Mooduli nr
|
Mooduli nimetus
|
Maht õppenädalates
|
1.
|
Sissejuhatus reisimise, turismi ja vaba aja veetmise valdkonna
kutseõpingutesse
|
1
|
Käsitletavad teemad: sissejuhatus reisimise, turismi ja vaba aja
veetmise valdkonna kutseõpingutesse.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised reisimise,
turismi ja vaba aja veetmise valdkonnast, õppekavast ning selle
täitmisega seonduvatest nõuetest. Õpitu motiveerib õppijaid
väärtustama ja hindama valitud kutseala. Mooduli läbimine annab
õppijale ülevaate õppetöö korraldusest koolis ja praktikakohas,
õppija õigustest ja kohustustest ning kasutatavatest
õppemeetoditest ja -materjalidest. Õpetus toetab õppija
ühistööoskuste, probleemide lahendamise, kriitilise mõtlemise,
analüüsi- ja suhtlemisoskuste arengut ning annab eeldused
erialaste oskuste ja teadmiste arendamiseks ning edasisteks
kutsealaõpinguteks.
|
2.
|
Majandus- ja ettevõtlusõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad: majanduse alused, ettevõtluse alused, äri- ja
tööõiguse alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab Eesti majanduse arengusuundi
ühtses Euroopa Liidu majandusruumis, peamisi äri- ja töösuhteid
reguleerivaid õigusakte, organisatsiooni töökorralduse, juhtimise
ja organisatsioonikäitumise aluseid ning kvaliteedisüsteeme.
Õppija arendab majandusliku mõtlemise, ettevõtte äriplaani
koostamise, töökorralduse ning ettevõtjana tegutsemise oskusi.
Mooduli läbimine toetab õppija ühistööoskuste, probleemide
lahendamise, kriitilise mõtlemise, analüüsi- ja suhtlusoskuste
arengut. Mooduli läbimine loob eeldused erialaste oskuste ja
teadmiste arendamiseks ning edasisteks kutsealaõpinguteks.
|
3.
|
Töökeskkonnaõpe
|
2
|
Käsitletavad teemad: esmaabi, tööohutuse ja töötervishoiu alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised tööohutuse ja
-tervishoiu õiguslikest alustest, keskkonnaohutuse nõuetest ja
jäätmemajanduse korraldamisest. Õppija omandab oskused
tegutsemiseks ohuolukordades ja õnnetusjuhtumite korral ning oskab
anda esmaabi.
|
4.
|
Klienditeenindusõpe
|
4
|
Käsitletavad teemad: suhtlemispsühholoogia alused,
klienditeeninduse alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teenindusmõttelaadi,
-hoiakud ja -valmiduse ning õpib õigesti teenindama. Õppija
avardab oma terviklikku maailmapilti ja analüüsivõimet, arendab
hoolivust, mõistmist ja sallivust teiste inimeste suhtes ning õpib
paremini tundma iseennast. Mooduli läbimisel oskab õppija kasutada
omandatud teadmisi ja oskusi suhtlemisel ja teenindamisel, pöörata
tähelepanu teeninduskultuuri ja -kvaliteedi aspektidele, ennetada
ja õigesti tegutseda veaolukordades, välja selgitada klientide
vajadusi ja soove ning küsida ja anda tagasisidet. Mooduli
läbimine loob õppijale eeldused teenindus- ja suhtluspädevuste
edasiarendamiseks, nende kasutamiseks ja seostamiseks õppekava
teiste moodulitega.
|
5.
|
Arvuti- ja asjaajamisõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad: arvutiõpetus ja asjaajamise alused ning
kutsealane eesti keel.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab arvutivõrkude üldiseid
toimimispõhimõtteid, arvutialast sõnavara, teksti- ja
tabelitöötluse, veebis navigeerimise ja esitluse loomise
põhimõtteid. Õppija oskab kasutada arvutit õppimis- ja
töövahendina informatsiooni hankimiseks, töötlemiseks,
kasutamiseks ja edastamiseks, esitluste loomiseks ja tööks
vajalikuks suhtluseks. Õppija teab igapäevase asjaajamise
korraldamise aluseid ning oskab koostada ja vormistada erinevaid
dokumente ja ametikirju nii paberil kui arvutis. Õppija oskab
kasutada korrektset eesti keelt.
