Mooduli nr |
Mooduli nimetus |
Maht õppenädalates |
1. |
Sissejuhatus reisimise, turismi ja vaba aja
veetmise valdkonna kutseõpingutesse |
1 |
Käsitletavad teemad: sissejuhatus reisimise, turismi ja vaba aja
veetmise valdkonna kutseõpingutesse.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised reisimise, turismi
ja vaba aja veetmise valdkonnast, õppekavast ning selle täitmisega
seonduvatest nõuetest. Õpitu motiveerib õppijaid väärtustama ja hindama
valitud kutseala. Mooduli läbimine annab õppijale ülevaate õppetöö
korraldusest koolis ja praktikakohas, õppija õigustest ja kohustustest
ning kasutatavatest õppemeetoditest ja -materjalidest. Õpetus toetab
õppija ühistööoskuste, probleemide lahendamise, kriitilise mõtlemise,
analüüsi- ja suhtlemisoskuste arengut ning annab eeldused erialaste
oskuste ja teadmiste arendamiseks ning edasisteks kutsealaõpinguteks.
|
2. |
Majandus- ja ettevõtlusõpe |
3 |
Käsitletavad teemad: majanduse alused, ettevõtluse alused, äri- ja
tööõiguse alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab Eesti majanduse arengusuundi
ühtses Euroopa Liidu majandusruumis, peamisi äri- ja töösuhteid
reguleerivaid õigusakte, organisatsiooni töökorralduse, juhtimise ja
organisatsioonikäitumise aluseid ning kvaliteedisüsteeme. Õppija arendab
majandusliku mõtlemise, ettevõtte äriplaani koostamise, töökorralduse ning
ettevõtjana tegutsemise oskusi. Mooduli läbimine toetab õppija
ühistööoskuste, probleemide lahendamise, kriitilise mõtlemise, analüüsi-
ja suhtlusoskuste arengut. Mooduli läbimine loob eeldused erialaste
oskuste ja teadmiste arendamiseks ning edasisteks kutsealaõpinguteks.
|
3. |
Töökeskkonnaõpe |
2 |
Käsitletavad teemad: esmaabi, tööohutuse ja töötervishoiu alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised tööohutuse ja
-tervishoiu õiguslikest alustest, keskkonnaohutuse nõuetest ja
jäätmemajanduse korraldamisest. Õppija omandab oskused tegutsemiseks
ohuolukordades ja õnnetusjuhtumite korral ning oskab anda esmaabi.
|
4. |
Klienditeenindusõpe |
4 |
Käsitletavad teemad: suhtlemispsühholoogia alused, klienditeeninduse
alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teenindusmõttelaadi, -hoiakud
ja -valmiduse ning õpib õigesti teenindama. Õppija avardab oma terviklikku
maailmapilti ja analüüsivõimet, arendab hoolivust, mõistmist ja sallivust
teiste inimeste suhtes ning õpib paremini tundma iseennast. Mooduli
läbimisel oskab õppija kasutada omandatud teadmisi ja oskusi suhtlemisel
ja teenindamisel, pöörata tähelepanu teeninduskultuuri ja -kvaliteedi
aspektidele, ennetada ja õigesti tegutseda veaolukordades, välja selgitada
klientide vajadusi ja soove ning küsida ja anda tagasisidet. Mooduli
läbimine loob õppijale eeldused teenindus- ja suhtluspädevuste
edasiarendamiseks, nende kasutamiseks ja seostamiseks õppekava teiste
moodulitega.
|
5. |
Arvuti- ja asjaajamisõpe |
3 |
Käsitletavad teemad: arvutiõpetus ja asjaajamise alused ning kutsealane
eesti keel.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab arvutivõrkude üldiseid
toimimispõhimõtteid, arvutialast sõnavara, teksti- ja tabelitöötluse,
veebis navigeerimise ja esitluse loomise põhimõtteid. Õppija oskab
kasutada arvutit õppimis- ja töövahendina informatsiooni hankimiseks,
töötlemiseks, kasutamiseks ja edastamiseks, esitluste loomiseks ja tööks
vajalikuks suhtluseks. Õppija teab igapäevase asjaajamise korraldamise
aluseid ning oskab koostada ja vormistada erinevaid dokumente ja
ametikirju nii paberil kui arvutis. Õppija oskab kasutada korrektset eesti
keelt.
