
(2) Taotluse rahuldamise otsuse muutmiseks esitab toetuse saaja sellekohase
taotluse korraldusasutusele, teavitades kirjalikult muudatusest ja põhjendades
muudatuse vajalikkust.
(3) Rahandusminister teeb taotluse rahuldamise otsuse muutmise või muutmisest
keeldumise otsuse 20 tööpäeva jooksul projekti muutmise taotluse esitamise
päevast arvates.
(4) Rahandusminister keeldub taotluse rahuldamise otsuse muutmisest, kui
toetuse saaja taotletavad muudatused ei ole vastavuses käesoleva määruse
§-ga 9.
(5) Koopia taotluse rahuldamise otsuse muutmisest või muutmisest keeldumise
otsusest saadetakse toetuse saajale kirjalikult.
3. peatükk
ABIKÕLBLIKKUSE PERIOODIGA 01.12.2007–31.08.2015
PROJEKTIDE TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 13. Taotleja
(1) Tehnilise abi raames võib taotlejaks olla ministeerium või
Riigikantselei, kes vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse»
§-des 7–11 sätestatule täidab korraldusasutuse, makseasutuse, auditeeriva
asutuse, rakendusasutuse või rakendusüksuse ülesandeid.
(2) Rakendusasutus taotleb tehnilise abi vahendeid ka oma meetme või
prioriteetse suuna rakendusüksusele.
(3) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib taotlejaks olla
Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel
rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega
seotud kulude osas.
(4) Sotsiaalministeerium kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse»
meetme 1.3 ja Euroopa Ühenduse Algatuse EQUAL rakendusüksuse ülesannete täitja
alates 1. maist 2009. a, võib taotleda rakendusüksuse ülesannete täitmisega
seotud kulusid.
[RTL 2009, 37, 497 – jõust. 1.05.2009]
§ 14. Toetuse taotlemine
Toetust taotletakse vastavalt «Riigieelarve seaduses» sätestatud riigieelarve
eelnõu koostamise korrale.
§ 15. Toetuse saaja
(1) Tehnilise abi raames võivad toetuse saajaks olla toetuse andmist
korraldava asutuse ülesandeid täitvad asutused või isikud ning teised
rakendusüksuse ja rakendusasutuse ülesannete täitmisel kaasatud asutused või
isikud.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib toetuse saajaks
olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel
rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega
seotud kulude osas.
(3) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib toetuse saajaks
olla Sotsiaalministeerium kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse»
meetme 1.3 ja Euroopa Ühenduse Algatuse EQUAL rakendusüksuse ülesannete täitja
rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
[RTL 2009, 37, 497 – jõust. 1.05.2009]
§ 16. Toetuse summa vähendamine või suurendamine
(1) Toetuse summa vähendamine toimub vastavalt «Riigieelarve seaduses»
sätestatud riigieelarve muutmise korrale.
(2) Toetuse saajale «Riigieelarve seaduse» § 6 lõike 1 alusel kulude
liigendamist käsitleva Vabariigi Valitsuse korraldusega ettenähtud toetuse summa
suurendamine ei ole lubatud.
[RTL
2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
4. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSMINE
[RTL 2009, 28,
361 – jõust. 23.03.2009]
§ 17. Toetuse väljamaksmine tasutud ja osaliselt
tasutud kuludokumentide alusel
(1) Toetuse väljamaksmiseks tasutud ja osaliselt tasutud
kuludokumentide alusel esitab toetuse saaja korraldusasutusele väljamakse
taotluse lisas 4 toodud vormil ning kuludokumentide nimekirja.
(2) Väljamakse tegemiseks tasutud kuludokumentide alusel esitab
toetuse saaja koos väljamakse taotlusega järgmised kulusid tõendavad
dokumendid:
1) tehingute puhul, mille abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on
vähemalt 100 000 krooni, sõlmitud lepingu või garantiikirja koopia,
lepingu ja garantiikirja puudumisel koopia väljastatud arvest;
2) tehingute
puhul, mille abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on vähemalt
100 000 krooni, tasumist tõendavad dokumendid;
3) dokumendi, mis
sisaldab projekti kuludesse kantavate transpordi-, side- ja üldkulude summat
ning nende arvutamise metoodikat;
4) töötasu esmakordsel hüvitamiseks
esitamisel või töötasu muutumisel koopia töölepingust või avaliku teenistuja
ametisse nimetamise käskkirjast või muust dokumendist, millega määratakse
kindlaks töötasu suurus, ning koopia kinnitatud ametijuhendist või muust
dokumendist, mis tõendab, et viiakse ellu toetatavaid tegevusi;
5) töötasu
korral töötasu ja maksude arvestust selgitav dokument;
6) vajadusel muud
korraldusasutuse poolt nõutud dokumendid.