Mooduli läbimine toetab õppija ühistööoskuste, probleemide
lahendamise, kriitilise mõtlemise, kirjaliku ja suulise
eneseväljendamise, analüüsi- ja suhtlusoskuste arengut ning annab
eeldused erialaste oskuste ja teadmiste arendamiseks ning
edasisteks kutsealaõpinguteks.
|
6.
|
Kutsealane inglise keele õpe
|
5
|
Käsitletavad teemad: inglise keele grammatika ja suhtluskeel,
turismisõnavara ja teenindussuhtlus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab ja süvendab turismitööks
vajalikke teadmisi enese väljendamiseks inglise keeles. Õppija
mõistab tavakõnet ja saab aru turismialastest tekstidest. Oskab
ettevalmistuseta vestelda turismiga seonduvatel teemadel, koostada
tekste ja ametialaseid kirju. Õppija tähtsustab korrektse
keelekasutuse vajalikkust ametialases suhtluses. Lõpetamisel
saavutatakse kutsealase inglise keele tase B1.
|
7.
|
Kutsealane võõrkeeleõpe
(soome, vene või saksa
keel)
|
4
|
Käsitletavad teemad: lisavõõrkeele grammatika ja suhtluskeel,
turismialane sõnavara ja keelekasutus, teenindussuhtlus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab ja süvendab turismitööks
vajalikke teadmisi enese väljendamiseks ühes lisavõõrkeeles.
Õppija mõistab tavakõnet ja saab aru turismialastest tekstidest.
Oskab ettevalmistuseta vestelda turismiga seonduvatel teemadel,
koostada tekste ja ametialaseid kirju. Õppija tähtsustab korrektse
keelekasutuse vajalikkust ametialases suhtluses.
|
8.
|
Turismimajandusõpe
|
5
|
Käsitletavad teemad: turismimajanduse alused, hotellimajanduse
alused, toitlustuse alused, turismiturunduse alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab turismi ajalugu ja
tulevikutrende, mõistab turismimajanduse tähtsust, rolli ja
arengusuundi maailma majanduses ning Eestis, tunneb
turismimajanduse põhialuseid, seoseid teiste majandusharudega,
erinevaid turismisektoreid ning nende poolt pakutavaid teenuseid.
Õppija mõistab turismi majanduslikke, sotsiaalseid, poliitilisi ja
ökoloogilisi mõjutegureid ning oskab kasutada lihtsamaid
analüüsimeetodeid. Õppija tunneb reisijate liigitust ning
turistide ootusi, vajadusi ja motiive. Õppija teab peamisi
turismiorganisatsioone ja -ühendusi, turismikvaliteedi
juhtimissüsteeme ja levinumaid kvaliteedimärgiseid. Õppija omandab
reisimise, turismi, majutuse, toitlustuse, rekreatsiooni,
sihtkohaarenduse, turismikorralduse ja -turundusega seonduvad
alusteadmised ja põhisõnavara. Õppija oskab leida erialast
informatsiooni, arendab turismitöösse tervikliku ning eetilise
suhtumise, analüüsi- ja ühistööoskusi.
|
9.
|
Turismigeograafiaõpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: maailma turismigeograafia, Eesti
turismigeograafia, Eesti kultuurilugu, maailma kultuurid.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab turismigeograafia
põhimõisted, teab peamisi loodusgeograafilisi protsesse, maakera
geograafilisi iseärasusi ning poliitilis-majanduslikku
liigendamist. Õppija tunneb maailma kaarti. Õppija tunneb maailma
ja Euroopa tähtsamaid turismipiirkondi, -sihtkohti ja
-vaatamisväärsusi, oskab neid tutvustada ja nõustada reisijaid
erinevatesse piirkondadesse sõitmisel. Õppija tunneb maailma
kultuurilugu ja religioone ning omab ülevaadet maailma rahvaste
kommetest ja väärtushinnangutest. Õppija oskab sobilikult käituda
suheldes teiste rahvuste ja kultuuride esindajatega.