Mooduli läbimine toetab õppija ühistööoskuste, probleemide lahendamise,
kriitilise mõtlemise, kirjaliku ja suulise eneseväljendamise, analüüsi- ja
suhtlusoskuste arengut ning annab eeldused erialaste oskuste ja teadmiste
arendamiseks ning edasisteks kutsealaõpinguteks.
|
6. |
Kutsealane inglise keele õpe |
5 |
Käsitletavad teemad: inglise keele grammatika ja suhtluskeel,
turismisõnavara ja teenindussuhtlus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab ja süvendab turismitööks
vajalikke teadmisi enese väljendamiseks inglise keeles. Õppija mõistab
tavakõnet ja saab aru turismialastest tekstidest. Oskab ettevalmistuseta
vestelda turismiga seonduvatel teemadel, koostada tekste ja ametialaseid
kirju. Õppija tähtsustab korrektse keelekasutuse vajalikkust ametialases
suhtluses. Lõpetamisel saavutatakse kutsealase inglise keele tase B1.
|
7. |
Kutsealane võõrkeeleõpe
(soome, vene või
saksa keel) |
4 |
Käsitletavad teemad: lisavõõrkeele grammatika ja suhtluskeel,
turismialane sõnavara ja keelekasutus, teenindussuhtlus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab ja süvendab turismitööks
vajalikke teadmisi enese väljendamiseks ühes lisavõõrkeeles. Õppija
mõistab tavakõnet ja saab aru turismialastest tekstidest. Oskab
ettevalmistuseta vestelda turismiga seonduvatel teemadel, koostada tekste
ja ametialaseid kirju. Õppija tähtsustab korrektse keelekasutuse
vajalikkust ametialases suhtluses.
|
8. |
Turismimajandusõpe |
5 |
Käsitletavad teemad: turismimajanduse alused, hotellimajanduse alused,
toitlustuse alused, turismiturunduse alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab turismi ajalugu ja
tulevikutrende, mõistab turismimajanduse tähtsust, rolli ja arengusuundi
maailma majanduses ning Eestis, tunneb turismimajanduse põhialuseid,
seoseid teiste majandusharudega, erinevaid turismisektoreid ning nende
poolt pakutavaid teenuseid. Õppija mõistab turismi majanduslikke,
sotsiaalseid, poliitilisi ja ökoloogilisi mõjutegureid ning oskab kasutada
lihtsamaid analüüsimeetodeid. Õppija tunneb reisijate liigitust ning
turistide ootusi, vajadusi ja motiive. Õppija teab peamisi
turismiorganisatsioone ja -ühendusi, turismikvaliteedi juhtimissüsteeme ja
levinumaid kvaliteedimärgiseid. Õppija omandab reisimise, turismi,
majutuse, toitlustuse, rekreatsiooni, sihtkohaarenduse, turismikorralduse
ja -turundusega seonduvad alusteadmised ja põhisõnavara. Õppija oskab
leida erialast informatsiooni, arendab turismitöösse tervikliku ning
eetilise suhtumise, analüüsi- ja ühistööoskusi.
|
9. |
Turismigeograafiaõpe |
6 |
Käsitletavad teemad: maailma turismigeograafia, Eesti
turismigeograafia, Eesti kultuurilugu, maailma kultuurid.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab turismigeograafia põhimõisted,
teab peamisi loodusgeograafilisi protsesse, maakera geograafilisi
iseärasusi ning poliitilis-majanduslikku liigendamist. Õppija tunneb
maailma kaarti. Õppija tunneb maailma ja Euroopa tähtsamaid
turismipiirkondi, -sihtkohti ja -vaatamisväärsusi, oskab neid tutvustada
ja nõustada reisijaid erinevatesse piirkondadesse sõitmisel. Õppija
tunneb maailma kultuurilugu ja religioone ning omab ülevaadet maailma
rahvaste kommetest ja väärtushinnangutest. Õppija oskab sobilikult käituda
suheldes teiste rahvuste ja kultuuride esindajatega.