(3) Väljamakse tegemiseks osaliselt tasutud kuludokumentide
alusel esitab toetuse saaja koos väljamakse taotlusega järgmised kulusid
tõendavad dokumendid:
1) tehingute puhul, mille abikõlblik kulu ilma
käibemaksuta on vähemalt 100 000 krooni, sõlmitud lepingu või
garantiikirja koopia, lepingu ja garantiikirja puudumisel koopia väljastatud
arvest;
2) dokumendi, mis sisaldab projekti kuludesse kantavate transpordi-,
side- ja üldkulude summat ning kulude arvutamise metoodikat;
3) töötasu
esmakordsel hüvitamiseks esitamisel või töötasu muutumisel koopia töölepingust
või avaliku teenistuja ametisse nimetamise käskkirjast või muust dokumendist,
millega määratakse kindlaks töötasu suurus, ning koopia kinnitatud
ametijuhendist või muust dokumendist, mis tõendab, et viiakse ellu toetatavaid
tegevusi;
4) töötasu korral töötasu ja maksude arvestust selgitav
dokument;
5) omafinantseeringu tasumist tõendavad dokumendid;
6) vajadusel
muud korraldusasutuse poolt nõutud dokumendid.
(4) Korraldusasutus kontrollib toetuse saaja esitatud
väljamakse taotlust ja sellele lisatud kuludokumente.
(5) Kui toetuse saaja esitatud väljamakse taotlus on puudulik,
teavitab korraldusasutus toetuse saajat puudustest seitsme tööpäeva jooksul
väljamakse taotluse esitamisest arvates, määrates toetuse saajale tähtaja
puuduste kõrvaldamiseks. Väljamakse tegemiseks peab toetuse saaja esitama
parandatud väljamakse taotluse või lisainformatsiooni esitatud väljamakse
taotluse kohta.
(6) Väljamakse taotlus peab sisaldama kulusid, mis on toetuse
saaja poolt tasutud viimase 90 kalendripäeva jooksul. Väljamakse taotluse
esitamisel osaliselt tasutud kuludokumentide alusel peab taotlus sisaldama
kulusid, mille osas on tasutud omafinantseeringu osa. Põhjendatud juhtudel ja
kokkuleppel korraldusasutusega võib väljamakse taotluses kajastada eelmisest
väljamakse taotlusest välja jäänud kulusid.
(7) Kui kuludokumentide nimekirjas olevad kulud on
abikõlblikud, makstakse toetus korraldusasutuse poolt toetuse saajale välja või
loetakse ära kasutatuks ning esitatakse toetuse saaja poolt uus osaliselt
tasutud kuludokumentide alusel makstav väljamakse taotlus vastavalt «Perioodi
2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõike 4 alusel kehtestatud
korrale.
(8) Toetuse saaja esitab korraldusasutusele tasutud ja
osaliselt tasutud kuludokumentide alusel väljamakstavate kulude prognoosi
järgmisel kuul väljamaksmisele kuuluvate summade kohta elektrooniliselt
hiljemalt jooksva kalendrikuu 20. kuupäeval.
[RTL 2009, 28,
361 – jõust. 23.03.2009]
§ 18. Toetuse väljamaksmine ettemakse taotluse
alusel
(1) Riigiasutusest toetuse saajale makstakse toetust ainult
ettemakse taotluse alusel.
(2) Ettemakse taotlemisel esitab toetuse saaja
korraldusasutusele ettemakse taotluse lisas 6 ja ettemakse taotluse prognoosi
lisas 7 toodud vormidel.
(3) Ettemakse taotlus koos järgmise kolme kuu kulude
prognoosiga esitatakse korraldusasutusele ametliku kirjaga märtsi, juuni,
septembri ja detsembri 20. kuupäevaks. Kui toetuse saaja ei soovi järgmise kolme
kuu jaoks ettemakset, esitab ta korraldusasutusele e-postiga vastavasisulise
teate.
(4) Ettemakse taotluse alusel makstudtoetuse abikõlblike kulude
tõendamiseks esitab toetuse saaja korraldusasutusele kuludokumentide nimekirja
ning käesoleva määruse § 17 lõikes 2 nimetatud kuludokumendid ja tasumist
tõendavad dokumendid ametliku kirjaga ettemakse andmisele järgneva neljanda kuu
15. kuupäevaks. Korraldusasutuselt ametlikult saadud nõusolekul võib toetuse
saaja põhjendatud juhtudel taotleda kuludokumentide ja tasumist tõendavate
dokumentide esitamist kord poole aasta jooksul.
(5) Ettemakse taotluse alusel makstudtoetuse eest tehtavad
kulud tuleb tasuda hiljemalt §-s 4 sätestatud projekti abikõlblikkuse
perioodi lõpuks.
(6) Korraldusasutus kontrollib toetuse saaja esitatud ettemakse
taotlust, kuludokumente ja tasumist tõendavaid dokumente.
(7) Kui toetuse saaja esitatud ettemakse taotlus või
kuludokumentide nimekiri on puudulik, teavitab korraldusasutus toetuse saajat
puudustest seitsme tööpäeva jooksul ettemakse taotluse või kuludokumentide
nimekirja saamisest arvates, määrates toetuse saajale tähtaja puuduste
kõrvaldamiseks. Toetuse saaja peab esitama parandatud ettemakse taotluse,
kuludokumentide nimekirja ja lisainformatsiooni korraldusasutuse määratud
tähtajaks.
(8) Kui ettemaksest tehtud kulud on abikõlblikud, loetakse
ettemakse ärakasutatuks vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse»
§ 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale.
(9) Korraldusasutus võib arvestada kasutamata ettemakse jäägi
järgmise ettemakse taotluse summast maha.
[RTL
2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]