Õppija teab Eesti üldandmeid ja haldusjaotust, tunneb Eesti
loodust, maakondade turismivõimalusi ja vaatamisväärsusi. Õppija
oskab tutvustada Eesti turismiregioone ja jagada turismialast
informatsiooni. Õppija teab Eesti kultuuripärandi väljakujunemist
ja põhiperioode, Eesti kultuuriloo tähtsamaid ilminguid ning oskab
võrrelda neid Euroopa kultuurinähtustega.Õppija teab Eesti
erinevate regioonide kultuuriloolist minevikku, tähtsamaid
kultuuritegelasi ja tänapäeva olulisemaid kultuuriobjekte ja
-sündmusi. Õppija oskab kasutada andmebaase ja infomaterjale.
|
10.
|
Turismikorraldusõpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: turismiinfokeskuste töökorraldus,
reisikorralduse alused, sündmuskorraldus, seminarikorraldus,
rekreatsioonikorraldus ja giiditöö korraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks organisatsioonis, mille tegevuste
hulka kuulub turismi korraldamine turismiteenuseid pakkuvas
väikeettevõttes, turismiinfokeskuses, mittetulundussektoris või
kohalikus omavalitsuses. Õppija mõistab reisi-, sündmus-,
seminari- ja rekreatsioonikorralduse põhimõisteid ja protsesse.
Õppija oskab leida ja analüüsida tööülesannete täitmiseks
vajalikku teavet. Oskab korraldada turismiinfokeskuse tööd ning
mõistab giidi kui sihtkoha lahtimõtestaja rolli, omandab
üldoskused rekreatsiooni korraldamisest sise- ja välistingimustes.
Taotletakse, et õppija arendab analüüsimise ja probleemide
lahendamise oskust.
|
11.
|
Turismiarendusõpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: jätkusuutliku arendamise alused,
halduskorralduse alused, sihtkoha tootearendus, sihtkohaturundus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks avaliku või kolmanda sektori
organisatsioonis, mille tegevuste hulka kuulub turismi arendamine
sihtkohas. Õppija mõistab jätkusuutliku arendamise,
haldusjuhtimise, sihtkoha tootearenduse ning -turunduse
põhialuseid ja protsesse. Oskab assisteerida sihtkoha arendamisega
seotud protsesse ning koostada sihtkoha turundusplaani.
Taotletakse, et õppija arendab analüüsimise ja probleemide
lahendamise oskusi.
|
12.
|
Majandusarvestus- ja projektiõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad on majandusarvestuse alused ja projektitöö
korraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised projekti
mõistetest, projektipõhisest tegevusest organisatsioonis,
projektide seotusest organisatsiooni arengustrateegiaga ja saab
ülevaate projektide rahastamisvõimalustest. Õppija omandab
algteadmised organisatsiooni majandusvahenditest,
majandusprotsesside arvestusest, dokumenteerimisest, bilansist,
sularahata arveldustest, kassaoperatsioonidest, aasta- ja
projektiaruande koostamisest.
Õpetus toetab õppija ühistööoskuste, probleemide lahendamise,
kriitilise mõtlemise, analüüsi- ja suhtlusoskuste arengut ning
annab eeldused erialaste oskuste ja teadmiste arendamiseks ning
edasisteks kutsealaõpinguteks.
|
13.
|
Reisibüroo töö õpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: töökorraldus, reisiteenuste müük ning
rahvusvahelised broneerimissüsteemid.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab vajalikud oskused ja
teadmised töötamiseks reisibüroos. Õppija teab ja oskab rakendada
reisiteenuste müügis kasutatavaid lühendeid ja koode, on võimeline
andma klientidele vajalikku teavet reisiteenuste kohta ning neid
müüma. Õppija suudab broneerida ja müüa Eesti reisibüroodes
pakutavaid tüüpilisi reisiteenuseid, esitada infopäringuid
teenuste osutajatele, kinnitada ja tühistada tellimust, vormistada
reisidokumentatsiooni, teostada aruandlust teenuste osutajatele,
anda kliendile reisialast nõu (valuuta, reisitarbed jne), tunneb
reisimüügi vormistamise tingimusi ja oskab neid kliendile
edastada. Õppija tunneb reisibüroo töökorralduse ja teenuste
osutamisega seotud seadusandlikke akte. Õppija arendab erialase
teabe otsimise ja analüüsimise ning suhtlusoskusi.