Õppija teab Eesti üldandmeid ja haldusjaotust, tunneb Eesti loodust,
maakondade turismivõimalusi ja vaatamisväärsusi. Õppija oskab tutvustada
Eesti turismiregioone ja jagada turismialast informatsiooni. Õppija teab
Eesti kultuuripärandi väljakujunemist ja põhiperioode, Eesti kultuuriloo
tähtsamaid ilminguid ning oskab võrrelda neid Euroopa
kultuurinähtustega.Õppija teab Eesti erinevate regioonide kultuuriloolist
minevikku, tähtsamaid kultuuritegelasi ja tänapäeva olulisemaid
kultuuriobjekte ja -sündmusi. Õppija oskab kasutada andmebaase ja
infomaterjale.
|
10. |
Turismikorraldusõpe |
6 |
Käsitletavad teemad: turismiinfokeskuste töökorraldus, reisikorralduse
alused, sündmuskorraldus, seminarikorraldus, rekreatsioonikorraldus ja
giiditöö korraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks organisatsioonis, mille tegevuste hulka
kuulub turismi korraldamine turismiteenuseid pakkuvas väikeettevõttes,
turismiinfokeskuses, mittetulundussektoris või kohalikus omavalitsuses.
Õppija mõistab reisi-, sündmus-, seminari- ja rekreatsioonikorralduse
põhimõisteid ja protsesse. Õppija oskab leida ja analüüsida tööülesannete
täitmiseks vajalikku teavet. Oskab korraldada turismiinfokeskuse tööd ning
mõistab giidi kui sihtkoha lahtimõtestaja rolli, omandab üldoskused
rekreatsiooni korraldamisest sise- ja välistingimustes. Taotletakse, et
õppija arendab analüüsimise ja probleemide lahendamise oskust.
|
11. |
Turismiarendusõpe |
6 |
Käsitletavad teemad: jätkusuutliku arendamise alused, halduskorralduse
alused, sihtkoha tootearendus, sihtkohaturundus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks avaliku või kolmanda sektori
organisatsioonis, mille tegevuste hulka kuulub turismi arendamine
sihtkohas. Õppija mõistab jätkusuutliku arendamise, haldusjuhtimise,
sihtkoha tootearenduse ning -turunduse põhialuseid ja protsesse. Oskab
assisteerida sihtkoha arendamisega seotud protsesse ning koostada sihtkoha
turundusplaani. Taotletakse, et õppija arendab analüüsimise ja probleemide
lahendamise oskusi.
|
12. |
Majandusarvestus- ja projektiõpe |
3 |
Käsitletavad teemad on majandusarvestuse alused ja projektitöö
korraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised projekti mõistetest,
projektipõhisest tegevusest organisatsioonis, projektide seotusest
organisatsiooni arengustrateegiaga ja saab ülevaate projektide
rahastamisvõimalustest. Õppija omandab algteadmised organisatsiooni
majandusvahenditest, majandusprotsesside arvestusest, dokumenteerimisest,
bilansist, sularahata arveldustest, kassaoperatsioonidest, aasta- ja
projektiaruande koostamisest.
Õpetus toetab õppija ühistööoskuste, probleemide lahendamise,
kriitilise mõtlemise, analüüsi- ja suhtlusoskuste arengut ning annab
eeldused erialaste oskuste ja teadmiste arendamiseks ning edasisteks
kutsealaõpinguteks.
|
13. |
Reisibüroo töö õpe |
6 |
Käsitletavad teemad: töökorraldus, reisiteenuste müük ning
rahvusvahelised broneerimissüsteemid.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab vajalikud oskused ja teadmised
töötamiseks reisibüroos. Õppija teab ja oskab rakendada reisiteenuste
müügis kasutatavaid lühendeid ja koode, on võimeline andma klientidele
vajalikku teavet reisiteenuste kohta ning neid müüma. Õppija suudab
broneerida ja müüa Eesti reisibüroodes pakutavaid tüüpilisi
reisiteenuseid, esitada infopäringuid teenuste osutajatele, kinnitada ja
tühistada tellimust, vormistada reisidokumentatsiooni, teostada aruandlust
teenuste osutajatele, anda kliendile reisialast nõu (valuuta, reisitarbed
jne), tunneb reisimüügi vormistamise tingimusi ja oskab neid kliendile
edastada. Õppija tunneb reisibüroo töökorralduse ja teenuste osutamisega
seotud seadusandlikke akte. Õppija arendab erialase teabe otsimise ja
analüüsimise ning suhtlusoskusi.