|
14.
|
Reisikorraldusõpe
|
7
|
Käsitletavad teemad: reisikorraldus, reisikorraldusettevõtte töö,
pakettreis kui turismitoode, turismitoote turundus, giidi töö,
reisisaatja ja reisikorraldaja esindaja töö.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb reisikorralduse
põhimõtteid, reisikorraldusettevõtte töökorraldust, pakettreisi
kui turismitoodet, giidi ja reisisaatja tegevusi, ekskursioonide
läbiviimise metoodikat. Õppija oskab koostada pakettreisi,
kalkuleerida ja müüa reisipakette, koostada ekskursiooni teksti
ning juhtida ekskursiooni. Õppija õpib tundma turismitootele
turundusplaani koostamise ja arendamise, sise- ja suhteturunduse
printsiipe. Õppija arendab turismitoodete reklaami, müügi ja
müügitoetuse korraldamise oskusi. Õppija omandab arusaama, et
vastutus kliendile ja müügiagendile antava detailse teabe täpsuse
eest tagab reisikorraldusettevõtte edu. Õppija arendab
tööülesannete täitmiseks vajaliku teabe hankimise, analüüsimise ja
koostööoskusi.
|
15.
|
Sündmuskorraldusõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad: sündmuskorraldus, seminarikorraldus,
rekreatsioonikorraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused sündmuste, seminaride ja rekreatsiooni
korraldamiseks. Õppija mõistab sündmus-, seminari- ja
rekreatsioonikorralduse põhimõisteid ja protsesse. Õppija oskab
korraldada sündmusi, seminare ja lihtsamaid rekreatiivseid
tegevusi sise- ja välitingimustes ning omandab asjakohase
sõnavara. Taotletakse, et õppija arendab analüüsi ja probleemide
lahendamise oskust. Õppija arendab tööülesannete täitmiseks
vajaliku teabe hankimise, analüüsimise ja koostööoskusi.
|
16.
|
Rekreatsioonikorraldusõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad: rekreatsioonkorralduse alused,
reisikorralduse alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab rekreatsiooni ja
reisikorralduse põhialused ja -mõisted, teab rekreatsiooni
korraldamist reguleerivaid õigusakte, rekreatiivsete teenuste
nõudluse ja pakkumise mõjutegureid, mõistab rekreatsiooni seoseid
teiste valdkondadega (turism, sport jne), oskab korraldada reisi,
lähtudes kliendi ootusest, ja tagada kliendile turvalisuse ning
meeldiva elamuse. Õppija teab spetsialiseerumise võimalusi
valdkonnas ning oskab leida rakendust era-, avalikus või kolmandas
sektoris, omandab üldoskused rekreatsiooni turvaliseks ja
valikuvõimalusi pakkuvaks korraldamiseks sise- ja välitingimustes.
|
17.
|
Rekreatsioonisündmuse korraldusõpe
|
4
|
Käsitletavad teemad: sündmuskorralduse alused, mänguõpetus ja
animatööri töö, rekreatsioonisündmuste korraldamine,
projektijuhtimise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised
sündmuskorraldaja ja animatööri tööst. Oskab sündmust planeerida,
ette valmistada, läbi viia, korraldada jätkutegevusi, saada ja
analüüsida tagasisidet. Õppija teab meeskonna juhtimise
põhimõtteid ja oskab töötada meeskonnaliikmena, juhendada kliente
vaba aja veetmisel. Õppija oskab kasutada projektimeetodit kui
ühte enamlevinud organisatsiooni arenguks või sündmuste
korraldamiseks kasutatavat meetodit, kirjutada lihtsamaid
projekte, neid ellu viia ja tulemusi analüüsida.
|
18.
|
Loodusturismiõpe
|
5
|
Käsitletavad teemad: Eesti looduskeskkond, loodushoid,
loodusturismi korraldus, loodusgiidi töö ja looduse vahendamine.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab alusteadmised ökoloogiast
ja looduskeskkonnast kui rekreatsiooni põhiressurssidest ning teab
vastavaid põhimõisteid. Õppija saab aru looduse säästva kasutamise
ja koormustaluvuse vajalikkusest, oskab korraldada loodusmatka ja
-ekskursiooni lähtudes sihtrühmast ja temaatikast, koostada
looduse vahendamise programmi ja viia läbi looduse vahendamise
üritust. Õppija saab teadmised maastikuvaldkondadest,
puhkealadest, säästva looduskasutuse põhimõtetest, kaitsealadest
ja looduse kaitstavatest üksikobjektidest ning nende
kaitsekorrast. Oskab koostada loodusturismi pakette ja korraldada
loodusmatka.
|
19.
|
Matkatreeneritöö õpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: matkamise alused, matkamine ja orienteerumine.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab vajalikud eelteadmised
inimese anatoomiast, füsioloogiast ning treeningkoormuse mõjust
organismile, teadmised ja oskused ohutu matka planeerimiseks ja
läbiviimiseks. Oskab kasutada matkavarustust, juhtida
grupisiseseid suhteid ja teenindada kliente matkal. Õppija omandab
vajalikud oskused ja teadmised matkatreeneri I taseme kutseeksami
sooritamiseks, sh teadmised matkamise alustest, oskused matka
planeerida, valida liikumisviisi ja -taktikat vastavalt grupi
suurusele ning võimekusele, komplekteerida ja kasutada varustust.
Õppija omandab teadmised liikumistehnikatest matkaliikide kaupa,
oskab kasutada abimaterjale, orienteeruda kaardil ning looduses,
juhendada kliente, kasutada meeskonnatöö võtteid ning teab
seadusandlusest tulenevat vastutust ja klientide õigusi
matkateenuste kasutamisel.
|
20.
|
Spordi- ja liikumisharrastusõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad: rekreatiivsed liikumisharrastused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab oskused ja teadmised
klientide juhendamiseks aktiivsetes tegevustes. Õppija omandab
teadmised ning oskused harrastusspordi korraldamiseks, oskab ise
harrastada mõnda sportlikku ala ning juhendada teisi sellel alal
tegutsejaid. Õppija omandab spordivaldkonna üldteadmised ning
teadmised treeningu põhiprintsiipidest. Õppija oskab valida
treeninguks õiget toitumisviisi ja koormust ning teabriskide
maandamise võimalusi erinevate alade harrastamisel.
|
21.
|
Looduskeskkonnaõpe
|
10
|
Käsitletavad teemad: ökoloogia alused, Eesti floora, seened ja
samblikud, Eesti fauna, Eesti maastikud, loodushoid.
Õppija saab teadmised ökoloogia põhimõistetest ja looduslikest
ökosüsteemidest, taimekooslustest, maastikuvaldkondadest ja nende
looduslikest vaatamisväärsustest, looduse koormustaluvusest ja
igaüheõigusest, kaitsealadest, kaitstavatest looduse
üksik-objektidest ja puhkealadest kui loodusturismi sihtkohtadest.
Õppija oskab määrata enamlevinud taime-, looma-, seene- ja
samblikuliike, sh kaitsealuseid liike, ravim-, söödavaid ja
mürgiseid taimi ning seeni.
|
22.
|
Looduse vahendusõpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: giiditöö alused, looduse vahendamine,
loodusrajad, matkamise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab oskuse esitleda
külastajatele loodusobjekte ning anda mõistetavaid selgitusi
looduses toimuvate protsesside ning seoste kohta. Õppija omab
teadmisi ja oskusi loodusradade kavandamisest, matkavarustuse
kasutamisest, maastikul orienteerumisest. Õppija mõistab, kuidas
läbitava loodusraja profiil ja seisund mõjutavad saadavat
looduselamust. Õppija omandab loodusradade kavandamiseks vajalikud
teadmised ja oskused. Õppija omandab matka planeerimise, varustuse
kasutamise ja külastajate juhendamise oskused. Õppija oskab valida
turvalise, ratsionaalse ja loodussäästliku liikumisviisi Eesti
maastikel ja pinnavormidel.
|
23.
|
Loodusreisi korraldusõpe
|
3
|
Käsitletavad teemad: reisikorralduse alused, loodusturismi
korraldus, projektijuhtimine.