|
14. |
Reisikorraldusõpe |
7 |
Käsitletavad teemad: reisikorraldus, reisikorraldusettevõtte töö,
pakettreis kui turismitoode, turismitoote turundus, giidi töö, reisisaatja
ja reisikorraldaja esindaja töö.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb reisikorralduse
põhimõtteid, reisikorraldusettevõtte töökorraldust, pakettreisi kui
turismitoodet, giidi ja reisisaatja tegevusi, ekskursioonide läbiviimise
metoodikat. Õppija oskab koostada pakettreisi, kalkuleerida ja müüa
reisipakette, koostada ekskursiooni teksti ning juhtida ekskursiooni.
Õppija õpib tundma turismitootele turundusplaani koostamise ja arendamise,
sise- ja suhteturunduse printsiipe. Õppija arendab turismitoodete
reklaami, müügi ja müügitoetuse korraldamise oskusi. Õppija omandab
arusaama, et vastutus kliendile ja müügiagendile antava detailse teabe
täpsuse eest tagab reisikorraldusettevõtte edu. Õppija arendab
tööülesannete täitmiseks vajaliku teabe hankimise, analüüsimise ja
koostööoskusi.
|
15. |
Sündmuskorraldusõpe |
3 |
Käsitletavad teemad: sündmuskorraldus, seminarikorraldus,
rekreatsioonikorraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused sündmuste, seminaride ja rekreatsiooni
korraldamiseks. Õppija mõistab sündmus-, seminari- ja
rekreatsioonikorralduse põhimõisteid ja protsesse. Õppija oskab korraldada
sündmusi, seminare ja lihtsamaid rekreatiivseid tegevusi sise- ja
välitingimustes ning omandab asjakohase sõnavara. Taotletakse, et õppija
arendab analüüsi ja probleemide lahendamise oskust. Õppija arendab
tööülesannete täitmiseks vajaliku teabe hankimise, analüüsimise ja
koostööoskusi.
|
16. |
Rekreatsioonikorraldusõpe |
3 |
Käsitletavad teemad: rekreatsioonkorralduse alused, reisikorralduse
alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab rekreatsiooni ja
reisikorralduse põhialused ja -mõisted, teab rekreatsiooni
korraldamist reguleerivaid õigusakte, rekreatiivsete teenuste nõudluse ja
pakkumise mõjutegureid, mõistab rekreatsiooni seoseid teiste valdkondadega
(turism, sport jne), oskab korraldada reisi, lähtudes kliendi ootusest, ja
tagada kliendile turvalisuse ning meeldiva elamuse. Õppija teab
spetsialiseerumise võimalusi valdkonnas ning oskab leida rakendust era-,
avalikus või kolmandas sektoris, omandab üldoskused rekreatsiooni
turvaliseks ja valikuvõimalusi pakkuvaks korraldamiseks sise- ja
välitingimustes.
|
17. |
Rekreatsioonisündmuse korraldusõpe |
4 |
Käsitletavad teemad: sündmuskorralduse alused, mänguõpetus ja
animatööri töö, rekreatsioonisündmuste korraldamine, projektijuhtimise
alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised sündmuskorraldaja ja
animatööri tööst. Oskab sündmust planeerida, ette valmistada, läbi viia,
korraldada jätkutegevusi, saada ja analüüsida tagasisidet. Õppija teab
meeskonna juhtimise põhimõtteid ja oskab töötada meeskonnaliikmena,
juhendada kliente vaba aja veetmisel. Õppija oskab kasutada
projektimeetodit kui ühte enamlevinud organisatsiooni arenguks või
sündmuste korraldamiseks kasutatavat meetodit, kirjutada lihtsamaid
projekte, neid ellu viia ja tulemusi analüüsida.