Õpetusega taotletakse, et õppija mõistaks säästva turismi,
loodusturismi ning ökoturismi eripära ning loodus- ja ökoturismi
toodete tähtsust Eesti turismiturul. Õppija omandab teadmised
erinevate loodus- ja ökoturismi ühenduste tegevustest ja
ülemaailmsetest liikumistest. Õppija omandab oskused kavandada
ning turundada loodus- ja ökoturismi tooteid. Õppija oskab
kasutada projektimeetodit kui ühte enamlevinud organisatsiooni
arenguks või sündmuste korraldamiseks kasutatavat meetodit,
kirjutada lihtsamaid projekte, neid ellu viia ja tulemusi
analüüsida.
|
24.
|
Maaturismi korraldusõpe
|
5
|
Käsitletavad teemad: maaturismi alused, jätkusuutliku turismi
korraldus, sündmuskorraldus, seminarikorraldus ja
rekreatsioonikorraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks turismiteenuseid pakkuvates
ettevõtetes, kohalikes omavalitsustes või mittetulundusühingutes,
mille tegevuste hulka kuulub turismi arendamine ja planeerimine
sihtkohas. Õppija mõistab maaturismi, sündmus-, seminari- ja
rekreatsioonikorralduse põhimõisteid ja protsesse. Õppija tunneb
maaturismiteenustele esitatavaid nõudeid ning seonduvat
seadusandlust. Õppija oskab leida ja analüüsida tööülesannete
täitmiseks vajalikku teavet. Õppija mõistab ettevõtja rolli ja
oskab korraldada turismialase väikeettevõtte tööd ning analüüsida
ettevõtte tegevust kliendikesksuse seisukohast. Õppija omandab
teadmised ja oskused maaturismi jätkusuutlikust korraldusest ja
rekreatiivsete tegevuste korraldamisest sise- ja välistingimustes
ning sündmuste ja seminaride korraldamisest. Õppija oskab
klientide vajadusi arvestades ette valmistada ja läbi viia
ekskursiooni ja matka. Õppija oskab koostada, kalkuleerida ja
pakkuda seminaripaketti. Õppija oskab planeerida sündmuste
ettevalmistamist ning teenindada sündmusel ja seminaril osalejaid,
lähtudes klientide huvidest ja ootustest. Õpetusega taotletakse,
et õppija arendab analüüsimise ja probleemide lahendamise oskusi.
|
25.
|
Maamajutuse korraldusõpe
|
4
|
Käsitletavad teemad: vastuvõtu korraldus, majapidamine, kinnisvara
korrashoid ja maastikuhooldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija mõistab majutusteenuse tähtsust
kliendile ja oskab kasutada majutusalast põhisõnavara ja
-mõisteid. Õppija tunneb majutusettevõtte teenuste tsüklit ja
sellest tulenevaid ettevõtte struktuuri, tööjaotuse ja
töökorralduse põhimõtteid ning nende omavahelisi seoseid. Õppija
mõistab vastuvõtu rolli ettevõttesisese ja -välise info
vahendajana. Õppija oskab sooritada vastuvõtu esmaseid töö- ja
teenindustoiminguid. Õppija oskab planeerida ja ajastada
majapidamis- ja koristustöid. Õppija väärtustab majutusteenuste
kvaliteeti ning tunneb majutusettevõtte kvaliteedijärkude
taotlemise korda.
Õppija teab kinnisvara haldamise ja hooldamise põhimõtteid,
projekteerimise, ehitamise ja turvalisusega seotud nõudeid, oskab
koostada kinnisvara korrashoiu kava. Õppija teab
maastikuplaneerimise ja -hoolduse põhimõtteid, oskab töötada
lihtsamate töövahenditega. Õppija väärtustab ettevõtte hoonete ja
ümbruse omapära, rahvuslikku stiili, esteetilist terviklikkust ja
korrashoidu. Õppija arendab meeskonnatöö ja suhtlusoskusi ning
analüüsivõimet.
|
26.
|
Toitlustuskorraldusõpe
|
5
|
Käsitletavad teemad: toiduvalmistamine, toitumisõpetus ja
toiduainete õpetus, menüü planeerimine ja hinnakujundus,
serveerimis- ja joogiõpetus, toitlustuse töökorraldus ja hügieen.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised toiduainete ja
jookide koostisest ning tasakaalustatud toitumise põhimõtetest.
Õppija õpib tundma toidukaupade ja jookide kvaliteedi hindamise
aluseid ja säilitamisreegleid. Õppija oskab toidu valmistamisel
kalkuleerida toiduainete kulu, planeerida söögikordi, järjestada
ja ajastada tegevusi. Õppija tunneb toiduvalmistamise põhilisi
viise, roogade sobitamist ning toidutoote arenduse põhimõtteid.
Õppija tunneb toitumistavasid ja lauakombeid erinevates
kultuurides. Õppija oskab kasutada ja hooldada köögiseadmeid.
Tunneb isikliku hügieeni, toidukäitlemise ja sanitaarnõudeid ning
töökorraldust ja tööjaotust toitlustusteenuste pakkumisel. Õppija
omandab oskused koostada menüüsid vastavalt klientide soovidele.
Õppija oskab valmistada ja serveerida kuumi ja külmi jooke ning
tavalisemaid toite ja kasutada erinevaid serveerimisviise
lähtuvalt toitlustuskohast. Õppija omandab oskused valmistada
rahvustoite ja väärtustab kohalikku toorainet. Õppija teab ja
oskab rakendada meeskonnatöö põhimõtteid.
|
27.
|
Maaturismi turundusõpe
|
4
|
Käsitletavad teemad: maaturismi toodete ja teenuste turundus,
sihtkohaturundus.
Õpetusega taotletakse, et õppija süvendab turundusalaseid teadmisi
ja oskusi ning omandab õige suhtumise, teadmised ja oskused
töötamiseks maaturismiettevõttes või maaturismi arendavas
organisatsioonis. Õppija mõistab maaturismi efektiivse turunduse
põhimõtteid ning oskab neid seostada sihtkohaturunduse
põhiprintsiipidega. Õppija oskab planeerida maaturismi toodete ja
teenuste turundust ning koostada maaturismiettevõtte
turundusplaani. Õppija arendab analüüsimise ja probleemide
lahendamise oskusi. Õppija väärtustab jätkusuutliku arengu
printsiipe maaturismitoodete pakkumisel.
|
28.
|
Maaturismi juhtimisõpe
|
4
|
Käsitletavad teemad: juhtimise alused, personalijuhtimine,
kvaliteedijuhtimine; projektijuhtimine, majandusarvestuse ja
finantsjuhtimise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb maaturismi
ettevõtte funktsioneerimise ja juhtimise aluseid ning juhtimise
põhitegevusi: planeerimist, organiseerimist, koordineerimist,
eestvedamist, otsustamist, motiveerimist ja kontrollimist. Õppija
oskab sõnastada ettevõtte strateegilisi, taktikalisi ja
operatiivseid eesmärke ning omandab juhtimisvaldkondade
eestvedamise, kontrollimise ja hindamise oskusi. Õppija omandab
erinevate valdkondade (kvaliteedi-, personali- ja
projektijuhtimine) juhtimise oskusi. Õppija oskab koostada ja
rakendada arendus- ja äriprojekte. Õppija teab raamatupidamise
ning finantsanalüüsi ja -juhtimise aluseid ja terminoloogiat.
Õppija mõistab finantsanalüüsi olulisust juhtimisotsuste tegemisel
ja äritegevuse arendamisel. Õppija omandab finantsvahendite
vajaduse ja ettevõtte finantsolukorra analüüsimise, rahavoogude
planeerimise ja finantsaruannete koostamise oskusi. Õppija oskab
analüüsida ettevõtte personalivajadust, koostada ametijuhendeid ja
läbi viia tööintervjuusid ning arenguvestlusi. Õppija arendab
analüüsimise ja probleemide lahendamise oskusi.
|
29.
|
Maaturismiõpe
|
6
|
Käsitletavad teemad: maaturismi alused, jätkusuutliku turismi
alused, sündmus- ja seminarikorraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks klienditeenindajana maaturismi
ettevõtetes. Õppija mõistab maaturismi, sündmus- ja
seminarikorralduse ning maaturismi teenuste ja toodete pakkumise
ja läbiviimise põhimõisteid ja protsesse. Õppija oskab leida ja
analüüsida tööülesannete täitmiseks vajalikku teavet. Õppija
omandab üldteadmised maaturismi jätkusuutlikust korraldusest ja
koostööst, sündmuste ja seminaride korraldamisest. Õppija arendab
analüüsimise ja probleemide lahendamise oskusi.
|
30.
|
Maamajutusõpe
|
5
|
Käsitletavad teemad: vastuvõtt ja klienditeenindus, majapidamine,
hoonete ja maastiku hooldamine.