|
18. |
Loodusturismiõpe |
5 |
Käsitletavad teemad: Eesti looduskeskkond, loodushoid, loodusturismi
korraldus, loodusgiidi töö ja looduse vahendamine.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab alusteadmised ökoloogiast ja
looduskeskkonnast kui rekreatsiooni põhiressurssidest ning teab vastavaid
põhimõisteid. Õppija saab aru looduse säästva kasutamise ja
koormustaluvuse vajalikkusest, oskab korraldada loodusmatka ja
-ekskursiooni lähtudes sihtrühmast ja temaatikast, koostada looduse
vahendamise programmi ja viia läbi looduse vahendamise üritust. Õppija
saab teadmised maastikuvaldkondadest, puhkealadest, säästva looduskasutuse
põhimõtetest, kaitsealadest ja looduse kaitstavatest üksikobjektidest ning
nende kaitsekorrast. Oskab koostada loodusturismi pakette ja korraldada
loodusmatka.
|
19. |
Matkatreeneritöö õpe |
6 |
Käsitletavad teemad: matkamise alused, matkamine ja orienteerumine.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab vajalikud eelteadmised inimese
anatoomiast, füsioloogiast ning treeningkoormuse mõjust organismile,
teadmised ja oskused ohutu matka planeerimiseks ja läbiviimiseks. Oskab
kasutada matkavarustust, juhtida grupisiseseid suhteid ja teenindada
kliente matkal. Õppija omandab vajalikud oskused ja teadmised
matkatreeneri I taseme kutseeksami sooritamiseks, sh teadmised
matkamise alustest, oskused matka planeerida, valida liikumisviisi ja
-taktikat vastavalt grupi suurusele ning võimekusele, komplekteerida ja
kasutada varustust. Õppija omandab teadmised liikumistehnikatest
matkaliikide kaupa, oskab kasutada abimaterjale, orienteeruda kaardil ning
looduses, juhendada kliente, kasutada meeskonnatöö võtteid ning teab
seadusandlusest tulenevat vastutust ja klientide õigusi matkateenuste
kasutamisel.
|
20. |
Spordi- ja liikumisharrastusõpe |
3 |
Käsitletavad teemad: rekreatiivsed liikumisharrastused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab oskused ja teadmised klientide
juhendamiseks aktiivsetes tegevustes. Õppija omandab teadmised ning
oskused harrastusspordi korraldamiseks, oskab ise harrastada mõnda
sportlikku ala ning juhendada teisi sellel alal tegutsejaid. Õppija
omandab spordivaldkonna üldteadmised ning teadmised treeningu
põhiprintsiipidest. Õppija oskab valida treeninguks õiget toitumisviisi ja
koormust ning teabriskide maandamise võimalusi erinevate alade
harrastamisel.
|
21. |
Looduskeskkonnaõpe |
10 |
Käsitletavad teemad: ökoloogia alused, Eesti floora, seened ja
samblikud, Eesti fauna, Eesti maastikud, loodushoid.
Õppija saab teadmised ökoloogia põhimõistetest ja looduslikest
ökosüsteemidest, taimekooslustest, maastikuvaldkondadest ja nende
looduslikest vaatamisväärsustest, looduse koormustaluvusest ja
igaüheõigusest, kaitsealadest, kaitstavatest looduse üksik-objektidest ja
puhkealadest kui loodusturismi sihtkohtadest. Õppija oskab määrata
enamlevinud taime-, looma-, seene- ja samblikuliike, sh kaitsealuseid
liike, ravim-, söödavaid ja mürgiseid taimi ning seeni.
|
22. |
Looduse vahendusõpe |
6 |
Käsitletavad teemad: giiditöö alused, looduse vahendamine, loodusrajad,
matkamise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab oskuse esitleda külastajatele
loodusobjekte ning anda mõistetavaid selgitusi looduses toimuvate
protsesside ning seoste kohta. Õppija omab teadmisi ja oskusi loodusradade
kavandamisest, matkavarustuse kasutamisest, maastikul orienteerumisest.
Õppija mõistab, kuidas läbitava loodusraja profiil ja seisund mõjutavad
saadavat looduselamust. Õppija omandab loodusradade kavandamiseks
vajalikud teadmised ja oskused. Õppija omandab matka planeerimise,
varustuse kasutamise ja külastajate juhendamise oskused. Õppija oskab
valida turvalise, ratsionaalse ja loodussäästliku liikumisviisi Eesti
maastikel ja pinnavormidel.
|
23. |
Loodusreisi korraldusõpe |
3 |
Käsitletavad teemad: reisikorralduse alused, loodusturismi korraldus,
projektijuhtimine.
Õpetusega taotletakse, et õppija mõistaks säästva turismi,
loodusturismi ning ökoturismi eripära ning loodus- ja ökoturismi toodete
tähtsust Eesti turismiturul. Õppija omandab teadmised erinevate loodus- ja
ökoturismi ühenduste tegevustest ja ülemaailmsetest liikumistest. Õppija
omandab oskused kavandada ning turundada loodus- ja ökoturismi tooteid.
Õppija oskab kasutada projektimeetodit kui ühte enamlevinud
organisatsiooni arenguks või sündmuste korraldamiseks kasutatavat
meetodit, kirjutada lihtsamaid projekte, neid ellu viia ja tulemusi
analüüsida.
|
24. |
Maaturismi korraldusõpe |
5 |
Käsitletavad teemad: maaturismi alused, jätkusuutliku turismi
korraldus, sündmuskorraldus, seminarikorraldus ja rekreatsioonikorraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks turismiteenuseid pakkuvates ettevõtetes,
kohalikes omavalitsustes või mittetulundusühingutes, mille tegevuste hulka
kuulub turismi arendamine ja planeerimine sihtkohas. Õppija mõistab
maaturismi, sündmus-, seminari- ja rekreatsioonikorralduse põhimõisteid ja
protsesse. Õppija tunneb maaturismiteenustele esitatavaid nõudeid ning
seonduvat seadusandlust. Õppija oskab leida ja analüüsida tööülesannete
täitmiseks vajalikku teavet. Õppija mõistab ettevõtja rolli ja oskab
korraldada turismialase väikeettevõtte tööd ning analüüsida ettevõtte
tegevust kliendikesksuse seisukohast. Õppija omandab teadmised ja oskused
maaturismi jätkusuutlikust korraldusest ja rekreatiivsete tegevuste
korraldamisest sise- ja välistingimustes ning sündmuste ja seminaride
korraldamisest. Õppija oskab klientide vajadusi arvestades ette valmistada
ja läbi viia ekskursiooni ja matka. Õppija oskab koostada, kalkuleerida ja
pakkuda seminaripaketti. Õppija oskab planeerida sündmuste
ettevalmistamist ning teenindada sündmusel ja seminaril osalejaid,
lähtudes klientide huvidest ja ootustest. Õpetusega taotletakse, et õppija
arendab analüüsimise ja probleemide lahendamise oskusi.
|
25. |
Maamajutuse korraldusõpe |
4 |
Käsitletavad teemad: vastuvõtu korraldus, majapidamine, kinnisvara
korrashoid ja maastikuhooldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija mõistab majutusteenuse tähtsust
kliendile ja oskab kasutada majutusalast põhisõnavara ja -mõisteid. Õppija
tunneb majutusettevõtte teenuste tsüklit ja sellest tulenevaid ettevõtte
struktuuri, tööjaotuse ja töökorralduse põhimõtteid ning nende omavahelisi
seoseid. Õppija mõistab vastuvõtu rolli ettevõttesisese ja -välise info
vahendajana. Õppija oskab sooritada vastuvõtu esmaseid töö- ja
teenindustoiminguid. Õppija oskab planeerida ja ajastada majapidamis- ja
koristustöid. Õppija väärtustab majutusteenuste kvaliteeti ning tunneb
majutusettevõtte kvaliteedijärkude taotlemise korda.
Õppija teab kinnisvara haldamise ja hooldamise põhimõtteid,
projekteerimise, ehitamise ja turvalisusega seotud nõudeid, oskab koostada
kinnisvara korrashoiu kava. Õppija teab maastikuplaneerimise ja -hoolduse
põhimõtteid, oskab töötada lihtsamate töövahenditega. Õppija väärtustab
ettevõtte hoonete ja ümbruse omapära, rahvuslikku stiili, esteetilist
terviklikkust ja korrashoidu. Õppija arendab meeskonnatöö ja suhtlusoskusi
ning analüüsivõimet.
|
26. |
Toitlustuskorraldusõpe |
5 |
Käsitletavad teemad: toiduvalmistamine, toitumisõpetus ja toiduainete
õpetus, menüü planeerimine ja hinnakujundus, serveerimis- ja joogiõpetus,
toitlustuse töökorraldus ja hügieen.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised toiduainete ja
jookide koostisest ning tasakaalustatud toitumise põhimõtetest. Õppija
õpib tundma toidukaupade ja jookide kvaliteedi hindamise aluseid ja
säilitamisreegleid. Õppija oskab toidu valmistamisel kalkuleerida
toiduainete kulu, planeerida söögikordi, järjestada ja ajastada tegevusi.