Õpetusega taotletakse, et õppija tunneb majutusettevõtte teenuste
tsüklit, sellest tulenevaid ettevõtte struktuuri, tööjaotuse ja
töökorralduse põhimõtteid ning nende omavahelisi seoseid. Õppija
tunneb klienditsükli etappe ja nende võtmetegevusi. Õppija mõistab
vastuvõtu rolli ettevõttesisese ja -välise info vahendajana.
Õppija valdab vastuvõtu esmaseid töö- ja teenindusoperatsioone.
Õppija teab erinevaid kliendihaldussüsteeme ja nende
kasutusvõimalusi. Õppija mõistab majapidamistöö olulisust, saab
teadmised majapidamise töökorraldusest ja peamistest
majapidamistoimingutest ning oskab hinnata majapidamistööde
kvaliteeti. Õppija omandab oskused korrastada majutus- ja
üldkasutatavaid ruume ning töötada laos ja pesumajas.
Õppija teab kinnisvara haldamise, hooldamise ja turvalisuse
nõudeid. Õppija oskab kaunistada siseruume ning hooldada ümbrust.
Õppija oskab käsitseda peamisi maastikuhooldusvahendeid. Õppija
arendab meeskonnatöö ja suhtlusoskusi ning analüüsivõimet.
|
31.
|
Toitlustusteenindusõpe
|
7
|
Käsitletavad teemad: toiduvalmistamine, toitumisõpetus,
toiduainete õpetus, Eesti toit, menüü planeerimine, serveerimine
ja joogiõpetus, toitlustuse töökorraldus ja hügieen.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb toiduainete ja
jookide koostist ning tasakaalustatud toitumise põhimõtteid.
Õppija tunneb toidukaupade ja jookide kvaliteedi hindamist ja
säilitamisreeglid, toiduainete kulu hindamist toiduvalmistamisel,
söögikorra planeerimist, tööde järjestamist ja ajastamist,
toiduvalmistamise põhilisi viise, toitude ja roogade sobitamist
ning toidutoote arenduse põhimõtteid, köökides kasutatavaid
seadmeid, nende õige kasutamise, hoolduse ja puhastamise reegleid,
isikliku hügieeni ja sanitaarnõudeid toitlustuses, töökorraldust
ja -jaotust toitlustusteenuste pakkumisel, toitumistavasid ja
lauakombeid erinevates kultuurides. Õppija oskab koostada menüüsid
vastavalt klientide soovidele ja vajadustele ning valmistada ja
serveerida etteantud juhendi alusel toite ning kuumi ja külmi
jooke, kasutada erinevaid serveerimisviise lähtuvalt
toitlustuskohast ja/või sündmuse iseloomust. Teab ja oskab
rakendada meeskonnatöö põhimõtteid.
|
32.
|
Looduskasutusõpe
|
4
|
Käsitletavad teemad: Eesti looduskeskkond, loodushoid,
rekreatsioonikorralduse ja retkejuhtimise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised ökoloogia
põhimõistetest ja Eesti looduskeskkonnast kui rekreatsiooni
põhiressursist, RMK puhkealadest ning nende looduslikest
komponentidest, säästva looduskasutuse põhimõtetest, Eesti
kaitsealadest ja looduse kaitstavatest üksikobjektidest ning nende
kaitsekorrast. Õppija mõistab looduse säästva kasutamise ja
koormustaluvuse arvestamise vajalikkust. Õppija oskab assisteerida
loodusmatka, -ekskursiooni ja looduse vahendamise programmi
korraldamist ja läbiviimist, lähtudes sihtrühmast ja temaatikast
ning oskab läbi viia lihtsamat loodusmatka ja looduse vahendamise
programmi ettevalmistatud materjalide abil.
|