Õppija tunneb toiduvalmistamise põhilisi viise, roogade sobitamist ning
toidutoote arenduse põhimõtteid. Õppija tunneb toitumistavasid ja
lauakombeid erinevates kultuurides. Õppija oskab kasutada ja hooldada
köögiseadmeid. Tunneb isikliku hügieeni, toidukäitlemise ja
sanitaarnõudeid ning töökorraldust ja tööjaotust toitlustusteenuste
pakkumisel. Õppija omandab oskused koostada menüüsid vastavalt klientide
soovidele. Õppija oskab valmistada ja serveerida kuumi ja külmi jooke ning
tavalisemaid toite ja kasutada erinevaid serveerimisviise lähtuvalt
toitlustuskohast. Õppija omandab oskused valmistada rahvustoite ja
väärtustab kohalikku toorainet. Õppija teab ja oskab rakendada
meeskonnatöö põhimõtteid.
|
27. |
Maaturismi turundusõpe |
4 |
Käsitletavad teemad: maaturismi toodete ja teenuste turundus,
sihtkohaturundus.
Õpetusega taotletakse, et õppija süvendab turundusalaseid teadmisi ja
oskusi ning omandab õige suhtumise, teadmised ja oskused töötamiseks
maaturismiettevõttes või maaturismi arendavas organisatsioonis. Õppija
mõistab maaturismi efektiivse turunduse põhimõtteid ning oskab neid
seostada sihtkohaturunduse põhiprintsiipidega. Õppija oskab planeerida
maaturismi toodete ja teenuste turundust ning koostada maaturismiettevõtte
turundusplaani. Õppija arendab analüüsimise ja probleemide lahendamise
oskusi. Õppija väärtustab jätkusuutliku arengu printsiipe
maaturismitoodete pakkumisel.
|
28. |
Maaturismi juhtimisõpe |
4 |
Käsitletavad teemad: juhtimise alused, personalijuhtimine,
kvaliteedijuhtimine; projektijuhtimine, majandusarvestuse ja
finantsjuhtimise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb maaturismi ettevõtte
funktsioneerimise ja juhtimise aluseid ning juhtimise põhitegevusi:
planeerimist, organiseerimist, koordineerimist, eestvedamist, otsustamist,
motiveerimist ja kontrollimist. Õppija oskab sõnastada ettevõtte
strateegilisi, taktikalisi ja operatiivseid eesmärke ning omandab
juhtimisvaldkondade eestvedamise, kontrollimise ja hindamise oskusi.
Õppija omandab erinevate valdkondade (kvaliteedi-, personali- ja
projektijuhtimine) juhtimise oskusi. Õppija oskab koostada ja rakendada
arendus- ja äriprojekte. Õppija teab raamatupidamise ning finantsanalüüsi
ja -juhtimise aluseid ja terminoloogiat. Õppija mõistab finantsanalüüsi
olulisust juhtimisotsuste tegemisel ja äritegevuse arendamisel. Õppija
omandab finantsvahendite vajaduse ja ettevõtte finantsolukorra
analüüsimise, rahavoogude planeerimise ja finantsaruannete koostamise
oskusi. Õppija oskab analüüsida ettevõtte personalivajadust, koostada
ametijuhendeid ja läbi viia tööintervjuusid ning arenguvestlusi. Õppija
arendab analüüsimise ja probleemide lahendamise oskusi.
|
29. |
Maaturismiõpe |
6 |
Käsitletavad teemad: maaturismi alused, jätkusuutliku turismi alused,
sündmus- ja seminarikorraldus.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab õige suhtumise, vajalikud
teadmised ja oskused töötamiseks klienditeenindajana maaturismi
ettevõtetes. Õppija mõistab maaturismi, sündmus- ja seminarikorralduse
ning maaturismi teenuste ja toodete pakkumise ja läbiviimise põhimõisteid
ja protsesse. Õppija oskab leida ja analüüsida tööülesannete täitmiseks
vajalikku teavet. Õppija omandab üldteadmised maaturismi jätkusuutlikust
korraldusest ja koostööst, sündmuste ja seminaride korraldamisest. Õppija
arendab analüüsimise ja probleemide lahendamise oskusi.
|
30. |
Maamajutusõpe |
5 |
Käsitletavad teemad: vastuvõtt ja klienditeenindus, majapidamine,
hoonete ja maastiku hooldamine.
Õpetusega taotletakse, et õppija tunneb majutusettevõtte teenuste
tsüklit, sellest tulenevaid ettevõtte struktuuri, tööjaotuse ja
töökorralduse põhimõtteid ning nende omavahelisi seoseid. Õppija tunneb
klienditsükli etappe ja nende võtmetegevusi. Õppija mõistab vastuvõtu
rolli ettevõttesisese ja -välise info vahendajana. Õppija valdab vastuvõtu
esmaseid töö- ja teenindusoperatsioone. Õppija teab erinevaid
kliendihaldussüsteeme ja nende kasutusvõimalusi. Õppija mõistab
majapidamistöö olulisust, saab teadmised majapidamise töökorraldusest ja
peamistest majapidamistoimingutest ning oskab hinnata
majapidamistööde kvaliteeti. Õppija omandab oskused korrastada majutus- ja
üldkasutatavaid ruume ning töötada laos ja pesumajas.
Õppija teab kinnisvara haldamise, hooldamise ja turvalisuse nõudeid.
Õppija oskab kaunistada siseruume ning hooldada ümbrust. Õppija oskab
käsitseda peamisi maastikuhooldusvahendeid. Õppija arendab meeskonnatöö ja
suhtlusoskusi ning analüüsivõimet.
|
31. |
Toitlustusteenindusõpe |
7 |
Käsitletavad teemad: toiduvalmistamine, toitumisõpetus, toiduainete
õpetus, Eesti toit, menüü planeerimine, serveerimine ja joogiõpetus,
toitlustuse töökorraldus ja hügieen.
Õpetusega taotletakse, et õppija teab ja tunneb toiduainete ja jookide
koostist ning tasakaalustatud toitumise põhimõtteid. Õppija tunneb
toidukaupade ja jookide kvaliteedi hindamist ja säilitamisreeglid,
toiduainete kulu hindamist toiduvalmistamisel, söögikorra planeerimist,
tööde järjestamist ja ajastamist, toiduvalmistamise põhilisi viise,
toitude ja roogade sobitamist ning toidutoote arenduse põhimõtteid,
köökides kasutatavaid seadmeid, nende õige kasutamise, hoolduse ja
puhastamise reegleid, isikliku hügieeni ja sanitaarnõudeid toitlustuses,
töökorraldust ja -jaotust toitlustusteenuste pakkumisel, toitumistavasid
ja lauakombeid erinevates kultuurides. Õppija oskab koostada menüüsid
vastavalt klientide soovidele ja vajadustele ning valmistada ja serveerida
etteantud juhendi alusel toite ning kuumi ja külmi jooke, kasutada
erinevaid serveerimisviise lähtuvalt toitlustuskohast ja/või sündmuse
iseloomust. Teab ja oskab rakendada meeskonnatöö põhimõtteid.
|
32. |
Looduskasutusõpe |
4 |
Käsitletavad teemad: Eesti looduskeskkond, loodushoid,
rekreatsioonikorralduse ja retkejuhtimise alused.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised ökoloogia
põhimõistetest ja Eesti looduskeskkonnast kui rekreatsiooni
põhiressursist, RMK puhkealadest ning nende looduslikest komponentidest,
säästva looduskasutuse põhimõtetest, Eesti kaitsealadest ja looduse
kaitstavatest üksikobjektidest ning nende kaitsekorrast. Õppija mõistab
looduse säästva kasutamise ja koormustaluvuse arvestamise vajalikkust.
Õppija oskab assisteerida loodusmatka, -ekskursiooni ja looduse
vahendamise programmi korraldamist ja läbiviimist, lähtudes sihtrühmast ja
temaatikast ning oskab läbi viia lihtsamat loodusmatka ja looduse
vahendamise programmi ettevalmistatud materjalide abil.
|